מבחן דרכים – שברולט טראקס 2017

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

הקרוסאובר הידוע של שברולט, אחד מרכבי הפנאי שטח הראשונים שהגיעו לארץ ורמזו על השינוי שעתיד להיות בשוק הרכב. בשברולט טראקס המחודשת, כל המכניקה והמכלולים נותרו כפי שהיו – המנוע, תיבת ההילוכים, והביצועים. מה שכן השתנה, עיצוב חזית הרכב, שינויים קלים בפנסים – נוספו נורות לד מקדימה ומאחור, שמעניקות מראה אלגנטי יותר, וגם שינוי עיצובי בגריל.

גם תא הנהג קיבל תשומת לב במתיחת הפנים של הטראקס – שיפרו עיצוב ואיכות חומרים של חלקים מהדשבורד. מה שנראה והרגיש מצועצע, הוחלף בחומרים נעימים ונאים יותר. לוח המחוונים יותר קלאסי מלוח המחוונים הקודם הילדותי במקצת. בטראקס המחודשת יש גם מערכת מולטימדיה מקורית MYLINK של שברולט עם חיבור והתאמה לטלפון החכם, (ללא WAZE מותקן), וכפתור התנעה ופתיחת דלתות הרכב ללא מפתח.


בקטגוריה המאד פופולרית בה יושבת הטארקס יש תחרות לא פשוטה עם מתמודדות אסייתיות ואירופאיות בולטות, דוגמת סוזוקי קרוסאובר, ויטרה, פיג’ו 2008, רנו קפצ’ור ועוד.

ועדיין, יש לה לטראקס כמה יתרונות בולטים מולן:

– היא הגבוהה מכולן (1.674 מ’), והנהג הישראלי אוהב ומעריך גובה.
– יש למנוע ה-1.4 טורבו, המנוע היחיד שמוצע לטראקס, 140 כ”ס, יותר מרוב המתחרות.
– והוא מרווח מאד מבפנים, עם תא מטען מספק בנפח 354 ליטר.


קצת נתונים

לטראקס המחודשת מנוע 1.4 ליטר טורבו, עם 140 כוחות סוס, שבאים לידי ביטוי ב-4,900 סל”ד, מומנט של 20.4 קג”מ ב-1,850 סל”ד. הנתונים הללו בשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית – שישה הילוכים המוכרת של הטראקס, תביא להאצה של 10 שניות מהמקום עד ל-100 קמ”ש. ובמילים אחרות, לא חסר כוח למנוע כלל וכלל, פשוט תקבלו אותו רק אחרי לחיצה ממושכת של דוושת הגז.

הייתה גרסת נוספת לטראקס שלא איתנו, עם מנוע 1.8 ללא מגדש טורבו. לשתיהן יש לומר, אותה תחושה מבחינת איכות הביצועים.

מתאימה לעיר


הנסיעה ברכב נעימה ונינוחה בסך הכל, וביצועי המנוע בכבישים עירוניים ומהירים, טובים כשההאצות הנהג רגועות. אם תנסו להאיץ חזק יותר, וללחוץ את הדוושה באגרסיביות, תזכו בגרגור עצבני של המנוע, ולא תזכו לעלייה במהירות. המנוע חזק מספיק, וגמיש מספיק כדי להגיע למהירויות גבוהות, אך אופי תיבת ההילוכים הוא שמביא למעבר מרוסן מעט במעלה ההילוכים.

יתרונות השברולט טראקס בולטים יותר בעיר. בעיר ההגה ה”קל” נוח לתמרון בתנועה העירונית הצפופה ובכניסה לחניות. המתלים בעיר וגם מחוץ לעיר עושים עבודה טובה, ומרסנים שברים ובאמפרים בדרך. בתום סופשבוע של נהיגה, נהניתי ממה שיש לקרוסאובר הזה להציע – אפשרות לנסיעה מהנה בשבילים, נוחות מרבית בנסיעות ארוכות, ביצועי מנוע מפתיעים, ותחושה כללית טובה ועוטפת בתוך תא הנוסעים.

תא הנהג אלגנטי ואיכותי יותר
תא מטען שברולט טראקס

 

מראה מבפנים ומבחוץ


יתרון הגדול של שברולט טראקס, זה הנראות שלה מבחוץ ומבפנים. הרושם הראשוני טוב, טוב מאד. השיפורים החזותיים, תוספת הלדים, ושיפור איכות תא הנהג הקפיצו את המראה והתחושה בעוד רמה, וזה שם את הקרוסאובר המשפחתי של שברולט במקום טוב, בעיקר מול המתחרות שלא מרגישות “מוצקות” כמותה. (מה זה מוצקות? כתבו לי בתגובה אם לא הבנתם, מבטיחה להסביר).

מבחינת אבזור בתא הנהג, תמצאו הגה מצופה עור מתכוונן, בקרת שיוט אלקטרונית, שקע 230 וולט בקונסולה מאחור, מערכת מיזוג טובה, ומערכת המולטימדיה שציינתי, שמותקנת בכל רכבי שברולט ועובדת יפה וההפעלה שלה פשוטה. ישנה אופציה לסאנ רוף בתשלום נוסף של 5000 ₪.

הטראקס מרגישה גדולה ומרווחת. מושב הנהג נוח ומרווח, כמו גם המושב מאחור, בו ניתן להטעין מושב בטיחות גדול בקלות, ויוותר מקום לשני ילדים בנוסף. תא המטען, מהממוצעים בקטגוריה, לא גדול, אל רחב וקל ולהטענה. יכנסו בהצלחה עגלה ושקיות.

6 כריות אוויר, מובילאיי – התראות בטיחות מתקדמות.
מקווה מאד שתיקון סטייה אקטיבית והתראה על רכב בשטח מת יתווספו לדור הבא.

12 קילומטר לליטר 

122,900 ₪ לגרסת הבסיס, 132,900 ₪ לגרסה המאובזרת.
אחריות: 3 שנים, או 100,000 קילומטר.

השברולט טראקס, רכב קרוסאובר משפחתי, עירוני נאה ומעוצב. מעניק נוחות, ישיבה גבוהה, ומרווח פנים מרשים יחסית למכוניות בקטגוריה. המחיר, גם יחסית תחרותי, אבל מתחת ל120 אלף יכול היה להציב אותו במקום אף טוב יותר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 1 =