מינוס 400: מסי ורונאלדו של עולם האנדורו התחרו באליפות בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
אנדורו
אנחנו על המפה. אליפות אקסטרים אנדורו בישראל

 

הסבב שפתח את עונת 2022 באליפות העולם FIM HARD ENDURO נערך לראשונה בישראל בים המלח תחת השם “מינוס 400”. את קו הסיום חצה במקום הראשון הספרדי מאריו רומן, במקום השני סיים הבריטי בילי בולט ובמקום השלישי הבריטי גרהאם ג’רוויס

 

כתב: חיים ליטמן
צילום רונן טופלברג וטים נודלמן

 

מדינת ישראל אירחה בימים האחרונים בפעם הראשונה את אחת מתחרויות הספורט היוקרתיות בעולם בענף המוטורי – Minus 400 – Desert Extreme אליפות העולם לאופנועי שטח FIM Hard Enduro 2022. כ-190 רוכבים ורוכבות נרשמו (מרביתם מישראל), ביניהם מחזיקי אליפויות עולם ורוכבים מחו”ל. האירוע כלל שלושה ימי מרוץ: כאשר השניים הראשונים במתכונת מופעי רכיבה לקהל נערכו במסלול עירוני פתוח במלונות ים המלח וסביב למתחם המלונות ,וביום השלישי האירוע המרכזי מרוץ בתוואי מדברי מאזור כביש 258 סמוך לערד עד למתחם המלונות.

 

מינוס 400 אנדורו
הכרזה של התחרות הבינלאומית בישראל: אליפות העולם באקסטרים אנדורו

 

סוף סלע
רגע לפני הזינוק: סוף סלע הישראלי בסמול טוק עם גראהם ג’ארביס

 

באירוע המרכזי הוזנקו הרוכבים למסלול האתגרי אשר כלל שני שלבים. מרבית הרוכבים לא סיימו בזמן הקצוב את השלב הראשון של המרוץ ורק 12 רוכבים המשיכו לשלב הבא לכיוון ים המלח. סה”כ 75 ק”מ בתנאי דרך קשים מאוד וחום גבוה שאינו אופייני לתחילת האביב , בניהם הישראלי הבינלאומי סוף סלע שסיים במקום 11.

את האליפות יזמו משרד התרבות והספורט, התאחדות הספורט המוטורי, קבוצת קומטק וחברת RIDERS FOR RIDERS (איתמר ציפורי ודור שוורץ) שחברו להבאת האירוע המוטורי הבינלאומי הגדול ביותר שהגיע לישראל. המארגנים שמו לעצמם למטרות להציג ולהנגיש לקהלים חדשים את יופייה וייחודיה של מדינת ישראל, שמירה על איכות הסביבה והטבע, רכיבה ערכית וקידום הכלכלה והתיירות בדגש על אזור ים המלח.

נושא שמירת הטבע ומחאות “הירוקים” שעמד על סדר היום לאחר הסכמות בין הצדדים משרד התרבות והספורט, ומארגני אליפות למול החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, שחששו והביעו מחאה בנזקים הסביבתיים שאירוע שכזה יכול לגרום הגיעו הצדדים לסיכום ושיתוף פעולה והגברת ההסברה על שמירת הטבע, שמירה על אתרי עתיקות וחיזוק התיירות הישראלית בכלל והאזור בפרט ולאחר דיונים סוכם על תוואי לנהיגה בטוחה לצד שמירה וחינוך לערכי הטבע, הוסכם על תוואי מסלול חדש אשר לוקח את כל ההיבטים של שמירה וחינוך על הטבע לצד פעילות ספורטיבית מוטורית באופן שיבטיח נהיגה בטוחה, רמת קושי ספורטיבית הנדרשת .

דרומית לערד
מינוס 400, נקודת הזינוק באירוע המרכזי, דרומית לערד

 

האחים גומז אנדורו
האחים גומז (סנדרה גומז – מספר 11)

 

מאריו רומן, בילי בולט, ג'הרם ג'רוויס
על הפודיום: מאריו רומן, בילי בולט, ג’הרם ג’רוויס

 

חילי טרופר (שר התרבות וספורט): “השבוע ישראל עשתה היסטוריה ואירחה בפעם הראשונה את אליפות העולם באופנועי שטח. מדובר בספורט מאתגר וייחודי במיוחד ושילובו עם תנאי השטח של ארץ ים המלח הפכה את התחרות ליוצאת דופן. יחד נמשיך להביא לישראל תחרויות בינלאומיות נוספות שיחזקו את מעמדה של ישראל בעולם, את הכלכלה והתיירות הישראלית”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 4 =