סיאט לאון קופרה במהדורת Copper מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לסיאט לאון קופרה בגרסת COPPER, עם סמלים בצבע נחושת, תיבה משופרת ואותו מנוע עצבני - 2 ליטר טורבו עם 290 כ"ס

סיאט לאון קופרה במהדורת Copper מבחן דרכים

איפה הימים, או יותר נכון הלילות, בהן הייתי מתקשה לישון מהתרגשות לקראת רכב המבחן שמצפה לי? עברו הימים, ההתרגשות על אש קטנה קבועה, אך כשמכוניות מהקטגוריה הזו מגיעות אלי, קשה לי להישאר אדישה. קטגוריית רכבי ההוט האץ’ – מכוניות ההאצ’בק הלוהטות. קצת משפחתית, חייתית במידה, עם מראה שעלול לבלבל את העוברים והשבים, כזו הגיעה אלי היום למבחן – סיאט לאון קופרה COPPER.

זהו מבחן דרכים למהדורה מיוחדת של הסיאט לאון קופרה העצבנית. לאון + קופרה, עם עיצוב המשלב בין מותג SEAT המקורי לבין המותג החדש, Cupra. צבעי נחושת וסטייל שמבטאים את המותג החדש שכבר הפך למותג נפרד – CUPRA. חטיבה עצמאית שעדיין לא נפרדה סופית מאימה, ובנתיים נמכרת לצד רכבי סיאט.

עצם העובדה שהסיאט לאון קופרה היא חלק ממהדורה מיוחדת, מהדורת Copper, לא משנה בהרבה אם בכלל את ההתנהגות והביצועים שלה, כן תיבת ההילוכים משופרת ויש תוספת מערכות בטיחות מתקדמות, מקוריות חשובות, עליהן אדבר בהמשך. אך בגדול, המהדורה הזו כוללת אבזור וסמלים חיצוניים, מבטיחים למראה, סמלים בגוון נחושת,בצבע הקופרה, שלא תשכחו שברכב הזה חי ופועם מותג הקופרה המחוספס – על חזית הרכב, על דלת תא המטען, וכמובן שאלה גם מעטרים את הגלגלים, בעלי חישוקי סגסוגת מעוצבים 19 אינצ’, ויש גם סמל תואם על גלגל ההגה.

מצבי נהיגה ספורט וקופרה לספורט+התקף לב
הלכו הצמיגים. סיאט לאון קופרה במבחן

לסיאט לאון קופרה COPPER שלפנינו, מנוע 2.0 TSI עם הספק של 290 כוחות סוס, האצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-6 שניות, ותיבת הילוכים משופרת –DSG  שבעה הילוכים. תיבה טובה, שעומדת בקצב ההעברה המהיר. מלבד בהאצות ממש חזקות, (ניסיתי לקרוא תיגר על פורשה GT3, אל תשאלו), היא עובדת חלק, חזק ומהר.

המנוע? המנוע הוא חלום מבחינתי, 290 כוחות סוס על הגוף הקטן והאתלטי הזה. לאון משפחתית ++ בשורה התחתונה, זה פסיכי. זה המון כוח להתעמת איתו ביום יום. והתחושה היא כמעט אופורית בנהיגה ספורטיבית. אפרופו נהיגה ספורטיבית, יש בחירה של ארבעה מצבי נהיגה: קומפורט, אינדבידואל (בחירה אישית של מצב ההגה, המתלים והמנוע), מצב ספורט ומצב קופרה. נחשו איזה מצב הוא האידיאלי ביותר לנהיגה…

כלומר, היא יכולה הייתה להיות יותר אופורית, אבל היא מספקת בדיוק את מה שבן אדם חובב נהיגה מבקש לעצמו. מכונית כיפית ליום יום, קצת גז פה, קצת גז שם, פניות מהירות וחדות, לפעמים בשביל הכיף, להרגיש שאתה נוהג, להרגיש את האחיזה הממכרת הזו. ומאידך, מתי שאפשר, כמובן רק בכביש הנכון, במסלול הנכון, ובשעה הנכונה, “להרביץ”, ולהרגיש את האדרנלין ממלא לך את הגוף והנפש. בשביל זה אנחנו חיים, לא?

מראה חיצוני שעלול לבלבל את העוברים והשבים. לאון קופרה
ככה מכונית משפחתית צריכה להרגיש. סקירה וחוות דעת על סיאט לאון קופרה

הלאון קופרה מביאה איתה יציבות, אחיזה, זריזות, הגה מצוין לדעתי, מתלים משככים יחסית, עד כמה שמתלים יכולים לשכך ברכב מהסוג הזה (לשם ההשוואה, הפולקסווגן גולף GTI יותר נוחה, מהצד השני, הצרפתיה, פיג’ו 308 GTI פחות נוחה מהלאון קופרה… ובקרוב מבחן ל-308GT החדשה), רק מה, חסרים הצלילים, צלילים עמוקים ומגרגרים שישלימו את התמונה. צלילים שיפתחו את הנשימה בכל בוקר, לא שמעתי אותם. איפה הם?

את מי שזה מעניין, צריכת הדלק בסוף המבחן הפתיעה אותי לטובה, לא ציפיתי ל-12 קילומטר לליטר בממוצע. כמובן שאפשר להתדרדר איתה גם למתחת ל-9-10 קילומטר לליטר.

תא נהג יפה ואלגנטי, וריפודי אלקנטרה למושבים. לאון קופרה COPPER
הסמלים בצבע נחושת. שלא תשכחו שזו CUPRA

נוחות ותא הנוסעים

סמלי הסיאט בצבע קופרה ממשיכים גם בתוך הרכב, ומשפרים את האווירה, אני אוהבת מאד את צבע הנחושת. מרענן מאד. התחושה היא של סיאט, אבל סיאט פלוס, בוגרת אלגנטית, אבל רעה ומבטיחה. המושבים עם ריפוד אלקנטרה וכיוון חשמלי למושב הנהג. וישנה גם אפשרות לשדרוג למושבי ספורט BUCKET בתשלום.

להגיד לכם שהיה לי נוח לנהוג עם הלאון קופרה עד ערד וחזרה? לא אשקר. בחזור הייתי בהיי גם ככה, לא הרגשתי כלום, מלבד את רגל ימין דורכת ודורכת. בחזור, בסוף יום, התחלתי להרגיש את הגוף זז באי נוחות, מחפש תנוחה יותר נוחה. יש מחיר של נוחות שמשלמים בנהיגה במכוניות משפחתיות ספורטיביות, מה לעשות.

מולי מערכת המולטימדיה המוכרת של הקונצרן. התרגלתי אליה, היא טובה ויחסית אינטואיטיבית. לא מאד. הייתה פעם אחת, שניסיתי לעבור ל-WAZE ומסך האנדרואיד פשוט נעלם. ברמזורים ניסיתי להגיע לזה ללא הצלחה, אז נשארתי ללא ניווט. אבל, בגדול, ובהשוואה למערכות מולטימדיה וממשקים אחרים, זו מערכת טובה, שבוודאי אחרי הסבר קצת, כמה לחיצות כפתור ומבינים מי נגד מי. החיבור לבלוטות’ פשוט. המעבר לממשק האנדרואיד שהותקן פה בארץ (שמאפשר לנו שימוש בוויז פנגו ועוד), בדרך כלל קורה בקלות, על ידי לחיצה ארוכה על כפתור ה-MEDIA.

כשהמוזיקה מהנייד בוקעת מהרמקולים, או אז, מגלים את שיא תפארתה של מערכת השמע, בעלת 9 רמקולים וסאב וופר – ממממממ…. חוויה משלימה לנהיגה המהנה.

איתי או בלעדי, הלאון קופרה מובילה את הקטגוריה

הסיאט לאון הזו מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות חשובות מאד, כי מי יודע מה ילד יום: ישנה מערכת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס, ו-9 כריות אוויר. מערכות בטיחות קריטיות.

נראה לי שזמן טוב לסכם, בוודאי הבנתם שאהבתי את הרכב הזה מאד, זו הקטגוריה שלי, וככה מכונית משפחתית (עם ילד אחד או שניים), צריכה להיות ולהרגיש. אבל! מי יכול לקנות אותו? אם במחיר עסקינן, שמתחיל ב-230,900 שקלים, אני לא אוכל בחיים לקנות אותו, על אף שאני בדיוק הקהל שלו. בוודאי שיש אפשרויות תשלום, הלוואות בלון, וכו, כך או כך, זה יהיה כבד לעיתונאית רכב ענייה כמוני. כך או כך, זהו גם אחד מכלי הרכב הנמכרים בקטגוריה בארץ, רכב שזכה ב-2018 להיות מוביל הסגמנט, עם 153 מסירות. ואני מבינה מאד למה.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סיאט לאון קופרה במהדורת Copper מבחן דרכים”

  1. המערכת אנדרואיד של צמפיון לא משבשת את המקורית?
    דבר נוסף שאותו אני שובר תראש להבין אם יש בקרת סטיה מנתיב למה עדיין יש מובילאיי ברכב של קרוב לרבע מיליון?

  2. היי, תודה על התגובה.
    כמעט כל מערכות האנדרואיד שמולבשות פה בארץ על מערכות מקוריות ברכב, משבשות כך או אחרת פעולות בשתי המערכות.

    אני נתקלתי בשתי בעיות, אחת מהן היא להגיע לממשק האנדרואיד, כדי להכנס לווייז. קרה פעם אחת ויחידה.
    וברכב אחר של היבואן, הווייז התנגש עם שמיעת הרדיו. אבל את זה אפשר לפתור דרך ההגדרות.

    המובילאיי קיים ברכב כי חסרה מערכת בטיחות אחת חשובה, זיהוי רכב בשטח מת. ומכיוון שהמערכת הספציפית הזו לא קיימת, המובילאיי משלים אותה.

    נציג סיאט אמר שמעתה המכוניות יהיו מצויידות בכל מערכות הבטיחות המתקדמות. כך שאין צורך במובילאיי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =