סוזוקי איגניס מיקרו הייבריד (1.2 ל’ אוטומטי) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סוזוקי איגניס 1.2 ל' מיקרו היברידית תיבת הילוכים רציפה
סוזוקי איגניס 1.2 ל’ מיקרו היברידית תיבת הילוכים רציפה

 

סוזוקי איגניס, רכב פנאי קטן, נחת לראשונה בישראל בשנת 2001, שנה שבה רכבי פנאי עדיין לא היו באופנה, ונראה קצת כמו עוף מוזר בנוף המשפחתיות. מאז, הרבה ניילונים נקרעו מהמושבים של רכבי פנאי שנמסרו ללקוחות, והיום, בשנת 2020, התחרות כבר לא פשוטה. הגרסה הנוכחית נחתה בישראל עם עדכוני עיצוב קלים, מערכת מיקרו היברידית לחיסכון בדלק ובלימה אוטונומית. האם התוספות האלו יעזרו לסוזוקי איגניס להפוך ללהיט המכירות הבא של המותג?

 

עיצוב חיצוני:

חזית הסוזוקי איגניס זכתה לסבכה קדמית חדשה המזכירה במקצת את הסוזוקי ג’ימני בזכות ארבעת המלבנים, שניים בכל צד שבמרכזם מותקן סמל היצרן. את הסבכה והפנסים הקדמיים מקיף פס ניקל נאה המבליט את עיצובם. בתי הגלגלים תפוחים אך רוחב הצמיגים, העומד על 175 מילימטר בלבד, מסגיר את העובדה כי לא מדובר ברכב שטח אלא ב”ג’יפון עירוני”. מבט מהצד חושף את פסי האורך הפרקטיים והנאים המובנים בגג וקורה C מעוצבת ורחבה המפריעה קצת לשדה הראיה. עד כאן העיצוב נאה לטעמנו. החלק האחורי, פחות מוצלח לטעמנו, החושף פרופורציות קצת חריגות בין רוחב הרכב (169 ס”מ) לגובהו (161 ס”מ). בעין לפחות. 

 

 

סוזוקי איגניס דשבורד
סוזוקי איגניס תא נהג

 

סוזוקי איגניס הגה

 

סוזוקי איגניס בקרת אקלים
בקרת אקלים סוזוקי איגניס

 

פנים הרכב:

הכניסה לאיגניס מתבצעת ללא מפתח. פתיחת דלת הנהג תציג באופן תמוה כיתוב “Hybrid” באמצעות תאורת לד על גבי המדרכה. מושב הנהג אינו מהמשובחים שפגשנו ואינו כולל תמיכה צידית טובה ותמיכה טובה לגב התחתון. העיצוב הפנימי של האיגניס נאה עם פס בהיר לאורך הקונסולה המרכזית הכולל מדף מובנה בצד הנוסע. איכות החומרים, כמצופה מרכב ברמת המחיר של האיגניס, אינה מהגבוהות. הפלסטיקה קשה יחסית וכוללת, באופן תמוה, מספר חלקים דמויי קארבון כגון חופה ללוח המחוונים. ההגה, לעומת זאת, עטוף עור ונעים למגע.

עוד לטובה נציין את איכות ההרכבה. מסך המולטימדיה במרכז אינו מהגדולים שפגשנו (7 אינץ’), וכולל ממשק מלא בעברית המוכר משאר דגמי סוזוקי. המערכת נפרדת ואינה מקושרת למערכות הרכב. מערכות הרכב מוצגות במסך קטן בלוח המחוונים, שם ניתן לקבל נתונים בנוגע למצב הסוללה של המערכת המיקרו היברידית (על כך בהמשך).  

במרכז הקונסולה נמצאת מערכת בקרת אקלים פשוטה ונוחה לתפעול עם כפתורי “פסנתר” נגישים וחיבורים שונים: USB, כרטיס זכרון, 12V, ו-AUX (PL 3.5). תא הכפות בגודל סביר וכולל בתוכו מדף נוסף לאחסון. פרקטי. מספר חוסרים שמצאנו באיגניס אשר אינם חריגים לסגמנט אבל חשוב שתכירו: חוסר במשענת יד בין המושבים הקדמיים, חוסר בידיות אחיזה בפנים הרכב מעל החלונות, רק חלון הנהג יורד אוטומטית בלחיצה עמוקה, אין תאורה בסוככי השמש, ההגה אינו נע פנימה והחוצה ומערכת חיישני הנסיעה לאחור אינה מקורית מהיצרן.

 

סוזוקי איגניס 2017 מבחן דרכים

 

סוזוקי איגניס פתחי אוורור

 

סוזוקי חלונות חשמל

 

למושב האחורי נוח להיכנס, זאת בזכות דלת הנפתחת לזווית מרשימה של קרוב ל-90 מעלות(!) ביחס לדופן האיגניס. לאחר הכניסה הנוחה למושב האחורי, לא תמצאו אבזור שינעים את נסיעתם מעבר לכיס בגב מושב הנוסע. מרווח הברכיים מפתיע לטובה ומרווח הראש טוב גם הוא בעקבות התקרה הגבוהה. תא המטען סביר, וכולל 271 ליטר. קיפול המושבים האחוריים יעמיד את הנפח על 505 ליטר. 

 

סוזוקי איגניס פנסים
סוזוקי איגניס הייבריד 2020

 

מערכת מיקרו היברידית (MILD HYBRID) לחיסכון בדלק

 

על הכביש:

אנו מניעים את האיגניס בלחיצת כפתור. המנוע המותקן באיגניס עומד על נפח של 1.2 ליטר, אינו כולל מגדש טורבו ומפיק 83 כוחות סוס. 7 פחות מהדגם היוצא, כאשר הקו המנחה הוא חסכון בדלק ובזיהום אוויר. מדובר במהלך חריג בעולם שבו היצרנים מחמשים את מנועיהם בהספקים הולכים ועולים בכל גרסה חדשה שיוצאת. בפרסומות של סוזוקי תשמעו שהאיגניס מצוידת במערכת היברידית, אך למעשה מדובר במערכת מיקרו היברידית (או בעברית: Mild Hybrid). מערכת זו כוללת סוללה ומנוע חשמלי קטנים יחסית. כמה קטנים? הספק המנוע החשמלי עומד על כשלושה כוחות סוס בלבד. שלושה כוחות סוס אלו, אינם מסוגלים לשנע את הרכב בכוחות עצמם, אלא רק לסייע למנוע הבנזין להאיץ את האיגניס בסל”ד נמוך ועל ידי כך לחסוך, לפי פרסומים זרים, כ-10% עד 15% אחוז בצריכת הדלק.

 

 

החיסכון תלוי כמובן בתוואי הנסיעה: בכביש הבין עירוני כמעט ולא יהיה חסכון לעומת נסיעה עירונית שכוללת האצות רבות בסל”ד נמוך יחסית, שם המערכת מככבת. פעולת המערכת כמעט ואינה מורגשת והסוללה, כמקובל ברכבים היברידיים, נטענת בעזיבת רגל מדוושת התאוצה ובמהלך בלימה. לא ניתן לכוון את רמת הטעינה (על חשבון בלימת “מנוע” חזקה יותר) כפי שניתן ברכבים היברידיים אחרים. יתרון נוסף של המערכת המיקרו היברידית הוא שילובה במערכת ה- Start Stop. המערכת פועלת באופן חלק, מהיר ושקט. 

 

סוזוקי איגניס החדשה
סוזוקי איגניס צריכת דלק – 13.5 קילומטר לליטר בתנאי מבחן 

 

תיבת ההילוכים המותקנת באיגניס הינה תיבה רציפה. התיבה כוללת אפשרות לתפעול ידני בין שבעה יחסי העברה קבועים. התפעול מתבצע באמצעות משוטי העברה הממוקמים מאחורי ההגה. כמקובל בתיבה רציפה, פעולתה חלקה ובמהירות 110 קמ”ש, יחס ההעברה הארוך ביותר יניח את מחט הסל”ד על כ-3,000 סל”ד גבוהים יחסית. זאת מכיוון שמדובר ברכב עירוני עם מנוע בעל הספק של 83 כוחות סוס בלבד אשר זקוק לסל”ד גבוה על מנת לשייט במהירויות גבוהות. במהירות זו אגב, תשמעו רעשי כביש.

רעשי רוח נשמעים במהירות של כ-120 קמ”ש ואילך. לטובת השיוט בכביש המהיר האיגניס מצוידת בבקרת שיוט. בקרה זו אינה אדפטיבית ולכן פחות שימושית בכבישי ארצנו. נוחות הנסיעה באיגניס טובה יחסית אך בכביש המתפתל מצאנו כי האיגניס “רכה” מידי ורוכנת בפניות באופן משמעותי. דוושת הבלם ספוגית ונראה באופן כללי כי העיר היא אזור המחיה הטבעי של האיגניס. צריכת הדלק המשולבת במבחן עמדה על כ-13.5 קילומטר לליטר

 

תוספת מערכות בטיחות מתקדמות

 

בטיחות:

האיגניס מצוידת במערכות בטיחות הנדרשות על פי חוק ולכן אינה מצוידת במובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות ראויות לציון הן הבלימה האוטונומית, 6 כריות אוויר, התרעה באמצעות רטט בהגה מפני סטיה מנתיב ופנסי הלד (באורות הדרך והן באורות הגבוהים) אשר אינם דבר מקובל בקטגוריה. 

 

לסיכום:

מחוץ לעיר, האיגניס מתנדנדת ורועשת ומנועה חסר מחץ על מנת לבצע עקיפות בבטחה. מושב הנהג גם אינו מזמין לנסיעות ארוכות מידי. האיגניס מיועדת לרווקים או זוגות צעירים אשר מתניידים בעיקר בתוך העיר. שם, על שברי האספלט בין רמזור אחד לשני, המערכת המיקרו היברידית, מערכת הסטארט-סטופ הטובה, והרכות של המתלים מככבים.  

סוזוקי איגניס מיקרו הייבריד אוטומטי (רכב המבחן) – 94,990 ש”ח

סוזוקי איגניס מיקרו הייבריד ידני – 84,990 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סוזוקי איגניס מיקרו הייבריד (1.2 ל’ אוטומטי) – מבחן דרכים”

  1. הייתם עדינים עם הביקורת על הרכב הזה, זה פשוט פח אשפה שעולה כמעט 100 אלף שקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + seven =