משפחתית מלוטשת: סקודה אוקטביה החדשה מ-134,990 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

משפחתית מלוטשת: סקודה אוקטביה החדשה מ-134,990 ש”ח

 

תמונות: רונן טופלברג

 

קבוצת צ’מפיון מוטורס, יבואנית מותג סקודה בישראל, החלה בשיווק הדור הרביעי של המשפחתית הפופולרית והאהובה, סקודה אוקטביה.

האוקטביה הראשונה החלה את דרכה ב-1959 וכבר אז זכתה להצלחה שהיוותה את הבסיס לשושלת המצליחה של הדורות הבאים. ב-1996 הושק הדור הראשון של האוקטביה תחת קונצרן פולקסווגן. מאז, האוקטביה הפכה במהרה לדגם הנמכר ביותר של מותג סקודה ברחבי בעולם ולדגם האירופאי הנמכר ביותר בעשור האחרון. בישראל, האוקטביה היא הדגם החמישי הנמכר בעשור האחרון. לאורך השנים ועד היום נמכרו כ-6,500,000 דגמי אוקטביה בכל העולם.

הדור הרביעי של האוקטביה מציע שני מרכבים – סדאן וספייס ולראשונה גם גרסאות מנוע מיקרו-היברידיות (בהמשך בישראל). ממדי הרכב גדלו ביחס לדור היוצא והעיצוב החיצוני זכה לעיצוב חדש ודינאמי. תא הנוסעים שודרג ומציע חווית נהיגה יוקרתית עם המתאפיין באיכות חומרים גבוהה במיוחד ומערכות טכנולוגיות כדוגמת מערכת מולטימדיה מתקדמת חדשה, ידית הילוכים בטכנולוגיית Shift-By-Wire, בלם יד חשמלי ועוד. הרכב מציע כסטנדרט שלל מערכות בטיחות אקטיביות, ביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לניטור מרחק מלפנים ובקרת סטייה מנתיב. האוקטביה החדשה מוצעת בישראל בשלוש רמות גימור: Ambition, Dynamic, Style. 

 

מימדים גדולים יותר. אוקטביה החדשה

  

סקודה אוקטביה החדשה מציגה עיצוב מלוטש ודינאמי. בחזית הרכב השבכה הקלאסית של המותג במסגרת כרום, יחידות התאורה הקדמיות בטכנולוגיית LED צרות מבעבר למראה ספורטיבי, כשקווי המתאר במכסה המנוע מבליטים את לוגו סקודה בחזית. מראות הצד עם כיוונון וקיפול חשמלי, הפשרת אדים והכהייה אוטומטית בצד הנהג. האוקטביה החדשה זוכה לעיצוב דמוי קופה וקווי המתאר בצדי הרכב יוצרים משחקי אור וצל.

החלונות האחוריים כהים כסטנדרט, כשאת דלת תא המטען מעטרות אותיות SKODA. ממדיו של הדור הרביעי גדולים יותר מהדור היוצא, עם אורך של 4,689 מ”מ (גדול יותר ב-19 מ”מ למרכב סדאן וב-22 מ”מ למרכב ספייס), רוחב של 1,829 מ”מ (גדול יותר ב-15 מ”מ), גובה של 1,470 מ”מ ובסיס הגלגלים נותר זהה על 2,686 מ”מ. נפח תא המטען הגדול בקטגוריה– 553 ליטרים (593 ליטרים במרכב ספייס).

 

תא המטען הגדול בקטגוריה

 

בנוסף לרמת גימור Ambition המפורטת מעלה, רמת הגימור Dynamic מציעה גרסה דינמית יותר של האוקטביה ומאובזרת בשלדה ספורטיבית עם מתלים קשיחים יותר לצד קפיצים קצרים יותר המשולבים עם בולמי זעזועים ספורטיביים ומרווח גחון נמוך יותר בכ-15 מ”מ. להשלמת המראה הספורטיבי, בגרסה זו מוצעים חישוקי סגסוגת 17″ בעיצוב ייחודי, ספוילר אחורי בצבע שחור, מראות הצד והגריל הקדמי גם הם צבועים בשחור וספי הדלתות מעוצבים וכן מושבי ספורט ותקרה בצבע שחור.

רמת הגימור Style מציעה, בנוסף לאבזור ברמת הגימור הבסיסית, פנסים קדמיים בטכנולוגיית Full LED Matrix המאפשרת “מיסוך” אוטומטי של הרכבים ממול או רכבים מלפנים שבמצב “אור גבוה”. טכנולוגיית ה-Matrix יכולה לזהות ו”למסך” מספר רכבים בו זמנית, ובעצם מאפשרת תאורה מרבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך. בנוסף, טכנולוגיית זו מאפשרת, לראשונה באוקטביה, התאמה של אלומת האור במצב של “אור דרך”. כלומר, כאשר הרכב פונה, אלומת האור משתנה ולמעשה “מעתיקה” את צורת הפנייה (עקומה), על בסיס הסיבוב של גלגל ההגה. בכך המערכת מספקת יותר אור במהלך פנייה מאשר תאורת הלד הבסיסית (ברמת גימור Ambition). בנוסף, לאוקטביה פנס תאורת צד (Side Light) ופונקציית הפנייה גם בפנסי הערפל. רמת גימור זו מציעה גם חבילת כרום לגריל הקדמי ומסגרת לחלונות הצד וכן חישוקי סגסוגת בגודל “18.

 

תא נוסעים מאובזר ומרווח

 

תיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים

 

תא נוסעים 

הדור הרביעי של האוקטביה מציע תא נוסעים חדש, מרווח ומרשים הכולל את העיצוב האלגנטי והנקי של המותג, כשהקונסולה המרכזית מחולקת ברוחבה לשני חלקים באמצעות פס כרום למראה יוקרתי. בחלקו העליון של לוח המחוונים, הגה דו-חישורי בעיצוב חדש עם כפתורי שליטה, בעוד מערכת המולטימדיה מעוטרת בפס כרום אלגנטי. בחלק התחתון של הקונסולה המרכזית מערכת בקרת אקלים Climatronic ולראשונה באוקטביה – בלם יד חשמלי וידית הילוכים זעירה בטכנולוגיית Shift-By-Wire.

רמת הגימור Ambition, מציעה כסטנדרט את הדור השלישי של מערכת המולטימדיה מדגם Swing, הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל “8, 8 רמקולים, תמיכה מלאה בעברית, קישורית BT וכן 5 שקעי USB Type-C – שניים מלפנים, שניים מאחור ושקע נוסף בצמוד למראה המרכזית לטובת חיבור למצלמת דרך. בנוסף, ברמת גימור זו מערכת Smartlink לקישור מכשיר הטלפון החכם למערכת המולטימדיה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשני אזורים עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מחשב דרך וצג נתונים דיגיטלי, מערכת Kessy בכל דלתות הרכב, מושבים קדמיים עם כיוונון גובה ותמיכה לגב התחתון ומשענת יד במושבים האחוריים עם מחזיקי כוסות.

רמת הגימור Dynamic מציעה בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני חדש בגודל “10.25 בעל מספר תצוגות לבחירה, הגה ספורט תלת-חישורי קטום עם מנופי העברת הילוכים, מושבי ספורט, דוושות בחיפוי דמוי אלומיניום וחבילת Ambient Light הכוללת תאורת אוירה עם מגוון צבעים לבחירה, תאורת רגליים מלפנים ומאחור ותאורה בסוככי השמש. רמת הגימור Style מציעה, בנוסף לאבזור ברמת הגימור Ambition, לוח מחוונים דיגיטלי, תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית, מערכת בקרת אקלים Climatronic מפוצלת עם שלושה אזורי אקלים, חבילת Ambient Light וכן הדור השלישי של מערכת המולטימדיה מדגם Bolero, הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל “10, 8 רמקולים, קישורית BT. לראשונה בסקודה, מציעה מערכת המולטימדיה פס מגע להחלקה “סליידר” הממוקם בחלק התחתון של המסך ומאפשר שליטה במערכת באמצעות החלקה בלבד.

 

3 רמות אבזור החל מ-134,990 ש”ח

 

סקודה אוקטביה – היצע מנועים

לראשונה בדגמי האוקטביה, מציע הדור הרביעי שילוב בין מנועי בנזין למערכת מיקרו היברידית MHEV הכוללת מצבר נוסף 48V Li-Ion שמסייע למנוע המרכזי ובכך משפר את צריכת הדלק ומפחית את פליטת המזהמים. מנוע ה-1.0 ליטר TSI מציע הספק של 110 כ”ס המושגים ב-5,500 סל”ד ומומנט שיא של 20.4 קג”מ המושגים ב-2,000-3,000 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 206 קמ”ש (201 קמ”ש במרכב ספייס) עם תאוצה של 10.6 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ”ש.

לגרסת מנוע 1.5 ליטר TSI הספק של 150 כ”ס המושגים ב-5,000-6,000 סל”ד ומומנט שיא של 25.5 קג”מ המושגים ב-1,500-3,500 סל”ד. גם מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 228 קמ”ש (225 קמ”ש במרכב ספייס), עם תאוצה של 8.4 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ”ש. בשלב זה היצרן טרם פרסם נתונים על צריכת הדלק**.

האוקטביה תוצע גם עם מנוע דיזל 2.0 ליטר TDI בעלת הספק של 150 כ”ס המושגים ב-3,000-4,200 סל”ד ומומנט שיא של 36.7 קג”מ ב-1,600-2,750 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 227 קמ”ש (222 קמ”ש במרכב ספייס), עם תאוצה של 8.7 שניות בלבד (8.8 שניות למרכב ספייס) מ-0 ל-100 קמ”ש. צריכת הדלק המשולב לגרסת מנוע זו עומדת על 3.7 ל-100 ק”מ.

 

חבילת מערכות בטיחות מתקדמת ומקיפה

 

בטיחות

סקודה אוקטביה החדשה מציגה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט כבר מרמת הגימור Ambition, ביניהן מערכת Front Assist לניטור מרחק מלפנים, שבולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, כולל זיהוי הולכי רגל; מערכת אקטיבית Lane Assist לבקרת סטייה מנתיב, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית – Adaptive Cruise Control, מערכת Driver Alert להתרעת ערנות נהג, שבע כריות אוויר, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חנייה אחוריים מקוריים ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים.

ברמת הגימור Style יתווספו מערכות בטיחות אקטיביות נוספות: מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב ב”שטח מת”, חיישני חנייה קדמיים מקוריים וכן טכנולוגיית Matrix.

 

ג’קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ’מפיון מוטורס: “הדור הרביעי של האוקטביה, מייצג קפיצת מדרגה נוספת ומשמעותית לדגם הפופולארי והמצליח ומחזק, עוד יותר מבעבר, את מעמדה של האוקטביה כרכב משפחתי מוביל בטכנולוגיה, איכות, אבזור ובטיחות וככזה נותן את המענה המושלם לצרכי הלקוחות. האוקטביה החדשה מציעה שיפור כמעט בכל פרמטר ביחס לדור הקודם היא מרווחת יותר, בעלת יחידות הנעה מתקדמות יותר, חסכונית יותר וכוללת טכנולוגיות שבחלקן מוכרות מסגמנטים גבוהים יותר. אנו בטוחים כי מדובר בפרק נוסף בסיפור ההצלחה של הדגם הפופולרי”.

 

מחיר סקודה אוקטביה החדשה יחל מ- 134,990 שקלים לגרסת 1.0 ליטר ברמת גימור אמבישן, זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 1,811 שקלים. בשלב זה ימסרו רק דגמי הדיזל, כשדגמי ה1.0 בנזין MHEV וה1.5 בנזין  MHEV צפויים להגיע לישראל במהלך אוקטובר ודצמבר בהתאמה.

 

*כל הנתונים הטכניים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב.

**דגמי הבנזין עומדים בפני התחלת ייצור. לפיכך היצרן טרם קיבלו את האישורים המתאימים במסגרת הליך התקינה האירופית וטרם קיימים לגביהם נתונים מהימנים על צריכת הדלק ופליטת מזהמי האוויר.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 16 =