סוזוקי SX4 אאוטדור 2012 (1.6 סמ”ק) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סוזוקי SX4 אאוטדור 2012 (1.6 סמ”ק) סקירה וחוות דעת

 

החיים הם לא דבש, ולא בכל נסיעת מבחן זוכים למכונית שבא לך רק לנהוג ולנהוג בה, שלא לומר פשוט להיות איתה ולהעביר זמן איכות. הפעם חזרתי לקטגוריית המשפחתומטיות הסטנדרטיות, אך האם היא באמת מתאימה למשפחה? נצא לדרך ונסיק מסקנות

 

תאריך פרסום הסקירה – ספטמבר 2012
תאריך עריכה: יולי 2019

 

בשורה אחת, סוזוקי SX4 הוא רכב מוגבה מעט, עם עיצוב חיצוני שמושך את העין, אבזור פלסטי מינימאליסטי, איכות חומרים והרכבה סבירים וביצועים שגורמים לך לנהוג כמו ילד טוב. קצת מזכירה את הדייהטסו טריוס, מינוס הגובה ויכולות הנהיגה בשטח.

 

דייהטסו טריוס


יכול להיות שאני מושפעת מההבדלים התהומיים בין הרכב האחרון שבחנתי ה- 
DS4 ויכול להיות שהסוזוקי SX4 באמת רכב לנהגים ללא סטנדרטים מיוחדים. כלומר אלה המחפשים רכב אמין ופשוט שייקח אותם מהבית לעבודה וחזרה, כשחוויית נהיגה לא נמצאת בראש מעייניהם.

לSX4 אאוטדור 5 דלתות, נפח מנוע 1600 סמ”ק, ו119 כוחות סוס. זהו אינו רכב שניתן לסחוט ממנו ביצועים, ובהאצות מאפס קמ”ש אי אפשר ללחוץ את הגז ולהאיץ בכיף. למנוע וההילוכים (אוטומט, 4 הילוכים), יש את הקצב שלהם ורצוי שהנהג “יתיישר” קודם וייהנה ממה שיש לסוזוקי לתת. בסך הכל, בנסיעה רגועה הרכב נוסע בצורה חלקה וזורמת והעברת ההילוכים שקטה ומשביעת רצון.

אבל לא כל הזמן שקט, רעשי דרך ישמעו היטב בנסיעה 
בכבישים מעט מקורצפים או רצופי מהמורות, טיב המתלים ובולמי הזעזועים ברכב רע, כל הדרך למושבים בשרון הרכב רעד וקרקש כאחרון האקסטנים.

אבל, יש לציין שהגלגלים אוחזים טוב את האספלט והבלמים טובים, כך שהרכב מרגיש יציב. מה שקצת הורס את התחושה הזו, הוא הגה מעט תזזיתי.

ממוצע צריכת דלק משולבת עירוני ובינעירוני היא ליטר אחד לכל 10 קילומטר. יש לא מעט מתחרות שיספקו צריכה טובה מזו.

 

 

בדרגת האבזור הבסיסית GLA תקבלו ריפודים שנראים טוב, אך אינם נעימים למגע, וישיבה עליהם במכנסיים קצרים אף מציקה. תא הנהג נראה “נקי”, פשוט וקל לתפעול. תצוגת המחוונים מכילה מד חום מנוע, מד צריכת דלק, מד אוץ, מד סל”ד. יש שני חלונות חשמליים, מערכת שמע פרקטית ונחמדה מאד + ארבעה רמקולים, מיזוג שלוקח לו זמן לקרר, אך כשהוא בשיאו הוא אפקטיבי גם בקיץ המזעזע הזה.

 

אין ספק עיצוב הSX4 במרכב ההאצ’בק מרשים יותר, ההגבהה משווה לו מראה של ג’יפון, והישיבה “על הגובה” כיפית מאד, לעומתו ה- SX4 סדאן, לא הצליח מעולם לסובב לי את הראש.

 


מרווח /מקום: לנהג יש מושב מרווח, עם אפשרויות כיוון מושב וכיוון הגה. במושב הנוסעים מאחור, יש מקום לשלושה אנשים בוגרים בקושי, או שני מושבי בטיחות עם מרווח סביר ביניהם. תא המטען קטן בהאצ’בק – רק 270 ליטר, אז פחות יתאים לצורכי משפחה.

 

תא מטען קטן מדי – 270 ליטר

 

מרווח לנהג

 

שני עיגוני איזופיקס לשני מושבי בטיחות
וכפי שמבטיחים לנו בפרסומת, תוכלו לשאת/להעמיס 2 זוגות אופניים ועוד, בזכות מסילות הגג.

 

 

בטיחות: 6 כריות אוויר (לידיעת ההורים, לא ניתן לבטל את כרית האוויר במושב הקדמי), 2 עיגוני איזופיקס במושב הנוסעים, מערכות ESP ESC ,ABS,  וארבעה כוכבים במבחני הריסוק – תוצאה טובה, אך לא מצוינת בשל תפקוד פחות טוב של שתי כריות אוויר בצידי הרכב.

מחיר: זהו לא רכב שמתאים ב100% למשפחות, משום תא המטען הקטן ותוצאות מבחני ריסוק לא מעולות, אבל אם סוזוקי מתעקשים לכוון לשם בכל מחיר, לפחות שהוא יהיה אטרקטיבי. כי SX4 אאוטדור החל מ106,000 ש”ח, לא יביא להתנפלות הצרכנים.

למה כן V – אמינות, עיצוב.
למה לא X– יש טובות יותר בקטגוריה ששוות את המחיר.

למי כן V–  זוגות או נהגים יחידים, חובבי סוזוקי.
למי לא X– משפחות עם ילדים, וחובבי הגה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

8 Replies to “סוזוקי SX4 אאוטדור 2012 (1.6 סמ”ק) סקירה וחוות דעת”

  1. למען האמת קצת קטלת אותה, ה sx4 מכונית מאוד נחמדה אומנם פשוטה ועממית אבל זה המטרה שלה רק חבל שבחנת את גרסת ה GLA

  2. Howdy! I understand this is somewhat off-topic but I needed to ask.
    Does running a well-established website like yours take a lot of
    work? I'm completely new to blogging but I do write in my journal every day. I'd like to start a blog so I can easily share my experience and feelings online.
    Please let me know if you have any kind of recommendations or tips for new aspiring
    blog owners. Appreciate it!
    Also visit my blogFull Report

  3. רכב מצויין,היה לי אותו בגירסת הסדאן למשך 3 שנים ואני כל כך מתחרט שהחלפתי אותו עד שאני שוקל לרכוש אותו שוב אבל בגירסת ההאצ'בק,זה הרכב הכי חסכוני שנתקלתי בו עם הגיר הכי בסיסי אבל הכי סבבה שיש אין טורים שעולים כשלוחצים ברקס בירידה,מאיצה נהדר מושב נהג תענוג וגם אחרי נסיעה ארוכה יוצאים מהרכב בלי כאבי גב להבדיל מהרבה רכבים אחרים,יש לי כרגע אפשרות ללכת על רכב כזה משנת 2010 או על גולף טרנדליין מאותו המודל באותו המחיר בערך ואני אפילו לא שוקל לחשוב פעמיים 🙂

  4. שלום רב ,

    אני לקוח של שנים בסוזוקי ,
    הייתה לי איגניס , ליאנה ובעבר הרחוק גם בלנו.

    השנה החלטתי לרכוש רכב חדש ,
    תאמת לא חשבתי הרבה , לא חיפשת חלופות וישר נכנסתי לסוכנות סוזוקי באשדוד .
    לאחר התלבטות בחרתי את הSX4 OutDoor .
    קבלתי את הרכב בחודש פברואר ומאז אני מבקר קבוע במוסך.

    ב5000 קמ לאחר רעידות בהגה , החליפו לי צלחות (ללא דיסקיות)
    ועכשיו ב12000 קמ אני צריך להחליף ברקסים קדימה
    בתור מכונאי רכב כבר 25 שנה , לא שמעתי שרכב אוכל ברקסים ב12000 קמ .
    לאחר פניות איו סופיות לאלף ואחד גורמים בסוזוקי קיבלתי 2 תשובות -1.הנהג לא טוב וביגלל זה הברקסים נאכלים מהר – עצמם התשובה היא עילה לתביעה
    2.סוזוקי משתמשמת בחומר ידידותי לסביבה בברקסים שלה ולכן הם נאכלים מהר – איך אני בתור צרכן צריך לשאת באשמה הזו ולהוציא קרוב ל1000 שח כול 12000 קמ על ברקסים.

    זאת רק אחת הבעיות – ההגה באוט קשה כמו בטרקטור , ומסתבר שיש עוד לקוח שכבר החליף פעמיים הגה ברכב זהה וגם הוא פחות מ15000 קמ

    האוטו בולע דלק – הגדרות יצרן הן 1 ל14 כאשר בפועל הוא אוכל משהו כמו 1 ל9 ואפילו יותר

    ברגע שמדליקים מזגן הרכב נהיה 1000 סמ"'ק

    אני כבר עבוד עצות – 100,000 שח ממש הלכו לזבל
    והיחס של סוזוקי פשוט מתחת לכול ביקורת

    אני חושבת שהצעד הבא הוא להדביק את כול הרכב מדבקות של לא לקנות סוזוקי – ככה אולי צרכנים אחרים לא ייפלו בפח ואז יצטערו על זה כמוני

  5. היי ערן, תא המטען קטן יחסית, לכן, בשביל להטעין עגלה שמתקפלת בצורה סטנדרטית, תוכל לשטח חלק מהמושב האחורי ועדיין יהיה מספיק מקום להושיב תינוק.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + 15 =