מיני קופר S קבריולט 2.0 ל’ טורבו-בנזין | מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
מיני קופר S קבריולט
מיני קופר S קבריולט 2.0 ל’ טורבו-בנזין במבחן דרכים

מיני קופר בדור השלישי, שהושקה בשנת בשנת 2013, עברה מתיחת פנים משמעותית בשנת 2018. כיום, בשנת 2021, קרוב לשמונה שנים אחרי שהוצגה, זוכה המיני למתיחת פנים נוספת. מבחינתנו, זו סיבה מצוינת לפתוח את הגג ולטייל במזג אוויר הסתווי (ולארגן מפגש נהיגה המוני). הצטרפו אלינו כדי לגלות מה השתנה

 

צילום סטילס: דניאל שוגול
צילום ועריכת וידאו: ארטיום קוג’וקר

 

שיעור היסטוריה

 

המיני יוצרה לראשונה בשנת 1959 בעיקר בגלל משבר סואץ שהעלה את מחירי הדלקים, מה שגרם לביקושים גבוהים לרכבים קטנים וחסכוניים בדלק. ההצלחה הייתה גדולה, והמיני, בתצורתה המקורית פחות או יותר, יוצרה עד שנת 2000 בשלל גרסאות. 

בשנת 2001 החל ייצור המיני המוכרת לנו היום על ידי ב.מ.וו. גם למיני המודרנית יוצרו שלל גרסאות וביניהן הקופר S הספורטיבית, הקבריולט בעלת הגג הנפתח, הקלאבמן בתצורת סטיישן, הקאנטרימן בתצורת קרוסאובר ועוד גרסאות מיוחדות. הדור השני של המיני המודרנית הוצג בשנת 2007, והדור השלישי כאמור, בשנת 2013. 

 

 

מיני קופר S
מיני קופר S קבריולט

 

מה השתנה?

 

מעבר לשינויי עיצוב, המתבטאים בעיקר בשבכה קדמית שונה בחזית ופגושים בעיצוב שונה, בגרסה מתוחת הפנים של המיני מספר הבדלים נוספים בתוך תא הנוסעים: לוח המחוונים דיגיטאלי (לעומת אנלוגי), גלגל ההגה שונה, תאורת אווירה חדשה, מסך המולטימדיה גדל ל-8.8″, הותקנו חיישני חניה קדמיים, שקעי Type-C התווספו והמובילאיי הוסר בזכות מערכת לזיהוי סטיה מנתיב שלא היתה בגרסה היוצאת. המנועים ותיבות ההילוכים נותרו כפי שהיו ולא שונו במתיחת הפנים. באופן כללי המיני שמרה על העיצוב המקורי ושובה הלב המזוהה עם המותג כבר שנים רבות. 

כראוי לרכב עם שושלת מכובדת שכזו, ובהמשך למבחנים קודמים שעשינו למאזדה מיאטה ולאודי TT, המיני ראויה לחלוטין למפגש וטיול נהיגה ענק וצבעוני של כל הדורות. פוסט אחד בפייסבוק הצליח לגייס כ-60 רכבי מיני שהגיעו למפגש וטיול נהיגה, וגם את דלק מוטורס, יבואנית מיני לישראל, שפינקה את המשתתפים בשתיה ומאכלים מתוקים ומימנה את תמונות הסטילס של דניאל שוגול וסרטון הווידאו של ארטיום קוג’וקר המובאים בפניכם במבחן זה. השיירה הארוכה והצבעונית, שכללה מיני מכל הסוגים, השנים והצבעים, לא הותירה אף אחד אדיש. 

 

מיני קופר S מחיר
מיני קופר S תא נהג
מיני קופר קבריולט
מיני קופר S
מיני קופר 2020
מיני קופר לוח שעונים

מבפנים

 

גרסת המבחן שקיבלנו הינה ברמת גימור לגאסי ואינה כוללת את חבילת ה-Tech, המציעה מצלמה לנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. לטעמנו, תוספות אלו צריכות להגיע כסטנדרט ברכב ברמת המחיר של המיני (288,800 ש”ח). 

העיצוב החיצוני הייחודי ממשיך לתוך תא הנוסעים, הכולל מתגים בעיצוב רטרו בקונסולה המרכזית, מתג התנעה ייחודי, מסך מולטימדיה המותקן בתוך עיגול גדול (שבעבר שימש כמד מהירות) בעל תאורת אווירה וגלגל הגה קטן ועבה. המיני מציעה לנהג ולנוסע שלצידו מושבי עור הכוללים חימום ותמיכה מתכווננת לירכיים ולגב התחתון. כיוון המושבים ידני ואינו חשמלי.

לוח המחוונים הוחלף במסך דיגיטאלי. לטעמנו מדובר בפספוס מכיוון שהדבר פוגע בעיצוב הרטרו המאפיין את הרכב וכאשר הגג פתוח והשמש מאירה, המסך אינו קריא עקב היעדר חופה. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים כמצופה. 

המושב האחורי מיועד לזוג נוסעים ומתגלה, במידה והנהג והנוסע שלידו יקריבו קצת מהנוחות שלהם, כמושב המסוגל לאכלס שני מבוגרים. אל תצפו למרווח ברכיים משמעותי (אם בכלל) אך הדבר שהפריע יותר הוא משענת הגב, הנוטה קצת לפנים ופוגעת בנוחות בנסיעות ארוכות. 

המיני מצדיקה את שמה ותא המטען בגרסת הקבריולט מצומצם מאשר בגרסת 3 הדלתות ועומד על 160 ליטר בלבד. דלת תא המטען נפתחת כלפי מטה באופן ייחודי ופתח ההטענה צר במיוחד. אם תרצו לצאת לחופשה, תאלצו להניח את המזוודה במושב האחורי ואת הילדים “תאלצו” להניח אצל הסבא והסבתא.

 

מיני קופר S 2021
מפגש מיני קופר S. אוקטובר 2021
מיני קופר S קבריולט מנוע
מיני קופר S מתיחת פנים

מיני קופר סמל

על הכביש

 

המנוע המותקן בגרסה הנבחנת, בנפח 2 ליטר, מוגדש טורבו ובעל 4 בוכנות. הוא מספק 178 כוחות סוס ב-5,000 עד 6,000 סל”ד ו-28.5 קג”מ ב-1,350 עד 4,600 סל”ד, דבר שמציג על הנייר וגם על הכביש רצועת כח רחבה במיוחד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. המשקל העצמי של גרסת הקבריולט זהה לגרסה הסגורה ועומד על 1,440 ק”ג המגיעים מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.9 שניות. ההנעה הקדמית מתקשה להוריד את כח המנוע לכביש בהילוך הראשון והשני ובקרת ההחלקה נכנסת לפעולה על מנת למנוע סבסוב גלגלים. 

אנו מורידים את בלם היד הידני. הנסיעה בתוך העיר נוקשה במקצת, כצפוי מרכב ספורטיבי אך המיני אינה “מתרסקת” על המהמורות בכבישים. כשיוצאים אל מחוץ לעיר, המיני מאיצה בקלות למהירויות תלת ספרתיות ובמידה והגג סגור, תשמחו לשמוע שהשקט נשמר בתא הנוסעים, במיוחד ביחס לרכב עם גג רך. מנוף האיתות תמיד נמצא באותה זווית גם כאשר האיתות פועל. הנ”ל מצריך הסתגלות מסויימת ונראה שמהנדסי במוו ניסו לפתור בעיה שלא קיימת. 

הגג הנפתח נפתח בשני שלבים: השלב הראשון הוא גג שמש והשלב השני הוא פתיחה מלאה של רכב קבריולט כשר למהדרין. במצב פתיחה מלאה, מסגרת השמשה הקדמית המרוחקת יחסית מהנהג, תראה כולה בשדה הראיה (לעומת רכבים פתוחים אחרים) וכתוצאה מכך, התחושה שנוסעים ברכב עם גג פתוח מועצמת. במראה המרכזית לעומת זאת, לא תראו יותר מידי מעבר לגג המקופל החוסם את רוב שדה הראיה.

 

מיני קופר קבריולט מחיר
מיני קופר קבריולט

מיני קופר יד 2

בכביש המפותל המיני מתגלה כרכב מהנה במיוחד. המיני מאפשרת כניסה לפניה באופן מיידי (Turn in) ושמירה על קצב מהיר הודות לאחיזה גבוהה ושבטחון רב מאחורי ההגה. למיני מצב ספורט המחליש את תגבור ההגה, מחדד את תגובת המצערת ומשנה את פעולת תיבת ההילוכים לטובת שמירה על כח זמין. במידה ותרצו – משוטי העברת הילוכים זמינים מאחורי ההגה, לטובת ניצוח על תזמורת פורק הטורבו מלפנים והמפלט שמאחור. אין ספק שהמיני הזו מעלה חיוך לא רק לעוברים ושבים אלא גם למי שאוחז בהגה שלה.

צריכת הדלק בתום המבחן בנסיעה משולבת עמדה על כ-12.5 קילומטר לליטר. 

 

מיני קופר מועדון
אירוע הנהיגה של מיני קופר S בחודש שעבר
מיני קופר 2021
מתוך אירוע הנהיגה של מיני קופר

בטיחות

 

המיני אחרי מתיחת הפנים, מגיעה עם כל מערכות הבטיחות הנדרשות על פי חוק, ולכן, כבר אינה מצויידת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. חבילת ה-Teck, שמייקרת את המיני בעוד 10,000 שקלים, למחיר הנושק לכ-300,000 שקלים, מציעה מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית, שתי מערכות בטיחות חשובות שלא נכללות בגרסה הנבחנת.

 

לסיכום

 

המיני קופר S קבריולט עושה בדיוק את מה שהיא תוכננה לעשות – לגרום לנהג לחייך מאחורי ההגה. להיות בעלים של מיני זה אופי, וראינו זאת במפגש הגדול שארגנו. למיני, ברמת המחיר שלה, יש מספר חוסרים קלים שציינו בעיקר בתחום האבזור (מושבים ללא כיוון חשמלי, בלם יד ידני, מצלמה לנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית לאחור ועוד), אך מנגד, אין לה ממש מתחרות ישירות המציעות את החבילה של קבריולט ספורטיבית מהנה לנהיגה שנוטפת רטרו שיק בכל פינה. Take it or leave it. 

 

תמונות מתוך אירוע הנהיגה של מיני קופר S בחודש אוקטובר 2021:

צילום: דניאל שוגול

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 5 =