סקודה אוקטביה חוגגת 60 – עשר עובדות על המכונית הפופולרית

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה אוקטביה חוגגת 60! עשר עובדות על המכונית המשפחתית הפופולרית בישראל

 

סקודה אוקטביה חוגגת 60 שנה – 10 עובדות על המכונית הפופולרית בישראל

 

  1. השם “אוקטביה” מקורו בשפה הלטינית, שבתרגום חופשי מתורגם ל: “השמיני”, ובאמת האוקטביה היה הדגם השמיני שיוצר על ידי סקודה לאחר מלחמת העולם השנייה. ישנה גרסה שאומרת שהאוקטביה הראשונה הייתה הדגם השמיני שצויד במתלים העצמאיים החדשניים של היצרן לאותה תקופה.

  2. האוקטביה שאתם מכירים לא בת 60, היא בת 23.

  3. האוקטביה שאתם כנראה לא מכירים יצאה ממפעלי סקודה אי שם בצ’כיה הקרה לפני 60 שנה, אחריה יצאו עוד 414,000 אוקטביות, בגרסאות סדאן וסטיישן.  

  4. האוקטביה הראשונה הציגה מנוע בנפח 1.1 ליטרים הדוחף 40 כ”ס דרך גיר ידני בעל ארבעה מהירויות לגלגלים האחוריים, עם מהירות מרבית של 110 קמ”ש.  כשהגרסה המפוארת מציגה מנוע חזק יותר בנפח 1.2 ליטר שדחף 45 כ”ס, 5 סוסים יותר מה שגרם לגרסה זו להיות פופולארית הרבה יותר.

  5. ב- 1960 סקודה הציגה את האוקטביה TS, גרסה ספורטיבית עם מנוע חדש בעל 50 כ”ס שהגיעה למהירות של 130 קמ”ש. גרסת ה TS (Sport Touring) סללה את הדרך לגרסאות הראלי של היצרן שקטפו ניצחונות בראלי מונטה קרלו ב- 1961, 1962 ו- 1963.

  6. ב-1966 סקודה ייצרה את ה-TREKKA במפעל שלה בניו זילנד, הגרסה הראשונה של רכבי השטח של סקודה, שלימים יהפכו לסקודה קארוק, סקודה קודיאק והדגם החדש שבא עלינו לטובה סקודה קאמיק.

  7. השם אוקטביה הופיע שוב עם השקת הדגם המשפחתי החדש של סקודה, לאחר המיזוג עם קבוצת VAG, הלא היא קבוצת פולקסווגן אשר אחראית לחדשנות הטכנולוגית של היצרן עד היום, הדגם הראשון של האוקטביה החדשה ראה אור בשנת 1996.

  8. הדור הנוכחי של הסקודה אוקטביה, השלישי במספר, הוא הדגם הנמכר ביותר של החברה הצ’כית על שלל גרסאותיו, הנעה כפולה, פנאי עם מיגוני שטח, סטיישן וספורט.

  9. מאז 1959 נמכרו למעלה מ6.5 מיליון אוקטביות ברחבי העולם מה שהופך את האוקטביה לדגם הנמכר ביותר של היצרן מיום היווסדו.

  10. סקודה מחזיקה מפעלי ייצור ברחבי העולם, חוץ מהמפעל הראשי בצ’כיה, בעיר מלאדה בולסלב, סקודה מייצרת רכבים בסין, הודו רוסיה קזחסטאן ואלג’יריה.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 2 =