משפחתית ספורטיבית: סקודה אוקטביה RS ׁ(דור חדש 2021) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

משפחתית ספורטיבית: סקודה אוקטביה RS
משפחתית ספורטיבית: סקודה אוקטביה RS ׁ(דור חדש 2021) מבחן דרכים

 

הדור החדש הרביעי של הסקודה אוקטביה RS הגיע לידיי. חטאתי והלכתי קצת אחורה באתר, לנסות לזהות בין הכתבות, את השינויים, בין הדור ה-3 הלפני האחרון, לבין הדור החדש, ו-וואלה? לא טעיתי, מבחוץ אין שינויים גדולים ודרמטיים. יותר שינויים קטנים של החזית, של הפנסים – פנסים קדמיים Full LED בטכנולוגיית Matrix (המאפשרת תאורה מרבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך), מתחת לפנסים פנסי ערפל קדמיים בעיצוב ייחודי לדגם, חלונות אחוריים מושחמים, מראות צד שחורות, ספי אגזוז בעיצוב ספורטיבי, פנסים אחוריים עם תאורת LED הכולל איתות דינמי, ולוגו ה-RS קיבל עיטור שחור מבריק, כמו גם הלוגו החדש המאד יפה בעיניי,S K O D A  גם זכה להשחרה בדגם ה-RS, אז בכלל נמסתי.

מה עוד? היה ונשאר ספוילר מאחור, צמיגים רחבים יותר, חישוקי סגסוגת “19 מושחרים בעיצוב ייחודי עם קליפרים בצבע אדום. ובגדול, עיצוב מלוטש ואלגנטי הרבה יותר, לדגם הדיי לא אלגנטי הזה, עד היום.

 

שינויים עיצוביים קלים מבחוץ. אוקטביה RS

 

גם המנוע, מנוע לו זכתה הסקודה אוקטביה RS ב-2018 במתיחת פנים, הוא אותו מנוע, ואני יכולה להבין למה הוא עדיין מניע אותה, כי הוא פשוט מצוין. מנוע TSI עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים DSG דו-מצמדית בעלת שבעה הילוכים. מנוע בעל הספק של 245 כ”ס המושגים בין 5,000 – 6,500 סל”ד לצד מומנט מירבי של 37.7 קג”מ שמושג בין 1,600 – 4,300 סל”ד, והאצה מהמקום – מאפס למאה קמ”ש ב- 6.7 שניות.

יש באוקטביה RS אפשרות לבחירת מצבי הנהיגה ומערכת בקרת שלדה דינמית, שמאפשרת להגדיר פרמטרים נבחרים בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג, עם 4 אפשרויות נהיגה: Normal, Comfort, Sport, Individual. ובעברית – מצב נוחות מירבית, מצב ספורט, מצב רגיל, ומצב אינדיבדואל – בו אתם יכולים להגדיר איך כל חלק ירגיש בנפרד.

 

חישוקי 19 אינץ’

קליפר אדום סקודה אוקטביה

 

לא רק שכמעט ולא נגעתי במצבי הנהיגה. הסקודה VRS מאיצה כל כך טוב ומהר, ומספקת כוח זמין כל הזמן, שלא חשבתי על עצם קיומם של השיפטרים מאחוריי ההגה. לא מיששתי ולא חיפשתי אותם. זה, לא קרה לי עדיין. בכל רכב, בעיקר בספורטיביים שביניהם, אני ממששת ומחפשת קודם כל, את השיפטרים, כדי להוריד הילוך ולקבל יותר כוח בהאצות ותאוצות, ובחיה הזו, לא הרגשתי צורך בהם ולא חשבתי עליהם עד לאמצע היום השני, וזה אומר הרבה. יש כוח מתפרץ כל העת, “מלא מומנט!”.

מה השתנה בה? בקצרה מאד – היא שוקלת פחות 127 ק”ג (מטורף), ארוכה יותר ב-2 סנטימטרים, אין לה סאנרוף, והתאוצה שלה “יותר איטית” בעשירית השנייה – 0.1

 

כל נסיעה איתה מלווה בציפייה

 

כזה מושב רק בחדר עבודה שלי

 

הבוקר נפתח עם השקה חגיגית מאד בהרצליה פיתוח (ג’נסיס נחתה בישראל, אם אתם שואלים). בסיומה, אני יורדת במעלית, יוצאת לחניון התת קרקעי ואחרי כמה צעדים מתחילה לראות אותה… אפורה ויפה, אפור בטון. “היי בובי”, אני קוראת לה, פותחת את הרכב בנגיעה קלה בידית, מתיישבת במושב המחבק שלה, והחיוך נשאר על הפנים. ככה אני רוצה להרגיש כשאני רואה את הרכב שלי “מחכה” לי בחניה. כל תחילת נסיעה איתה מלווה בציפייה לנסיעה הבאה שלנו יחד. איזה כיף זה.

 

תא נהג אלגנטי ומתקדם יותר מהדור הקודם

 

יש חשיבה וסדר מאחורי כל דבר

 

אלגנטיות בדברים הקטנים

 

ידית ההילוכים החדשה

 

תא הנהג והנוסעים של סקודה אוקטביה RS החדשה הפך להיות הרבה יותר מזמין, נעים לשהייה, ובעיקר מאד מאד אלגנטי וטכנולוגי. הרבה תוספות מבורכות וחשובות יש ברכב הזה. טוב, זה כבר 2021, וסקודה מוכיחה שהיא מתקדמת יפה עם השנים.

יש מושבי ספורט יפים עם ריפודים נעימים וגימורי אלקנטרה, ללא עור. גימורים אדומים נאים מאד בכל פינה. אפילו לוח המכוונים צבוע כולו אדום בעת הכניסה לרכב. כמה זה יפה. יש את מערכת המולטימדיה החדשה ומתקדמת, שתיכף אתייחס אליה יותר, משענת יד נוחה לנהג, הנד ברקס חשמלי, כמו גם אוטו הולד, שעוצר את הרכב במקום בעצירות ברמזור / מעברי חציה בדרך. פתיחה חשמלית של תא המטען… ועוד ועוד.

הפיצ’רים החדשים בדגם ה- RS מגיעים היישר מהאוקטביה המשפחתית החדשה, אחד לאחד: כמו ידית ההילוכים החדשה, מערכת המולטימדיה עם מסך המגע, והווליום בסליידר – משיכה של האצבע ימינה ושמאלה שולטת על עוצמת השמע – בנגיעה. יש את לוח השעונים שהוא דיגיטלי, עם תצוגות לבחירה, שלא זהה לאוקטביה ליטר/ליטר וחצי, אבל כן ניתן להתאמה אישית, ברובו, נתון קריטי כמו טמפרטורת שמן תמיד מוצג בו בתחתית המסך.

 

 

תאורה במגע מעל ראש הנהג והנוסע

 

אוורור גם מאחור, כולל כיוון טמפרטורה

 

מרווח מאחור

 

תא מטען בנפח 553 ליטר. משפחתית ספורטיבית

 

יש מסך עילי (פשוט למדי שאפשר להגדיר בלבן או כחול, למדינות שיש בהן שלג… שהכחול יבלוט על השמשה הקדמית), פד טעינה לנייד, מצבי נהיגה, תאורה בנגיעה למעלה בתא הנהג (אהבתי מאד) מתגים אלגנטיים על גבי ההגה בצורת גלגלות כסופות וחמודות, מקום ייעודי למפתח, מימין לנהג, שזה אמנם נשמע עניין פעוט, אבל נותן תחושה טובה כל כך, שיש סדר בדברים, ומחשבה מאחורי כל חלק.

גם במערכת המולטימדיה אפשר להגדיר תצוגות, לשנות ולהגדיר ולהתאים הכל, כל מערכת נוחות ובטיחות אפשרית, דרך המערכת, וזה מרשים וטכנולוגי ומאד 2021. כמו למשל, את מסך הבית אפשר לסדר ולהתאים לעצמנו, כמו בנייד, את הפיצ’רים/אייקונים הכי שימושיים לנו, בלחיצה ארוכה ופשוטה, והזזה על גבי המסך הראשי, שהמוזיקה/רדיו/טלפון יהיו נגישים לנו, או כל מערכת אחרת. להגדיר איך הרכב יתנהג, ירגיש, ישמע (עם תוספות צלילי מנוע), איזו תאורת אווירה תצבע את תא הנהג והנוסעים. אפשר לכבות מערכת בטיחות כזו או אחרת, לכבות או להדליק את בקרת האחיזה, ועוד.

אם בכיבוי והדלקה עסקינן, מומלץ לכבות את הסטראט אנד סטופ בכל תחילת נסיעה. פתאום אני מעריכה את הטכנולוגיה ההיברידית באוקטביה ה”רגילה” שמחליקה בתחושה את היציאות מהרמזור. כאן ב-RS, כל התעוררות ויציאה מהמקום מורגשת. אז פשוט כבו את המערכת.

 

המולטימדיה החדשה. כל השליטה ממנה

 

שורת מתגים מתחת למולטימדיה לא כוללת את תפעול בקרת האקלים

 

טוב, בואו נדבר על מערכת בקרת האקלים שהכיוון שלה נמצא בתוך המולטימדיה – זה פשוט לא נוח, לא נוח לכוון טמפרטורה ועוצמת טמפרטורה דרך המערכת. מה לעשות? אלה דברים דינאמיים, ומשתנים במהלך הנהיגה, לפעמים קר לנו ולפעמים חם לנו, ואם זה מסורבל ומתעסקים עם זה באמצע הנהיגה, זה מסוכן, בעיקר ברכב כזה. יש כפתור חיצוני, בשורת המתגים החיצוניים מתחת למולטימדיה, איתו אפשר להגיע למסך בקרת האקלים במולטימדיה עצמה, אבל אין דרך לכוון טמפרטורה בלי להכנס למסך ולהתעסק בזה שם.

 

 

שונה, אך דומה, מתגי הווליום… עוצמת השמע, אמור להיות בסיסי, לא? לחצתי על 4-5 כפתורים לפני שהגעתי למתג הנכון… למה? בלקסוס היה יותר פשוט למצוא את המתג הזה! הנדסת האנוש לא קיבלה 10 מתוך 10 הפעם. ובגדול, ועם כל התלונות (הקטנות) על מערכת המולטימדיה והקידמה של ימינו, כיף שהאוקטביה RS שהייתה יחסית פשוטה מבפנים, השתכללה ככה, ונראית כל כך יותר אלגנטית ומתקדמת. זה עושה את החבילה הזו כדאית עוד יותר.

 

אוקטביה

 

סקודה אוקטביה VRS

 

ניסיתי להבין מה מייחד את הסקודה VRS מיתר המכוניות הספורטיביות או סמי ספורטיביות. היא הרי מאיצה חזק כמו רכבי יוקרה ב-400 אלף שקלים, ונוחה וכיפית כמו מכוניות יקרות ממותגי רכב מהשורה הראשונה. איך היא עושה את זה?

היא פשוט עושה את זה עם שלדה קלה וחזקה, הגה מהיר, שהתחדד ונוכח, (ה-RS מצוידת בהגה ספורט פרוגרסיבי עם 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה, בהשוואה ל-2.7 באוקטביה הרגילה), עם המנוע המוצלח של הדגם הזה, מנוע גדול, עם 245 כוחות סוס, שיושב כמו כפפה על הרכב הזה. המומנט שמגיע ממש מהר, הנוחות ומרווח הפנים הלא מתפשר, והצלילים, אחחחח, הצלילים. (אני עוד אתגעגע אליהם, כולנו בעצם… כשהחשמליות ישתלטו את העולם). לא צריך לזייף אותם, עם תוספות צליל. הם שם. נוכחים ומגרגרים ומדהימים לאוזן.

ההילוכים עוברים מספיק חלק, ודיי מהר. אין תלונות. הסקודה אוקטביה RS מרגישה קלה, משדרת תחושות דרך הישבן והגב – זריזה, דינמית, אוחזת, בזכות מתלים ספורטיביים המנמיכים את המרכב ב-15 מ”מ, (שלא שוברים את הגב בנסיעה), ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, להעברת המומנט לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר (דור 6). ה-RS גם מגיעה עם סרן אחורי מסוג “מתלה רב-זרועי” לנוחות נסיעה מרבית בכל תנאי הדרך.

המחיר שלה ביחס לכל מה שיש בה, וכל מה שהיא מספקת לנהג ולנוסעים, אבל ביננו, בעיקר לנהג, הוא מדהים, לא פחות. 209,900₪ תמורת סקודה אוקטביה, רכב גם ככה מצוין לכל הדעות, עם תוספת פלפל אדום ב…., ומלא סטייל וגימורי ספורט? וצלילים, ונהיגה ספורטיבית ביום יום, זו המשפחתית האולטימטיבית מבחינתי.

 

סקודה אוקטביה VRS מבחן דרכים

 

סקודה אוקטביה RS חוות דעת סקירה

 

בטיחות

מערכת אקטיבית Front Assist לניטור מרחק מלפנים אשר בולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, כולל זיהוי הולכי-רגל, מערכת אקטיבית Lane Assist המפעילה תיקוני היגוי על מנת למנוע סטייה לא מכוונת מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית Adaptive Cruise Control, מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב ב-“שטח מת”, מערכת אקטיבית Rear Traffic Alert המתריעה על תנועה חוצה מאחור ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים מקוריים, מערכת אקטיבית Maneuver Assist המזהה מכשולים מאחורי ובחזית הרכב ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, 7 כריות אוויר ועוד.

צריכת דלק – 8.5 קילומטר לליטר, נרשמה התדרדרות מנתון צריכת הדלק הממוצע של הרכב, שהיה לפני המבחן – 11 קילומטר לליטר.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “משפחתית ספורטיבית: סקודה אוקטביה RS ׁ(דור חדש 2021) מבחן דרכים”

  1. עוצמת השמע, אמור להיות בסיסי, לא? לחצתי על 4-5 כפתורים לפני שהגעתי למתג הנכון…

  2. כן, להפתעתי, זה לא היה מובן או נוח. יש אפשרות להגביר או להנמיך את עוצמת השמע מתוך המולטימדיה או בעזרת מתגים על גבי ההגה מצד שמאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 1 =