מזראטי קווטרופורטה מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

קצת חיה, קצת אצילה, עם הרבה כוח וטונות של סטייל. מבחן דרכים בניחוח איטלקי עם מזראטי קווטרופורטה S

תמונות: אביחי דמארי

איטליה. אני משייטת לי בין הרים וכפרים, בכבישים מפותלים, מהנים, שהמזראטי קווטרופורטה, על כל 5.3 המטרים שלה, אוכלת בלי מלח. החיה שנושאת אותי ענקית, יפהפייה, אלגנטית, ספורטיבית ומפתה. הכוח שלה מתחיל מאפס ולא מפסיק עד שהרגל לא נחה מדוושת הגז. אנחנו צמודים צמודים לקרקע, נוסעים מהר, חוצים את הגבול השוויצרי, כבישים פתוחים ובלתי נגמרים לפנינו, והתמונות הכחולות מתחילות לרוץ כמו סרט נע. הפסקנו להרגיש את הזמן והדרך.

מזראטי קווטרופורטה במבחן דרכים

כביש 6, יום שישי, ישראל. אני חולמת בהקיץ על איטליה. איך אפשר שלא, כשארץ המגף עוטפת אותך מכל פינה בתוך המזראטי קוואטרופורטה. גרסת הגראן-לוסו כל כך יפה ומרשימה, שאין לי מושג מאיפה להתחיל לתאר אותה – המושבים מרופדים במשי זנייה ועור איטלקי, שילוב שזולג לדלתות, לדשבורד ולגג הרכב. על משענות הראש מוטבע סמל הקילשון הידוע, שלא תשכחו לרגע איפה אתם נמצאים.

ההגה עם שלוש צלעות, ומתגי שליטה אלסטיים על מערכות בקרת שיוט, ומולטימדיה, אלגנטי, איכותי ונעים למגע. איכות – זו מילה שאני חייבת להפסיק להשתמש בה במבחן הזה. זו מכונית איטלקית בשווי מיליון שקלים, צאו מנקודת הנחה שכל דבר במזראטי הזו איכותי. כל פסיק, כל מתג, כל דבר שקיים בקווטרופורטה, הושקעה בו מחשבה רבה, זמן וכסף.

ההגה עוצב בדיוק לידיים של הנהג. הקימורים שלו תואמים כל חלק בכף היד – לאגודלים יש את המקום שלהם, וכך, לכל אצבע יש תפקיד בלחיצה על מתג כזה או אחר, וגם מקום לנוח. מלאכת מחשבת. והסמל באמצע ההגה, אמיתי, לא פלסטיק בצבע כסף, אמיתי, נוכח ומרשים.

מלאכת מחשבת. תא נוסעים מזראטי קווטרופורטה S גראן לוסו
מתי קראתם בפעם האחרונה שתי פסקאות על הגה?. מזראטי קווטרופורטה

מימין לנהג, ידית הילוכים מצופה עור, עם כפתורי שליטה על מצב הדינאמיות של הרכב, אתם יכולים לבחור אם לגלוש בנוחות מירבית, ואולי אף לחסוך בדלק, או אם להקשיח את המתלים וההגה, ולטעום מהד.נ.א הספורטיבי הטמון בקרוזרית הזו. מנופי החלפת ההילוכים מאחורי ההגה עשויים אלומיניום, צוננים, ומהנים לתפעול. אותו הדבר קורה למטה, בדוושות. הרגליים עובדות על דוושות ספורט מפלדת אל חלד.

לא, אני לא באיטליה, אני בדרך הביתה, כשמאחורי יותר מ-300 קילומטר. נסעתי, טעמתי, והבנתי מה יש לי בידיים – מזראטי קוואטרופורטה, מכונית סאלון, 4 דלתות, ספורט –אלגנט, עם מנוע V6 טווין טורבו, בנפח 3,000 סמ”ק, עם הספק מרבי של 410 כ”ס, ומומנט מרבי של 55 קג”מ כבר מ1,750 סל”ד. (מהירות מרבית 286 קמ”ש, ותיבת הילוכים מצויינת ומוכרת מגרמניה, בעלת 8 הילוכים.

בזמן שאני משננת לעצמי את הנתונים הנפלאים האלה, שתי מכוניות משני צדדיי מסמנות לי שהן מעוניינות לשחק – אם הספקתי לראות נכון, היו אלה מרצדס C CLASS בת 6-7, וסיאט לאון חדשה. הן לא הראשונות שהראו נכונות להשתעשע במבחן הזה. לחזית של המזראטי יש הבעה מתגרה, אפילו מתנשאת. פרצוף של – “איתי אתה מתעסק, איתי?”.

איתי אתה מתעסק, איתי? מזראטי קווטרופורטה

למזראטי קווטרו פורטה שתי גרסאות – האחת, רכב המבחן “גראן לוסו”, והשנייה “גראן ספורט”, עם דגש על פיצ’רים ספורטיביים ברכב, הבאים לידי ביטוי בגוונים בתא הנוסעים, ובגודל החישוקים (21 אינץ’ לגרסת גראן ספורט, ו-20 אינץ’ בגראן לוסו). מחיר שתי הגרסאות זהה, ומתחיל ב-1,095,000 ₪.

הקווטרופורטה, היא רכב למנהלים/ות, לבכירים, או אנשים שחיים את מותגי הרכב האיטלקיים, ורוצים ליהנות ממכונית איכותית מאד, עם ביצועים מצויינים. ואם אתם לא בכיר שיושב במושב מאחור, ואתם בכלל משפחה, עם טעם טוב במכוניות, הקווטרופורטה תספק לכם תא מטען בנפח 530 ליטר, מושבים גדולים, מרווחים ותומכים, נוחות מקסימלית לכל יושבי הרכב, עם כיוון מושבים לנהג והנוסע לצידו, ופי’צרים מפנקים, כמו בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור.

מערכת המולטימדיה הופכת להיות קלה לתפעול ומהנה, ככל שאני פוגשת בה יותר, היא כוללת מסך מגע גדול 8.4 אינץ’, אפשרויות שליטה על מערכות שונות ברכב, חיבור בלוטות’ לנייד, וחיוג מהמסך. ואם אתם נהנים לשמוע מוזיקה בנסיעה, למערכת השמע של HARMAN KARDON, מחוברים 10 רמקולים מעולים.

בטיחות

משפחה, או יחידים, המזראטי קווטרופורטה מספקת כמה מערכות בטיחות חשובות: מלבד 6 כריות אוויר, ישנה בקרת סטיה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה באורות הגבוהים, למניעת סנוור משתמשי דרך, מצלמות רוורס ובלימה אוטונומית בשעת חירום.

נהגת בוס

יש לה כוח, המון כוח, ויש לה סטייל, המון ממנו. המזראטי קווטרופורטה מרגישה כמו בת אצולה אמיתית. ובגלל זה היא גדולה עלי, ולא רק בגודל הפיזי שלה. היא “גדולה עלי”, עד כדי כך שאני מרגישה שאני הנהגת שלה, שהיא האציל, ואני הנהגת של הכרכרה.

הקווטרופורטה היא מכונית סאלון למנהלים, בכירים, למשפחה, או בכלל, לאנשים עם טעם טוב ומספיק כסף, שרוצים לנהוג ברכב אלגנטי וספורטיבי גם יחד. קצת סולידי, וגם חייתי, כשירצו.

לקווטרופורטה מנוע עם 6 צילינדרים, ו-410 כוחות סוס. כוח מתפרץ, כוח זמין בכל שלב. מדובר בחבילה מוטורית מהנה לנהיגה, ויפה ואפנתית למראה.
לנהוג בארץ – להרגיש איטליה.

צריכת דלק – 8 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15
החל מ – 1,095,000 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “מזראטי קווטרופורטה מבחן דרכים”

  1. אני נאלץ שלא להסכים איתך בנוגע לאיכות. אמנם מזראטי אכן משתמשים בחומרי גלם איכותיים כמו עור איטלקי ובד משי נעים למגע, אך בכל הקשור למתגים ואלקטרוניקה- מזראטי לווה את כל החלקים הללו ממכוניות זולות ממנה בהרבה השייכות לקבוצת קרייזלר- החברה שמזראטי נמצאת בבעולתה כבר כמה שנים. מזראטי תצטרך לספק יותר בעתיד מסתם שם מפוצץ ואקזוטיקה איטלקית כי המוצר שלהם-פשוט לא מספיק, ביחס למתחרות כמובן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 3 =