מבחן המשומשות: מאזדה 3 (מודל 2008) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook


לפני שאתם מספידים את ה’מלכה האם’ – מאזדה 3, לטובת הנסיכה הקוראנית – יונדאי i30 ואחיותיה לכיבוש, אני מזמינה אתכם לקחת טעימה ממבחן דרך עסיסי


מבחן המשומשות. מאזדה 3 2008 חוות דעת


 

פורסם לראשונה: 3.10.2011
נערך: ב11.4.2020

 

מספרים שעם ישראל חי ובועט, ואפילו מצא לו תחליפים קוריאנים עדכניים בצורת יונדאי i30 (המקבילה לכלת הפוסט) ודגמי i20 וi10 (דגמים מופתיים אחרי ‘יציאות’ כמו גטס ואקסנט).
כעבור 
מספר שנים בהן השתרכה במקום השני בסדר העדיפויות של הנהג הישראלי, רשמה יונדאי זינוק במכירות רכב ותפסה את המקום הראשון בטבלה. לפיכך! השבוע ביקשתי להתבודד עם מאזדה 3 ולהחליט – האם להמשיך ולשמור לה אמונים.


מחזיקה חזק




היא ‘התייצבה’ מולי, כולה צבע חציל מטאלי, חטובה ובעלת קימורים מרשימים, ממש קבלת פנים חמימה אחרי שבחנתי בולדוזרית ממשפחת מגאן וילדה קטנה ומופרעת מבית מאזדה.


אצתי רצתי להתיישב על כס הנהג ולהתרשם ממה שיש לה להציע: האבזור במבט ראשון משדרג את פנים הרכב, עד כדי רכב מנהלים. 
תא הנהג מודגש בפס ‘עץ’ חום כהה (מפלסטיק) המזכיר שולחן משרדי,  תיבת הילוכים טיפטרוניק בוהקת ומרשימה כאשר ההילוך הידני בה הפוך! (כדי להגביר הילוך מושכים את המוט מטה), אז מה עוד? – מקום להניח 2 כוסות (!) ועוד תא מכובד לפיצ’עפקס, בנוסף לתא כפפות גדול. 

 



תיבת הטיפטרוניק נוחה ופשוטה. יש בה 4 הילוכים, כשההילוך הרביעי מתחלף כבר ב60 קמ”ש (?), וסוחב גבוה גבוה מבלי השתוללות של הסל”ד. לטעמי, יש תחושה ניכרת של חוסר התאמה בין יכולות המנוע לתיבת ההילוכים, אי לכך, ובשמחה רבה, השתמשתי בגיר הידני ברוב השהות שלי עם המאזדה והאמת, נהניתי מכל רגע.


 

תא הנהג והמושבים האחוריים מרווחים ונוחים, כיוון המושבים הקדמיים (קדימה- אחורה) נעשה באופן ידני, ומאחור – שלוש משענות ראש מתכוונות. מבחינת המרחב – שני כיסאות/בוסטרים לפעוטות וביניהם כמה חפיסות מגבונים יכנסו בברכה, ויתירו לילדים גם מקום לפשוט ידיים ורגליים.  



מרווחת מלפנים

 

ובמושב הנוסעים




תא המטען גבוה וצר יחסית, עם קיבולת מכובדת מאד של 419 ליטר (שלושים מארזי שישייה של מי עדן! או סודה אם הזדקנתם). בצד השמאלי של התא יש עוד תא, קטן ובו חבוי הג’ק, בבטן תא המטען נח לו הגלגל ויתר הציוד כסטנדרט.


צר, אמרתי?

 


המאזדה 3 מהירה וגם ההאצה שלה סבירה ומָספֶקֵת בשביל משקלה, 1284 ק”ג (לא כולל אותי), ומנוע בנפח 1.6 ליטר, המאיץ 
מ-0-100 קמ”ש ב-12.2 שניות. והפוטנציאל רב עם גיר הטיפטרוניק. כשההילוך הרביעי משתלב, או אז מרגישים את המומנט, ההאצה גדלה משמעותית ותנועה רפה על הגז זורקת אותך למהירות מרשימה. ההרגשה בתוך תא הנהג רגועה ושקטה יחסית ולא מסונכרנת בעליל עם המהירות בפועל. המאזדה 3 מרגישה חזקה, נסיעה בעליות לא מאטות אותה, היא גומאת אותן באהבה.


בשורה התחתונה
, צריך לתת את הדעת גם על החולשות שלה, כן, המאזדה 3 זריזה, אמינה ומרווחת, ואי אפשר ‘לקחת ממנה’ את תואר מלכת המכירות במשך שנים על גבי שנים. אבל over all היא נראית מאופקת מפנים ומבחוץ. וכשהמכונית שלך לא מסעירה או מרגשת אותך (עיין ערך אלפא רומיאו), את/ה עלול/ה לפזול למכוניות אחרות אחרי זמן קצר. באשר לעיצוב, אפשר להתווכח על זה: אני נסעתי במאזדה משנתון 2008, בעוד שב-
2009, מאזדה 3 קיבלה עיצוב חדש, יותר חד ואסתטי שמעלה את הדופק בכמה רמות.

 

משפחתית פלוס תוספות: מאזדה 3 (מודל 2008) – מבחן דרכים



צריכת הדלק שלה סימפטית בנסיעות בינעירוניות – צריכה ממוצעת על פי היצרן -13.1 ק”מ/ליטר, אני צרכתי בממוצע בנסיעה משולבת – בין 13.6 ל -12.2 ק”מ/ליטר (נסיעה מאומצת מול רגועה). וצריכה “אמיתית” על פי אתרי הרכב השונים – 10.8 ק”מ/ליטר.

 

יתרונות: עונה על כל הדרישות שצריך מכלי רכב למשפחה.
חסרונות: שגרתית, טעונת שיפור בגזרת האבזור.

למי כן V משפחות עם קורטוב רוח ספורטיבית (בכל זאת, רכב משפחתי..), נהגים התרים אחר נוחות ופרקטיקה.
למי לא X נהגים שמשתעממים מהר, צעירים ברוחם ובגילם, צופים שרופים של Top gear.

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן המשומשות: מאזדה 3 (מודל 2008) – סקירה וחוות דעת”

  1. מרגיש לי כאילו אני נהגתי על המאזדה,
    כל הכבוד על היסודיות, והיכולת להעביר את ההרגשה.
    מחכה לשמוע את חוות דעתך, על איזו אלפא מטורפת/מטריפה..

  2. ביקורת נחמדה.
    מפריע לי שהיה צריך להגיע עד אמצע הכתבה כדי להבין שנהגת במודל 2008 ולא במזדה 3 חדשה. ראוי היה לציין את זה בכותרת או בתחילת הכתבה.
    בנוסף, מוזר שכתבת לי שהיא "מרווחת", כי זה הרי ידוע שבין המשפחתיות האחרות בקטגוריה, המאזדה היא אחת הצפופות שיש (גם במודל החדש).

    אבל אשמח לקרוא עוד.

  3. לבחור שהגיב אחרון
    כבר מהתמונה הראשונה רואים שמדובר בדגם הישן יותר
    ובנוגע למרווחת קודם כל מקדימה באמת שאין תלונות ואני מדבר מניסיון, מאחורה הסיפור קצת שונה היא קצת צפופה אבל מסתדרים עם זה
    ועוד דבר שראוי לציין שבדקה אותו אישה ונשים בדכ יותר קטנות פיזית מגברים לכן בשבילה היה מרווח גם מאחורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eighteen − 6 =