מי אשם כשמתרחשת תאונת דרכים עם רכב אוטונומי? כולם חוץ מהרכב

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

בשקט בשקט בלי שידענו מצטברות עוד ועוד סטטיסטיקות על תאונות בהן מעורבות מכוניות אוטונומיות (ללא נהג). עכשיו צריך להבין מי אשם בהן

מי אשם בתאונה בה מעורבת המכונית האוטונומית של אפל?

ינואר 2016, טסלה מודל S אוטונומית הייתה מעורבת בתאונה עם הרוג אחד (נהג) – סין
מאי 2016, טסלה מודל S אוטונומית מעורבת בתאונה עם הרוג אחד (נהג) – ארה”ב
מרץ 2018 הובר עם וולוו אוטונומית מעורבת בתאונה עם נוסע הרוג – ארה”ב
שבוע אחרי במרץ טסלה מודל X אוטונומית, מעורבת בתאונה עם נהג הרוג – ארה”ב

להבדיל, באוגוסט האחרון, תאונה ברכב אוטונומי של אפל, יש נזק קל רק למכוניות המעורבות, כולם בריאים ושלמים, ועכשיו צריך לבדוק מי אשם.

אפל שלחה דוח מפורט על פרטי התאונה למשרד הרישוי של קליפורניה, ממנו אנחנו יודעים מעט מאד פרטים:

הרכב האוטונומי מסוג לקסוס RX450h נסע במהירות כמעט אפסית בניסיון להשתלב בתנועה בכביש מהיר, עד שניסאן ליף, מכונית חשמלית, שנסעה במהירות 25 קמ”ש פגשה בה מאחור.

במסגרת תקנות הבטיחות בקליפורניה, נהג מטעם אפל חייב לשבת במכונית האוטונומית על מנת לפקח ולהשתלט על הרכב במקרה הצורך. לא ברור אם כך היה, או אם הייתה תקלה ברכב האוטונומי, אפל לא חושפת לציבור פרטים, כמו גם את תכניות הרכב האוטונומי שלה בעתיד בכלל.

אז מי אשם כשמתרחשת תאונה בה מעורכת מכונית אוטונומית?

מסתבר שזה תמיד הגורם האנושי. ברור, הוא יצר את המכונית האוטונומית. להפתעתנו, לא בגורם האנושי הזה תולים את האשמה. נראה שהתאונות הללו מתרחשות בגלל הגורם האנושי בתוך הרכב האוטונומי, שלא השתלט על הרכב בזמן ומנע את התאונה. או בגורם האנושי ברכב השני, שאו הוסחה דעתו למראה הרכב המוזר, האוטונומי, או שהוא לא ידע לצפות ולחזות את ההתנהגות והצעד הבא של המכונית האוטונומית, ששונה מהתנהגות אנושית. המכוניות האוטונומיות נוהגות במשנה זהירות, ועכשיו כל המשאבים מופנים ללימוד המכוניות ללא נהג הללו, איך להתנהג ולהגיב כמו בני אדם.

בינתיים, בקליפורניה, בירת הניסויים האוטונומיים בארה”ב, סופרת כמעט 100 תאונות רק באוגוסט האחרון, בהן היו מעורבות מכוניות אוטונומיות. תאונות קלות העיקר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − 18 =