ניסאן קשקאי 2025 (מתיחת פנים) 1.3 ל' – מבחן דרכים

 

ניסאן קשקאי 2024

ניסאן קשקאי 2025

 

 

ניסאן קשקאי 2025 עבר מתיחת פנים וקיבל מספר חידושים. זאת סיבה מצוינת לפגוש אותו בשנית, ולבדוק מה השתנה 

 

הדור השלישי של ניסאן קשקאי, רכב שהישראלים מאוד אוהבים, הושק ב-2021 בתצורה חדשה, גדול ומרשים יותר. כעת, ארבע שנים אחרי שהושק, הוא מתחדש עם מתיחת פנים שבאה לידי ביטוח בחזית, ב-"גריל" וביחידות התאורה, וגם בפיצ'ר משמעותי מבחינת ניסאן, ועבור הנהג הישראלי, שנוסע לא מעט בפקקים.

את הניסאן קשקאי החדש בחנו כשהושק בארץ ב-2022. מדובר ברכב פנאי מסגמנט C-SUV, כשה-C מסמן קומפקט, ובנוי על פלטפורמת CMF-CD, עליה מבוססים גם דגמי ניסאן X-TRAIL ורנו אוסטרל AUSTRAL, וככזה, גם גדל במידות, לעומת הדגם הקודם – הוא ארוך יותר ב-3.5 ס"מ, רחב ב-3.2 ס"מ וגבוה בכ-2.5 ס"מ, עם בסיס גלגלים שארך ב-2 ס"מ ומידתו 2.66 מ'.

 

ניסאן קשקאי טקנה

ניסאן קשקאי Tekna TT

קשקאי טקנה

תא הנהג ברמת הגימור הבכירה ביותר טקנה

ניסאן קשקאי מידות

ניסאן קשקאי תא נוסעים

 

מאחור, המושבים נעימים ונוחים ושני בני נוער וילד נכנסו בקלות מאחור, בלי יותר מדי תלונות על צפיפות. תא המטען בנפח 479 ל' רחב ופרקטי, ובעל משטח רצפה פריק המאפשר להגדיל יותר את תא המטען. בנוסף נמצאו כאן שקע 12V ו…גלגל חליפי, פריט נדיר בעידן של משאבות ניפוח וחומרי תיקון תקר.

אין ספק שהדגם החדש מהווה קפיצה משמעותית לעומת הדגם היוצא. כעת כשהדגם החדש נוסע כ-4 שנים על כבישי העולם, בניסאן החליטו לבצע "מתיחת פנים" לדגם במחצית השנה שעברה ואלינו הגיע לפני מספר חודשים.

 

ניסאן קשקאי 2025 מחיר

ניסאן קשקאי 2025 מבחן דרכים

 

אז מה השתנה?

 

השינוי המשמעותי והבולט הוא השבכה, גריל קדמי גדול ומרשים, המתפרשת כמעט על כל החזית. יחידות התאורה משתלבות בתוכה, ומשוות לה מראה חדשני ובולט. יש שיאמרו מראה דינמי וקרבי יותר. בנוסף, כונסי האוויר גדלו ויחידות התאורה העליונות עודכנו, עם עיצוב שונה. מאחור, יחידות התאורה הפכו שקופות, והדיפיוזר התחתון השתנה וקיבל עיצוב מעודכן יותר. 

פנים הרכב עודכן אף הוא, עם מסך מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים יותר, 12.3", ובחומרים באיכות גבוהה יותר. אכן, פנים הרכב משדר איכות אירופאית, כאשר ברמת הגימור הנבחנת Tekna TT הגבוהה ביותר, מקבלים מושבי עור VEGAN בעלי כוונון חשמלי (לנהג בלבד) עם חימום למושב, שילוב של חומרי דיפון איכותיים בחיפוי אותו עור VEGAN בצבע חום, גם בדשבורד והקונסולה המרכזית, בשילוב חומר דמוי אלומיניום ופלסטיק פיאנו שחור, עם משטח דמוי עץ במשטח העליון של הקונסולה. 

ברמת הגימור הנבחנת, הגבוהה ביותר מבין ארבע רמות שמוצעות (אסנטה, אסנטה טק, טקנה וטקנה TT), נמצא בנוסף חישוקי 19", צביעת מרכב דו גוונית, חיישני חניה קדמי בנוסף לאחורי, גג שמש פנורמי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלי, תצוגת HUD לשמשה, פתחי מיזוג גם ליושבי המושב האחורי ועוד. 

השיטוט במערכת המולטימדיה ברור ואינטואיטיבי ומערכת הסאונד איכותית. יש פה גם תאורת אווירה בצבעים משתנים, ומשטח טעינה אלחוטי לנייד.

 

 

ניסאן קשקאי מחיר

ניסאן קשקאי מבחן דרכים

ניסאן קשקאי 2024

 

יחידת ההנעה של ניסאן קשקאי 2024-25 נשארה זהה. מדובר במנוע 1.3 ל' טורבו בנזין המוכר, בעל 156 כ"ס ו27.56 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת 7 הילוכים. זהו מנוע ש"עושה את העבודה", לא כזה מרגש, ובעיקר אמין וטוב. 

מאחר ויש פה שלושה מצבי נהיגה, ECO, NORMAL ו-SPORT, בשביל באמת להנות מהנהיגה בקשקאי, מרבית המבחן נהגתי במצב SPORT שמביא למשיכת ההילוכים והיגוי קשיח. תוך שימוש ב'שיפטרים' להעברת ההילוכים שמאחורי ההגה. זה מייצר חוויית נהיגה מהנה.

למרות שמדובר בגיר רציף, משיכת והעברת ההילוכים הייתה חלקה, ללא רעשי מאמץ מצד המנוע בזמן לחיצה "כבדה" על דוושת הגז. רעשי רוח נשמעו מעט מעל המהירות המותרת, אך בידוד תא הנוסעים בהחלט השתפר. תצוגת ה-HUD (תצוגה עלית) לשמשה ברורה וחזקה וכוללת גם את תצוגת מערכת הניווט.

הקשקאי הרגישה עבורי נהדר לאורך כל המבחן, וגם בכניסה לשבילי עפר מהודקים, המתלים ידעו לשכך אותם היטב, אם כי יש לזכור שזה "ג'יפון" שמתאים יותר לעיר, וסביבת קניונים ליד הבית, ופחות נקיק קניון בשטח.

 

צג עילי

צג עילי הכולל תצוגה של מערכת הניווט

 

בטיחות

 

בכל הקשור במערכות הבטיחות, ניסאן קשקאי, שקיבל ציון 5 כוכבים במבחן ה-EuroNcap, מתהדר ברשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות, הזהות בכל רמות הגימור למעט רמת הגימור אסנטה, שם לא מעט מערכות חסרות, וחבל. 

מלבד 7 כריות אוויר נוכל למצוא בקשקאי, במסגרת חבילת ProPILOT, מערכות אקטיביות לשמירה על הנתיב, זיהוי עצמים נעים ודוממים, בקרת שיוט מסתגלת, מערכת בלימת חירום אוטונומית, זיהוי עייפות נהג ועוד. 

במתיחת הפנים נוסף "הכפתור הכחול", לחצן בהגה שמפעיל גם בקרת שיוט אדפטיבית וגם את מערכת הזחילה בפקקים בלחיצה אחת. No More. שתיים שלוש לחיצות בלחצנים שונים על מנת להפעיל את בקרת השיוט ומערכות נוספות. פשוט וגאוני, מסוג הדברים שאתה שואל "למה לא עשו את זה עד עכשיו?".

אני רוצה לציין לשבח את מערכת הבטיחות מהטובות שפגשתי לאחרונה. מדובר במערכת ה-ICC, בקרת שיוט מסתגלת. מי שקורא את המבחנים שלי יודע שאני אוהב לבדוק מערכות בטיחות בנסיעות ארוכות ומשמימות, וכך, הפעלתי את בקרת השיוט באמצעות אותו כפתור כחול, וכשהרמתי את הידיים מההגה, לאחר מספר שניות המערכת התחילה לצפצף ולהבהב עם סמליל אדום של הגה אדום.

 

ניסאן קשקאי 2025 בטיחות

מערכת הבטיחות בבקרת השיוט שתעצור לכם את הרכב בזהירות

ניסאן קשקאי חדש

 

 

לאחר מספר שניות נוספות הרכב בלם פעמיים בחוזקה, והחל להשמע קול/צליל סירנה בתוך הרכב, תוך כדי שהרכב החל להאט בזהירות תוך שמירה על נתיב הנהיגה עד עצירה. בשלב זה החזרתי את הידיים להגה, על מנת למנוע חיוג אוטומטי למוקד חירום SOS באמצעות מערכת E-CALL. המערכת תפקדה בצורה מושלמת והראתה שיש על מי לסמוך.

בסיום המבחן, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 1/12 בנסיעה בין עירונית ו-1/10 בנסיעה עירונית – סביר ביותר, אם כי בשנים האחרונות התרגלנו לצריכת דלק טובה יותר גם ממנועי בנזין. על ה-Light Hybrid או היברידי מתון בעברית, דיברנו רבות במבחנים קודמים, אך נתמצת במשפט, שלא מדובר ביחידת הנעה היברידית רגילה כפי שאנו מכירים, אלא בסוללת סיוע שחוסכת מעט מאוד דלק, עד זניח, בין תדלוק לתדלוק, ותפקידה יותר לשמור לכם על תא נוסעים ממוזג למשל בעת הפעלת מערכת Start-Stop לא מעבר.

 

ניסאן קשקאי יד 2

ניסאן קשקאי מבחן דרכים

ניסאן קשקאי חוות דעת

ניסאן קשקאי 2024-25

ניסאן קשקאי תא מטען

ניסאן קשקאי החדש תא מטען

סיכום

 

הכל מושלם? לא. מלבד צריכת דלק סבירה, ה"בעיה" העיקרית של הקשקאי הוא המחיר. מחיר גרסת המבחן 203,990 אלף שקלים חדשים, לפני אגרות ותוספת צבע מטאלי, שמקרבים אותו ל-210,000 ₪. לא מעט כסף בשביל רכב פנאי טוב ומשודרג, ככל שיהיה. 

אמנם מדובר בגרסה הבכירה והמאובזרת ביותר, ומחירי המכוניות משתוללים לאחרונה, אך עדיין, זהו מחיר שגורם להסתכל על מתחרות גדולות יותר ומאובזרות לא פחות, כמו היונדאי טוסון או קיה ספורטאז'. אין ספק שבניסאן עלו מדרגה משמעותית, והקשקאי בהחלט ברמה של רכב אירופאי באיכות הנסיעה, איכות החומרים,  הגימורים וההרכבה, אך עדיין, המחיר מהווה לו פה לרועץ. מי שבכל זאת יבחר בניסאן קשקאי החדש ינהג ברכב בטיחותי, מתקדם ואמין יותר.

 

 

ליאור אמסילי

אבא פגום ואבא בכלל לשלוש נינג'ות. הייטקיסט בתחום התעשיה הבטחונית בשנים האחרונות, אבל לא בתפקיד ג'ימס בונד ובלי רכב מגניב. מסתפק ברכב ליסינג ביום יום.

Subscribe
Notify of
3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מויש
17 days ago

מנוע 1300 ?!!!! אי אפשר ביותר קטן כדי שהרכב יסע רק ברברס ?

אודי
14 days ago
Reply to  מויש

מנוע מצוין עם 4 בוכנות !154 כס ו 27.5 קגמ..איפה הבעיה??
כולם עוברים ל- 1.2 ליטר עם 3 צילינדרים..
בסקודות מנוע 1000!!

איל
14 days ago

מצטער אך כך לא מבצעים מבחן דרכים.

האם אין כלל מגרעות כלשהן לרכב?

מדוע להיות תלויים ביבואן באספקת רכב המבחן
וכתוצאה מכך לבחון את הרכב ברמת הגימור הגבוהה ביותר
אשר מרבית ציבור הרוכשים אינו רוכש אותה.

רמת הגימור הנמוכה משמשת את מקבלי הרכב מהעבודה
או את ציבור הלקוחות אשר מעוניין לרכוש את הרכב ביד ראשונה 0 ק"מ.
הציבור הפרטי שידו משגת רוכש בעיקר את 2 רמות הגימור האמצעיות.

בתקופה האחרונה מבחני הרכב באתר נראים כמו מדור פרסומי הממון ע"י היבואן.