ניסאן אקסטרייל (7 מקומות) מנוע 1.33 ל’ (160 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ניסאן אקסטרייל המוכר והפופולרי (רכב פנאי 7 מקומות), מקבל מנוע חדש בנפח 1.33 ליטר. יצאתי לנהוג ולבדוק האם המנוע הזה ידע להזיז היטב את כל הכתום הזה - מבחן דרכים

ניסאן אקסטרייל מנוע 1.33 ל’ (160 כ”ס) – מבחן דרכים

ניסאן אקסטרייל במתכונתו וצורתו הנוכחית, מתנייד על כבישי ארצנו כחמש שנים, מאז הושק הדור השלישי, אי שם ב- 2014. כאשר במהלך השנים הוא זכה לחבור למגוון מנועי בנזין ודיזל. כעת הוא מצויד במנוע חדש בנפח 1.33 ליטר, אותו קיבל גם אחיו הקטן יותר, ניסאן קשקאי. מדובר במנוע טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, עם 160 כ”ס ומומנט של כמעט 28 קג”מ. על פניו נשמע לא רע. תוסיפו לזה תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT, ועל הנייר מקבלים שילוב מעניין. אז הגיע הזמן לתכל’ס, יצאתי לנהוג.

האקסטרייל  מגיע למבחן “זחוח” וכתום מאד. הוא כבר הוכיח את עצמו בעבר עם מנועי הבנזין הטוב והדיזל העוד יותר טוב, שהגיע עם הנעה כפולה. אבל עם כל הכבוד לרזומה המרשים שלו בארצנו הקטנה, מנוע חדש זה סיפור אחר לגמרי. ב-2019 הוא כבר בעמדה אחרת, וצריך להוכיח שהוא ראוי, מול מגוון רכבי פנאי מתחרים שיש כיום בשוק.

כתום זה אופי

כאבא לילד ג’ינג’י, אני מודע ליתרונות והחסרונות בלהיות כתום בולט והאקסטרייל שקיבלתי כתום מטאלי בולט מאד בין כל המכוניות. ניסאן קוראים לצבע הזה “כתום ענבר”, צבע מיוחד, שאנחנו אישית אהבנו מאד, שזוכה ללא מעט מבטים מעוברי אורח. מי שלא אוהב להתבלט בימינו, ויש כמה כאלה, שפשוט יבחר צבע אחר. מצד שני, תחשבו על זה – אחלה דרך לזהות את הרכב שלך בקלות בחניון עמוס כלי רכב.

לניסאן אקסטרייל מידות נאות – מרווח גחון של 20.4 ס”מ, 469 ס”מ אורך ו-183 ס”מ רוחב, הוא נראה די גדול. תוסיפו בחזית את ה-V הכסוף וגדול, הקווים העגולים לצד הפנסים השמנמנים וחישוקי 19″ ולפנינו רכב עם מראה חיצוני מרשים. למרות שעברו מספר שנים מאז הוצג, הוא עדיין נראה עדכני.

תא נהג ניסאן אקסטרייל
אבזור בתא נהג ניסאן אקסטרייל

גם מבפנים האקסטרייל נאה מאד. ברמת הגימור Tekna שקיבלנו למבחן, המושבים מושבי עור בצבע קרם, חשמליים, עם אפשרות חימום. יש גם הנעת KeyLess, מסך מולטימדיה טאצ’ עם מערכת סבירה יחסית. כן צריך לציין לטובה את תצוגת 4 מצלמות, מערכת מצלמות המצלמת ב-360 מעלות וכוללת הדמיית-על מגניבה של הרכב בחניה לאחור. בנוסף לזה יש שמשות כהות מאחור, מנגנון פתיחת דלת תא המטען באופן חשמלי, שנפתח ע”י ‘מחווה’ עם הרגל. מעל כל זה, גג זכוכית פנורמי ענק, שמגיע גם ברמת הגימור הנמוכה יותר ה-Acenta.

המושבים נוחים, ומרווח הידיים, ברכיים וראש טובים, למעט השורה השלישית, בה גם ילדים מעל גיל 7 שישבו, יחושו בצפיפות קלה לרגליים. אם תעשו שימוש בשורה השלישית, תשארו עם תא מטען קטנטן, בנפח 135 ליטר בלבד – מקום לתיק בינוני וטיולון מתקפל לתינוק בלבד. אם לא ישבו נוסעים בשורה השלישית יוותר לכם תא מטען בנפח 445 ליטר, גדול ומרווח.

אם תוותרו על המושב השלישי, תזכו ל445 ליטר של נפח הטענה

גם בבטיחות הניסאן אקסטרייל המיתולוגי נשאר עדכני ומגיע, ברמת הגימור הנבחנת, עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות ואוטונומיות. אחד הפיצ’רים המגניבים שקיימים בו הוא חניה אוטונומית. כל מה שצריך, זה למצוא קודם חניה שתתאים לכל הגודל הזה, ואז בלחיצה על המסך לבחור בסוג החניה (טורית או מקבילה) וזהו, מפה המערכת תעשה הכל כמעט לבד, כשאתה כנהג רק צריך להקשיב להוראות ולהעביר את בורר ההילוכים בהתאם, להישען לאחור ולצפות איך הרכב מסובב את ההגה ומחנה לבד.

האקסטרייל מגיע גם עם חיישנים מאחור ומלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית בחרום, זיהוי תמרורים, התרעת סטיה מנתיב, ללא תיקון (וחבל), התרעה לזיהוי רכב ב”שטח מת”, שש כריות אוויר ועוד, מה שמביא אותו לציון בטיחות של 6 מתוך 8 בדירוג הבטיחות הישראלי.

רכב פנאי שבעה מקומות. אקסטרייל
סאן רוף ניסאן אקסטרייל

איך זה מרגיש?

כאמור, התכנסנו כאן היום לדבר על המנוע החדש. מדובר במנוע HR13 1.33T שפותח ע”י ניסאן-רנו-מיצובישי יחד עם מרצדס בנץ, מה שאומר שאותו מנוע מדובר נמצא תחת מכסה המנוע של כלי רכב ממרצדס ומדאצ’יה גם יחד, ובעתיד גם בדגמים נוספים של כל אלה. זהו מנוע חזק יותר ממנועי הדיזל והבנזין 1.6 ליטר שהיו עד היום, וחלש במעט ממנוע הדיזל 2 לליטר (שמוחלף בקרוב), ולכן הוא מתמקם איפשהו באמצע – להיות חזק מה-1.6 וחסכוני כמעט כמו הדיזל, רק בלי החסרונות של מנועי דיזל, כמו זיהום ורעש.

יאללה, הנעתי. רעשי מנוע כמעט שאינם חודרים לתא, אך באופן מטריד, מבחוץ, המנוע מרעיש קצת יותר מהצפוי. ייתכן שזה קשור לעובדה שהמנוע “קר” אחרי לילה ארוך וקריר. או אולי, כך נשמע מנוע חדש, בעל קילומטרים ספורים בלבד, ולא הספיק “להתלכלך” מבפנים. אני משלב להילוך קדמי והגיר כמו גיר רובוטי, מתנהג בנסיעה איטית ובהילוך נמוך כצפוי, ונדרשת עוד לחיצה עדינה על דוושת הגז בשביל להרגיש בתזוזה יעילה. שילוב להילוך אחורי וקידמי לסירוגין לצורך יציאה מהחניה הצפופה שלי, גורם לתחושת טלטול קלה ועדיין, זה כמעט ולא מורגש.

אני משתלב בכביש ולוחץ על דוושת הגז והמנוע החדש מתגלה כיצור חי ובועט. הוא מאיץ יפה ומגיב בדינאמיות כמו מנועים גדולים ממנו. אני עולה לכביש 6 ושם הוא מתעורר לחיים, ותיבת ההילוכים מעבירה את ההילוכים בצורה טובה, כמעט ללא כל השהייה. האקסטרייל מזנק קדימה, מאפשר לי לצאת לעקיפות בצורה מרשימה וטובה, כשרעשי רוח מלווים אותנו ופוגמים מעט בחווית הנסיעה. כך או כך, הניסאן אקסטרייל יודע לשייט ולזנק קידמה היטב כשצריך. לאוהבי השיוט, ושימוש בבקרת שיוט, על אף כל החיישנים מקדימה, אין כאן בקרת שיוט אדפטיבית (חבל 2).

בנסיעה בעיר, האקטסרייל נע היטב, אם כי נדרשת לחיצה קצת יותר אסרטיבית ביציאה מעמידה. מערכת  ה-Start-Stop עובדת טוב, ובמקומות צפופים במיוחד, החיישנים והמצלמות עושים עבודתם נאמנה בכל עת שאני מתמרן צמוד לרכב או קיר, ומאפשרים לי תצוגת חזית בשילוב התרעה. מבחינת המתלים, בכבישים משובשים ופסי האטה האקסטרייל מתגלה כנוקשה, אפילו מידי.

אני מחליט לאתגר את המנוע החדש, ובוחר בכביש עירוני, אליו בוחני נהיגה (טסטרים) אכזריים מביאים נבחנים לבדוק זינוק בעליה. מדובר בכביש שמטפס אל עבר שכונה ישנה עם זווית עליה וירידה שלא הייתה מביישת טייסי קמיקאזה יפנים. אני מחכה שהכביש יתפנה ומתחיל בטיפוס במהירות איטית. האקסטרייל מצליח לטפס כמעט ללא גז את העלייה המתונה. לקראת האמצע הוא מתקשה אבל לחיצה קלה על הדוושה גורמת לו לטפס ולהגיע לשיא, ללא כל סימני מאמץ. את המבחן הזה הוא עובר בהצטיינות.

צריכת דלק משולבת של 10 קילומטר לליטר

צריכת הדלק בסיום הראתה נתון של 8.9 קילומטר לליטר בעיר ו11.2 ק”מ לליטר מחוץ לעיר. נתון טוב לעומת המנוע היוצא, אך לא טוב מספיק, ומסביר גם את דירוג הזיהום הגבוה שלו 14 מתוך 15 מירביים. מצד שני, צריך לזכור שמדובר ברכב פנאי לא קטן ובמבחן מאומץ, שלעיתים הניע חמישה נוסעים יחד וציוד.

לסיכום

האקסטרייל הכתום משך מבטים למרות שהוא די מוכר על הכבישים בשנים האחרונות. מינואר האחרון נמכרו כבר כ-3000 יחידות. זהו נתון מרשים לכל הדעות. אין ספק שהמנוע החדש משודך טוב ומניע את הטון שש מאות ק”ג הזה בצורה טובה ונמרצת. בשום שלב הוא לא הרגיש מתאמץ.

במחיר של 192,990 ₪ לרמת הגימור Tekna הגבוהה, הוא מגיע מאובזר בכל טוב ועם שלל מערכות בטיחות חשובות. עבור מי שמחפש רכב פנאי שבעה מקומות פונקציונאלי עם מנוע טוב, ללא רגשי נחיתות למרות נפחו “הקטן”, (כביכול), יותר ממוזמן לבחון בין שלל המתחרים בשוק את הניסאן אקסטרייל עם המנוע 1.33 החדש. יש סיכוי גדול שימצא את מה שהוא מבקש.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen + two =