מבחן דרכים פיאט 500X

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

עכשיו זו עובדה, הג’יפונים כאן כדי להישאר

 

תמונות: יצרן ואלבום פרטי

העם אמר את דברו – זוהי תקופת פריחתם של הג’יפונים, רכבי השטח כביש, רכבי הפנאי. כל יצרן רכב שרוצה להישאר רלוונטי יודע שהוא צריך לייצר רכב פנאי, להשקיע בעיצוב, לגנדר אותו קצת, להכניס צורות וצבעים ולקצץ איפה שאפשר כדי שהמחיר יישאר אטרקטיבי לצרכן. אלה שהצליחו לייצר כאלה מכוניות, בלי לפגוע באופן משמעותי באיכות הביצועים או החומרים של המכונית, ראו ויראו זאת היטב בגרף המכירות. ואם בתוך החבילה הזו טמונה מנוע או תיבת הילוכים חדשה וחסכונית, מערכת מולטימדיה ופיצ’רים מעניינים בתא הנהג, זה בכלל מצוין. זה מה שהצרכנים רוצים ומחפשים לעצמם ולמשפחה שלהם.


עוד אבזור, צבע, ועיצוב, ואל תגעו במחיר. פיאט 500X



הם פה איתנו כמה שנים, אבל מדי שנה זה רק מתבהר ומתחזק שהם פה כדי להישאר ולדחוק את מכוניות המשפחה “הסטנדרטיות” אל השוליים. בתחילת שנות ה-2000, המשפחתיות דוגמת פוקוס, פלואנס, סיוויק ומאזדה 3, היו בשיאן, ב2008 חווינו את המשבר הכלכלי ההזוי שהיכה גלים מארצות הברית אלינו ולעולם כולו. התפוצצו בועות, אחת מהן הייתה של שוק הרכב פה בישראל.

המשפחתיות נותרו עדיין הפלח הגדול ביותר, אך מכוניות המנהלים היוקרתיות התמעטו והלכו (חפשו איפה הן היום?), ומכוניות הסופר מיני ומיני הקטנטנות התגלו כאופציה הממונעת החסכונית והפרקטית ביותר לישראלים, גם כרכב שני, והחלו לנסוק במאות אחוזים. שנה אחר שנה היינו עדים לעלייתן ארצה של מגוון מכוניות קטנות שמילאו את הכבישים, עד היום.

אבל עכשיו בכותרות תראו ג’יפונים. מה זה ג’יפון? זה לא רכב שטח, יש לו יכולות נסיעה בדרכי עפר ותוכלו לעלות על מדרכות, בקלות, אבל אל תעשו זאת. מצד שני, שטח זה בכלל לא ה”קטע” של רכבי הפנאי, כשמם כן הם, מכוניות לזמן הפנוי שלכם, בסופי השבוע, בזמן הפחות פנוי ביום יום בדרך לסידורים, ושיש באמת פנאי, אז לרוץ לחבר’ה עם הג’יפון החדש להשוויץ לחברים.


מדובר בכלי רכב מוגבהים מעט שמעניקים לנהג תחושה טובה (נו, “פאסון”). הם מקושטים, צבעוניים עם שפע אבזור מבחוץ ומבפנים, ובעיקר מעוצבים שונה. אלה שמעוצבים ממש שונה ומיוחד, מתבלטים במיוחד גם במכירות, דוגמת ניסאן ג’וק, שעשתה קריירה ממראה החרק שלה, סקודה ייטי המרובעת החביבה עם המושבים הגבוהים והתומכים, סיטרואן קקטוס המתוקה והממוגנת בבועות פלסטיק בצידיה, וכעת, אני שמחה להכיר מתחרה מדליקה כמו המתחרות הרציניות פה – פיאט 500X.

 

 

תיבה ומנוע
לפיאט 500X מנוע בנזין 1.4 טורבו, הנעה 4×2, (גרסת הארבע על ארבע לא הגיעה ארצה בזמן כתיבת המבחן), למנוע 140 כוחות סוס, מומנט מרבי של 23.4, ותאוצה של כמעט 10 שניות מאפס למאה קמ”ש. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת שישה הילוכים ויש בה אופציה למצב נהיגה ידני. 

ביצועים, נוחות
ל-500X מצבי נהיגה שונים לבחירה – רגיל, ספורט, שבילים, קרח/גשם, וגם אפשרות לכיוון מצב ההגה בהתאם. התחלתי במצב הנהיגה הרגיל והרגשתי שאני לא מקבלת את ההאצות שאני חפצה בהן, והטורבו חסר לי מאד. מאז ועד סוף המבחן הכפתור נשאר על אופציית הנהיגה הדינאמית, מה שהוסיף מאד לחוויית הנהיגה, תודות למגדש הטורבו כמובן ולהתאמה הטובה עם תיבת ההילוכים. ואיזה פלא, צריכת הדלק נשארה בטווח של 12.5-13.5 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת. אתם יכולים להוציא מספרים הרבה יותר יפים.


רכב הפנאי של פיאט הוגבה מעט לטובת נסיעת שבילים, אבל הקימורים הרחבים שלו משאירים אותו “נטוע” בקרקע, ותחושת היציבות והביטחון בנסיעה בדרכים עקלקלות, או פניות טובה. נוחות הנסיעה טובה גם כן, בעיר ומחוץ לעיר, ה500X שומרת על שיוט נעים בכבישים ועם מעט מאד רעשי דרך. רעשי רוח נשמעו במהירות גבוהה וכשמזג האוויר היה חורפי במיוחד (ביומיים האלה בשנה).

 
 
 
 

תא הנהג במראה אלגנט ספורט, כמעט פשוט אבל עם נגיעות פיאט וניחוח אירופאי. הצבע הצהוב לא ישאיר אף אחד אדיש, כמו כל צבע בסדרה של ה500X. כל צבע שתבחרו יעטר גם את פנים הרכב שלכם, וזה מוסיף המון. הצורות העגולות “מתכתבות” עם הפנסים והקימורים העגולים של הפיאט מבחוץ – שלושה כפתורים עגולים של בקרת האקלים, שלושה כפתורים גבוהים יותר (משולש, ביטול בקרת יציבות, וכפתור הstart&stop (שמדומם את המנוע בעצירות וחוסך בדלק בעיקר בעיר), שלושה פתחי אוורור עגלגלים, לוח השעונים… ובמיוחד אהבתי את ידיות הדלתות, רטרו לגמרי, בצבע כסף, וכן, גם הן, עגולות. מגניב.
איכות החומרים לא אכזבה, אבל היא לא גבוהה, בעיקר הפלסטיק בצבע, הוא מרגיש חלול. זה לא בולט כלל אם לא נוקשים פיזית עם היד. מערכת המדיה במרכז תא הנהג שולטת על אופציות השמע, ניווט, ונתוני מחשב הדרך, אותם ניתן לראות גם בלוח מחוונים בשעון המרכזי. יש גם מערכת בקרת שיוט עליה ניתן לשלוט מהכפתורים על גבי ההגה.





צהוב, צבע רכב נסיעת המבחן שקיבלתי, זה צבע נהדר, אבל אם בא לכם להתלהב באמת – באולם התצוגה נגלתה אלי ה500X ברמת האבזור הגבוהה ביותר – Lounge, בצבע קפוצ’ינו בהיר, (כך בפיאט קוראים לגוון צבע הזה). עם ג’אנטים מאד יפים בקוטר 18′, גג שמש כהה, ומסגרות כסופות לפנסים האליפסיים שמוסיפים המון למראה הכללי. אז הנה המלצה ראשונה, לא משנה איזו דרגת אבזור בחרתם, הצבע הזה – קפצ’ינו בהיר, יעשה נפלאות למראה של ה500X שלכם.

 

פיאט 500X לאונג’, רמת האבזור הגבוהה ביותר, ועדיף בצבע קפוצ’ינו בהיר 



המרווח בפיאט 500X ראוי מאד למשפחה קטנה של 3-4 נפשות. יש מספיק מקום לשני מבוגרים או שני מושבי בטיחות מאחור ומרווח טוב לנהג ולנוסע לצידו. תא המטען רחב ונוח להטענה. עגלת אמבטיה נכנסה במצבה הפתוח ללא בעיה, ונותר מקום לתיקים אישיים, קניות ושקיות (תמונה בסוף המבחן).


זו לא ה500L, עם העיצוב הסולידי והמעט מבוגר, היא הרבה יותר מדליקה ובולטת, אם כי פחות מרווחת. ואם תשאלו אותי, ה500X זו למעשה הפיאט הכי יפה ומעוצבת היום על הכביש. וכבודן של כל סדרתה-500 במקומן, או אספלטן מונח.

מספרים לסיום:
בטיחות: 4 כוכבים מתוך 5 במבחני ריסוק של הEuroNcap, 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, חיבור איזופיקס, ביטול כרית אוויר במושב נוסע מקדימה, חיישני לחץ אוויר ועוד.

צריכת דלק: 12.7 בנסיעה מאומצת, זה מעולה.

זיהום אוויר: 9 מתוך 15, זה פחות מעולה

מחיר: פיאט 500X, החל מ-121,900 ש”ח
הדגם הנבחן “פופ סטאר”, החל מ138,990 ש”ח 

שורה תחתונה: האמת צריכה להיאמר באופן חד ובוטה, ה-500X זו מיני קאנטרימן בחצי מחיר. תקבלו קצת פחות אבזור, ללא סמל מיני, אך בכביש תזכו לאותם מבטים סקרנים. וזו בשורה נפלאה לכולנו.

 

 

 

 



 

#queenoftheroad #fiat500X #מלכתהכביש #פיאט500X
Posted by ‎ענת דניאל – מלכת הכביש‎ on Wednesday, December 30, 2015

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים פיאט 500X”

  1. אהבתי את המראה שלו{למרות שהוא נראה טיפה עדין כזה} אבל מעניין לראות עד כמה יימכר כי עדיין מדובר על פיאט. הבנתי שה 500X חולקת מספר מכלולים במנוע עם אלפא כדאי לבדוק אם לא מדובר במכלולים פחות אמינים.

    תודה ענת על הסקירה.

    אילן.

  2. חח איזה מתוק הילד!
    לא ברור למה מד המהירות קטן.. מה בפיאט רוצים שנפריז במהירות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + 9 =