מרצדס CLA200 החדשה (דור שני) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרצדס CLA – מכונית הסאלון המשפחתית של מרצדס בדור חדש ומשודרג – איכות גבוהה טכנולוגיה מתקדמת, ומנוע קטן ומפתיע 

 

מרצדס CLA200 החדשה (דור שני) מבחן דרכים


מכונית הקופה-ארבע-דלתות החדשה והקומפקטית של מרצדס, מרצדס CLA, הגיעה אלי בדור השני המשודרג למבחן דרכים. החדשות הגדולות של הרכב הזה, בין היתר, אלה המימדים שצמחו, לרוחב ולאורך, כשתא המטען דווקא קטן מעט. ועדיין, בשל צורת הקופה, המשתפלת לאחור, ומצמצמת את מרווח הראש בחלק האחורי של הרכב, נוסעים גבוהים יתקשו ליישר את הראש בישיבה מאחור. (אני, 1.68 מ’ לא חשתי כל בעיה של מרווח ראש או ברכיים).

גם המראה החיצוני השתנה, יש עיצוב חדש לחזית ולפנסים, נוספו כונסים (מדומים) בצדדים, ובתוך תא הנהג נוספה מערכת המולטימדיה המשובחת והחדשה של מרצדס, עם צג מגע בגודל 10.25 אינץ’ וממשק ה-MBUX החדש (שכולל תפעול קולי – ה”סירי של מרצדס).

 

מרצדס CLA החדשה לבשה צורה של CLS

 

הצורה של המרצדס CLA החדשה מזכירה את ה-CLS, אחותה הגדולה והיפהפיה, כך שאי אפשר להתעלם מהמראה החיצוני היוקרתי והמושך (גם אם הצבע הלבן קצת נדוש ופחות מושך את העין). מי שאינו חובב את מותג מרצדס, או חובב רכב בכלל, ספק אם יבדיל במבט חטוף בכביש, כי מדובר בשני כלי רכב שונים –ה-CLA ו-CLS. מהלך חכם היה להלביש את צורת הקופה היפה והאטרקטיבית של ה-CLS (מכונית בשווי יותר מחצי מיליון שקלים), על קטגוריות רכב נוספות “נמוכות” יותר, עם תגי מחיר נגישים יותר לכל מיני קהלים.

מרצדס CLA200 זו הגרסה האמצעית ברמת האבזור של דגם ה–CLA (יש גם CLA250), שמגיעה ברמת גימור AMG, שזה אומר תוספות אבזור בניחוח ספורטיבי – תא נהג-נוסעים שמרגיש איכותי ויוקרתי, בתוכו: גג שמש פנורמי, מושבי ספורט, אבזור ותפירה בגימור ספורטיבי ותאורת אווירה עם 64 גוונים, שבאופן מפתיע, ממש אהבתי, וממש הוסיפה אווירה נעימה וטובה בשהות ברכב.

 

מנוע קטן ומפתיע בנפח 1.33 עם הספק של 163 כ”ס. CLA החדשה

 

CLA ברמת אבזור AMG

 

המנוע, הוא המנוע המדובר והחדש של היצרן, בנפח מנוע 1.33 ליטר טורבו, שפותח עם קונצרן רנו. אחד המנועים הכי מפתיעים שנתקלתי בהם, שטמונים בקרביים של כלי רכב כמו דאצ’יה דאסטר, ניסאן קשקאי, ניסאן אקסטרייל, ובהמשך בעוד הרבה כלי רכב נוספים, אין לי ספק. המנוע המהולל שוכן גם בתא המנוע של המרצדס הצעירה והמוצלחת – A CLASS, מלכת הכביש, מכונית השנה שלי ב-2018. כאשר ההספק של המנוע החדש ב-CLA החדשה הוא הספק של 163 כ”ס, וב-A CLASS הוא 136 כ”ס. גם ההספק הזה והמומנט מספקים חוויית נהיגה מעולה.

גם הפלטפורמה, הבסיס של ה-CLA החדשה הוא של ה-A CLASS החדשה. וכך, הדור השני של מכונית הסאלון-קופה, נפתח עם נתונים לא רעים בכלל. עכשיו נשאר רק להכנס לרכב, ולבדוק איך כל החלקים הללו שלקוחים מ”רכב הכניסה” של מרצדס, האיי קלאס, עובדים ומרגישים ברכב שיקר פי שניים, ונועד למשפחות צעירות של 4-5 נפשות, ברמת סוציואקונומי גבוהה, ועדיין, באותה נשימה, לא מתפרעות עם בחירת רכב משפחתי יוקרתי/יקר מדי.

 

מושב נהג ספורטיבי ונוח למדי מתכוון באופן חשמלי
תא נהג מרצדס CLA200 בדור השני


אני במושב בנהג המעוצב והדיי נוח. מכוונת באופן חשמלי את המושב גבוה כמה שניתן, מכוונת מראות כדי לזכות בשדה ראייה מלא ופתוח. חיברתי את הנייד בקלות למערכת המולטימדיה בעלת צג מגע ותצוגה חדה וצבעונית. כל המדיה שלי נחשפת. השירים מתחילים להתנגן דרך רמקולים איכותיים וטובים למדי. מולי לוח המחוונים המתקדם, והחדש, לוח מחוונים דיגיטלי Widescreen Cockpit. עם כל הקידמה שמאפיינת את המערכות ברכב, הכל די קל ואינטואיטיבי להפעלה. הכל הגיוני, גם המתגים הייחודים על ההגה. כדי לעבור בין אופציות ומסכי מידע מחליקים את הבוהן למעלה ולמטה על גבי המתג, ולחיצה עליו היא OK, אישור, כניסה.

מערכת מולטימדיה עם ממשק MBUX נוח וקל הפעלה

 

יצאתי לדרך. המנוע מרגיש דינאמי מאד בהאצה מהמקום, עם השהיית טורבו קלילה ביציאה אגרסיבית מדי. בהאצה חזקה גם המנוע יישמע מבעד לאיטום המצוין של תא המנוע, לא צלילים של חנק, אבל צלילים נוכחים. בכלל, בכל הקשור לצלילי המנוע, עדיין לא הבנתי אם אני מחבבת אותם. אני כן משלימה איתם לאט לאט. הם לא עסיסיים ובשרניים. זהו, שכחו ממנועי V6 מגרגרים, שגורמים ללב להחסיר פעימה בכל לחיצה על הדוושה. אם תחסירו פעימה זה רק מההשתאות לנוכח ההאצות המרשימות של מנוע כזה קטן. אם ככה מאיץ רכב עם מנוע 1.33, הגענו לימים טובים. נכון, הצלילים שלו לא מגרגרים או מרטיטים את הלב, אבל בסל”ד גבוה מסתננת לה איזו נהימה קטנה וחייתית מעט.

החבילה השלמה והיתרונות הגדולים של המנוע הזה יגרמו לי בסוף להשלים עם קיומו. אני גם דיי מאוהבת בו מהמפגש איתו ב-A CLASS החדשה.

 

נמוכה וקשיחה יותר מהדור הקודם. מרצדס CLA

 

תיבת ההילוכים, VG-DCT בעלת שבעה הילוכים ושני מצמדים, עובדת טוב, אבל לא מושלמת לתחושתי. החיבור בין המנוע לתיבה יכול להיות טוב יותר. המתלים ב-CLA כוילו להיות קשיחים יותר, הרכב עוצב נמוך יותר, וכל זה לטובת תחושה ספורטיבית ומחוספסת יותר מהדור הקודם. יש ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה (יש), יש מצבי נהיגה לבחירה (יש), המנוע דינאמי (דינאמי), הרכב אוחז וההגה מגיב טוב (אוחז ומגיב). אז הנה לנו רכב סמי ספורטיבי שמעביר ומעניק תחושות ספורטיביות בנהיגה. אבל אל נשכח שמדובר במכונית משפחתית עדיין. יפה, יוקרתית, עם מנוע דינאמי, מרווח פנים ראוי ל4 נוסעים, ומלא אבזור נוחות ובטיחות. משפחתית.

אמרתם משפחתית, אמרתם בטיחותית – למרצדס אף פעם לא הייתה בעיה בפרמטר הזה, וגם בקטגוריות “נמוכות” יותר, היא גדושה במערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, אגרסיבית למדי (התרגלתי כבר), בלימת חירום אוטונומית ומערכת לניטור ערנות נהג. כשאין בקרת שיוט אדפטיבית (כזו שמסיעה את הרכב באופן אוטונומי ומאטה או עוצרת לפי מהירות הנסיעה של הרכב מקדימה. אבזור נוחות ובטיחות גם יחד). ואין זיהוי תמרורי נהיגה, ולמען האמת, לא הבחנתי בחסרונן של השתיים.

 

מכונית מרצדס משפחתית איכותית עם תג מחיר נגיש יותר


אחרי סשן נהיגה בעיר ומחוץ לעיר. אני בתחושות מעורבות, הרכב הזה מהנה לנהיגה, הוא דינאמי מספיק, ונוח, משכך במידה, ומעניק תחושות מרצדסיות לחלוטין, אבל הוא מרצדס אחר, מרצדס קליל יותר, לא הרמטי כ”כ, ופחות נשכני. מרצדס למשפחה. מדובר בחבילה שלמה וטובה, שכל אחד ואחת עם חשבון הבנק הנכון, היה רוצה למשפחה שלו, בעיקר כשצריכת הדלק הופכת להיות נון אישיו. כן, יש לך מרצדס, ולא, אתה לא צריך להתחתן עם תחנת הדלק הקרובה לביתך. גם אם תלחצו את הדוושה עד הסוף, כל הדרך לעבודה, ותסעו בלי להתחשבן, תצא צריכת דלק של 13-14 ק”מ לליטר. ואם תסעו בצורה נורמלית, אתם יכולים להגיע לנתונים של רכב היברידי.

וזו הבשורה האמיתית, רכב ממותג מרצדס, עם המראה הנכון, עם תא נהג ונוסעים מרשים ואיכותי, מערכות בטיחות מתקדמות מקצה לקצה, אבזור מפנק וטכנולוגיה מתקדמת, ו…מנוע דינאמי ומהנה לנהיגה, בלי הקאץ’ של צריכת הדלק.

 

צריכת דלק ממוצעת: 13 ק”מ לליטר
דירוג בטיחות ישראלי: 7 מתוך 8
דירוג זיהום: 10 מתוך 15

מחיר: 335,900 ש”ח
מפרט מלא באתר מרצדס

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “מרצדס CLA200 החדשה (דור שני) מבחן דרכים”

  1. המכונית אלגנטית מאד, כיאה לגרמנים.
    רק לא ידעתי שרנו עובדת, או שייכת למרצדס בנץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − four =