ניסאן מיקרה N-Sport (מנוע ליטר טורבו | אוטומטי) מבחן דרכים

ניסאן מיקרה N-Sport (מנוע ליטר טורבו | אוטומטי) מבחן דרכים

ניסאן מיקרה, בדור החדש (מנוע ליטר טורבו, אוטומטי), היא יותר מהדור הקודם בכל פרמטר שתבחרו: יותר גדולה, יותר נאה, יותר מאובזרת, יותר בטוחה, יותר חזקה, יותר חסכונית בדלק, בקיצור… יותר מהכל. האם היא מביסה בנוק-אאוט גם את המתחרות? יצאנו לבדוק

 

הגרסה אותה קיבלנו למבחן עונה לשם N-Sport. גרסה זו כוללת תוספות עיצוב ספורטיביות ואבזור עשיר יותר מבגרסאות הבסיס. המנוע ותיבת ההילוכים זהים לחלוטין לגרסת הבסיס וככל הנראה, N אות טובה יותר להצמיד לגרסת הספורט הזו מאשר האות N.

מבחינת העיצוב החיצוני, המיקרה החדשה מיישרת קו עם שאר דגמי ניסאן הכוללים את הסבכה הקדמית החדשה שמתחתיה פס ניקל התוחם אותה. מצידי הסבכה, הותקנו יחידות תאורה גדולות המקנות לחזית הרכב מראה מחודד. דופן המיקרה כוללת קו חלונות תחתון מעוצב, כאשר המפגש עם קורה C מסתיים בידית פתיחת הדלת האחורית החבויה בחלון הרכב. החלק האחורי כולל פנסים מעוצבים ה”פורצים” את גבולות העיצוב של קווי המרכב.

גרסת ה-N Sport, כוללת גם נגיעות של צבע שחור בתחתית הדלתות, הפגושים וקורה C, חישוקים קלים ונאים בקוטר 17″ (לעומת 16″  בגרסאות הבסיס), מראות צד דמויות קרבון וסופית אגזוז. מהחישוקים האחוריים מבצבצים בלמי תוף, תזכורת לכך שלמרות העיצוב הקרבי יחסית, שוכנים מתחת למכסה המנוע שלושה צילינדרים בנפח כולל של ליטר אחד. 

 

תא נהג ניסאן מיקרה N-Sport
איכות החומרים מקובלת בקטגוריה (פלסטיקה יחסית פשוטה), ההרכבה והגימור טובים. מיקרה
מושבים עטופים בחומר דמוי עור ואלקנטרה. ניסאן מיקרה 2020

 

הכניסה לגרסת ה-N-Sport, בניגוד לגרסאות הבסיס, הינה ללא מפתח. איכות החומרים מקובלת בקטגוריה (פלסטיקה יחסית פשוטה), ההרכבה והגימור טובים. על הפלסטיקה הפשוטה מחפות תוספות המופיעות בגרסת ה-N:  חיפוי אלקנטרה לקונסולה המרכזית, מושבים עטופים בחומר דמוי עור ואלקנטרה, הגה ובלם יד (ידני) עטופים בעור ודיפוני דלתות הכוללים גם הן חלקים עטופים בחומר דמוי עור עם תפירה חיצונית להשלמת המראה הספורטיבי.

אבזור נוסף המופיע בגרסת ה-N הוא משענת יד בין המושבים (זולה למגע) הכוללת תא אכסון קטן, מצלמת נסיעה לאחור מקורית עם קווי הנחיה דינאמיים, כניסה והתנעה ללא מפתח ומערכת שמע של Bose הכוללת רמקולים במשענות הראש, המספקת איכות צליל טובה יחסית לקטגוריה. עוד מצאנו מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית נוחה לשימוש, מסך מגע לא גדול במיוחד (7″) לטובת המולטימדיה, ומסך המחובר למערכות הרכב בין מחוון המהירות ומחוון הסל”ד האנלוגיים במרכז לוח המחוונים. 

 

מושב אחורי ניסאן מיקרה

 

תא מטען בנפח 300 ליטר. ניסאן מיקרה

 

לטובת הנהג והנוסע במושב הקדמי הותקנו חיבורי 12V, USB,AUX  ותא נוח המספק תאורת אווירה וטעינה אלחוטית למכשיר הסלולארי. ואם כבר הזכרנו טכנולוגיה – המראה המרכזית מתכהה אוטומטית לפי הצורך (אלקטרוכרומטית) ומראות הצד מתקפלות באמצעות מנועים חשמליים. הכיסים בדלתות הקדמיות נוחים לשימוש וכוללים בסיס תומך לבקבוק שתיה בכל כיס. הנהגים הצמאים ימצאו עוד שני מעמדים לבקבוקים בין זוג המושבים הקדמיים. לנוסעים מאחור, בזכות בסיס הגלגלים שהתארך ב-8 סנטימטרים (253 ס”מ), מרווח רגליים סביר.

נוסע גבוה יתקשה לשבת מאחורי נהג גבוה (כמקובל בקטגוריה). מרווח הראש טוב, ומרווח הכתפיים, למרות הרוחב שגדל ב-7 סנטימטרים (174 ס”מ), מספיק לשני נוסעים מבוגרים (או שלושה ילדים ללא מושבי בטיחות). האבזור לנוסעים מאחור דל – אין תאורה, אין מיזוג ואין חיבורי טעינה – כמקובל בקטגוריה.  תא המטען צמח גם הוא ב-35 ליטרים לנפח כולל של 300 ליטרים מכובדים למדי. 

 

מנוע בנפח ליטר עם 100 כ"ס. ניסאן מיקרה
מנוע בנפח ליטר עם 100 כ”ס

 

חישוקי סגסוגת ניסאן מיקרה

 

אנו מתניעים את המיקרה בלחיצת כפתור. מנוע המיקרה, בנפח ליטר, כולל שלושה צילינדרים ומגדש טורבו המספקים 100 כוחות סוס ב-5,000 סל”ד. המומנט המרבי 14.7 קג”מ ב 2,000 סל”ד. נתונים טובים משמעותית מהדגם היוצא אך התיבה הרציפה מקררת קצת את ההתלהבות ביחס ליצרנים אחרים ו-13 שניות מאפס למאה מאשררות זאת. כמה בדיוק מסרסת התיבה הרציפה? המיקרה, בגרסה הידנית, עם אותו המנוע, מאיצה למאה בזמן הקצר ב 2.1 שניות משמעותיות למדי. ניסיון ליציאה זריזה מהמקום יתקל בהשהיה קלה מהרגע שרגל ימין תמעך את ההדוושה הימנית ועד שהגלגלים ינועו. או בקצרה – המיקרה אינה זריזה במיוחד אך לנהג הסביר כל זה פחות רלוונטי.

נוחות הנסיעה הטובה, העברות ההילוכים החלקות (בזכות התיבה הרציפה) והשקט במהירויות הגבוהות, רלוונטיים יותר, ובדיוק כאן המיקרה מככבת. אם בכל זאת תמעכו את הדוושה הימנית, שאון מנוע “מתכתי” יחדור מבעד לקיר האש לתא הנוסעים בסל”ד גבוה. ואם כבר נגענו בצד הדינאמי – חסרו לנו מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה ליחסי העברה קבועים מראש בתיבה הרציפה. במקום זאת, מהנדסי ניסאן בחרו להתקין במיקרה כפתור “ספורט” ו-“Low” בתיבת ההילוכים. הראשון שומר על סל”ד גבוה ורגיש יותר לקיצור יחסי ההעברה בלחיצה על דושת התאוצה. השני, מוריד את יחס ההעברה לטובת בלימת מנוע בירידות ארוכות. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-13 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת יחסית. 

גרסת ה-N-Sport  כוללת מגוון מערכות בטיחות מקוריות ואינה נזקקת למכשירים מצפצפים בהתקנה מקומית. המיקרה מצויידת ב-6 כריות אוויר, יודעת להתריע במקרה של אי שמירת מרחק או סטייה מנתיב, בולמת באופן אוטומטי, שולטת באורות הגבוהים באופן אוטומטי, מזהה תמרורי תנועה ועוד. היא אינה כוללת תיקון הגה במקרה של סטיה מנתיב או התראה על כלי רכב הנמצאים בשטח מת, אך לא מדובר בחוסר חריג בקטגוריית הסופר מיני. 

 

צריכת דלק ניסאן מיקרה החדשה
צריכת דלק: 13 קילומטר לליטר בנסיעה מאומצת יחסית

 

ניסאן מיקרה N SPORT מחיר 115,000 ש”ח

 

לסיכום:

ניסאן מיקרה החדשה גדולה יותר, מאובזרת יותר, מהירה יותר, ובטוחה יותר מהדגם היוצא. מול המתחרות היא מתבלטת בנוחות נסיעה טובה ובשקט בתא הנוסעים אך משתרכת לאחור בצד הדינאמי. המחיר לגרסת ה-N-Sport  עומד על 115 אלף שקל. יקר ב-32 אלף שקל מגרסת הבסיס הידנית וב-15 אלף שקל מגרסת הבסיס האוטומטית. האם תוספות האבזור שמנינו מעלה שוות את ההפרש? בדקו והחליטו אתם.

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.