סדאן ספורטיבית יוקרתית: לקסוס IS300 F SPORT החדשה 2021

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 לקסוס IS300 F SPORT
סדאן ספורטיבית יוקרתית: לקסוס IS300 F SPORT החדשה 2021

 

דור חדש ללקסוס IS F SPORT נחת בישראל – קל יותר, דינאמי יותר, וכולל תוספות אבזור נוחות ובטיחות מעולמות הפרימיום – מכונית הספורט סדאן היוקרתית של לקסוס, משווקת החל מ-279,900 ש”ח

 

עם שושלת המשתרעת על פני יותר מ-20 שנה, דגם ה-IS נשאר נאמן לבסיסו כספורט סדאן יוקרתי עם הנעה אחורית, והדגם החדש המושק כעת בישראל, נבחר להיות הראשון הנושא את חתימת הנהיגה החדשה של לקסוס The Lexus Driving Signature. שעות של תכנון ופיתוח הושקעו בהפיכת הדגם החדש של ה-IS לדור הטוב ביותר עד כה.

חתימת הנהיגה של לקסוס היא חלק בלתי נפרד ממסלול “שימויאמה” – מיומו הראשון, הלקסוס IS השאיר רושם מתמשך בקטגוריית הספורט-סדאן היוקרתי, בו יכולות דינמיות וביצועי נהיגה הם מאפייני חובה. ה-IS החדש מבקש לבסס עוד יותר את הקשר בין הנהג לרכב, לנהיגה ליניארית תוך היזון חוזר המספק משוב ברור וישיר לנהג. על מנת להשיג מטרה זו הכניסו מהנדסי לקסוס את ה- IS למרכז הטכני החדיש של היצרן בשימויאמה –  המשמש יותר ממתקן בדיקה בלבד, אלא גם מסלול לפיתוח קו המוצרים החדש של לקסוס.

 

אז מה חדש בדגם?


אחד הדברים הראשונים שהמהנדסים פנו אליהם היה שיפור קשיחות השלדה. הדבר נעשה באזורים מרכזיים כמו חיזוק תומכי הצד של הרדיאטור, הגדלת מספר נקודות הריתוך הקדמיות ואופטימיזציה של מבני חיזוק מעמודי C ועד דפנות הגג. הנוקשות המוגברת לא רק מסייעת בהפחתת רעשים ורעידות לא רצויים, אלא גם מסייעת בשיפור נוחות הנסיעה וביצועי הנהיגה עם תגובה משופרת לפקודות ההגה.

בנוסף, ה-IS F SPORT החדש צויד בחישוקי סגסוגת קלה גדולים, 19 אינץ’, וזאת על מנת לשפר את כוח הפנייה ולספק שטח מגע גדול יותר עם הכביש. בהשראת מכונית העל של לקסוס LFA המהנדסים לקחו את שיפור הקשיחות צעד אחד קדימה על ידי שימוש בברגים מרכזיים במשקל קל יותר כדי לאבטח כל גלגל של ה-IS F SPORT החדש. השימוש בברגים אלה מאפשר חוזק הידוק משופר וכתוצאה מכך שיפור בנוקשות, בבלימה ובהתמודדות של מערך המתלים. יתרה מכך, המעבר לברגים אלה משיל כ-2 קילו מהמשקל הבלתי נתמך. 

כמו כן, להשלמת החבילה – נעשו שיפורים מרובים במערך המתלים. ה-IS F SPORT החדש כולל קפיצי סליל הקלים ב-20 אחוז מהדגם היוצא. נעשה שימוש גם בזרועות A חדשות הכוללות חומר אלומיניום מחושל לעומת פלדה ברכב היוצא, וכתוצאה מכך חלה ירידה במשקל של 18 אחוזים. בנוסף לכל אלו, הדגם שישווק בארץ יצויד גם במערכת מתלים אקטיבית כסטנדרט AVS Active Variable Suspension, המתאימה את עצמה לאופי הנהיגה ותנאי הדרך ומעניקה לנוהג בה שליטה מלאה ברכב וחוויית נהיגה מושלמת בכל מצב.

 

ביצועים

 

לקסוס IS 300 F SPORT החדש מגיע עם הנעה אחורית ומנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, מוגדש טורבו, בהספק מרבי של 241 כוחות סוס ומומנט של 35.6 קג”מ הזמין מ-1650 סל”ד כל הדרך עד 4400 סל”ד. מנוע עוצמתי זה יניע את הרכב מ-0 ל-100 בתוך 6.9 שניות. מערכת מתוחכמת לתזמון משתנה, מאפשרת למנוע לעבור בין מחזורי הבעירה אוטו לאטקינסון כדי למקסם את היעילות. זאת, בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית Sport Direct Shift (SPDS)  עם שמונה הילוכים ומערכתG-force Artificial Intelligence (G-AI)  מתקדמת העוקבת אחר פרמטרים רבים של ביצוע, בכדי לקבוע את בחירת ההילוכים האופטימלית.

 

 

מכונית ספורט לקסוס
לקסוס למסלול. IS300 F SPORT

 

עיצוב מחייב

 

F SPORT

לקסוס IS החדש יוצע בישראל רק ברמת הגימור F SPORT בלבד, ולפיכך, כולל כסטנדרט שלל אלמנטים ספורטיביים חזותיים וביצועיים המייחדים אותו. בין האלמנטים ניתן למנות: פגוש קדמי ייחודי עם שיפורים אווירודינמיים, פגוש אחורי אגרסיבי, גריל קדמי ייחודי, מערכת פליטה כפולה, ספוילר אחורי מושחר ועוד. זאת, לצד חישוקיF SPORT  בקוטר 19 אינץ’, מכסה מנוע ייחודי וצמיגים אחוריים רחבים יותר. כאמור, ה-IS F SPORT מגיע לישראל עם מתלים משתנים אדפטיביים ועם כוח שיכוך משופר לביצועים מלהיבים יותר. 

בפנים הרכב, שולבו לוחות בגימור גיאומטרי חדש המעטרים את ידיות הדלתות ומושבים קדמיים ספורטיביים בגימור F SPORT הכוללים חימום ואוורור. גלגל ההגה בעיצוב F SPORT, ואפילו דוושת התאוצה, דוושת הבלם והדום הרגליים עוצבו בגימור מתכתי-ספורטיבי. כמו כן, משולבת ברכב בקרת קול פעילה המציעה תווי ביצועים מלהיבים של המנוע תוך הפחתת תדרים לא נעימים.

 

תא נהג לקסוס IS 300
פרימיום גם בתא הנהג והנוסעים, ומולטימדיה חדשה עם מסך מגע. לקסוס IS300 F SPORT

 

תא נהג בגווני אדום, לבן או שחור

 

אבזור ונוחות בתא הנהג

 

הדגם החדש כולל מושבים קדמיים חשמליים (10 מצבים לנהג ו-8 לנוסע) מעור TAHARA, מערכת בקרת אקלים אוטומטית דו אזורית, חלון גג חשמלי ומערכתKEYLESS GO  לפתיחה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגת עזר ומצלמת נסיעה לאחור עם פסי הכוונה.

ברכב מסך מולטימדיה מגע בגודל 10.3 אינץ’, שכעת ממוקם קרוב יותר לנהג לטובת תפעול נוח יותר. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת תאימות ל- Apple CarPlayולAndroid Auto-.

ברמת הגימור הגבוהה, F SPORT PLUS, מתווספת מערכת שמע משופרת מבית מארק לוינסון עם 17 רמקולים ומגבר חדש המציע 1,800 וואט מרשימים וכן זיכרונות למושב הנהג ומערכת כניסה חכמה. 

 

לקסוס IS300 בשתי רמות גימור, החל ממחיר 279,900 ש”ח

 

בטיחות

 

מערכת הבטיחות הסטנדרטית של לקסוס עודכנה ב-F SPORT300 IS החדש עם מספר תכונות בטיחות משופרות ותוספת של תכונות חדשות:

 

מערכת הטרום-התנגשות (PCS) כוללת אזהרת התנגשות חזיתית (FCW), בלימת חירום אוטומטית (AEB), איתור הולכי רגל וזיהוי אופניים. על ידי שיפור יכולות המכ”ם והמצלמה, המערכת מאפשרת כעת לאתר לא רק את הרכב שלפניו אלא גם רוכב אופניים בשעות היום ואפילו הולך רגל בתנאי יום ותאורה חלשה. בצמתים, המערכת שיפרה את זיהוי הרכבים או הולכי רגל בעת ביצוע פניה שמאלה ונועדה להפעיל פונקציות PCS טיפוסיות במידת הצורך. פונקציות PCS נוספות כוללות סיוע בהיגוי חירום אשר נועד לסייע בשמירה על הנתיב אותו בחר הנהג.

בקרת שיוט אדפטיבית דינמית לכל מהירות (DRCC) ניתנת להפעלה מעל 30 קמ”ש והיא נועדה לבצע בקרות מרחק בין רכב לרכב עד 0 קמ”ש ויכולה להתחדש מעצירה. המערכת כוללת גם תכונה חדשה המאפשרת עקיפה חלקה של רכבים איטיים יותר. 

עוד כוללת המערכת, התראה אקטיבית על סטייה מנתיב מבלי להפעיל איתות פניה באמצעות תנודות מההגה או התראה קולית. כאשר ה-DRCC מוגדר הוא מסייע לשמירה על הנתיב (LTA), ותוכנן לספק כוח היגוי קל שיסייע לשמור על מרכז הנתיב.

מאפיינים נוספים של ה-+ LSS  2.5 כוללים מערכת להפעלת אור גבוה באופן אוטומטי, זיהוי תמרורים (RSA), מערכת לזיהוי שטחים מתים (BSM) והתראה על תעבורה צולבת אחורית (RCTA) בעת נסיעה לאחור.

 

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל: “ה-IS החדשה ממשיכה את מורשת הספורט סדאן של הדגם עם חבילה דינאמית מאד, לצד עיצוב ספורטיבי ייחודי. עמלנו רבות על הבאת דגם זה בפורמט ה- F SPORT לישראל ובמחיר אטרקטיבי במיוחד, ואנו בטוחים שהגעתו מהווה בשורה אמיתית לאוהבי הנהיגה שיודעים להעריך ביצועים מלהיבים לצד יוקרה ואיכות בלתי מתפשרת”.

 

מחירים:

IS 300 F-SPORT החל מ- 279,900 ₪ 

IS 300 F-Sport plus החל מ 294,900 ₪ 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − fifteen =