סובארו XV קרוסטרק החדש (2019) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים: סובארו XV קרוסטרק החדש (2019) ברמת אבזור SE – על הגישה, השיטה וצמרת הטבלה

 

סובארו XV קרוסטרק החדש (2019) מבחן דרכים


הוא שוב איתנו סובארו XV “קרוסטרק” – הרכב הכי מעניין של סובארו (אחרי ה-BRZ). הגרסה האמריקאית ל-XV המוכר והאהוב. עם יותר אבזור, יותר מערכות בטיחות, ויותר חימום, כן, חימום, כי ממש קר כאן 

סובארו XV ,eXperimental Vehicle, רכב ניסוי, כפי שקוראים לו במעבדות סובארו, נוחת אצלנו בגרסתו האמריקאית והמאובזרת. מה התחדש? לא הרבה, מדובר באותה יחידת הנעה מוצלחת, אותה שלדה, אותם מתלים, מעט כיוונונים, עדכוני עיצוב קטנים וחבילת בטיחות חדשה שמקפיצה את הסובארו XV המחודשת אל צמרת הטבלה במבחן הבטיחות המתקדמת. יצאנו לטיול מאובק ומהנה.

 

מערכת X MODE תעזור לכם לדלג בקלות בשטח. סובארו XV

 

הגישה:

אנו מכירים את סובארו XV כבר משנת 2012. רכב שהגיח כרכב ניסוי, גרסה שרירית למשפחתית של סובארו, סובארו אימפרזה. עם קיט הגבהה, חצאיות ופגושים מנופחים ויחידת ההנעה הכפולה והמצוינת של המותג. ההצלחה הכלל עולמית לא איחרה לבוא. בישראל, סובארו XV כבש את צמרת טבלת המכירות והיה בין ראשוני שגרירי רכבי הפנאי במחיר של משפחתית קונבנציונלית. הגובה, הנראות, ההנעה הכפולה ויכולת השטח האמיתית היחידה בקטגוריה, היו אלה הפרמטרים שהביאו את קהל הצרכנים אל אולמות התצוגה של סובארו, וההצלחה הייתה אדירה.

אז מה התחדש? מערכות בטיחות, מסכי מידע ולא פחות מ-22 פקדים על ומאחורי ההגה. סובארו XV קפצה כיתה, מרכב פנאי שטח ספרטני, חף מאבזור ופינוקים, במחיר של משפחתית רגילה, למתמודד ראוי בקטגוריה, המציע הפעם גם חבילת אבזור נוחות ובטיחות מרשימה. 

השיטה:

בינינו, לסובארו XV אין מתחרות אמיתיות בסביבת המחיר הקרובה, לפחות כאלו שיציעו יכולות דומות, למעט דאצ’יה דאסטר. השנה, סובארו מיישרת קו מבחינת אבזור הבטיחות ולמעשה משלימה כמעט לחלוטין את רעיון הרכב האוטונומי, ומתרחקת עוד יותר מהיריבה הרומנית שלה, עם חבילת בטיחות מתקדמת מלאה מבית Eyesight – מערך הבטיחות המתקדמת של סובארו, הכולל זוג מצלמות קדמיות ומערך חיישנים. 

סובארו עולה לכיתה של הגדולים והמאובזרים, עם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, (הכוללת בין היתר מערכת זחילה בפקקים), בלימה אוטונומית, תיקון סטייה אקטיבי, בקרת תאורה ראשית למעבר בין אור גבוה ונמוך, ניטור תנועה צולבת מאחור ותאורת אזהרה במראות בשטחים המתים בין השאר. הפודיום קורא לסובארו XV החדשה ומפנה לה מקום בצמרת.

 

מקום בצמרת. סובארו XV קרוסטרק

 

צמרת הטבלה:

סובארו XV הגיע ארצה בשלל גרסאות, עם מנועי 1.6 ליטר 114 כ”ס ו- 15.3 קג”מ, ומנועי 2.0 ליטרים 152 כ”ס ו- 20 קג”מ, כמו גרסת המבחן הנוכחית. גרסאות הבסיס, שנקראו בתחילת דרכן, ENERGY, הגיעו ארצה חפות מכל אבזור נוחות והציעו בעיקר יכולת שטח מעולה עם תג מחיר מפתה. עם הזמן וההצלחה, גרסאות KYOTO ו-TOKYO המאובזרות יותר נחתו כאן, ואיתן גם גרסאות הפרימיום עם מנועי ה-2 ליטר העדיפים בהרבה. הגלגול האחרון של סובארו XV, גרסת ה-EYESIGHT, הגיעה עם קריצה לדור הנוכחי ונפטרה ממערכת המובילאיי כצעד ראשון. 

סובארו XV קרוסטרק צועד צעד גדול קדימה, עם חבילת אבזור בטיחות גדולה. ההבדלים העיקריים בין שלל הגרסאות החל מגרסת הבסיס ENERGY הידנית ועד לגרסת המבחן הנוכחית סובארו XV קרוסטרק ספיישל אדישן האוטומטית, הוא ברמת האבזור. לטובת הגרסה האמריקאית נאמר שהמחיר התמתן מעט, גרסת הקרוסטרק הבסיסית עונדת תג מחיר של 147,990 ₪ כשגרסת המבחן עונדת תג מחיר של 159,990 ש”ח, תוספת מחיר הכוללת ברשימת האבזור גג חשמלי נפתח, תאורת לד אקטיבית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת מסך מולטימדיה 8” במקום 6.5”, וחישוקי 18” במקום 17”. 

כל השאר בדיוק אותו דבר, עם עדכונים קלים לחטיבת ההנעה, אך הבסיס, אותו קסם סובארואי פשוט, קשוח ומוצלח, נמצא בד.נ.א של כל אחת מהגרסאות הקרביות הללו. בנימה אישית, לסובארו XV יש פינה חמה אצלי בלב, אולי זה המראה, אולי זו הפשטות המכאנית, הקשיחות, היעילות, והמסר הברור – רכב פנאי שטח אמיתי ומרשים, כשכל שאר המתחרות, משחקות בארגז חול במקרה הטוב. מסתבר שלא רק אני חשבתי כך וצמרת הטבלה הוכיחה שמכונית יכולה להיות “לחמניה חמה”.

 

רכב פנאי שטח אמיתי. XV


יפן – ארה”ב – ישראל

השנה, הגרסה האמריקאית של סובארו נחתה בישראל, סובארו XV קרוסטרק, זו אותה גברת בשינוי אדרת, שינוי קל באדרת, אך עם שינוי כבד ברמת האבזור, הנוחות והבטיחות. גרסת הקרוסטרק היא גרסה אמריקאית ייעודית, ומכוונת למישורים הגבוהים של ניו מקסיקו והרי הרוקי בקולורדו – עם הנעה כפולה לכבישים מושלגים, סט מושבים מחוממים, (עטויי עור בגרסת המבחן היקרה יותר), והגה מחומם בין השאר. עד כמה אבזור החימום יעיל ושימושי בישראל? מאוד, בשבוע הזה בחורף בו יורד קצת גשם.

והנראות? היא לא השתנתה הרבה מאז שקמה לחיים, ועדיין נהדרת. אבזור הנוחות אמריקאי אמיתי, עם 4 מחזיקי כוסות נדיבים, סוככי שמש עם מאריכי הצללה, 2 שקעי חשמל 12V, תאימות לאפל קארפליי, שמשות כהות מאחור, והגה וידית הילוכים עטויי עור, עם תפירות כתומות ברחבי תא הנוסעים. נאה, מאובזר ויעיל.   

 

מבחן דרכים – סובארו XV קרוסטרק החדש

 

אספלט, סלעים וילדים בחופשה

יחידת ההנעה מצוינת, עם חלוקת מומנט אקטיבית חכמה וכיול מתלים רך המעלים מהמורות ומדלג מעל בורות וסלעים. האופי הרך גורם למעט נדנודי מרכב על הכביש המהיר, אך מרוסן בפניות מהירות. סובארו XV במיטבה. עם זאת, רעשי רוח, צמיגים ומנוע נכנסים לתא הנוסעים באופן ברור. תיבת ההילוכים הרציפה שאמנם עברה שינוי קל, עדיין מסרסת את המנוע וגורמת בעיקר להרבה רעש. במידה ותרצה לרוץ מהר, כוון אל עבר הסל”ד הגבוה. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה בהחלט יעזרו. 

אך בסופו של יום, תיבת הילוכים רציפה תישאר תיבת הילוכים רציפה, על יתרונותיה הגדולים בשיוט רגוע וחסכוני, וחסרונותיה, ברגע שתרצה קצת יותר כוח מתפרץ. רגע לפני שנצא אל עבר האבק. היינו שם בעבר, הכרנו את היכולות המופלאות של הרכב הכול יכול הזה, גם על האספלט ובעיקר מחוצה לו. הצלבות, ירידות, עליות וצליחת נחלים, סובארו XV הוכיח עצמו בעבר וגם הפעם, פנים הרכב יישאר נקי. 

 

יותר אבזור נוחות ומערכות בטיחות. תא נהג סובארו XV

 

כפתור קטן התווסף לרשימה, כפתור ה-X mode. בלחיצת כפתור, חלוקת המומנט החכמה מבטלת את התערבות בקרות המשיכה ומצב “דקת קריאה לטיולית” נכנס לתוקף. המערכת עוזרת באופן מלא להתקדמות בכל תנאי שטח, חול, סלעים, בוץ וכל מה שלא תזרוק לפניו. לחיצה קטנה על דוושת הדלק, מיקום גלגלים נכון, וחלוקת המומנט החכמה תעתיק את ה-XV אל מעבר למכשול. עוד כפתור קטן וחשוב נמצא מעל הראש,  כפתור ביטול מערכות הבטיחות. גם בשטח, המערכות עובדות, יבלמו יתריעו ויצפצפו.

 

 

בגרסת המבחן הבכירה, ישנה מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, בעת זיהוי אובייקט מאחורי הרכב, ומסתבר שגם שיחים נחשבים לאובייקט. כיבוי מהיר בלחיצת כפתור וממשיכים, והנה חסכתי לכם שנייה וחצי של בלבול וחיפוש אחרי אותו כפתור נדרש. מעלה של גבעה קטנה, מיקום גלגלים, שתי הצלבות וכיבוש מוצלח.

הדרך מטה קלה יותר, בעזרת מערכת בקרת ירידה במדרון. הכל מתקתק כמו שעון, אפס דרמות בשטח. גם אפס בעמידה בזמנים של הנהג המחונן… אשתי כועסת כי הבטחתי לא להתעכב, אבל היה שביל שאני מכיר עם נחל מגניב ועוד דברים שלא באמת עניינו אף אחד מלבדי, שעה אחרי, אני חוזר הביתה מובס וחפוי ראש לילדים בחופשה.

סוף דבר – יתרונות וחסרונות

סובארו XV שומר על המסורת – הנעה כפולה קבועה, יכולת עבירות מעולה, מרווח גחון בין הגבוהים בקטגוריה של 22 ס”מ, ויחידת הנעה כפולה חכמה, שקיבלה שדרוג ממוחשב בשם X mode, שרק עושה לה טוב. שדרוג תוספות האבזור ומערכות הבטיחות החדשות הופכות את הסובארו XV לקנייה חכמה, בנוסף לזו הרגשית.

סובארו נשארת שובבה נועזת ומהנה לנהיגה, באותה נשימה עם צעד אחד נוסף אל עבר הרכב האוטונומי. למרות המחמאות הרבות שבאמת מגיעות לסובארו, ה-XV נשארת עם לא מעט חסרונות, כמו בידוד רעשים לוקה בחסר, איכות חומרים טובה אך מרגישה מעט מיושנת, תא המטען הצטמצם מעט, לכדי 345 ליטרים של נפח הטענה בלבד, וצריכת הדלק הממוצעת הראתה ליטר לכל 9 ק”מ. 

 

חסרונות: בידוד רעשים, צריכת דלק. XV במבחן


אז איך היה הטיול עם ה-XV קרוסטרק החדש? מהנה כהרגלו, רכב זריז ומהנה לנהיגה, עם יכולות מעל ומעבר לקטגוריה בה הוא מוצב. ועכשיו עם עדכון מערכות הבטיחות הוא עולה אל הפודיום גם במבחן הבטיחות. כמה כיף שיש את ה-XV בסביבה, מכונה טהורה של חיוכים בין השבילים המהירים. סובארו XV הנהדר עולה כיתה, ונשאר אותו רכב פנאי שטח שובב שישאיר אבק לרוב המתחרות באותה סביבת מחיר, שימתינו לו למרגלות ההר.

 

צריכת דלק ממוצעת: 9 ק”מ לליטר
רמת אבזור בטיחותי: 7 מתוך 8
דרגת זיהום אוויר: 13 מתוך 15

סובארו קרוסטרק: 147,990 ₪ .
סובארו קרוסטרק Special edition מחיר: 159,990 ₪ . 

      

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סובארו XV קרוסטרק החדש (2019) מבחן דרכים”

  1. לדעתנו, לא. אבל זה קורה, הגישה משתנה – השינויים ותקנות הזיהום המחמירות ישפיעו גם עלינו, אם נרצה או לא.
    מכוניות עם דירוג זיהום גבוה יכחדו בסוף מן העולם.
    בעיקר, כי יש דרך אחרת – יש מכוניות חזקות ומהירות מאד שלא מזהמות את הסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + 9 =