סוזוקי SX4 אאוטדור 2012 (1.6 סמ"ק) סקירה וחוות דעת

סוזוקי SX4 אאוטדור 2012 (1.6 סמ"ק) סקירה וחוות דעת

 

החיים הם לא דבש, ולא בכל נסיעת מבחן זוכים למכונית שבא לך רק לנהוג ולנהוג בה, שלא לומר פשוט להיות איתה ולהעביר זמן איכות. הפעם חזרתי לקטגוריית המשפחתומטיות הסטנדרטיות, אך האם היא באמת מתאימה למשפחה? נצא לדרך ונסיק מסקנות

 

תאריך פרסום הסקירה – ספטמבר 2012
תאריך עריכה: יולי 2019

 

בשורה אחת, סוזוקי SX4 הוא רכב מוגבה מעט, עם עיצוב חיצוני שמושך את העין, אבזור פלסטי מינימאליסטי, איכות חומרים והרכבה סבירים וביצועים שגורמים לך לנהוג כמו ילד טוב. קצת מזכירה את הדייהטסו טריוס, מינוס הגובה ויכולות הנהיגה בשטח.

 

דייהטסו טריוס


יכול להיות שאני מושפעת מההבדלים התהומיים בין הרכב האחרון שבחנתי ה- 
DS4 ויכול להיות שהסוזוקי SX4 באמת רכב לנהגים ללא סטנדרטים מיוחדים. כלומר אלה המחפשים רכב אמין ופשוט שייקח אותם מהבית לעבודה וחזרה, כשחוויית נהיגה לא נמצאת בראש מעייניהם.

לSX4 אאוטדור 5 דלתות, נפח מנוע 1600 סמ"ק, ו119 כוחות סוס. זהו אינו רכב שניתן לסחוט ממנו ביצועים, ובהאצות מאפס קמ"ש אי אפשר ללחוץ את הגז ולהאיץ בכיף. למנוע וההילוכים (אוטומט, 4 הילוכים), יש את הקצב שלהם ורצוי שהנהג "יתיישר" קודם וייהנה ממה שיש לסוזוקי לתת. בסך הכל, בנסיעה רגועה הרכב נוסע בצורה חלקה וזורמת והעברת ההילוכים שקטה ומשביעת רצון.

אבל לא כל הזמן שקט, רעשי דרך ישמעו היטב בנסיעה 
בכבישים מעט מקורצפים או רצופי מהמורות, טיב המתלים ובולמי הזעזועים ברכב רע, כל הדרך למושבים בשרון הרכב רעד וקרקש כאחרון האקסטנים.

אבל, יש לציין שהגלגלים אוחזים טוב את האספלט והבלמים טובים, כך שהרכב מרגיש יציב. מה שקצת הורס את התחושה הזו, הוא הגה מעט תזזיתי.

ממוצע צריכת דלק משולבת עירוני ובינעירוני היא ליטר אחד לכל 10 קילומטר. יש לא מעט מתחרות שיספקו צריכה טובה מזו.

 

 

בדרגת האבזור הבסיסית GLA תקבלו ריפודים שנראים טוב, אך אינם נעימים למגע, וישיבה עליהם במכנסיים קצרים אף מציקה. תא הנהג נראה "נקי", פשוט וקל לתפעול. תצוגת המחוונים מכילה מד חום מנוע, מד צריכת דלק, מד אוץ, מד סל"ד. יש שני חלונות חשמליים, מערכת שמע פרקטית ונחמדה מאד + ארבעה רמקולים, מיזוג שלוקח לו זמן לקרר, אך כשהוא בשיאו הוא אפקטיבי גם בקיץ המזעזע הזה.

 

אין ספק עיצוב הSX4 במרכב ההאצ'בק מרשים יותר, ההגבהה משווה לו מראה של ג'יפון, והישיבה "על הגובה" כיפית מאד, לעומתו ה- SX4 סדאן, לא הצליח מעולם לסובב לי את הראש.

 


מרווח /מקום: לנהג יש מושב מרווח, עם אפשרויות כיוון מושב וכיוון הגה. במושב הנוסעים מאחור, יש מקום לשלושה אנשים בוגרים בקושי, או שני מושבי בטיחות עם מרווח סביר ביניהם. תא המטען קטן בהאצ'בק – רק 270 ליטר, אז פחות יתאים לצורכי משפחה.

 

תא מטען קטן מדי – 270 ליטר

 

מרווח לנהג

 

שני עיגוני איזופיקס לשני מושבי בטיחות
וכפי שמבטיחים לנו בפרסומת, תוכלו לשאת/להעמיס 2 זוגות אופניים ועוד, בזכות מסילות הגג.

 

 

בטיחות: 6 כריות אוויר (לידיעת ההורים, לא ניתן לבטל את כרית האוויר במושב הקדמי), 2 עיגוני איזופיקס במושב הנוסעים, מערכות ESP ESC ,ABS,  וארבעה כוכבים במבחני הריסוק – תוצאה טובה, אך לא מצוינת בשל תפקוד פחות טוב של שתי כריות אוויר בצידי הרכב.

מחיר: זהו לא רכב שמתאים ב100% למשפחות, משום תא המטען הקטן ותוצאות מבחני ריסוק לא מעולות, אבל אם סוזוקי מתעקשים לכוון לשם בכל מחיר, לפחות שהוא יהיה אטרקטיבי. כי SX4 אאוטדור החל מ106,000 ש"ח, לא יביא להתנפלות הצרכנים.

למה כן V – אמינות, עיצוב.
למה לא X– יש טובות יותר בקטגוריה ששוות את המחיר.

למי כן V–  זוגות או נהגים יחידים, חובבי סוזוקי.
למי לא X– משפחות עם ילדים, וחובבי הגה.

 

 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.