סכנת הגבלת מהירות בכביש האוטובאן המפורסם בגרמניה – עד 130 קמ”ש

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ממשלת גרמניה מנסה למצוא דרכים יצירתיות להפחית את פליטת המזהמים של כלי הרכב במדינה, הפיתרון - הגבלת מהירות הנסיעה בכביש האוטובאן המפורסם

עד 130 קמ"ש. האם צפויה הגבלת מהירות בכביש האוטובאן לכל אורכו?

מי לא מכיר את האוטובן, הכביש המהיר בגרמניה, בו בקטעים נרחבים אין הגבלת מהירות כלל. המקום להגיע אליו עם איזו פורשה, או ב.מ.וו עצבנית וללחוץ עד הסוף את דוושת הגז.

כעת מרחפת סכנה על “ראשו” של הכביש החביב על חובבי הנהיגה המהירה בגרמניה, ועל מיליוני תיירים, הגבלת המהירות ל-130 קמ”ש. הסיבה? נהיגה מהירה מביאה לפליטת מזהמים גדולה יותר מהרכב. כידוע, אירופה של אחרי פרשת הדיזל גייט, בה נחשף שיצרנית הרכב הגרמנית הענקית זייפה נתוני פליטת מזהמים ברכבי הדיזל שלה, והורידה לייצור מאות אלפי מכוניות מזהמות, אינה אותה אירופה. בשנתיים האחרונות האיחוד האירופאי פרסם תקנות מדוקדקות ומחמירות מאד למדדי זיהום אוויר מכלי רכב, בהן כל מדינות האיחוד האירופאי מחוייבות לעמוד.

גרמניה, שחוששת ממכה נוספת בתעשיית הרכב שלה ולכיסה, החלה למגר את רכבי הדיזל המזהמים בכלל, הגבילה תנועה של תחבורה ציבורית מזמהת מחוץ למרכזי ערים ומתכננת להוציא את כל רכבי הדיזל ממדינתה כבר בשנים הקרובות.

גם העם הגרמני נגד דיזל וזיהום אוויר. בסקר שנערך במדיה גדולה בגרמניה, 52% מהציבור היה בעד הגבלת מהירות של כלי רכב באוטובאן, ובלבד שאזרחי המדינה לא יסבלו מזיהום אוויר, וכעת הממשלה דנה בנושא ברצינות.

דווקא שר התחבורה הגרמני מתנגד נמרצות להגבלת המהירות, לטענתו, האוטובאן הוא כביש מהיר בטוח ויעיל, והגבלת המהירות בו תפחית את זיהום האוויר בחצי אחוז בקושי.

מלבד הגבלת המהירות בכביש המהיר ל-130 קמ”ש, ישנם פתרונות נוספים על הפרק, כמו: הטלת מיסים גבוהים יותר על הדלק, מיגור/הוצאת רכבי דיזל מהמדינה, ועידוד כלכלי ברכישת מכוניות היברידיות וחשמליות.

כאמור, ממשלת גרמניה קרועה בין שמירה על תעשיית הרכב הענפה שלה (ב.מ.וו, מרצדס, אודי, פולקסווגן ועוד), והתיירות במדינה (תיירים המגיעים במיוחד לנהוג באוטובאן), לבין עמידה בתקנות הזיהום המחמירות.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen − eleven =