מבחן דרכים קאדילק ATS – המכונית שעלתה לי בשלילה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
 
קאדילק ATS. מופיעה לי בחלומות
 
 
פעם ב… אני מקבלת רכב שטורף את הקלפים, ב2012 זו הייתה האלפא 159, היום זו הקאדילק ATS שמופיעה לי בחלומות
 
 
קאדילק. כל החיים אני שומעת את אבא שלי מתרפק על איזו קאדילק מסוף שנות ה-60 בה נהג בצעירותו, “אח קאדילק, איזה אוטו“. אצלי, בגיל ההתבגרות, החיבור היחיד שהיה לי עם קאדילק זה לראפרים עם שיניים מצופות זהב וגורמטים כבדים סביב הצוואר, נו, זה מה שהיה ב-MTV. רכב מחוספס, עם גריל ענק ומאיים, קווים מרובעים, מגושם, בעל מימדים מכובדים. לפני 3 שנים התחלתי לפזול אליו, למותג, זה היה הקאדילק CTS שקסם לי. מכונית סאלון גדולה ומבטיחה, נראית כמו אנייה על גלגלים. אבל לא היה לי מושג, כמה כיף יהיה לנהוג באח ה”קומפטי” שלה. 

כמה קשוח וכמה קלאסי. זה לא הולך ביחד, אבל זה מה שהוא. רכב באורך של 4,643 מ’, רוחב 1,805 מ’, במשקל מפתיע לטובה – רק טון וחצי, גלגלים מעוטרים בחישוקי אלומיניום 18′ וצמיגי “אל תקר”. ובמשפט – מבחוץ אריה מבפנים חתלתול.  נכנסתי פנימה, לתא נהג נקי, נעים, מעוצב לצורכי הנהג. במרכז מערכת שמע עם מסך 8 אינץ’, 10 רמקולים כדי שלא תפספסו אף צליל. חיבור בלוטוס, מערכת ניווט, 3 חיבורי USB, AUX ופתח לכרטיס SD. מושב הנהג רחב, תומך, עם אפשרויות כיוון חשמלי. כיוונתי. כך גם מראות והגה, לא באתי לשחק.  
 
 

 

תא נהג. קאדילק ATS

 

 
מתניעה מנוע שאמנם “קטן” על הנייר, אבל שני ליטר טורבו, הנעה אחורית, הספק של 272 כ”ס, ונתון מומנט שאומר הכל – 40.8 קג”מ (זה הרבה) ב-3000 סל”ד (זה מיידי), ותיבת הילוכים אוטומטית – טיפטרוניק טובה עם שמונה הילוכים. מהר מאד הרגשתי שזה אחד מכלי הרכב היציבים ביותר שבחנתי, המתלים מספקים אחיזה כמעט אבסולוטית של הצמיגים לאספלט, עם מינימום זעזועים ונדנודים בפניות. הבלמים רגישים בדיוק, דוושת הגז מתמסרת, וה-ATS פחות ופחות מזכיר רכב סדאן משפחתי יוקרתי, ויותר רכב ספורט – ביצועים. תענוג.
הקאדילק ATS זו רכב לסוליסטים ולמשפחות, הוא ייתן מענה נהדר לשניהם. למשפחה – מהודר, מפנק, נוח, רק לא מספיק מרווח למבוגרים גדולים פיזית במושב האחורי. כרכב ליחידים, בעיקר, “חולי הגה”, שהסטייל של הקאדילק נוגע, ומעלה להם חיוך, וכן, שהפרוטה בכיסם, (למרות שהייתי שוקלת לקנות כזו מיד שנייה), הייתי ממליצה עליו בחום.

 

 

מכונית סדאן משפחתית יוקרתית או רכב ספורט? 

 

 

 
 
 
בטיחות – 10 כריות אוויר, חבילת בטיחות הכוללת: התראה מפני התנגשות חזיתית, התראה על סטייה מנתיב, כולל תיקון ומרכוז ההגה, התראה על רכב שמגיע במהירות מאחור, התראת שטח “מת” בצידי הרכב, התראה על תנועה אחורית חוצה, והאטה אוטומטית לפני התנגשות. את רוב המערכות הנפלאות הללו הספקתי להכיר, כשהחידוש הוא, סוג ההתראות של מערכות הבטיחות – שמירה על סטייה מנתיב, שמירה על פגיעה מהצדדים, עצמים שנעים מאחור, כל ההתראות האלה לא נשמעות, אלא רוטטות. חלקו התחתון של מושב הנהג רוטט, כן, רטט בישבן. גאוני. אין צורך בצלילים, ולא רעש, רק נורית שנדלקת מול העיניים ורטט שלא תפספסו.
צריכת דלק: 10.7 קילומטר לליטר.
דירוג זיהום אוויר: 14 מתוך 15 מרביים
מחיר: החל מ-269,900 ₪
 
 

 

 
 
 
 
שורה תחתונה – כן/לא
ATS רכב יציב להפליא, שנוצר ונועד לכביש, ובעיקר לזה כמו סדום-ערד, פשוט “אוכל אותו בלי מלח”.
רכב מלא באבזור בטיחות, כיפי לנהיגה, ונועד לקהל מגוון, בין משפחות ליחידים, שאוהבים לנהוג, ובעלי סטייל ייחודי. אבל רגע, אין מושלם. לא מצאתי את כפתור ההתנעה מרחוק שנמצא בשלט שימושי כל כך, אולי בימים קרים לחמם את המנוע לפני?, ול-
ATS מצבי נהיגה, נורמל/ספורט/כביש רטוב-חלק. כשבחרתי במצב נהיגה “ספורטיבי”, בעליות חזרה מים המלח, הרכב שמר על סל”ד גבוה, ההאצות היו נמרצות, והדוושה רגישה, אבל הצלילים שהפיק המנוע פחות נעמו לאוזניי. פשוט הישארו על מצב נהיגה “רגיל”. היה טוב, וטוב שהיה. ושום מילה על השלילה שקיבלתי. 

 

 
 
מלכת הכביש באינסטגרם

follow and like
fb-share-icon0

9 Replies to “מבחן דרכים קאדילק ATS – המכונית שעלתה לי בשלילה”

  1. ללא ספק שהרכב נראה מפנק,חזק ואיכותי אבל לצערי אין לאדם הממוצע בישראל אפשרות להחזיק רכב
    כזה וגם למי שיש אפשרות כזו פוזל בסכומים האלה למותגי יוקרה אחרים בארץ כמו מרצדס וב.מ.וו
    שיותר נפוצים. ושום מילה כמובן על השלילה 🙂

    תודה על הסקירה ענת.

    אילן.

  2. ענת איזו שנה הקאדילק שרכשת?
    הבנתי שמשנת 2017 עשו שיפורים בצריכת הדלק ובביצועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + seventeen =