מרצדס EQA קרוסאובר חשמלי (414 ק”מ טווח) החל מ-289,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כלמוביל מרצדס מרחיבה את היצע הדגמים החשמליים ומשיקה בישראל את הקרוסאובר החשמלי היוקרתי קומפקטי – מרצדס EQA החדשה, עם טווח חשמלי של 414 ק”מ, הספק של 188 כ”ס, ומחיר השקה מיוחד – 289,900 ש”ח

 

מרצדס EQA קרוסאובר חשמלי
מרצדס EQA קרוסאובר חשמלי (414 ק”מ טווח) החל מ-289,900 ש”ח

 

מרצדס EQA מבוססת על פלטפורמת ה-GLA המצליחה ומציגה יכולות וביצועים המותאמים לנהיגה ברכב חשמלי. מדובר בדגם הכניסה של המותג EQ לעולם כלי הרכב הקומפקטיים החשמליים ותוך שנתיים צפויה כלמוביל מרצדס להציע כ–8 דגמים חשמליים של מרצדס בישראל.

מרצדס EQA טווח נסיעה של 414 ק”מ, עם צריכת החשמל של 183 וואט שעה/ק”מ. כמו כן, הספק מירבי של 140 קילו-וואט ו-188 כ”ס. מבחינת ביצועים, ה-EQA מאיצה מ-0 ל-100 ב-8.9 שניות ומגיעה למהירות של 160 קמ”ש. משקל הדגם הוא 2,040 ק”ג, אורכו 4.4 מטר, גובהו 1.6 מ”מ ורוחבו 1.8 מטר (2 מטר כולל מראות).
נפח תא המטען הינו 320 ליטר.

בהמשך השנה, יושקו דגמי  EQA נוספים עם הספק של יותר מ-200 קילו-וואט/268 כ”ס, אשר יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק”מ.

 

מרצדס EQA חשמלי סקירה חוות דעת
מרצדס EQA טווח חשמלי של 414 ק”מ

 

רכב חשמלי מרצדס מחיר

 

מרצדס EQA מוצעת עם שלל מערכות הנהיגה והבטיחות המתקדמות של היצרן. בין המערכות ניתן למנות את:Active Brake Assist  – מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימה אוטונומיות בעת חירום; Active Lane Keeping Assist – מערכת אקטיבית להתרעה על סטייה מנתיב; מערכת התרעה על רכב בשטח מת ופונקציית Exit Warning – המסייעת במניעת תאונות שנובעות מפתיחת דלת בצד הכביש; מערכת לניטור עייפות הנהגבקרת שיוט אדפטיבית (Distronic) ועוד.

פנים הרכב מציג את קו העיצוב החדשני של היצרן עם מרכב ואיכות חומרים גבוהה במיוחד. ה-EQA מצוידת במסך מולטימדיה דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ’ עם המערכת המתקדמת MBUX  שלומדת את הרגלי המשתמש בזכות יכולות הבינה המלאכותית שלה ומעניקה חוויה אישית ומותאמת לצרכי הנהג, וכן גם לנוסע שלצידו. בנוסף, לרכב מערכת שמע מתקדמת של  BURMESTER (בחלק מהדגמים), תאורת אווירה בעלת 64 גוונים לבחירה, בקרת אקלים דיגיטלית, חבילת נוחות למושבים ועוד.

 

מרצדס EQA מולטימדיה
מרצדס EQA תא נהג מאובזר ויוקרתי

 

מרצדס EQA תא נהג ביקורת
מרצדס EQA מסך מולטימדיה

 

במרצדס השקיעו משאבים רבים ומחשבה מרובה בפיתוח ה-EQA, בין היתר בהיבטים של חוויית נהיגה, זאת במטרה להקל את המעבר לכלי רכב חשמליים. בפיתוח סדרת ה-EQA, ביקשו מהנדסי החברה לפנות לקהל רחב. מדובר בדגם SUV צעיר שיוצע עם טכנולוגיות מתקדמות ויכולות דיגיטליות.

אחד ההישגים הגדולים בפיתוח ה-EQA נמצא ביעילות האווירודינמית שלה. ה-EQA הינה הראשונה מבית Mercedes-EQ שהפיתוח האווירודינמי שלה נעשה באופן דיגיטלי לחלוטין. מדידות הבקרה במנהרת הרוח אישרו את ההישג: נתון אווירודינמי מרשים במיוחד של 0.28Cd

יעילות הייתה גם בעת תכנון הארכיטקטורה התרמית. משאבת החום המותקנת ב-EQA מסייעת לחימום תא הנוסעים ובכך מקטינה באופן דרסטי את צריכת החשמל ומסייעת להגדיל את טווח הנסיעה.

כמו כן, הושקע מאמץ רב להבטיח כי ה-EQA  תעמוד ברמת הרעש הנמוכה ביותר ובנוחות. על ידי בידוד מערכת ההנעה החשמלית מהשלדה ומהמרכב, נוסעי הרכב ייהנו מבידוד מרשים במיוחד מרעש, שהינו אחד מסימני ההיכר של מרצדס.

גם מבחינת אבזור ונוחות מציעה ה-EQA סטנדרט גבוה במיוחד, הכולל בין השאר, בחלק מהדגמים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, בקרת אקלים אוטומטית עם 2 אזורים, פתיחה חשמלית של תא המטען, סף דלת מואר, מצלמות היקפיות 360 מעלות ועוד.

 

מכונית חשמלית מומלצת
עוד 8 דגמים חשמליים חדשים תוך שנתיים. מרצדס

 

גילי פריאנטה מנכ”ל מרצדס-ישראל: “בהתאם לאסטרטגיית היצרן, אשר שם את נושא פיתוח המותג החשמלי כמיקוד אסטרטגי לשנים הקרובות, אנו משיקים היום את ה-EQA שהיא יצירה חשמלית טכנולוגית מרשימה ביותר”. עוד מציין פריאנטה כי “בתוך שנתיים כלמוביל מרצדס תציע 8 דגמי EQ שייתנו מענה רחב להעדפות לקוחות היוקרה. במסגרת זו יושק השבוע בהשקה בינלאומית מרצדס EQS עם הטווח החשמלי של 770 ק”מ, אשר תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2021″.

 

מחירים:

EQA Electric תוצע במחיר השקה של 289,900 שקלים עד סוף החודש (במקום 299,900 שקלים)

EQA Electric Art תוצע במחיר של 339,900 שקלים.

EQA Electric Art Amg Line תוצע במחיר של 379,900 שקלים.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × three =