סיאט איביזה החדשה (דור 5) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
סיאט איביזה פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה מלכת הכביש 2018

הסופרמיני הפופולרית מגיעה אלינו בדור חדש, יותר מרווח, יותר מאובזר, ועם היצע מנועים חדש. סיאט איביזה החדשה (דור 5) מבחן דרכים

תמונות: אלכס רבינוביץ’

תאריך פרסום כתבה: 29.11.17
תאריך עריכה: 25.12.18

סיאט איביזה בדור החמישי, החדש, מגיע אלינו עם לוק עדכני ומרענן, שמזכיר את הסיאט לאון. לאון קטנה, אם תרצו, וזה רק עושה טוב לאיביזה. העיצוב המעודן והאלגנטי יותר, והמידות שגדלו מעט מנגישות את הרכב הזה, (שעד כה יועד לקהל של צעירים), לקהלים רחבים נוספים – יחידים, זוגות, וזוגות פלוס.

הרושם הטוב ממשיך איתי פנימה, לתא הנוסעים – שיפור באיכות החומרים, בעיצוב תא הנהג ובאיכות ההרכבה. קפיצה אדירה מהדור הרביעי. תחשבו על זה, מכוניות עוברות מתיחות פנים, ושינויים מטמבון לטמבון, אבל לרוב הן לא חוזרות עם בשורה גדולה לקהל הצרכנים. מכוניות שטח ישארו מכוניות שטח לקהל שנוסע בשטח, מכוניות משפחתיות, לא יתאימו פתאום לרווקים, והנה, מכונית סופרמיני אחת בשם איביזה, חזרה אלינו רעבה, עם רעב לטרוף כמה קטגוריות (להתחרות ברכבי מיני, סופרמיני ומשפחתיות).

תא הנהג ברכב המבחן (ברמת אבזור סטייל האמצעית – STYLE), כולל: צג מידע מרכזי בלוח השעונים המציג את נתוני מערכות הרכב ונתוני הדרך, מושב נהג מתכוונן לגובה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חלונות אחוריים מושחרים, משענת יד קדמית, חיישני אורות, חיישן גשם, פנסי ערפל עם תפקוד סיוע בפנייה, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 8″ צבעוני ושני רמקולים אחוריים.

סיאט לאון קטנה, כבר אמרתי?

מזכירה לי איזה רכב. סיאט איביזה החדשה (דור 5) מבחן דרכים
אפילו צבע השמפניה+דובדבן מחמיא
לאון בקטן. סיאט איביזה

סיאט איביזה החדשה מציעה שלוש גרסאות מנועים מוגדשי טורבו:

מנוע 1.0 TSI עם 95 כ”ס, המשודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים.

רכב המבחן, שמגיע עם מנוע 1.0 TSI עם הספק של כ-115 כ”ס בין 5,000 ל-5,500 סל”ד ומומנט מירבי של 20.3 קג”מ בין 2,000 ל-3,500 סל”ד, ותיבת הילוכים DSG אוטומטית בעלת שבעה הילוכים.

גרסה ספורטיבית ברמת אבזור EVO, עם מנוע 1.5 TSI המפיק 150 כ”ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות, ומשודך לתיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים.

עמוק בלב, ייחלתי לבחון את הגרסה הספורטיבית, אבל נכון ליום המבחן, היא עדיין לא הייתה זמינה בישראל. נהגים שתיבה ידנית באה להם טוב ובטבעיות חייבים לבדוק אותה קודם כל, לכשתגיע.

אבל אנחנו פה עוסקים במבחן לגרסת הביניים, אוטומטית עם מנוע ליטר, עם 3 צילינדרים. אני כבר לא מופתעת או חוששת ממנועי ליטר. גם האוקטביה קיבלה מנוע 1,000 סמ”ק, ולא תמצאו בה פגם מהותי בביצועים. אז גוף קטן כמו של האיביזה בשילוב תיבת DSG, נשמע אחלה. משהו אומר לי שאני לא אסבול.

נשמעת, מרגישה ונראית בוגרת. סיאט איביזה החדשה

וכך היה. הנעתי את הרכב, צלילים בוגרים נשמעים, שום דבר שמזכיר מנוע קטן או רכב קטן. יצאתי מהרצליה לכבישים בינעירוניים, והתחברתי לרכב בדקות. מתחושת המתלים המצויינת – הרכב אוחז היטב ומוכיח יציבות מפתיעה, ושיכוך מצוין של המתלים את המפגעים בדרך, כך שלא תרגישו או תשמעו אותם. אפרופו לא תשמעו – רעשי רוח וכביש קלים ישמעו במהירות בינעירונית. לא רע בכלל.

חששתי מהתיבה הזו, DSG, כמו שאני תמיד חוששת ממנה. יש מכוניות שהיא עובדת בהן יפה ובצורה מסונכרנת למדי עם המנועים שלהן, ויש מנועים שהיא אפילו קצת מסרסת. למזלה של האיביזה, התיבה הזו לא מפריעה לה והן עובדות לא רע ביחד. אני אישית העברתי את מוט ההילוכים למצב ידני, והעברתי את ההילוכים כמו שאני אוהבת, באופן ידני. אם ה-DSG קופץ מהר מדי במעלה ההילוכים, ומביא אותך להילוך רביעי ב-60 קמ”ש, העברת הילוכים ידנית תאפשר לכם למתוח מעט יותר כל הילוך, ולזכות ביותר כוח והנאה בנהיגה.

מושב בטיחות נכנס מאחור ונותר מרווח נדיב לרגליים
לא רק לצעירים. סיאט איביזה החדשה

כמה מילים על אבזור הנוחות ובטיחות ברכב

סיאט איביזה החדשה מאובזרת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות מרמת האבזור הבסיסית: בקרת שיוט, מערכת ניטור מרחק לפנים המתריעה לנהג על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום במקרה הצורך, מערכת בלימה למניעת תאונות משניות (Multi Collision Brake).

מרמת הגימור Style מתווספת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

וברמת הגימור FR מתווספת מערכת SEAT Drive Profile המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב באופן אופטימלי לסגנון נהיגה נבחר: Normal, Sport ECO, Individual.

קפיצה באיכות החומרים

בשורה התחתונה, היה לי כיף עם האיביזה. הדור החמישי עשה לה רק טוב. נהניתי לנהוג בה, נהניתי מההגה שלה, מהדינמיות שהיא מספקת. סיאט איביזה החדשה נראית טוב יותר לטעמי. מעודנת ומעוצבת יפה יותר. ופונה ליותר קהלים בצורה החדשה. היא מרגישה ונשמעת כמו רכב בוגר, עם ביצועים טובים, ומרווח פנים שמתאים גם לנהג יחיד, גם (ל)כשתהיה לו בת זוג, וגם כשהם יחליטו להביא שני ילדים יחד. שאפו סיאט.

צריכת דלק משולבת: 13.5 ק”מ לליטר

מחירים:
סיאט איביזה ברמת הגימור Reference החל מ-78,900 ש”ח לגרסה הידנית.
מחיר גרסת רכב המבחן, “סטייל” – 96,900 ₪.

סיאט איביזה - שנה אחרי, אני מכריזה עליה כ"כמעט" מלכה בטקס בחירת רכב השנה של 2018 - מקום שני

בוקר בוקר, יום יום, פשוט מלכה. סיאט איביזה ידנית חדשה

מקום שני מכובד מאד. מה עושה מכונית סופרמיני במקום הכמעט ראשון בטקס בחירת רכב השנה – מלכת הכביש 2018? מול מכוניות יוקרה, מכוניות ספורטיביות כמעה, מכוניות פנא שטח עם תג מחיר של מאות אלפי שקלים, וכן גם הזוכה עולה פי כמעט 4 ממנה. סיאט איביזה בדור החמישי היא המכונית הכמעט הכי ראויה לעמוד בראש, כי מה שהיא נותנת – יחס העלות תועלת שלה הוא הגבוה ביותר ברשימת הפיינליסטיות. מכונית סופרמיני שהיא לחלוטין רכב משפחתי קטן וראוי מאד. נוחה ודינאמית עם התנהגות כביש מצויינת לכל אופי של נהג שינהג בה. היא קשוחה ואוכלת מתחרות יקרות ממנה בלי מלח, והיא עולה פחות מ-80 אלף ש”ח לגרסה הידנית, המצויינת לא פחות.

מילה על הגרסה הידנית, המכונית הזו לא סתם נמצאת אצלי בחניה כמעט חצי שנה. היא הייתה הסוף לדילמות שלי ושל אריאל, הסוף לדילמה הפסיכית שלי שני עיתונאי רכב – איזה רכב לקנות למשפחה קטנה (3 נפשות), שגם תסתכל לנסיעות של ערד-תל אביב וחזרה בלבן של העיניים, ותצלח אותן כמעט יום יום, בלי כל בעיה.

הגרסה הידנית נוחה, קלה לתפעול, חסכונית בדלק (אני בדרך כלל מאחרת לכל מיני אירועים ומקומות ותמיד נוסעת באופן לא חסכוני, ונתון הצריכה הגרוע ביותר שקיבלתי הוא 13 קילומטר לליטר), וגם בזמני מבצע זמינה גם בכמעט 70 אלף. אין יחס עלות תועלת כזה, ולכן, סיאט איביזה היא כמעט המלכה שלי. ובעצם, היא כן המלכה שלי, בוקר בוקר, בדרך למרכז… שעה וחצי של נסיעה, דרך כביש 31, 6, איילון, יום יום. לגמרי מלכה.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “סיאט איביזה החדשה (דור 5) מבחן דרכים”

  1. אכן מכונית מהנה לנהיגה כמובן ביחס ישיר להשקעה הכספית. העיצוב והאבזור מצוינים ובמחיר הזה לא תקבלו אף מכונית זהה בחדוות הנהיגה. ההערה היחידה שיש לי לגבי הרכב הזה היא רמת הבידוד הבינונית! רעש נוכח מהצמיגים ומהרוח וחבל. קצת יותר שקט בתוך המכונית היה עושה אותה מבחינתי האוטו האולטמטיבי…

  2. אני מבחינת הגיל מוגדר קשיש, המכונית הזאת פשוט כייפית לנהיגה. רכשתי אותה בדצמבר 2019, דגם FR אוטומט, ובמהלך שבעה חודשים שאני נוהג בה אני נהנה מכל שניה. ההגה המדויק, אחיזת הכביש המדהימה עם כניסות מהירות בפניות ובעיקר בלחיצה קלה על הדוושה לשמוע את העברות ההילוכים המהירות של התיבה הרובוטית הזאת, חבל על הזמן! בקיצור צעצוע נחמד שיקי, זריז מאתגר טכנולוגית את הלקוח הפוטנציאלי, מחכה כל יום לנסיעה התורנית!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + six =