אין חדש תחת השמש: מסירות רכב ינואר-אפריל 2025

יונדאי קונה

בראש הרשימה. יונדאי (ורב המכר שלה יונדאי קונה)

 

אין חדש תחת השמש: מסירות רכב ינואר עד אפריל 2025 – המגמה נמשכת – סין בראש הטבלה, והמותגים החשמליים הסיניים בטופ 10

 

השליש הראשון של 2025 הגיע לסיומו ובשוק הרכב נראות מספר מגמות מעניינות, אם כי, לא מאוד שונות מהחודשים הקודמים. בקטגוריית הרכבים הפרטיים נמצאת יונדאי בצמרת טבלת המסירות עם 15,297 מסירות, במקום השני טויוטה עם 13,327 מסירות, ובמקום השלישי קיה עם 9,796 מסירות.

בהמשך העשירייה המובילה נמצאות סקודה (9,272 מסירות), צ'רי (6,431 מסירות), ג'אקו (5,041 מסירות, מרשים בהתחשב בעובדה שקיים רק דגם אחד בהיצע הנוכחי עם 2 יחידות הנעה), ניסאן (4,474 מסירות), מאזדה (4,462 מסירות), BYD (4,155 מסירות) וMG (3,809 מסירות). על ה-3 הראשונות אין הרבה מה להגיד מלבד "עוד שנה ושום דבר לא השתנה" ולעומתן סקודה רושמת עלייה נכבדת, למעלה מ2,000 מכוניות יותר בהשוואה לאשתקד.

 

ג'אקו היברידי

דגם אחד שתי גרסאות – 5041 מסירות. ג'אקו

 

נראה שהשוק ממשיך לקבל באהדה את מוצרי צ'רי/אומודה/ג'אקו, ולא רק ספציפית את הקונצרן הזה, אלא את מרבית תוצרת סין, שמככבת ב4 מותגים בעשירייה המובילה בשליש הראשון של השנה. דווקא BYD הפופולרית נמצאת בדעיכה אל מול התחרות, כיוון שמסרה כמעט פי 2 פחות מכוניות בהשוואה לאשתקד. לעומתה, MG רושמת עלייה קלה.

היצרנים שמכרו הכי פחות בשליש הזה אך עדיין מכרו יחידה אחת ומעלה: DS (מסירה אחת), אווטאר (מסירה אחת, אבל זה כבר מתחיל להיות מעניין), אסטון מרטין (2 מסירות), סאנגיונג (2 מסירות, ללא שינוי המיתוג ל-KGM), פרארי (4 מסירות), WEY (11 מסירות), בנטלי (11 מסירות), NETA (13 מסירות), קאדילק (16 מסירות), ואבארט (30 מסירות). מותגים שהכרנו ולא מסרו שום מכונית השנה: מזראטי, אינפיניטי, אייווייז, פולסטאר ויגואר.

בתחומי היוקרה, מובילה BMW עם 1,493 מסירות, לאחריה לקסוס עם 1,120 מסירות, אודי עם 999 מסירות (חסרה רק עוד אחת…), וולוו עם 980 מסירות, וקופרה עם 724 מסירות. כולן למעט אודי וקופרה שנשארו די יציבות, רושמות עלייה.

 

10 רכבים חדשים (2025) מעניינים שנחתו בארץ לאחרונה

 

avatr 11 רכב

מתחמם. אווטאר 11 AVATR

 

בחמישייה הפותחת של תחום המסחריות, סיטרואן מובילה עם 1,508 מסירות, טויוטה עם 1,167, איסוזו עם 792 מסירות, רנו עם 311 מסירות ופיאט עם 296 מסירות. בחמישייה הפותחת של תחום המוניות ניתן לראות שיונדאי חזרה לצמרת עם 340 מסירות, אחריה טויוטה עם 133 מסירות, קיה עם 81 מסירות, MG עם 58 מסירות, ומרצדס עם 51 מסירות, תוך כדי שהיא דוחקת את סקודה (31 מסירות) למקום השישי.

אם ננתח את המסירות על פי היבואנים, נגלה שהיבואן המוביל הוא כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, ג'אקו, מרצדס) עם 25,339 מסירות ונתח שוק של 21.7%. לאחריו יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס, ג'ילי) עם 17,654 מסירות ונתח שוק של 15.1%. במקום השלישי צ'מפיון מוטורס (סקודה, סיאט, פולקסווגן, אודי) עם 16,107 מסירות ונתח שוק של 13.8%. במקום הרביעי קרסו פריסבי (רנו, ניסאן, דאצ'יה, צ'רי) עם 15,388 מסירות ונתח שוק של 13.2%. את החמישייה סוגרת טלקאר (קיה, KGM) עם 11,354 מסירות ונתח שוק של 9.7%. שימו לב שכל ה-5 האלה יחדיו, מחזיקות ב-73.5% מכלל שוק הרכב בישראל.

 

סקודה אוקטביה 2025

נתח שוק של 13.8%. צ'מפיון (במקום ה-3 ברשימה)

 

בתחום המחושמל התחרות בין יונדאי לטויוטה צמודה מתמיד – עם 11,476 מסירות לטויוטה (היברידיות בלבד, אף לא חשמלית אחת) ו-11,315 ליונדאי (611 חשמליות, 10,704 היברידיות). במקום השלישי, עם מספר נמוך בהרבה, BYD עם 4,155 מסירות (3,215 חשמליות, 940 פלאג אין), ג'אקו עם 3,978 מסירות (פלאג אין בלבד), ו-MG עם 3,869 מסירות (1,693 חשמליות ו-2,166 היברידיות).

כמו שכתבנו בסיקור המסירות של חודשי ינואר-פברואר ובתחילתו של סיקור זה, הפופולריות של מכוניות תוצרת סין ממשיכה לעלות, וסין עדיין בצמרת טבלת האקסל עם 30,693 מסירות (24,656 אשתקד). לאחריה, איך לא, דרום קוריאה עם 23,650 מסירות (19,168 אשתקד). יפן במקום השלישי, עם 18,495 מסירות (15,144 אשתקד), צ'כיה במקום הרביעי עם 11,900 מסירות (10,312 אשתקד, ומסתבר שלא מייצרים שם רק סקודות), ובמקום החמישי ספרד עם 6,747 מסירות (5,699 אשתקד).

 

החמישייה הסוגרת 

 

כל 5 המדינות בחמישייה הפותחת, רשמו עלייה ביחס לשנה שעברה. בין המדינות שלא ידעתם שרכבים שמיוצרים שם מיובאים אלינו: פינלנד (מסירה אחת, ועכשיו אני סקרן לדעת מהי), דרום אפריקה (10 מסירות), סלובניה (11 מסירות), טורקיה (18 מסירות, למרות החרם, לעומת 8,696 אשתקד) ואוסטריה (23 מסירות). בנוסף, קצת עצוב שהשנה נמכרו כאן רק 34 מכוניות שיוצרו באיטליה, אך לפחות 4 מהן הן כאמור פרארי.

בהשוואה לשנה שעברה ניכר כי מרבית שוק הרכב נמצא במגמת צמיחה, והדרישה להיברידיות ולפלאג אין ממשיכה להיראות בבירור בטבלאות, כמו גם הביקוש לרכבים תוצרת סין (שאני משער שהרבה מהם נמכרו לציי הרכב). למרות המלחמה ונכון לעכשיו, אנו צופים המשך שנה מבטיח ליבואנים עם המשך הגידול במכירות.

 

 

קורן ברק

קורן ברק, חי ונושם את תחום הרכב מינקותי, כבר מאיסוף מודלים כילד קטן ועד היום. אני בקיא ומעודכן בתחום באופן שוטף ומקיף ובעל זיקה רבה למכוניות ספורט ועל. בנוסף, אני מנהל קבוצות פייסבוק אשר עוסקות במתן ייעוץ והכוונה בנוגע לרכישת רכבים.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments