מבחן דרכים DS3

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מלכת הכביש DS3 החדשה


לובינסקי, יבואנית פיג’ו סיטרואן ו-
MG הצטרפה השנה למהלך עולמי, מפרידה בין הסיטרואן שלה ל-DS, ויוצרת מותג פרימיום חדש שיתחרה בקטגוריה של המכוניות הקטנות ה”מפונפנות”, מה שנקרא “פרימיום”. ואת המהלך הזה התחילה עם שיווק מכונית הסופר מיני הקטנה והאפנתית – DS3.


ה-DS3 עברה מתיחת פנים משמעותית: צוידה במנוע טורבו בנזין PURETECH, “ירוק יותר”, בנפח 1.2 ליטר, בהתאם לתקן יורו 6 (ראו “מפת הדרכים”), עם 110 כ”ס, ותיבת הילוכים אוטומטית טובה עם 6 הילוכים קדמיים מבית Aisin. ה- DS3המחודשת משלבת בין טכנולוגיה מתקדמת, יכולות מוטוריות גבוהות ועיצוב צרפתי, אלגנטי וייחודי, כך היבואן מגדיר את הרכב הקטן ומשובב הנפש הזה, ואני נוטה מאד להסכים איתו.

ביצועים
כבר בלחיצה הראשונה על דוושת בגז ניכר שהרכב עבר שינוי גדול. הוא זריז, המנוע גמיש ולא מרעיש, ותיבת ההילוכים החדשה שהחליפה את התיבה ה״בעייתית״ הישנה (עם ארבעה הילוכים) הלכה למקום שכולו טוב, וטוב שכך. הנהיגה מהנה יותר, זורמת והמנוע רגוע ושקט גם במעלה סיבובי המנוע. עם התיבה החדשה כיף לנהוג במצב הידני, ההילוכים נוחים לתפעול והמנוע מגיב היטב והופך להיות ממש זריז. כך או כך, ידני או אוטומט, לא תרגישו שחסר לכם כוח בעליות, עקיפות, או האצות, ומומלץ מדי פעם להיות קצת אקטיביים ולהעביר לאופציית הנהיגה הידנית. על אף שנסיעות בינעירוניות עוברות ב
DS3 בנוחות ובקלות, האזור הטבעי שלו לדעתי, הוא העיר. זה בעיקר מורגש במתלים שמכוילים לנסיעה עירונית.

 

מראה

הצבע האדום, חישוקי סגסוגת ״17 הלבנים, אפקט התלת מימד בפנסים האחוריים, פנסי LED ו-XENON, חלקי כרום המצפים את ידיות הרכב, את קצה צינור המפלט (האגזוז), ותוחמים את הדלתות, ניכר שהושקעה מחשבה בפרטים הקטנים שעושים את הרכב הזה צעיר ומרענן. מבפנים, אותו הלך רוח, עם לוח מחוונים מעוצב יפה, שלושה שעונים גדולים, עגולים מעויינים, מושבי הספורט ודוושות אלומניום. בתא הנהג מסך מרכזי “7 עם מערכת שמע , 6 רמקולים, דיבורית בלוטות’, USB , AUX  ושקע V12.

יש גם בקרת שיוט, בקרת האקלים דיגיטאלית, מתג סטארט אנד סטופ, שמדומם מנוע בעצירות בעיר, הגה מתכוונן לגובה ולעומק, ותא הכפפות מקורר.
הכל טוב ויפה, עד שבאים להגביר עוצמת השמע והמתגים נמצאים אי שם למטה בתא הנהג. בחירה מוזרה, להרחיק מתגים מרכזיים כאלה למקום שהיד צריכה לגשש. הפיתרון – להתרגל, ובינתיים לשלוט בעוצמת השמע דרך הידיות בצידי ההגה. יותר נוח וקרוב לאצבעות.

פרקטיקה

רכב שתי דלתות, זה לא אוטו להורים לפעוטות. כשיש מושבי תינוקות להתקין ותינוק להשחיל פנימה ולחגור ושאר ירקות, זה הופך לתהליך לפני כל נסיעה. אז יש מקום לארבעה אנשים ברכב, אבל שתי הדלתות, על אף הפתיחה הנוחה של המושבים, ותא הנוסעים המרווח יחסית, עדיף לוותר עד שהילדים יגדלו להכניס את עצמם פנימה, וגם יתלהבו מזה. עגלה בתא המטען נכנסה על צידה עם עוד מקום לשקיות בצדדים, ופתח ההטענה נמוך מספיק ונוח. בטיחות:

ESP, ABS, ASR, EBA ,EBD, 6 כריות אויר, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, .ISOFIX
צריכת דלק: 10 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת.
דירוג זיהום אוויר: 3 מתוך 15.
מחיר: 129,900 לדגם ה-
SO CHIC הנבחן

לסיכום: כן/לא
דמיינו לכם סופשבוע שמשי, נסיעה לחוף הים עם גג השמש פתוח. דמיינו את רחשי מרכז העיר, בדרך לסידורים עם ה
DS3 המיוחד וייחודי בנוף. התמרונים הנוחים בין מכוניות והשתחלות קלה לתוך חניות, עיצוב מסובב ראשים: קטן, יפה, אלגנטי, ועכשיו גם כיפי לנהיגה. כן, עם התיבה והמנוע החדשים שה-DS3 קיבל, החלק החסר בפאזל הושלם. יש כאן חבילה מעניינת ופתיחה טובה למותג ה-DS בארץ.

 
A photo posted by Anat Daniel (@queen.of.the.road) on

השקות:

החל שיווקה של סיוויק Type R החדשה בישראל, שמונעת ע”י מנוע טורבו 2.0 ליטר VTEC TURBO בעל הספק מספק למדי, של 310 כ”ס, ועם מערכת מתלים חדשה ומתקדמת לטובת ביצועים מיטביים. סיוויק Type R החדשה זמינה כדגם 5 דלתות (האצ’בק), ומחירה 289.900 ₪

 

 

 

שאלה תשובה:

אני מחפש רכב קרוסאובר למשפחה “מטיילת”, איזה רכב כדאי לקנות?
אחת מהשאלות הנשאלות ביותר. שוק רכבי הקרוסאובר תופס יותר ויותר נפח בשוק הרכב הישראלי. קרנן של המכוניות המשפחתיות ה”רגילות” הולך ופוחת, וכך, הדילמה הפכה להיות איזה רכב פנאי/שבילים/קרוסאובר כדאי לרכוש. מכיוון שעל גבי המדור הנכבד הזה לא אוכל לציין מותג כזה או אחר, אני יכולה לנסות לכוון אותך בעזרת מספר נקודות אל הרכב שהכי יתאים לצרכים שלכם. ולא תוכל להתחמק מנסיעת מבחן או שתיים, כדי להרגיש בעצמך איך הרכב נוסע. נקודה ראשונה, תקבע לעצמך תקציב שיצמצם משמעותית את האפשרויות – מחירי הקרוסאובר נעים בין 119,900 ל185,900 ₪ ויותר. נקודה שנייה, כמה חשובה לכם רמת האבזור והפינוק בתא הנוסעים? מבט אחד ומישוש קל בפנים הרכב יענה לכם על השאלה הזו. נקודה שלישית, אתם משפחה מטיילת, זה אומר שתרצה לנסוע בשבילים, ולשם כך, צריך כיול מתלים שמתאים לנהיגה בשבילים ושטח. זו שאלה שצריכה להישאל בסוכנות המכירות, כמו גם נתוני מרווח הגחון של הרכב. ויש עוד ועוד פרמטרים. אבל יש לנו כאן התחלה טובה להשוואה. בהצלחה, ותרגיש חופשי להמשיך להתייעץ איתי במייל המופיע בראש המדור.

מפת הדרכים: מושגים מתחום הרכב

תקן יורו 6 – מדינת ישראל אימצה את התקינה האירופאית (Euro) והתקינה האמריקאית (Tier), תקני “פליטת מזהמים” אירופאים, המגדירים את רמת הפליטה המותרת של כלי רכב ממונעים. התקנים העדכניים מהווים המשך לשרשרת תקנות וחקיקת חוקים שנקבעו על ידי האיחוד האירופאי, החל מתקן יורו 1 (2003), ועד 2014 – תקן יורו 6 העדכני והמחמיר ביותר עד כה. כאשר המטרה לתקנים הללו היא צמצום פליטת המזהמים שמגדילים את החורים באוזון ומסכנים את תושבי כדור הארץ. אותם חומרים מזהמים נפלטים ממערכות הפליטה של כלי רכב בעיקר, וכוללים רעלים וחומרים הפוגעים בשכבות המגנות על האטמוספרה ובהן בראש ובראשונה תחמוצת החנקן, פחמן חד-חמצני, ועוד.לכן, כמו באירופה וארה”ב, כל רכב חדש הנמכר בישראל מחויב לעמוד בדרישות הממשלה שלא לחרוג מהערכים המקסימאליים שנקבעו לפליטת מזהמי אוויר. מאז תקן יורו 1 ישנה החמרה הדרגתית בדרישות, החמרה שהובילה להפחתה של עשרות אחוזים בפליטת מזהמים, ומירוץ של יצרני הרכב אחר רכב ירוק יותר, התנהגות שמחלחלת לשמחתי גם לצרכנים. 


follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים DS3”

  1. הרכב נראה יפה,צעיר, וספורטיבי אבל בדר"כ הDS3 או DS5 של סיטרואן יקרות ובמחיר שלהן אפשר לקנות רכבים טובים יותר
    ואמינים יותר לדעתי.

    תודה על הסקירה ענת 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 5 =