הפעם אספתי מיצובישי אאוטלנדר 2013, מנוע בנזין 2.0, גיר אוטומטי 6 הילוכים, הספק מירבי 150 כ”ס ב-6000 סל”ד, 12.4 שניות מ0- ל100 קמ”ש – נתון יצרן.

ממבט ראשון

האאוטלנד רכב מעוצב יפה, רחב, מאסיבי ומרשים, גם הצבע הכתום העז עזר לו לקבל מבטים.
ובכלל, יש רכבי פנאי/שטח שלא תרגישו בהם “על הגובה” על אף גובהם, אבל במיצובישי אאוטלנדר תרגישו כמו טווסים.

ממבט שני
תא הנהג פשוט פשוט, דגם INstyle כל כולו משדר חיסכון בעלויות ייצור. אך מכיוון שזה עדיין רכב פנאי, את כל הפיצ’רים הבסיסיים תקבלו: מבקרת שיוט, בקרת הגבלת מהירות, בקרת אקלים, שליטה על מערכת השמע מההגה, בלוטוס, רדיו דיסק MP3 + שישה רמקולים, שקע USB, מחשב דרך, ותוספת ברוכה – מנופי העברת הילוכים ידנית (שהצילו את נסיעת המבחן).
שתי מערכות נוספות שיש לציין, הן מערכת הECO ו”סטראט את סטופ”, שתיהן מתוכננות לחסוך לכם בדלק, כשהראשונה תעביר לכם הילוך ב3000 סל”ד, כדי לא לאמץ את המנוע, והשנייה תכבה את המנוע בעצירות.

מאחור, מושב נוסעים בצבע אוף-ווייט ומאיר עיניים, מרווח ומפנק לשלושה נוסעים בוגרים פלוס קונסולה עם מחזיקי ספלים. ותא מטען רחב, שיכול להכיל 477 ליטר של ציוד, ובפתיחת המושב באחורי – 913 ליטר.




תכל”ס – ביצועים

כשהכביש נפתח, כיביתי את כפתור הECO והתחלתי לבדוק למה מסוגלת דוושת הגז. הסטירה הראשונה הגיעה מוקדם מהצפוי – לחצתי קצת כדי לקבל תאוצה טובה אבל האאוטלנדר לא ממש הגיב, אז לחצתי קצת יותר והמנוע צרח עלי בקריזה, משם כבר לא משנה כמה לחצתי, מחוג המהירות סרב לשתף פעולה.  

לא היה מנוס מלהשתמש במנופים החמודים האלה בצדדים, להגיד תודה לגיר האוטומט ולהתחיל להוריד הילוכים ידנית כדי לקבל קצת מומנטום, ולהזיז עניינים.
בשורה התחתונה, מדובר ברכב יציב, נוח, “קליל” יחסית, עם הגה רך ומהנה לתמרון, ומשתולל, אם תאיצו בו מדי. ואפרופו האצות, אני לא חסתי על דוושת הגז ובסופו של מבחן הגעתי לצריכת דלק אכזרית של 6.4 ק”מ לליטר. אבל בנסיעה רגועה, לא יצא לכם יותר מ1/10 ק”מ/ל’.

בשטח לא אתגרתי את האאוטלנדר, כי בולמי הזעזועים בו לא בנויים לזה, וגם אני לא.

בטיחות
:
7 כריות אוויר, אפשרות לביטול כרית אוויר מקדימה. מערכת בקרת יציבות ואחיזת כביש, ABS, מערכת עזר לזינוק בעליה ולעזר בבלימה, עיגוני איזופיקס.


יתרונות: מחיר, עלויות אחזקה, רכב עבודה שיכול לשמש גם את צרכי כל המשפחה (סה”כ, בת הזוג תהיה מרוצה). 
חסרונות: איכות חומרים, גיר האוטומט.



שורה תחתונה

מיצובישי אאוטלנדר – רכב משפחתי על הגובה, מאסיבי ורחוק מלהיות אגרסיבי (אולי דגם הדיזל?).

אם הוא עשה לכם את זה, כדאי לשקול רכישה של הדגם הידני – כך תיהנו מהתאמה טובה בין יכולות המנוע לגיר (חמישה הילוכים), מזריזות, ותחסכו 20 אלף שקלים.
בליסינג, הדגם הידני נחשב כקבוצה 4 ולא 5 – כמו הדגם האוטומטי. 

ואם אתם מתעקשים על אוטומט, מומלץ בחום לא להתפשר על דרגת האבזור.


דגמים בולטים ומחירים:


אאוטלנדר  Invite מנוע בנזין 2.0, גיר ידני 5 מושבים – 144,900 שקל
אאוטלנדר instyle הנעה קדמית 5 מושבים – 164,900 שקל.

אאוטלנדר  Limited 4×4 מנוע דיזל 2.2‏ 7 מושבים – 224,900 שקל

מתחרות שאהבתי יותר: קיה ספורטאז’, ניסאן קשקאי

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.