סוזוקי e-Vitara (קרוסאובר חשמלי חדש) – חשיפה עולמית

סוזוקי e-Vitara
סוזוקי מציגה בבכורה עולמית את מכונית הפנאי החשמלית החדשה, והחשובה של המותג – סוזוקי e-Vitara
סוזוקי e-Vitara הוא הרכב החשמלי הראשון מבית סוזוקי הכולל עיצוב חדש, טכנולוגיה מתקדמת ומערכת הנעה חשמלית. לדגם יש גרסת הנעה כפולה, ALLGRIP, למי שמחפש רכב גם לטיולי שבילים. סוזוקי e-Vitara הוצגה לראשונה בנובמבר 2024 במילאנו, איטליה. הייצור של הדגם צפוי להתחיל במפעל סוזוקי בגוג'אראט, הודו, באביב 2025, והמכירות צפויות להתחיל במספר מדינות, כולל אירופה, הודו ויפן בסתיו 2025.

סוזוקי ויטארה חשמלית
המאפיינים העיקריים של סוזוקי e-Vitara החשמלי:
- עיצוב חדשני המשלב טכנולוגיה מתקדמת של רכב חשמלי.
- מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle-היעיל וסוללת ליתיום-ברזל-פוספט.
- פלטפורמה חדשה בשם “HEARTECT-e” שפותחה במיוחד עבור הרכב.
- חוויית נהיגה חשמלית זריזה מערכת ניהול צריכת אנרגיה.
- אפליקציית SUZUKI CONNECT. הכוללת
- מידע על הסוללה
- ניהול טעינה
- הפעלת מיזוג מרחוק
- איתור רכב
- תכנון מסלול
- התאמת עיצוב למסך

סוזוקי e-Vitara תא נהג
עיצוב חיצוני
הדגש בעיצוב הוא על "היי-טק", עם אופי "חסון" של SUV "המעורר תחושת הרפתקאות". החלק החיצוני מציג עיצוב בולט עם צמיגים בקוטר 18 ו 19 אינץ' ובסיס גלגלים של 2.7 מטר.
עיצוב תא הנוסעים: פנים הרכב כולל מסך משולב, ציוד מתקדם, וחיפויים ומרכז שליטה בעיצוב קשוח — הכול בהתאם לרוח ה"היי-טק והרפתקה".
מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle- מערכת ההנעה החשמלית כוללת את ה-e-Axle המשלב בתוכו את המנוע והממיר, יחד עם סוללות ליתיום-ברזל-פוספט שתוכננו לבטיחות ואמינות. המערכת מספקת את התאוצה הזריזה האופיינית לרכב חשמלי בעת יציאה מהמקום, וכן תאוצה חדה וזריזה בעת עקיפה.
מערכת הנעה כפולה חשמלית ALLGRIP-e המונעת באמצעות שני e-Axle עצמאיים
“ALLGRIP-e” היא מערכת הנעה כפולה חשמלית, המבוססת על מומחיותה של סוזוקי בטכנולוגיית 4X4 וכוללת שני צירים חשמליים עצמאיים – אחד קדמי ואחד אחורי. מערכת זו מספקת לא רק ביצועים עוצמתיים, אלא גם מאפשרת שליטה מדויקת ותגובתיות גבוהה, כולל מצב Trail המאפשר יציאה חלקה מתנאי שטח קשים באמצעות הפעלת בלמים על גלגלים שאיבדו אחיזה והעברת מומנט ההנעה לגלגל הנגדי. זו למעשה פונקציית דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD).
פלטפורמה חדשה – “HEARTECT-e” – הפלטפורמה עושה שימוש בטכנולוגיית “HEARTECT-e” החדשה, שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים. היא מתאפיינת במבנה קל משקל, הגנה על מערכות מתח גבוה, ותא נוסעים מרווח הודות לשלדה קצרה. הרצפה המרכזית תוכננה ללא קורות תחתונות, במטרה למקסם את הנפח הפנוי לסוללה.
טווח נסיעה חשמלי
לסוזוקי E-VITARA שלושה סוגים של מערכות הנעה, וטווחי נסיעה חשמליים ליום יום:
טווח חשמלי של 345–346 ק"מ בדגם 2X4 (הספק 142 כ"ס) עם סוללה של 49 קוט"ש.
טווח חשמלי של 428 ק"מ בדגם 2X4, (הספק של 172 כ"ס) עם סוללה של 61 קוט"ש.
טווח חשמלי של 396–412 ק"מ בדגם 4X4 (הספק של 181 כ"ס) עם סוללה של 61 קוט"ש.
בגרסת ה-4X4, שני מנועים שמקלים על נהיגה בתנאים קשים, ומספקים יותר כוח.
e-Vitara מפרט
הנעה | 2X4 | 2X4 | 4X4 | ||||||||
הספק מרבי | קילוואט 106 | קילוואט 128 | קדמי: 128 קילוואט אחורי: 48 קילוואט סה"כ: 135 קילוואט |
||||||||
מומנט מנוע/ניוטון-מטר | 193 ניוטון-מטר | 193 ניוטון-מטר | 307 ניוטון-מטר | ||||||||
קיבולת סוללה | 49 קוט"ש | 61 קוט"ש | 61 קוט"ש | ||||||||
|
|
|
396–412 | ||||||||
צריכת חשמל (WLTP) | 148 וואט-שעה/ק"מ | 150 וואט-שעה/ק"מ | 156-165 וואט-שעה/ק"מ |
מערכת ניהול צריכת אנרגיה: המערכת כוללת את מערכת בקרת טמפרטורת הסוללה ואת מערכת בקרת מיזוג האוויר, כאשר כל אחת מהן פועלת בדרכים שונות כדי לייעל את ניהול צריכת החשמל.
אפליקציית SUZUKI CONNECT
סוזוקי פיתחו פונקציות חדשות באפליקציית SUZUKI CONNECT ההופכות את הנהיגה ב-e-Vitara לנוחה יותר. הפונקציות המרכזיות החדשות בה:
- מידע על מצב הסוללה
- ניהול טעינה
- שליטה מרחוק במיזוג האוויר
- איתור הרכב
- תכנון מסלול נסיעה
- התאמה אישית של תמונת הרקע במסך הרכב
צבי נטע, יו"ר קבוצת מכשירי תנועה:
אנחנו מייצגים את סוזוקי בישראל כבר למעלה מ-40 שנה, ובמהלך השנים שמרנו על קו ברור של אמינות, יציבות והתאמה לצורכי הלקוח הישראלי. הכנסת הדגם החשמלי היא מהלך טבעי ומתבקש, שמאפשר לנו להמשיך ולהציע פתרונות תחבורה איכותיים גם בעידן החדש.
סוזוקי סוויפט החדשה 2024 (1.2 ל' ידנית) מבחן דרכים
סוזוקי סוויפט 2024 מתיחת פנים (ידנית ואוטומטית) מ-113,990₪