מבחן דרכים קיה ספורטאז’ החדשה 2016

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook



קיה ספורטאז’ מלכת הכביש




מתוך מבחן דרכים שהתפרסם בידיעות תקשורת



ענת דניאל אלסיבוני
ביגוד: טופשופ



אין טוב מזה, לקבל רכב מבחן עם חיישן גשם שמפעיל את מגבים באופן אוטומטי, ביום הכי גשום בשנה. יום חורפי כזה שאתה צריך לשאול את עצמך לפני אם להוציא את האף מהדלת של הבית, אבל בחניה חונה קיה ספורטאז’ חדשה, וזו הזדמנות טובה לבחון את כל מערכות הבטיחות שהתקינו בה – גולת הכותרת שלה.
באמתחתי, קיה ספורטאז’ עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים, מנוע 2.0 ליטר ולו 155 כ”ס (הגרסה הבסיסית מגיעה עם מנוע 1.6 ליטר עם 132 כ”ס), ברמת אבזור גבוהה – EX . זאת אומרת יש בה אבזור כמו: מערכת בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, חיישן הגשם החביב במגבים, שהזכרתי בתחילה, מפשיר אדים, בחירת מצבי נהיגה, צמיגים רחבים יותר, גג פנורמי, ועוד אבזור שגורם למחיר שלה לקפוץ אל על מ-137,900 ₪ גרסת הבסיס ל-176,900 ₪, מלבד המנוע החזק יותר.

קיה ספורטאז’ שליוותה אותנו מ2010 עד כה הפכה להיות המאזדה 3 של תחילת שנות ה-2000. ישראל ישראלי אוהב אותה – היא מוגבהת מעט, עם מראה של “ג’יפ”, מעוצבת למדי, והמחיר שלה שבר את השוק. לפני כשנה קיה יצאה עם בשורה שלא השאירה ברירה לרוכשי המכוניות המשפחתיות, אלא לקנות אותה – משפחתית עם נגיעות פוזה רק ב-135,000 ₪, מה לא תקנו?.
בסך הכל, פה בארץ ובכל העולם נמכרה הספורטאז’ ב6 שנות הכוכבות שלה לכ-1,660,000 לקוחות. 






הספורטאז’ החדשה מרשימה פי כמה וכמה מקודמתה. היא קיבלה פנים מרשימים בהרבה, עיצוב חדשני ומעט מוזר, אבל תופס את העין (את מבחן לטישות העיניים של העוברים והשבים היא עברה), איכות חומרים גבוהה, מרחב פנים גדול יותר לכל הנוסעים ברכב בזכות בסיס גלגלים רחב יותר ו40 ס”מ שנוספו לאורכה, והרבה, הרבה מאד, מערכות בטיחות.
העולם דוהר לעבר ייצור מכוניות אוטונומיות במהירות לא חוקית. אלה בעצם מכוניות מאובזרות במערכות משוכללות שיודעות לנהוג את הרכב לבד ומשאירות את הנהג למעשה חסר מעש. בה בעת שכל יצרן נמצא במרדף לייצר מכונית כזו, אנו הנהגים זוכים לקבל עוד ועוד טעימות של מערכות בטיחות אקטיביות מאד מתקדמות שהופכות להיות סטנדרטיות בכל רכב “פשוט”.
בספורטאז’ יש את מערכת סטייה מנתיב שאתה יכול לבחור אם תפעל, ובמידה וכן, היא מזהה סטייה של הנהג מהנתיב שלו ומתקנת אותו, פיזית, ההגה זז לכיוון נתיב הנסיעה. מערכות בטיחות “מצילות חיים” נוספות הן מערכת התראה למניעת התנגשות ומערכת לסיוע בבלימת חירום, המזהה רכב או הולך רגל מלפנים מתריעה לנהג ובמקרה הצורך בולמת את הרכב. אלה מערכות שמגיעות ברמת האבזור הבסיסית של הרכב וזו בשורה.


קיה ספורטאז’ החדשה. מרשימה מקודמתה




בתוך הרכב, ביושבי בתא הנהג הבחנתי בשיפור במראה ובאיכות החומרים, אבל חסר לי אפקט ה”וואו” כמו שיש למראה החיצוני שלו. רציתי יותר. יש מערכת אנדרואיד שאהבתי מאד במרכז, עם חיבור קל ופשוט לנייד, ואפשרות לשלוט בה בעזרת לחצנים על גבי ההגה, ולשמוע את המוזיקה שלך דרך ארבעה רמקולים ושני טוויטרים איכותיים. נטולי בלוטוס, או התקנים אחרים דוגמת AUX  וUSB, אתם יכולים להביא דיסקים מהבית. כן, קיה מתחשבת בקהל הזה גם, עליו אני נמנית, שלא תבינו אחרת.



ריפודי עור, סאן רוף ועוד. תוספות עולות


את ה”ביצועים” שמרתי לסוף, כי מבחן הדרכים קיבל אופי שונה מאד בימים הגשומים האלה  – מנהיגה מאומצת, ובחינת העומס בפניות, שמחתי שהמפשיר אדים עובד מהר, שהמגבים עובדים לבד, ושמערכת הסטייה מנתיב מתקנת אותי כשלא רואים כלום ממטר. נהניתי גם מהשקט שבוקע מתא המנוע, איטום שזיכיתי בכינוי “איטומנג” (זוכרים, בלוק איטונג?). המתלים שריככו כל שבר או סדק בכביש ואפשרו לי לנהוג בנוחות, והבלמים הטובים ומאוזנים. מה היה פחות שקט? המנוע בעת עקיפה, אך התאפשר לי לסיים אותה במהירות ובהצלחה.  
לקיה ספורטאז’ החדשה (דור 4) יש הרבה מה להציע לנהג שלה, ואין לי ספק שהיא תעשה חיים קשים למתחרות שלה ותהפוך פופולארית לא פחות מאחותה האהודה בדור השלישי. 






אז מה היה לנו

מחיר: 137,900 ₪ לגרסת בסיס 1.6 ליטר
צריכת דלק: 10.5 ק”מ לליטר 
דירוג זיהום אוויר: 13 מתוך 15 
בטיחות: 6 כריות אוויר, חמישה כוכבים במבחני ריסוק של ה-EuroNcap
כן או לא: קיה ספורטאז’ זו מכונית משפחתית מאובזרת ובטיחותית מאד, עם קצת גובה, מרחב פנים מרשים ולוק חדש מעוצב. המחיר אטרקטיבי מאד בגרסת הבסיס. מנוע חזק יותר ותוספות אבזור כמו גג שמש, ריפודי עור, וצמיגים גדולים יותר, מקפיצים את המחיר בכ- 30,000 ₪.

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים קיה ספורטאז’ החדשה 2016”

  1. אני אישית פחות התחברתי לעיצוב. העיצוב הזה קצת מוזר וקשה להיות נעים בעין. אהבתי יותר את הספורטאז הקודמת. בספורטאז החדשה הפנסים מקדימה קצת מוזרים והפס האדום המגעיל הזה מאחורה… טוסון יותר יפה.

  2. באמת קיבלת יום מתאים בשביל לבחון את חיישני הגשם.
    לפי הביקורות של נהגים שאני שומע לגבי הספורטאז הישן זה שהמנוע 1.6 חלש מידיי לרכב
    וצורך המון דלק מעניין אם אכן כך הדברים. לגבי העיצוב החיצוני הרכב נראה באמת טוב
    חוץ מהחלק האחורי שלו עם הפלסטיק האדום שממשיך כאילו את הפנס{ומזכיר את האחורה של
    האפיקה} קצת מיותר לטעמי, ובפרונט באיזור של האורות יום יש יותר מידיי פלסטיק לפנס
    כזה קטן. אהבתי את הג'אנטים הם נראים ממש טוב. האיבזור נשמע מצוין בקרת סטייה מהנתיב זה חשוב. פנים הרכב באמת נראה דיי פשוט לרכב במחיר הזה אבל לפחות יש מזגן מפוצל.
    אני פחות אוהב גג פנורמי ומעניין מה קורה חס וחלילה במקרה של התהפכות הרכב
    האם הוא מחזיק כמו גג רגיל או מתנפץ{בלי קשר לחוצץ בגג} ?

    תודה על הסיקור ענת.

    אילן

  3. חח קודם כל בימינו כדי לגרום לאוטו להתהפך צריך להיות חוליגן לא קטן…
    לגבי הזכוכית- מדובר בזכוכית קשיחה כמו של השמשה הקדמית שפשוט לא נשברת לגמרי בתאונות אלא פשוט נשברת לחתיכות שלא עפות לכל עבר.

  4. תתפלא אבל רכבים מתהפכים בתאונות גם בימינו המון פעמים במיוחד ג'יפים גבוהים.
    לגבי השמשה גם אני הייתי מעדיף גג רגיל ולא זכוכית שאולי לא תתנפץ עליך בזמן חירום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + eight =