סקודה אוקטביה החדשה 2020 (1.0 ל’ 110 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקודה אוקטביה החדשה 2020 (1.0 ל’ 110 כ”ס) – מבחן דרכים

 

 

סקודה אוקטביה חיה ובועטת כאילו השוק מזמן לא עבר לקרוסאוברים. האוקטביה לא רק שנמכרת, אלא אף נמכרת טוב מאד בסגמנט שלה – רכבי סדאן משפחתיים. לקחנו את הדור הרביעי של האוקטביה, שנחת בישראל, למבחן דרכים, ואנחנו כבר מסיקים שהוא הולך לעשות הרבה כאב ראש למתחרים ולמותגים מבית

 

אוקטבה אחרת

 

עם כל הכבוד לקרוסאוברים, שגם סקודה הציגה כמה מהם בשנים האחרונות, סקודה אוקטביה פה והיא לא הולכת להיעלם. להיפך. נראה שבסקודה משקיעים את הכל, כדי להפוך אותה לרכב איכותי ומעניין עוד יותר.
הדור הרביעי נחת ממש עכשיו בארץ הקודש, (ב-2017 הייתה זאת רק מתיחת פנים). השוק הישראלי משמש כנייר לקמוס עבור הסקודה אוקטביה, אחרי שציי מוניות, משטרה וליסינג מורכבים בעיקר ממנה ובהצלחה יתרה. זו רק אחת הסיבות שהדור הרביעי של המכונית הצ’כית, בבעלות קונצרן VAG, מסקרן במיוחד.

סקודה אוקטביה החדשה מיוצרת כאמור בצ’כיה, ומיועדת לשוק האירופאי. לארה”ב, להבדיל מאחיותיה מבית אאודי ופולקסווגן היא לא נכנסת, ויש לכך סיבה טובה מאד עליה שאשטח (אפרט) בהמשך. האוקטביה החדשה נדיבה במידותיה, עם אורך של 4689 מ”מ (התארכה בכ-2 ס”מ), רוחב של 1829 מ”מ, ובסיס גלגלים של 2686 מ”מ, שנשאר אותו דבר מהדור הקודם, כלומר, היא נשארה מרווחות מבפנים, כמו שהכרנו בעבר.

 

סקודה אוקטביה החדשה חזית
בחזית החדשה לגמרי, פנסים צרים וארוכים MATRIX LED

 

 

 

הסקודה אוקטביה החדשה שונה מכל הדורות הקודמים. אם במעבר בין הדורות היו יותר מידי קווי דימיון, הסקודה החדשה לא כ”כ דומה לקודמותיה. למעשה, במהלך המבחן קיבלתי לא מעט מבטים ואף שאלות מנהגים ברמזור. היא פשוט נראית טוב יותר.

בחזית החדשה לגמרי, פנסים צרים וארוכים MATRIX LED. בחזית גריל ענק. החלק האחורי של הסקודה יפיפה, עם תאורת לד מטריקס, שגורמת לכל איתות או בלימה להראות כמופע אור קולי. על הישבן כיתוב Škoda במידה ותהיתם באיזה רכב מדובר. האוקטביה החדשה בכלל מזכירה את אחותה הגדולה – סקודה סופרב.

אנחנו מקבלים למבחן את האוקטביה החדשה ברמת גימור Dynamic. מה זה אומר? שנמצא פה גריל קדמי מושחר, ספויילר מושחר, מראות מושחרות, מושבי באקט גדולים ומרשימים, חישוקי סגסוגת 17″ יפיפיים (לעומת 18″ ברמת גימור Style, פחות יפים לטעמי), דוושות בחיפוי אלומיניום, למראה ספורטיבי, והגה ספורטיבי קטום.  את מרכב הרכב עוטף צבע כחול הנקרא בסקודה Race Blue. אמרנו דינאמיק, לא?

מה עוד? בסקודה יודעים להגיד שיש פה שלדה ספורטיבית, מה שאומר מתלים קשיחים יותר וקפיצים קצרים יותר, שבשילוב בולמי זעזועים ספורטיבים אנחנו אמורים לקבל ולחוש בהתנהגות ספורטיבית יותר.

 

תא נהג סקודה אוקטביה החדשה
תא נהג סקודה אוקטביה החדשה

 

 

תשכחו ממוט הילוכים. בורר הילוכים סקודה אוקטביה
תשכחו ממוט הילוכים. בורר הילוכים סקודה אוקטביה

 

מה בפנים?

 

זוכרים שבסרט “גברים בשחור” היה מכשיר שמוחק זיכרון? אז תשכחו מכל מה שהכרתם בסקודה אוקטביה עד היום. פנים הרכב לא דומה לשום אוקטביה שהכרתם עד היום. למעשה, הוא לא דומה לשום רכב בסגמנט ברמת המחיר שלה. העושר והפאר שמקבלים פה הוא מטורף. תקחו נשימה עמוקה כי הפרוט הולך להיות ארוך. זה מתחיל בפתיחת הדלת עם ספי דלת כסופים מוארים ותאורת Welcome המוקרנת לרצפה.

פנים הרכב משדר איכות, כאשר הדשבורד הגדול כולל לוח מחוונים דיגיטלי “קוקפיט וירטואלי” צבעוני בגודל 10.25″ עם מספר תצוגות הניתנות להחלפה. מסך מגע מרחף במרכז הדשבורד ולא ניצב מעליו, הכולל מערכת מולטימדיה מקורית בעברית מלאה, עם קישור Smartlink למכשירי סלולאר ועם 8 רמקולים שגרמו לגלגל”צ להישמע טוב מתמיד. את מרכז הדשבורד חוצה פס עבה כסוף המכיל תאורה. תאורת אווירה כחלק מחבילת  Ambient light הכוללת גם תאורה רגליים בצבעים מתחלפים מלפנים ומאחור, ותאורה בסוככי השמש. 

 

מושבי באקט יפים ונוחים. אוקטביה
מושבי באקט יפים ונוחים. אוקטביה

 

תאורת אווירה סקודה אוקטביה
ואם בא לכם, תאורת אווירה

 

בנוסף, תאורת הפנים ברכב היא תאורת טאצ’. תוכלו לבחור את הצבע המתאים לכם מתוך פלטת צבעים או מתוך הגדרות קבועות. במרכז הקונסולה תמצאו מעיין בורר הילוכים, שלמעשה, זהו לחצן גדול וכסוף. תשכחו מידית הילוכים. פתחי המיזוג ממוקמים במיקום נמוך מתחת לפס הכסוף החוצה ומי שאוהב מזגן גם בחורף (כמוני), יצטרך לכוון אותם מעלה. מדובר פה במערכת Climatronic בעלת בקרת אקלים מפוצלת עם ניטור אוויר ופיצול מיזוג למושבים מאחור.

לוח המחוונים ומסכי המידע מכילים מידע רב, אולי רב מידי, ולעיתים צללתי לעומקים של מידע וגרפים שלא חשבתי שאי פעם יצרן רכב יציע. בין הנהג לנוסע נמצא תא ייעודי לסלולרי הכולל טעינה אלחוטית (ברמת גימור Style), ומשענת יד רחבה גדולה ומתכווננת בחיפוי עור.

בואו נדבר שניה על מושבי הנהג והנוסע לצידו – מדובר במושבים ספורטיבים, מושבי באקט, שאוחזים בצורה מושלמת את הנהג. הם היו כל כך טובים ואוחזים שבסיום המבחן ממש שקלתי לפרק ולהעביר אותם לרכב שלי. יצרני רכב יקרים – תעשו טובה ותעתיקו את המושבים האלו לכלי הרכב שלכם.

מקום ייעודי לנייד גם מאחור

מושב נהג נוח ומרווח

 

מושב נוסעים אוקטביה

 

מרווח ברכיים

 

משענת יד נפתחת במרכז מושב הנוסעים

 

בתאבון

 

מאחור, המושבים נוחים, ולמעט הנוסע המרכזי שיהיה לו קצת לא נוח, בשל מבנה המושב והמדרגה ברצפת הרכב, שאר הנוסעים ירגישו בנוחות מירבית עם מרווח רגליים מעולה. לנוחות נוספת תקבלו פתחי מזגן, שקעי USB נוספים להטענה, ואף כיסים בגב המושב המיועדים נקודתית למכשירי סלולאר. בכלל פתחי טעינה USB Type C, מפוזרים מקדימה, מאחור ואפילו בידית המראה הקדמית, לטובת טעינת מצלמת דרך.

את תא המטען הענק אין צורך להציג – 539 ליטר שאפילו מאפשר להשכיב שולחן פיקניק גדול ועוד נשאר מקום ברצפת תא המטען, בזכות מרכב הסדאן בעל חמש הדלתות, מקבלים פתח הטענה ענק.

 

הצד הכי פוטוגני שלה

 

שנצא לדרך?

 

לחיצה על כפתור ההתנעה והאוקטביה החדשה פשוט מניעה בצורה חרישית. רכב המבחן מגיע עם מנוע TSI 1.0 ל’ בעל הספק של 110 כ”ס ב5500 סל”ד, ועם מומנט של 20.4 קג”מ, החל מ-2000 סל”ד. באוקטביה החדשה הויברוצים שהכרנו במנוע זה בעמידה פשוט נעלמו. הכל עובד חלק ושקט. בנוסף, סקודה אוקטביה החדשה מגיעה עם טכנולוגית Mild Hybrid. מה זה אומר? מנוע חשמלי 48V הניזון מסוללת ליתיום (שמשום מה מוקמה מתחת למושב הנוסע הקדמי), המסייע למנוע בעת עמידה, ובכך אמור לשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ולהחליק את פעולת הסטארט אנד סטופ.

אני יוצא מהחניון והרכב לא מתנהג כמו האוקטביה שהכרתי עד היום. הנהיגה הרבה יותר רכה ונעימה, ולמרות גודלה זה לא מורגש. תחושה קצת מוזרה, האמת. אני לוחץ על דוושת הגז והאוקטביה החדשה מרגישה הרבה יותר דינאמית ממה שציפיתי, יש כאן מנוע 1.0 ליטר בחזית. הגיר, DSG 7 הילוכים עובד חלק, אם כי החלפת ההילוכים מתבצעת מהר מידי ואני מוצא את עצמי בהילוך השביעי כבר ב-70 קמ”ש. מזל שיש כאן שיפטרים להחלפת הילוכים מאחורי ההגה, שמעבירים את השליטה בהעברת ההילוכים לנהג.

אני לוקח את האוקטביה החדשה לקיבוץ הסמוך הידוע לשביל הכניסה עמוס פסי ההאטה שלו. האוקטביה החדשה פשוט מגהצת בצורה מעולה את פסי ההאטה ואף את שיבושי הכביש. מבחן השיכוך עבר בהצלחה. אני יוצא מהקיבוץ ועולה לכביש המהיר. סקודה אוקטביה החדשה פשוט נעימה לנהיגה, ושקטה. אין כמעט רעשי נסיעה או רוח, ייתכן וזאת מאחר ואין פה חלון שמש ומראות הצד לעומת הדור הקודם קיבלו מראה עגול יותר.

 

זו סופרב או אוקטביה?

 

רגע, בטיחות

 

הסקודה החדשה מגיעה עמוסה בשלל מערכות בטיחות. גם כאן הרשימה ארוכה מאוד. זה מתחיל מפנסי ה-Matrix Led, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שיודעת להתריע גם בעברית על שמירת נתיב, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית במצב חירום, 7 כריות אוויר ועוד. ברמת הגימור Style תקבלו גם ניטור “שטח מת”. מה שכן, המערכות לא יודעות לזהות רכב דו-גלגלי מלפנים, וחבל.

לא משנה כמה ניסיתי לאמץ את מנוע ה-1.0 ליטר, הוא ידע להתמודד עם כל דרישה ממני ולא נתן שום תחושה של מאמץ. נהפוך הוא, התחושה מאוד דינאמית עם היגוי מדויק וללא תחושה מעורפלת. גם הבלמים עבדו מעולה, בצורה חדה וללא התחושה הספוגית המוכרת מהדור היוצא. 

בהמשך, האוקטביה תשווק גם עם מנועי ה1.5 ו2.0 ליטר דיזל החזקים יותר, אך למי שחפץ במנוע ליטר זה, דע שהוא יעשה עבורך את העבודה בצורה מצויינת וללא כל רגשי נחיתות.

ה-Maxi Dot, מחשב הדרך באוקטביה החדשה, הראה נתון צריכת דלק בנסיעה משולבת של 13.6 ק”מ/ לליטר. נתון מעולה בהתחשב במבחן המאומץ.

 

 

לוח שעונים דיגיטלי. סקודה אוקטביה

 

לסיכום

 

יש סיבה מצוינת מדוע סקודה לא משווקת בשוק האמריקאי הגדול והנחשב. היא פשוט תכרסם קשות בנתוני המכירות של מותג פולקסווגן, המותג האירופאי הנמכר ביותר בארה”ב, ובלי מלח. היצרנית הצ’כית עברה כברת דרך, והיום היא לטעמי אף עולה על יתר מותגי הקונצרן “העממיים”, בכל הקשור לתמורה שמקבלים על הכסף שמשלמים, או כמו שאני אוהב לקרוא לזה “יחס שקל-פח”.

עבור 141,990 ₪ מקבלים פה רכב מעולה, עם שלל מערכות בטיחות ורמת גימור של רכב פרימיום מהקבוצה. אני אנסה לא להפריז ולומר שסקודה אוקטביה החדשה יכולה לנגוס אף בנתח המכירות של אאודי A4, היקרה ממנה ב-100 אלף ש”ח. מי שמחפש רכב פרטי בעל נוכחות, יוקרה ובטיחות, שישקלו לעבור דרך סוכנות סקודה הסמוכה לביתם. יש לסקודה קלף חדש מנצח וקוראים לה סקודה אוקטביה החדשה.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “סקודה אוקטביה החדשה 2020 (1.0 ל’ 110 כ”ס) – מבחן דרכים”

  1. 141 אלף בשביל מנוע ליטר עם 110 כוח סוס ובלי סאנרוף אפילו
    מה תמורה טובה פה?את רצינית?

  2. ממליצים מאד לנהוג ברכב, ולהרגיש את מה שהרגשנו.
    כן, האופי של ה-DSG ניכר ומעצבן
    כן, חסר סאנרוף.
    אבל יש הרבה הרבה מעבר – מתלים, היגוי, תא נהג ונוסעים, וכן, גם המנוע אחלה.
    אין ספק שגרסת ה1.5 ליטר תרגיש טוב פי כמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − fifteen =