מיצובישי אקליפס קרוס מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים למיצובישי אקליפס קרוס החדש - האם שם יומרני ומראה ייחודי יהפכו את הקרוסאובר המעוצב ללהיט מכירות?

כשמיצובישי מוטורס הציגו ב-2015 את דגם הקונספט XR-PHEV II, שיערתי שמדובר בדגם שאם יגיע לפסי היצור לבסוף, יקבל אולי אלמנט כזה או אחר מכלל העיצוב, כפי שבדרך כלל קורה. משלבים איזו מראה או פנס מעוצב ברכב שיורד בסוף לייצור המוני. אבל מיצובישי הפתיעו והאקליפס קרוס שלנו נשאר די נאמן למקור הקונספטי. ממש יצור מעולם אחר, תרתי משמע.

מיצובישי אקליפס קרוס הוצג לעולם לראשונה במרץ 2017, בתערוכת ג’נבה. ולקראת חגיגות 115 שנה לחברה מיצובישי החליטה להוציא דגם חדש – האקליפס קרוס. קרוסאובר מודרני בעל מראה ייחודי מושך את העין, ויסכימו איתי בנות המין היפה.

מיצובישי אקליפס קרוס ממוקם בדיוק בין המיצובישי ASX החדש למיצובישי אאוטלנדר הותיק. האקליפס קרוס שקיבלתי למבחן הגיע אדום ונוצץ יותר מהרגיל. מדובר בצבע ייחודי מאוד, הנקרא אדום יהלום בארץ. צביעה של לא פחות מ-6 שכבות צבע, על מנת לקבל את הברק והניצוץ הייחודי. פשוט יפה. השילוב של הצבע עם העיצוב החדשני ודינאמי הביא ללא מעט מבטים בכבישים. באמת שאי אפשר להישאר אדיש לרכב הזה.

עיצוב דינאמי וייחודי. מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס מבחן דרכים
החל מ148,900 ש"ח. אקליפס קרוס

לאקליפס קרוס חרטום מוארך עם פנסים הנמשכים לאחור התחומים במסגרות כרום בצורת C. פנסי ערפל ענקיים מתחת, היושבים בשקעי נורה גדולים עוד יותר. גריל כרום כסוף משולב עם גריל פלסטיק שחור פיאנו מבריק. כל העיצוב הזה ממשיך בדינמיות לאחור עם שקעים בולטים בדלתות הרכב לכל אורכו, גג זכוכית שחור גדול מעל, התחום במסילות גגון מוגבהות, ומראות צד גדולות. אותם שקעים בצדדים ממשיכים אל החלק האחורי, אל ספויילר משולב תאורה יחדיו עם הפנסים האחוריים, ובכך חוצה את השמשה האחורית לשניים. אני פחות התחברתי לחלק האחורי, וניראה שמיצובישי ניסו לשוות מעין מראה ‘קופה’ לרכב פנאי. לי היה קצת קשה לעכל את העיצוב בחלק האחורי. ברור לי שיהיו אנשים שיחלקו עליי. בסך הכל, עיצוב האקליפס קרוס מושך את העין ואטרקטיבי.

העיצוב הייחודי ממשיך פנימה – בדלת תא הנהג חיפוי עור עם שילוב של דמוי קרבון וידית כסופה. העיצוב ממשיך בקווים מקבילים אל הדשבורד ולוח השעונים. הדשבורד מחולק בצורת B ועשוי חומרים איכותיים גם כן. שילוב של ספוג רך בחלק העליון עם פלסטיקה איכותית, גם בהרכבתה. לוח שעונים גדול וברור, בעל שתי סקאלות – מהירות וטורים, שבמרכזו מסך מידע. יחד עם זאת, הנדסת האנוש לוקה בחסר, בכל הקשור למיקום לחצנים בדשבורד של האקליפס קרוס.לא פחות משמונה כפתורי תפעול חיוניים מצאו את עצמם אי שם בתחתית אחורי ההגה, ליד הברך. כשגם הדפדוף במסך המידע נעשה כמו פעם, דרך לחצן בידית הווינקר, ולא בעזרת לחצן על ההגה.

רוצים לעבור למצב נהיגה ECO חסכוני? תאלצו לגשש את דרככם ללחצן שמוקם אי שם בתוך התא בקונסולה המרכזית, ליד חיבורי ה-USB. גם הלחצנים בדלת מוקמו בצורה לא נוחה, וניראה שהעיצוב גבר על נוחות התפעול – בחירת מיקום לא נוח לידית בדלת, ועקב כך, הרחקת כפתורי פתיחת החלון בדלת לכיוון הדשבורד. אמנם הכל בטווח התנועה של היד, אבל לא מספיק נגיש ונוח.

דווקא ה-HUD, תצוגת העלית של נתוני נסיעה, גאדג’ט שתופס יותר ויותר מקום אצל יצרניות הרכב, נוח וברור, עם אפשרות להזזת מיקום התצוגה במסך הנפתח מתוך הדשבורד. מישהו שם ביפן חשב גם על אנשים גבוהים שתמיד מתקשים לראות משהו במסך הזה.

העיצוב גבר על נוחות התפעול. תא נהג אקליפס קרוס

ההגה הוא אותו הגה שתפגשו במיצובישי אאוטלנדר ובמיצובישי ASX, בעל לחצני שליטה על מערכות הרכב, מערכת האודיו והדיבורית. מאחורי ההגה ממוקמים “שיפטרים” (כנפונים) כסופים להעברת הילוכים שגרמו לחיוך על פניי. “מישהו פה הולך ליהנות”.

הקונסולה המרכזית עם מסך מולטימדיה בגודל 7“, ניצב על הדשבורד. נציגה מסוכנות מיצובישי הסבירה שהרכבים מגיעים עם המערכת הידועה (והמצוינת) של כלמוביל LTE-4G עם שלל האפליקציות ותוכנות הניווט והחניה, אך מאחר וברכב המבחן עדיין לא הספיקו להתקינה ברכב המבחן. מניסיון עם המערכת בכלי רכב אחרים, מדובר במערכת אינטואיטיבית, טובה וקלה לשימוש.

ממשיכים: עיני על לחצני בקרת האקלים, הם גדולים ונאים, ורגע לפני שאני בודק איך המיזוג, אציין שאין פתחי מיזוג למושבים מאחור. לידיעת הקוראת יונה לייבזון, שהתלוננה בפוסט ויראלי שיותר מעניין אם יכתבו במבחני רכב תוך כמה זמן הרכב מקרר מ50 ל16 מעלות, אז רק שתדעי שמדדתי במיוחד בשבילך, ולקח לאקליפס קרוס כ2:34 שניות לקרר את הרכב לטמפרטורה של 16 מעלות בחום הישראלי.
מערכת השמע של המותג Rockford טובה, אם כי הצליל מעט שטוח ולא עמוק. לא מצאתי אפשרות לכיוון האקולייזר במסך המולטימדיה. עוד קצת treble-bass היה עוזר פה.

הקונסולה המרכזית מסתיימת במשטח גדול ומבריק בעל לחצן בלם יד חשמלי, כפתור AUTOHOLD המאפשר עמידה במקום, ללא הצורך בלחיצה על דוושת הבלם (ברמזור למשל), כפתורים לחימום המושבים הקדמיים, ידית הילוכים נאה, ומשטח מגע גדול לתפעול מערכת המולטימדיה. חבל שנראה כאילו המעצבים של האקליפס קרוס נזכרו בדקה ה-90 להכניס את משטח המגע, והוא “תקוע” ליד ידית ההילוכים, בלי שום ניסיון לשלבו באותו קו עיצוב.

מושב הנוסעים מרווח יחסית וקל להטעין בו מושבי בטיחות. מיצובישי אקליפס קרוס

מושבי העור לא הכי תומכים עבור אנשים קצת גדולים והיו קצת קשים עבורי. תנוחת הישיבה גבוהה,  ואיכשהו, ברך ימין מצאה את עצמה נוגעת בדפנות הקונסולה המרכזית. ישנה משענת יד גדולה ונוחה ש”חוצה” את המושבים. כאן לא יהיו מלחמות מרפקים, כמו בקולנוע. החלק הקדמי רחב ונוח  בזכות בסיס גלגלים הזהה לאאוטלנדר, העומד על 267 מ”מ. מעלינו גג זכוכית החצוי לשניים. כאן ניסו מעצבי האקליפס קרוס להיות ייחודיים, וישנם שני סוככי חלונות שמש נפתחים בנפרד, ליושבים מקדימה וליושבים מאחור, כאשר ליושבים בתא הנהג ישנה אפשרות לפתוח את חלון הזכוכית.

הנוסעים היושבים מאחור ישבו בצורה דיי מרווחת, רבות בזכות האפשרות לכוונון גב המושבים לאחור (על חשבון תא המטען) ומושבי הבטיחות נטענו אף בקלות יתרה, בזכות בתי חגורה עם רצועה מוארכת, המשתלבים אל תוך המושב. בשם ההורים לילדים הנדרשים למושבי בטיחות – תודה. עם זאת, מבוגרים שישבו מאחור התלוננו על מרווח הראש המצומצם מהגג, בשל אותה צורת ‘קופה’ מאחור. הגג יורד בשיפוע כלפי מטה. ולכן, גם הכנסת פעוט אל מושב הבטיחות קצת קשה בשל אותה זווית.

תא המטען בנפח 448 ליטר, לא מרווח מספיק, שוב בשל הניסיון לתת לאקליפס קרוס מראה ייחודי מאחור. תא המטען בעל רצפת טעינה ישרה, בשל גלגל רזרבי בגודל מלא עם תאי עומק בצדדים, עמד בקושי ב”מבחן הסופר” – טעינת 20 שקיות סופר מלאות בקניות לסופ”ש. אחרי ‘הינדוס’ וסידור מחדש, דלת תא המטען נסגרה, אך הקניות סגרו חצי משדה הראייה שלי לאחור.

תא מטען בנפח 448 ליטר
הקניות זלגו לשדה הראייה מאחור

מנוע וביצועים

למיצובישי אקליפס קרוס מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין מפתיע. מדובר במנוע בעל 163 כוחות סוס ומומנט של 25.4 קג”מ. לא רע בכלל. האקליפס קרוס כייפי ומהנה לנהיגה ומרגיש הרבה יותר זריז מהאחים שלו בקטגוריית רכבי הפנאי. המנוע לא הרגיש מתאמץ בשום נקודת זמן, רבות בזכות תיבת גיר רציפה III INVECS – CVT מצוינת, בעלת שמונה הילוכים. די מהר מצאתי את עצמי עובר ל”נהיגת טיפטרוניק” מהנה באמצעות השיפטרים שבצידי ההגה. גם המתלים התגלו כנוחים בזכות כיול על הצד הרך, וכל מעבר מכביש סלול לכביש עפר במהירות ‘גוהץ’ בצורה מעולה. יחד עם זאת, זווית הגלגול די מורגשת.

מרווח גחון של 18.3 ס”מ, נמוך יחסית, הרבה פחות מאחיו הצנוע ה-ASX, מה שהופך גם טיול שבילים לקצת גבולי. גרסת ה-Prumium אותה בחנו, אינה כוללת הנעה כפולה, אותה ניתן לקבל בגרסה הגבוהה יותר, ה-Elite.

נקודת החולשה במיצובישי אקליפס קרוס הוא בידוד הרעשים. זה מתחיל כבר במהירויות נמוכות ומתגבר ככל שעולים במהירות. בנסיעה בכביש 6 זה אף הרגיש כאילו ישנו חלון פתוח מאחור. הרעשים הגיעו מכל כיוון – מהחלונות, ממראות הצד הגדולות ואף מחלון הגג, גם במצב של סוכך סגור. ולא רק רעשי רוח, אלא גם רעשי כביש. אני לא יודע אם זה קשור לצמיגי ה-18″ All TERRAIN שמגיעים עם האקליפס, אבל זה לא נעים ובעיקר רועש.

מיצובישי מיתגו את האקליפס קרוס כ-Car-Tech, מכונית היי-טקית. כל מי שעובד בהייטק יודע שבהייטק עובדים בשקט, חלק מהמתכנתים אף מתכנתים עם אוזניות להגברת השקט. טוב יהיה אם במיצובישי יאמצו גישה הייטקית וישפרו בהמשך את הבידוד ברכב.

ביצועים מפתיעים
תיבה רציפה חדש וטובה

בטיחות

אם כבר היי-טק, האקליפס קרוס מאובזרת בצורה מרשימה בשלל מערכות בטיחות: מערכת LDW להתראה מסטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), מערכת ACC לבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת FCM לבלימה אוטונומית כבר עד 180 קמ”ש (בדגם Instyle ומעלה), מערכת זחילה בפקקים, מערכת BSW לזיהוי ”שטח מת” במראות, מערכת AHB לשליטה על אורות גבוהים, מסך HUD לתצוגת עלית של נתונים מצלמה וחיישני רוורס ועוד.האקליפס קרוס מגיע בארבע רמות גימור שונות – Intense, Instyle ,Premium ,Elite כאשר האחרונה מגיע בנוסף עם מערכת הנעה כפולה AWC-S.

בסיום המבחן צריכת הדלק בנהיגה משולבת עמדה על 8.7, נתון לא מזהיר.

אז להיט או לא?

למרות שמדובר ברכב בעל עיצוב יחודי ודינאמי ולמרות שמדובר ברכב עם מנוע וגיר לא רעים בכלל, המאובזר בשלל מערכות בטיחות, אינני רואה איך המיצובישי אקליפס קרוס מתברג בחמישייה הראשונה בטבלת רכבי הפנאי הנמכרים בישראל. הוא יכול להיות להיט בקרב רכבי המותג שלו עצמו, אבל בחוץ יש לו תחרות קשה מול עשרות מכוניות ראויות בקטגוריה.

יש לו יתרונות גדולים: כמו המראה המצודד, אבזור נוחות רב ומתקדם, ואבזור בטיחות, אך הוא פחות פרקטי משיכול היה להיות, בשל מראה הקופה שלו, תא המטען לא מספיק גדול, ויש את בידוד הרעשים טעון השיפור, וצריכת הדלק.

מחירה של גרסת המבחן המאובזרת והמפנקת עומד 169,990 ש”ח, תמחור גבוה מעט עבור רכב פנאי יפני, מתקדם, ככל שיהיה. גרסת הבסיס מתחילה ב-148,900 ₪, אך בה אין את חבילת האבזור העשירה. שלא תבינו אותי לא נכון, מדובר ברכב לא רע, עם יתרונות בולטים, אך התמחור יקשה עליו להגיע לפסגת המכירות.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מיצובישי אקליפס קרוס מבחן דרכים”

  1. רכב מיושן נורא, ונחות משמעותית מהפז׳ו 3008.
    החדשות הטובות הן שבקרוב מאד תצא מחליפה לאקליפס על בסיס אותה פז׳ו- באופל זה לקח כמה חודשים בלבד.
    בקיצור- עדיף כבר לקנות את הפז׳ו…

  2. מיצובישי יודעים לעשות מכוניות עם אמינות יוצאת דופן, רכב מהיר וכייפי. שווה את הכסף שלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 + twelve =