סובארו אוולטיס (2.4 ליטר 4X4) גרסת 7 מקומות – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סובארו אוולטיס 2.4 ליטר טורבו הנעה כפולה
סובארו אוולטיס 2.4 ליטר טורבו הנעה כפולה

 


האוולטיס הוצג בשנת 2017 בתערוכת הרכב של ניו יורק כמחליף של הטריבקה – רכב פנאי עם 7-8 מקומות ישיבה וניחוח אמריקאי. הייצור החל בשנת 2018 והשיווק בישראל החל באיחור אופנתי לקראת סוף שנת 2020. לאוולטיס, בגרסה הנבחנת, תג מחיר לא זול במיוחד: 329,000 ש”ח. האם יש לו את כל מה שצריך על מנת להתמודד במגרש של הגדולים?

 

 

עיצוב חיצוני:

 

סובארו איוולטיס הוא רכב פנאי גדול 7 או 8 מקומות. במונחים של ארה”ב מדובר ב- Midsize SUV. במונחים של ארץ ישראל מדובר ברכב ענק עם אורך של 5 מטרים. העיצוב החיצוני מזכיר את הפרופורציות של האח הקטן, הפורסטר, מה שגורם לאוולטיס להראות פחות מגושם ביחס לרכב במימדים האלו אך גם מקשה במקצת על עיכול המחיר. 

 

סובארו איוולטיס פנסים

 

סובארו איוולטיס
מזכיר קצת את הסובארו פורסטר וזה לא דבר רע

 

בחזית שוכנת סבכה גדולה המוקפת במסגרת בצבע כרום. מבט מהצד חושף מכסה מנוע ארוך וגבוה, מסגרת לקו החלונות וידיות בצבע כרום (המוסיפים לתחושת היוקרה, במיוחד ברכב כהה כמו רכב המבחן), וגגון מובנה לטובת פרקטיות. חישוקי ה-20″ ממלאים את בתי הגלגלים באופן נאה. בחלקו האחורי של האוולטיס מבצבצות שתי יציאות אגזוז, פס בצבע כרום המחבר בין שני הפנסים וספוילר המותקן מעל השמשה האחורית. לוחית הרישוי, בגודל אמריקאי, רומזת על השוק אליו מיועד הרכב. 

 

תא נהג סובארו איוולטיס
תא נהג סובארו איוולטיס

 

 

סובארו איוולטיס מתגים דשבורד

 

פנים הרכב:

 

הכניסה לאיוולטיס מתבצעת כמובן ללא מפתח. הגרסה אותה קיבלנו למבחן (Luxury, 329,000 ש”ח) כוללת שבעה מושבים, כאשר בשורה האמצעית מותקנים זוג מושבי “קפטן” (כך קוראת להם סובארו) נפרדים הכוללים חימום. גרסת השמונה מושבים (Limited, 299,000 ש”ח) כוללת בשורה האמצעית ספסל המסוגל לאכלס שלושה נוסעים. אנו מזמינים אתכם לעבור יחד איתנו בין שורות המושבים ולבחון מה האוולטיס מציע לנו:

השורה הראשונה, שורת הנהג, כוללת זוג מושבי עור מחוממים וממוזגים. ההגה, העטוף עור, מחומם גם הוא. המיזוג במושבים היא תוספת חשובה כמובן במושבי עור במדינה חמה כמו שלנו. כיוון המושבים חשמלי ומושב הנהג כולל זכרונות לטובת מספר נהגים. התמיכה בירכיים טובה בזכות חלקו הקדמי של מושב הנהג המסוגל לנוע קדימה ולהאריך את בסיס המושב. כמו כן, המושב כולל כיוון עבור תמיכה בגב התחתון וסה”כ הנוחות ותנוחת הישיבה טובים. 

בקונסולה המרכזית תמצאו שני מסכים ושלל כפתורים הגורמים לתחושת עומס מסויימת לנהג. המסך העליון מספק נתונים בנוגע לבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת ההנעה הכפולה, מצלמה קדמית, זוויות בטיפוס בשטח ועוד. המסך התחתון שולט בעיקר על מערכת המולטימדיה המחוברת לרמקולים איכותיים מבית הרמן קרדון המייצרים איכות צליל טובה מאד. רוב המשטחים עשויים מחומרים איכותיים אך ניתן למצוא מספר משטחים העשויים מפלסטיקה זולה ופלסטיקה דמויית עץ, בניחוח אמריקאי. איכות הגימור וההרכבה טובים פרט לחיבור חד בין שני משטחים בקונסולה המרכזית הנמצא דווקא באיזור ברך ימין של הנהג. 

 

 

לוח המחוונים אנלוגי וכולל חיווי מהירות גם במיילים לשעה – לטובת השוק האמריקאי. מבט למעלה חושף מראה מרכזית הכוללת אפשרות לתצוגה באמצעות מצלמה המותקנת בחלקו האחורי של הרכב – תוספת מבורכת משום שהראות לאחור דרך החלון האחורי ברכב ארוך כל כך אינה מהמשובחות. מעל המראה המרכזית מותקן תא למשקפיים, אשר משמש גם כמראה פנורמית המציגה את שלל הילדים המאכלסים את המושבים שמאחור, כשמעליהם גג פנורמי בעל אפשרות פתיחה לחציו הקדמי. מבחינה פרקטית, כיסי הדלתות באוולטיס אינם גדולים במיוחד, אך העדר המקום בהם מפוצה על ידי תא ענק מתחת למשענת היד הרחבה שבין המושבים ומעין “מדף” הממוקם מול הנוסע הקדמי. לרשות הנהג והנוסע לידו עומדים שני שקעי USB וחיבור AUX (PL 3.5). חסרה לנו ברמת המחיר הזו טעינה אלחוטית. 

בשורת המושבים האמצעית, ימצאו זוג הנוסעים היושבים במושבי הקפטן המחוממים את יחידת השליטה על מערכת בקרת האקלים לחלל האחורי, מתקן לכוסות, פתחי מיזוג מהתקרה לכל מושב, וילונות גלילה לחלונות הצד, תאורה אישית לכל נוסע, שקע חשמל 120 וולט ושני שקעי USB. הרצפה שטוחה ומרווח הרגלים נדיב בזכות יכולת המושבים לנוע קדימה ואחורה. 

 

איוולטיס 7 מושבים. זוג מושבי קפטן
איוולטיס 7 מושבים. זוג מושבי קפטן

 

תא מטען בנפח של 498 ליטר הגדל ל-1,331 ליטר בקיפול שורת המושבים השלישית

 

בשורה השלישית, אליה הכניסה נוחה מאד בגרסת ה-7 מושבים, ניתן למצוא שני פתחי מיזוג מעל חלונות הצד, שתי יחידות תאורה (אחת בכל צד), מתקנים לכוסות ושקע USB. מרווח הברכיים יחסית טוב (מושבי הקפטן מסוגלים לנוע קדימה ואחורה כאמור) ושני מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות יחסית (או שלושה ילדים). בזכות מימד האורך הנדיב של האוולטיס, מאחורי שורת המושבים השלישית, שוכן תא מטען גדול מימדים יחסית לרכב שבעה/שמונה מושבים בעל נפח של 498 ליטר הגדל ל-1,331 ליטר בעת קיפול שורת המושבים השלישית. 

 

 

מנוע 2.4 ליטר טורבו עם 260 כ”ס. סובארו איוולטיס

 

סובארו איוולטיס רכב 7 או 8 מקומות

 

מתניעים:

 

סובארו איוולטיס אינו מצויד בסוללות ומנועים חשמליים. סובארו מאמינים בדלק מאובנים ואת האוולטיס משנע מנוע נדיב, בנפח 2,400 סמ”ק, הכולל 4 בוכנות בתצורת בוקסר ונושם אוויר באמצעות מגדש טורבו. המנוע מפיק 260 כ”ס מכובדים למדי ב-5,600 סל”ד ו-38.3 קג”מ ב-2,000 סל”ד. אנו מתניעים את המנוע בלחיצת כפתור ושמים לב שבלם היד האלקטרוני אינו מתבטל באופן אוטומטי. נוחות הנסיעה באוולטיס טובה מאד. האוולטיס הינו רכב כביש, ובניגוד לרכבי שטח בעלי שלדת סולם וסרן חי מאחור, הנוחות בכביש טובה מאד. בנסיעה מהירה בכביש מפותל הבטחון לאוחז בהגה גבוה. 

שני הטון המרכיבים את האוולטיס מגיעים למאה קמ”ש תוך 7.4 שניות בלבד. שיוט במהירות זו אגב, ייצב את מחט הסל”ד על כ-1,500 סל”ד נמוכים למדי. זאת תודות לתיבת הילוכים רציפה בעלת יחס העברה סופי ארוך למדי. תיבה זו, המושמצת בדרך כלל על ידי כתבי הרכב עקב ביצועים נחותים ביחס לתיבות בתצורות אחרות, מתפקדת טוב באופן יחסי לתיבות רציפות אחרות שבחנו, והתחושה מאחורי ההגה דומה באופן יחסי לתיבה אוטומטית פלנטרית בעקבות מעבר מהיר בין שמונה יחסי העברה קבועים מראש המתבצע כמעט ללא “החלקות”.

כמו כן, ניתן לעבור בין יחסי ההעברה באמצעות משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה. בידוד הרעשים באוולטיס טוב ורעשי רוח החלו להשמע במהירות של כ-130 קמ”ש וצפונה. לחובתו של האוולטיס נציין כי מנוע טורבו בנפח גדול אינו חסכוני, ואם אתם מצפים לקבל מספר דו ספרתי של קילומטרים עבור כל ליטר דלק שתמלאו במיכל הדלק – כנראה שהאוולטיס אינו בשבילכם. 

 

סובארו איוולטיס בשטח

 

מערכות עזר בנהיגה בשטח. סובארו איוולטיס

 

שטח:

 

מערכת ההנעה הכפולה מיועדת בעיקרה למדינות קרות אשר קרח או שלג מכסה את הכבישים שלה במהלך חודשי החורף. ההנעה הכפולה, בשילוב טכנולוגיית ה-X-Mode של סובארו, מאפשרים לאוולטיס, למרות צמיגי הכביש וזווית הגישה של 17.6 מעלות הלא אופטימלית, לקחת את הנוסעים היושבים בו לנקודות אשר רכבי קרוסאובר אחרים, המיועדים לשבעה / שמונה נוסעים ומצויידים בהנעה קדמית או כפולה, אינם מסוגלים להגיע אליהן.

 

לחיצה על כפתור ה-X-Mode יסייע לכך באמצעות חמשת המאפיינים האלו:

 

1) כיול איטי יותר לפתיחת המצערת לטובת דיוק במעברים טכניים

2) כיול תיבת ההילוכים הרציפה לטובת שמירה על יחס העברה נמוך יותר על מנת לספק כח מנוע זמין

3) שיפור במעברי הכח בין הסרן הקדמי לאחורי לטובת אחיזה טובה יותר במשטחים בהם האחיזה מוגבלת

4) בלימה נפרדת לגלגל שמאבד אחיזה / עולה לאוויר בעת הצלבה. המצקצקים יספרו שהמערכת היתה קיימת עוד לפני המצאת ה”X-Mode”, אך כעת, היא מוצגת כחלק מהמאפיינים של ה-X-Mode. בכל אופן, בלחיצה על כפתור ה-X-Mode, המערכת תתערב באופן מהיר יותר

5) מערכת בקרת ירידה במדרון כאשר הרכב מתקדם במהירות נמוכה מ-20 קמ”ש.

 

סובארו איוולטיס סקירה וחוות דעת

 

בטיחות:

 

בדרך לחוגים ובחזרה, ישמרו על נוסעי האוולטיס מערכות בטיחות רבות. ביניהן נציין את פנסי הלד (אור גבוה ונמוך) עוקבי הפניה, 7 כריות אוויר, מערכת תיקון סטיה מנתיב מצויינת השומרת את הרכב במרכז הנתיב, בקרת השיוט האדפטיבית הטובה, התראה על גבי המראות במקרה ונמצא רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית, התראה על גבי השמשה הקדמית במקרה של סטיה מנתיב ו/או אי שמירת מרחק ועוד. 

 

שורה תחתונה:

 

סובארו אוולטיס הנו רכב מצויין למשפחות מרובות ילדים המתניידות בעיקר בכביש, ומעוניינות מידי פעם להגיע לנקודות בשטח ששאר רכבי הקרוסאובר לא יוכלו להגיע אליהן. החסרון העיקרי שמצאנו באוולטיס הוא המחיר שתשלמו בסוכנות סובארו ובביקורים התכופים בתחנת הדלק. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =