סיאט לאון החדשה (1.5 ל’ 150 כ”ס) מ-134,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סיאט לאון החדשה (1.5 ל’ 150 כ”ס) מ-134,900 ש”חסיאט לאון החדשה (1.5 ל’ 150 כ”ס) מ-134,900 ש”ח

קבוצת צ’מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, החלה בשיווק הדור הרביעי של הסיאט לאון, בגרסת מנוע 1.5 ליטר עם 150 כ”ס, ב-2021 תגיע גרסת 2 ליטר, עם 190 כ”ס

 

הדור הרביעי של הלאון, הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בעולם, עם יותר מ-2.2 מיליון כלי רכב מסוג סיאט לאון שנמכרו בשלושת הדורות הקודמים. סיאט לאון 2020 מציעה את הגרסה המתקדמת, הטכנולוגית והבטוחה ביותר של הלאון מאי פעם.

הלאון החדשה מצוידת בשלל חידושים בתחום ההנעה, התאורה, העיצוב ומציעה תא נוסעים משודרג, מבוסס מסכי מגע. הלאון החדשה תוכננה, פותחה ומיוצרת בברצלונה, מציגה שפה עיצובית חדשה ברוח הטארקו, כוללת טכנולוגיות תאורה מתקדמות, מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט ומציעה לראשונה טכנולוגיית Mild Hybrid המיועדת לשיפור צריכת הדלק ופליטת המזהמים. הדור הרביעי של הלאון מבוסס על פלטפורמת MQB Evo, ומוצע במרכב האצ’בק בעל חמש דלתות. בשלב הראשון בישראל יוצעו מנועי 1.5 ליטר e-TSI, במהלך אפריל 2021 צפויים להצטרף גם דגמי 2.0 ליטר TSI.

 

גרסת הלאון FR תגיע בתחילת 2021
גרסת הלאון FR תגיע בתחילת 2021

 

 

עיצוב

 

העיצוב החיצוני של הלאון החדשה מציג אבולוציה לעיצוב הדגם היוצא ברוח שפת המותג העדכנית. שילוב בין אלגנטיות, עוצמה וספורטיביות, תוך שימוש בקווים חזקים יותר המעניקים לרכב מראה דינמי יותר. חזית הרכב כוללת שפע של קימורים וזוויות למראה ספורטיבי אלגנטי, כשבמרכזה ניתן למצוא שבכה מרשימה, גדולה יותר מבעבר ובסגנון משושה. יחידות התאורה בטכנולוגיית ECO-LED מלאה (Full Ledבגרסת FR) מאורכות יותר, שקועות בחזית ובתוכן חתימת LED בצורת משולש, כשמתחתיהן פנסי ערפל LED המוצעות עם מערכת  עזר בפניה, בעוד צדי הפגוש מעוצבים בצורת כונסי אוויר. מראות הצד כוללות כיוונון וקיפול חשמלי, הפשרת אדים והכהייה אוטומטית בצד הנהג ואף Welcome Light (בגרסת FR).

גג הרכב כולל חלון שמש פנורמי עם הפעלה חשמלית, כשצדי הרכב מעוטרים בקווי עצוב חזקים בצד העליון והתחתון של דלתות הרכב. חלקו אחורי של הרכב כולל ספוילר למראה ספורטיבי ויחידות תאורה LED כשהפנסים המשולשים האחוריים מחוברים ביניהם בפס עיצובי הנמשך לאורך דלת תא המטען. גרסת ה- FR כוללת בנוסף תאורת Coast to coast אחורית עם איתות דינמי.

 

סיאט לאון החדשה
סיאט לאון החדשה

 

סאנרוף בכל רמות הגימור. סיאט לאון
סאנרוף בכל רמות הגימור. סיאט לאון

 

את המראה משלימים פגוש אחורי ספורטיבי, עם סופיות אגזוז בגוון כרום משני צדי הרכב (סטנדרט בגרסת FR) וחישוקי “17 או 18” (סטנדרט בגרסת FR). הדור הרביעי של סיאט לאון מבוסס על פלטפורמת MQB Evo ומציע שיפור משמעותי במרווח הפנימי בהשוואה לדור היוצא. אורכו גדל ב-86 מ”מ והוא עומד על 4,368 מ”מ, רוחבו בן 1,799 מ”מ, גובהו בן 1,456 מ”מ ובסיס הגלגלים בן 2,686 מ”מ, גדול יותר ב-50 מ”מ מהדור היוצא. נפח תא המטען נותר ללא שינוי ומציע 380 ליטרים.

תא נהג ונוסעים

 

הדור הרביעי של הלאון מציע תא נוסעים חדש, מרווח ומרשים תוך הקפדה על עיצוב אלגנטי מינימליסטי ונקי. הקונסולה המרכזית מחולקת ברוחבה לשני חלקים באמצעות פס כרום למראה יוקרתי המתחברים לפתחי האוויר המשושים. בחלקו העליון של לוח המחוונים, הגה קטום בעיצוב חדש עם כפתורי שליטה, בעוד מערכת המולטימדיה מוצעת עם מסך בגודל 8.25″ (10″, בגרסת FR) כשלראשונה בסיאט, מציעה מערכת המולטימדיה פס מגע להחלקה “סליידר” הממוקם בחלק התחתון של המסך ומאפשר שליטה במערכת באמצעות החלקה בלבד.

 

עיצוב חדש לתא הנהג. סיאט לאון 2020

 

 

 

המימדים גדלו. סיאט לאון החדשה מושב נוסעים
המימדים גדלו. סיאט לאון החדשה מושב נוסעים

 

פתחי אוורור מאחור עם אפשרת לכיוון טמפרטורה
פתחי אוורור מאחור עם אפשרת לכיוון טמפרטורה

 

הלאון החדשה מוצעת בשתי רמות גימור:

 

רמת הגימור Style, מציעה כסטנדרט מסך מגע צבעוני בגודל “8.25, 6 רמקולים, תמיכה מלאה בעברית, קישורית BT וכן 4 שקעי USB Type-C – שניים מלפנים ושניים מאחור. בנוסף, ברמת גימור זו מערכת המולטימדיה כוללת גם מערכת Full Link לקישור עם מכשיר הטלפון החכם, Android Auto by Google, CarPlay by Apple (חלק מיכולות המערכות תלוי בטלפון הנייד ובזמינות האפליקציות השונות בישראל על תנאיהן ומגבלותיהן), תאורה פנימית הניתנת לשליטה באמצעות מגע או עמעם, בלם יד חשמלי, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם שלושה אזורי אקלים ,פתחי מיזוג למושבים האחוריים ועוד.

 

הגה חדש ולוח מחוונים דיגיטלי
הגה חדש ולוח מחוונים דיגיטלי

 

רמת הגימור FR תציע בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני חדש בגודל “10 בעל מספר תצוגות לבחירה, מערכת Full Link אלחוטי, מערכת KeyLess לפתיחה, נעילה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה היקפית המשתלבת עם מערכות העזר והכוללת תאורת אוירה במגוון צבעים לבחירה, מערכת SEAT DRIVE PROFILE, המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב באופן אופטימלי לאחד מארבעת סגנונות נהיגה לבחירה, מושבים קדמיים עם כיוון גב תחתון ועוד.

 

מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ”ס

 

לראשונה בדגמי הלאון, מציע הדור הרביעי של הלאון טכנולוגיית Mild Hybrid המיועדת לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים. בשלב זה יגיעו מנועי 1.5 ליטר e-TSI עם הספק של 150 כ”ס המושגים ב-6,000-5,000 סל”ד ומומנט שיא של 25.5 קג”מ המושגים ב-3,500-1,500 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים. המהירות המרבית של גרסה זו היא 217 קמ”ש, עם תאוצה של 8.4 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ”ש. צריכת הדלק המשולבת למנוע זה עומדת על 4.8 ליטר ל-100 ק”מ (לרמת גימור סטייל).

 

שתי רמות גימור. לאון החדשה 2020

 

בטיחות

 

סיאט לאון החדשה, בעלת 5 כוכבי בטיחות במבחני הבטיחות של Euro NCAP, מציעה מגוון מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. כבר ברמת הגימור Style מוצעות בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור מרחק מלפנים, המתריעה לנהג על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום במקרה הצורך, מערכת בקרה לסטייה מנתיב אקטיבית, מערכת לניטור הולכי רגל, מערכת להתרעת עייפות הנהג ו-6 כריות אויר, חיישני חנייה אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור. רמת הגימור FR מציעה בנוסף מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת והתראת תנועה צולבת בעת נסיעה לאחור, מערכת Exit Warning המתריעה על רכב המתקרב בעת פתיחת דלת הנהג.

 

מחירון סיאט לאון החדשה 2020
מחירון סיאט לאון החדשה 2020

 

מחיר סיאט לאון החדשה יחל מ-134,900 ש”ח, עבור גרסת 1.5 Style
ו-152,900 ש”ח עבור גרסת 1.5 FR.
זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 1,811 או 2,130 שקלים חדשים בהתאמה.

 

*כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים.

**אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה וצריכת דלק. כמו כן, פליטת המזהמים וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש, מזג אוויר, תנאי הדרך ועוד.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen + thirteen =