מרצדס GLE350d קופה (3 ליטר דיזל 272 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מרצדס GLE350d קופה (3 ליטר דיזל 272 כ”ס) – מבחן דרכים

 

אודה ולא אבוש. אני סאקרית של דגמי קופה, הקופה של מרצדס וב.מ.וו ואודי הורגים, מפרקים ממוססים אותי. ודגמי הקופה בקטגוריית הפנאי, קרוסאוברים…, בכלל עושים לי את זה. צורת ה”פחזניה” סופגניה הזו, גורמת לי לתגובות לא מידתיות. אז הנה כבר שתדעו, מה הרגשתי כשראיתי את המרצדס GLE קופה החדשה. מכונית פנאי שטח יוקרתית עגלגלה, מאסיבית ומרשימה.

מרצדס השיקה בארץ את דגם ה-GLE החדש, 5 או 7 מקומות, “הלא קופה”, באוגוסט שנה שעברה, וכעת משיקה את דגם הקופה היפהפה של ה-GLE.

בזמן שדגם ה-GLE מוצע בישראל עם 3 מנועים ומידות יותר נדיבות, גרסת ה-GLE קופה מוצעת בגרסה אחת ויחידה עם מרווח פנים מספק למשפחה המתפנקת. למרצדס Coupe GLE350d, מנוע דיזל בנפח 3 ליטרים, המשודך לתיבת הילוכים של מרצדס (G-TRONIC9), המפיק 272 כוחות סוס מומנט מרבי של 61.16 קג”מ, החל מ-1,200 סל”ד (אאחחח!), והאצה מאפס ל-100 ב-6.6 שניות.

למה דיזל? כי זה מה שלקוחות מרצדס רוצים. דיזל נחשב יותר אמין, יותר חסכוני, והביקוש ואולי סיבות נוספות פנימיות (הקצאות… משא ומתן מול היצרן?), מביאים אותנו להמשיך ולבחון רכבי דיזל, בזמן שכל העולם כבר בהייבריד וחשמל, דקה לפני הנעת מימן… ושנייה לפני נחיתת חייזרים.

 

מרצדס GLE קופה
עיצוב אווירודינמי ויפהפה. מרצדס GLE קופה

 

קרוסאובר עם עיצוב קופה
סאקרית של קרוסאוברים עם עיצוב קופה

 

ה-GLE קופה מכונית יפהפיה עם עיצוב ואווירודינאמי (עיצוב השמשה הקדמית מסייע לשיפור של 9% ביעילות האווירודינמית). החלק האחורי בצורת קופה, חישוקי הסגסוגת הגדולים (22 אינץ’), עיצוב הפנסים, הקימורים, כל אלה משלימים את העיצוב הייחודי של הדגם המיוחד הזה.  

ממדי הרכב צמחו ביחס לדור היוצא (מדובר בדור השני של ה-GLE קופה), כשלבסיס הגלגלים התווספו 2 ס”מ, האורך גדל ב-4 ס”מ והרוחב בס”מ 1. המידות החדשות מספקות מרווח פנים נדיב יותר ונוחות גם ליושבים במושב הנוסעים. ומה אגיד לכם, בן ה-5 שלי ומושב הבטיחות הענק שלו “שחו” במושב מאחור. 3 נוסעים, או מושבי בטיחות ייכנסו בלי קושי. תא הנוסעים פשוט יפה, איכותי ושימושי… עם פתחי אוויר לילד, משענת יד אמצעית עם מקום לשני בקבוקים או כוסות, תאי אחסון לציורים ודפים. לא פלא שאדם לא רוצה לצאת מהאוטו.

 

תא נהג מרצדס GLE COUPE

 

תא נוסעים מרצדס GLE COUPE. נשאר מספיק מקום לראש

 

לאן נוסעים, לנס הרים!

כלומר קרוב לנס הרים, לבר בהר. לשתות קפה, לטרוף כריך ולצלם את המרצדס. ובהלוך חזור לנסות לא להכנס באף אחד, כי יום חמישי, אמצע יום, והכבישים בדרך לשם עמוסים מאד.

את המרצדסGLE  קופה אולי לא בנו, יצרו בשביל נסיעה ספורטיבית ליום יום, אבל היא יודעת להתמודד עם מהירות ותוואי דרך פתלתל, יפה מאד. היא מעדנת את כל הרעש, ומרככת את העומס. מאיצה יפה, מעבירה הילוכים מהר, בולמת היטב, וההיגוי מדויק לתחושתי. לא הבאתי אותה קרוב לקצה, אפילו לא קילומטר מהקצה, איפה, פחד אלוהים הכביש הזה. אבל תחת המגבלות, שלי, היא העניקה לי הרבה הנאה ותחושת ביטחון בדרך.

מה שכיף במרצדס GLE, הקופה וגם הלא קופה, היא הנוחות הגבוהה. הכל מרגיש טוב, ומשכך, ושקט, וכך, בלי להרגיש נסיעה של שעה, עוברת ממש מהר וחלק. הייתי נוסעת איתה לאילת, אילו הייתי מתכננת את היום הזה כמו שצריך. זו המכונית לנסיעות ארוכות, משככות ונעימות.

מרגישים שהרכב מכויל גם לביצועים, הוא נמצא בתפר שבין לבין. אהבתי את האיזון הזה. ויש כמובן את מצבי הנהיגה השונים” “הקומפורט”, האקו החסכוני ומצב הספורט, מעבר ביניהם מורגש בנהיגה. המצב הספורטיבי מחדד את המערכות השונות ברכב, את המתלים והמנוע. אם כי, אני חייבת להודות, שהמכונית הרגישה לי מספיק ספורטיבית במצב ה”רגיל” – קומפורט. ספורטיבית במידה, נוחה מאד, ולא חוסכת בצלילים יפים מהמנוע. מה גם שצריכת הדלק נשארת שפויה – 10-11 קילומטר לליטר.

 

סביבת נהג מפנקת. מרצדס GLE

 

שיר הלל לממשק ה-MBUX של מרצדס ומסכי התצוגה הגדולים (12.3′)

 

חישוקי 22 אינץ'
חישוקי 22 אינץ’

 

את הדרך הנעימה לי גם מערכת המולטימדיה, MBUX, אותה אמשיך להלל ולשבח, והלוואי שילכו אחרי מרצדס ויעתיקו ממנה את המערכת המצוינת הזו. מהתפעול, דרך הויז’ואל – נראות וחדות, למתגים והנדסת אנוש. אני לא מתפלאת שהמערכת הזו נכנסה ונכנסת לכל הדגמים בכל ה”קלאסים” של יצרנית מרצדס. שני המסכים הגדולים, בגודל 12.3 אינץ’ (צג מגע מולטימדיה, לצד לוח השעונים הדיגיטלי), נראים פשוט נהדר, ומשלימים תמונה פנורמית ונוחה לתפעול המוזיקה, בלוטות’, מערכות נוחות ובטיחות, לצד קבלת מידע על צריכת הדלק, התראות בטיחות, עייפות נהג ועוד ועוד.

החלוקה נוחה וטובה בין שני הצגים, המתגים שמתפעלים אותם מובנים ו”באים טוב” ליד, לעין ולראש. הן המתגים על גבי ההגה, אלה שעל מסך המגע, ואלה שמימין לנהג, על גבי הפד, וסביבת פד המגע. משהו אחד שלא הבנתי, וגם לא פיניתי זמן להבין אותו – העברת השירים דרך פד המגע, על ידי החלקת האצבע ימינה או שמאלה… איך קורה שהמערכת מקפיצה/מעבירה שני שירים במכה. לזה קוראים, הפרטים הקטנים והשוליים של האנשים הפריווילגים. וכן, להיות עם מרצדס GLE350d קופה, בשווי 680,000 שקלים, במשך 3 ימים, זו פריבילגיה. הייתה והסתיימה.  

מערכת השמע ברכב של Burmester מצוינת, ומעניקה חוויית שמע איכותית ומזככת. אני מאמינה שכל מי שאוהב מוזיקה יתקשה להיפרד מההאזנה לשירים ברכב הזה.

 

שבכה קדמית מרצדס GLE קופה
שבכה קדמית מרצדס GLE קופה

 

והאחוריים האלה…

 

במרצדס GLE מערכות הבטיחות הרבות עובדות בצורה טובה ונינוחה, ולא תקיפה ומבהילה. והיו דברים מעולם… כמו למשל מקרה עם דגם ספורטיבי של מרצדס – בו נסעתי לאחור ברוורס, בפחות מ-10 קמ”ש, מאחורי הרכב חברה מתקרבת, הולכת לצד הרכב, אפילו לא קרובה… וכך בשנייה, בתוך הרכב, צלילי התראה חזקים של התרסקות וסוף העולם… תא המטען נפתח, כאילו בא לספוג כניסה של הולך רגל, והרכב עוצר באופן אוטונומי ובצורה דרמטית במקום. כל זה קרה, נשבעת. עד היום לא הצלחתי להבין מה קרה שם. אבל אלה מערכות בטיחות סופר ערניות ורגישות, שמוגדרות למנוע תאונות דרכים.

אז כשאני כותבת שתיקון הסטייה מנתיב עובד היטב, וההתראות האחרות מתריעות בצורה הרמונית, והכל מרגיש טוב למדי, הכוונה היא, להיפך ממה שקרה עם הדגם ההוא ברוורס.

 

תאורה בידיות

 

תאורת ברוך הבא, ויאללה ביי…

 

שפע הכיוונים וההגדרות, מה איתם?

אני אף פעם לא מגיעה לחצי ממה שמערכות הנוחות ובטיחות יכולות להציע, ובכלל, לכל מה שיש לרכבי היוקרה האלה לתת:

כן הבחנתי ונהנתי מאד מהתצוגה העילית שמשתקפת על השמשה הקדמית, ומציגה לי מידע בצורה אלגנטית ונוחה מול העיניים (ברמות גימור AMG LINE  ו-AMG LINE PLUS), ממערכת המתלים האקטיבית, איתה ניתן גם להגביה או להנמיך את הרכב, בגג הזכוכית הפנורמי החשמלי ויפהפה, תאורת האווירה עם עשרות צבעים וגוונים, המושבים הקדמיים החשמליים עם אפשרות לזכרונות, בקרת האקלים המפוצלת, עם יציאות מיזוג לאחור, מערכת עזר לחניה PARKTRONIC, שחייבים במכוניות האלה, הן גדולות ומאסיביות והכרחי וכדאי לשמור עליהן בחניות צפופות, תוואי עירוני ובכלל.

לא אלאה אתכם בדרישות המוגזמות שלי, אבל רק תדעו שלא מצאתי את אופציית עיסוי ברכב, וגם לא את מתג האוורור במושב הנהג.

 

תא מטען ענק בנפח 655 ליטר, אבל לא הכי שימושי ליום יום

 

ויש את העניין הקטן הזה, תא המטען (בנפח 655 ליטר, מטורף), עם פתיחה וסגירה חשמלית. תא המטען שטוח, רחב ומוזר למדי. כן, הקניות שלי נכנסו אליו בלי בעיה, אפשר לומר ש”שחו” בתוכו, אבל לא אוכל להכתיר אותו כתא המטען השימושי ביותר.

מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה, מערכת תאורה חכמה ILS עם טווח תאורה דינמי ותאורת פנייה, מערכת ATTENTION ASSIST לניטור עייפות הנהג, מערכת PRE-SAFE לזיהוי מוקדם והכנת הרכב למצבי חירום, ומערכת לניטור שטחים מתים BLIND SPOT ASSIST. מערכת מתקדמת נוספת היא מערכת CPA PLUS 3.0 למניעת תאונות במהירות נמוכה. ברמת גימור AMG LINE (רכב המבחן) מותקנת גם חבילת DRIVING ASSISTANCE. מערכות בטיחות, כפי שאמרתי לפני, עובדות בצורה מיטבית והרמונית.

 

 

הטוב: ביצועים, נוחות, בטיחות, עיצוב

הרע: דיזל… ודירוג זיהום אוויר גבוה

 

ציון בטיחות ישראלי: 7 מתוך 8 מירביים
דירוג זיהום: 15 מתוך 15
מחיר רכב המבחן – מרצדס GLE קופה ברמת גימור AMG LINE – 709,900 ש”ח

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 13 =