סקודה אוקטביה 2 ליטר (190 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לגרסת המנוע החדשה של הסקודה אוקטביה – שני ליטר טורבו עם 190 כ”ס

סקודה אוקטביה 2 ליטר טורבו מבחן דרכים

סקודה משיקה בארץ את האוקטביה עם מנוע 2 ליטרים חדש, שמצטרף להיצע המנועים הרחב של דגם האוקטביה. לנו נשאר רק לתהות מי קהל היעד שלו, עם מנוע ומחיר ייחודי שכזה, וגם ליהנות.

לפני מספר חודשים כשנשאלו קוראי ‘מלכת הכביש’ מה המילה הראשונה שעולה להם בראש כשהם חושבים על סקודה, חלק מהתשובות נעו בין מונית למשטרת התנועה. לכן, שהגעתי לאסוף את רכב המבחן, בזמן שנציג הסוכנות של סקודה ליווה אותי לחניון, קיוויתי לרכב מבחן בכל צבע, חוץ מלבן. באופן מדהים קיבלתי אוקטביה בצבע … לבן, או כמו שבסקודה קוראים לזה ‘לבן-ירח’. מבחוץ, היא אותה סקודה מוכרת הנעה על כבישי ארצנו, והאמת, שלמעט איזה ספויילר קטן בקצה תא המטען, אין שום סימן או סימול כלשהו למה שמתחולל מתחת למכסה המנוע. אמנם היא נראית פחות סטדנרטית או ‘ליסינגית’ בזכות חלון זכוכית גדול ושחור בשילוב שמשות אחוריות כהות וחישוקי 17″ לצמיגי 225/45 R17, שנותנים לרכב מראה ספורטיבי, אבל בגדול, המראה נשאר אותו מראה, של אותה סקודה אוקטביה מוכרת.

תא נהג בשנהב ושחור, נראה הרבה יותר טוב
תא נהג סקודה אוקטביה

גם בפנים זו אותה אוקטביה מוכרת מהשנים האחרונות, וגם כאן, למעט מסך 8″ וכפתורי שליטה בחלון הגג, הבאים על חשבון מקום האחסון המוכר למשקפיים, אין כמעט שינוי. תנוחת הישיבה טובה והמושבים נותנים אחיזה טובה לגב. המראה הכללי אמנם קצת אפור, עם המושבים והדשבורד השחור, אך ניתן להזמין פנים בצבעי שנהב בשילוב שחור. מקומות אחסון פונקציונלים רבים מסתתרים להם בסקודה אוקטביה. לא רק מתחת למשענת יד לנהג, או בדלתות, כי אם יש גם תא לאחסון מטריה מתחת למושב, כך הסביר את ייעודה נציג נסיעות המבחן.

על ידית ההילוכים כיתוב גדול של DSG בראשה, כאילו התעלמו מהשיח סביבו בשנים הקודמות, עד כה. מאחור, המושבים נוחים והמרווח לרגליים-ברכיים מפתיע, מאידך, המרווח לראש נפגע בגלל חלון הגג. רמת הגימור Exclusive אותה קיבלנו למבחן כוללת הנעת Keyless, בקרת אקלים מפוצלת, נגיעות עור בהגה ובידית ההילוכים, מערכת מולטימדיה עם Apple Car Play ו-Android Auto, חישוקי 17″ כאמור, ועוד מספר מערכות בטיחות שנפרט בהמשך. מדובר באבזור עשיר בהחלט.

מאחור, תמצאו תא המטען המוכר בעל נפח של 565 ליטר, עם אותה פתיחה בתצורת חמש דלתות באוקטביה, שיכול לאכלס לא מעט ציוד וממשיך להוות אחד היתרונות החזקים של הסקודה אוקטביה, הבין כה וכה פופולרית.

 

תא מטען ענק. אחד היתרונות של האוקטביה מול המתחרות

זה סוד הקסם

מבחינת מראה הרכב אין פה בשורה חדשה, לכן אתמקד במה שהביא אותי לכאן היום, וזה המנוע החדש. מתחת למכסה המנוע של האוקטביה הזו נמצא מנוע 2 ליטר המפיק 190 כ”ס. אמנם בסל”ד גבוה יחסית, אך ישנו מומנט של – 32.6 קג”מ המתקבל ב-1,400 סל”ד. המנוע הזה מפיק 10 כ”ס יותר לעומת מנוע ה-1.8 ליטר המוכר עד כה. כל הטוב הזה משודך לתיבת הילוכים DSG7 בעלת מצמד רטוב, ובסקודה מבטיחים אמינות גבוהה יותר בשל כך. ובכן, על הנייר הכל נשמע מרשים, נשאר רק ללחוץ על כפתור ההנעה ולצאת לדרך.

אחד הדברים המעניינים שמיד נתקלים בו, הוא מערכת ה-Start-Stop המחוברת לבקרת השיוט האדפטיבית, כך שבכל פעם שרכב שעמד מולנו יצא מהרמזור או התקדם בפקק הרכב התעורר לחיים. מערכת נוספת שתמצאו כאן היא מערכת לזיהוי כלי רכב ב”שטח מת” שתדע להתריע לכם על המצאות רכב בנתיב אליו תרצו לעבור בשילוב רטט ואף התנגדות קלה. כיאה לסקודה ישנם לא מעט מערכות בטיחות מתקדמות באוקטביה. מדובר ברשימה ארוכה למדי הכוללת בין היתר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, 7 כריות אוויר ומערכת בקרת סטיה מנתיב אקטיבית. לזכותה יאמר שהיא עובדת טוב, אם כי קצת מתקשה לשמור על הרכב במרכז הנתיב.

 

מכונית משפחתית מהנה לנהיגה. סקודה אוקטביה 2 ליטר טורבו

לחיצה על דוושת הגז מספקת לא מעט כוח זמין, בזכות מומנט גבוה בסל”ד נמוך, ובשילוב תגובות תיבת הילוכים מהירות וטובות התחושה הדינאמית מרשימה מאוד. זאת לא האוקטביה המוכרת לכם מהליסינג. מדובר ברכב אחר לגמרי בהתנהגות שלו, בזכות שימוש במערכת מתלים רב זרועית אין את הנדנוד המוכר באוקטביות, והרכב הרגיש הדוק במהירויות גבוהות, בדגש על עיקולים. היעדרותה של מערכת בקרת השלדה הדינאמית (DCC) הייתה מורגשת. נראה שויתרו עליה בשל שיקול של עלויות, שהיה מקפיץ את מחיר הדגם, ולמרות השיקול המובן, חבל שכך.

המנוע גורם לנהיגה להיות דינאמית ומהנה, והשימוש בשיפטרי העברת הילוכים מאחורי ההגה משכיח לחלוטין כי מדובר ברכב משפחתי נפוץ. ביציאה מהמקום אין אמנם את התאוצה שציפיתי שתהיה, אך התחושה הכללית מהנה ומהירה. גם ההיגוי החשמלי מורגש אם כי לא משתלט. מדובר ברכב משפחתי, אחד המהנים לנהיגה שקיימים היום. במהלך הנסיעה האוקטביה ממשיכה לשדר את האיכות והשקט המוכרים ואולי זה סוד הקסם של הגירסא הזאת – סולידית ומאופקת מבחוץ, סוערת, אך לא מופרעת מבפנים.

מחשב הדרך הראה צריכת דלק ‘שתיינית’ במעט לעומת גרסאות מנוע אחרות ועמדה על קצת פחות מ-10 ק”מ לליטר. נתון לא מזהיר במיוחד, אך ההנאה בנהיגה שהרכב מספק משככת את הנתון.

המנוע והתיבה עובדים היטב יחד. סקודה אוקטביה, 190 כ”ס, “גיר רטוב”

קהל לא שבוי

בסיום, נשאר לי רק לתהות מי קהל היעד של הסקודה אוקטביה בגרסת 2 ליטר?. האם תתאים למי שרוצה את האוקטביה RS החזקה יותר אבל מוגבל מבחינת תקציב? באוקטביה RS ישנם 245 כ”ס לעומת “רק” 190 כ”ס, אך ההפרש הוא 0.7 מאיות השנייה בלבד בתאוצה מ-0-100 בין הגרסאות, כך שהגירסא הנ”ל יכולה להיות “פשרה” לא רעה.

מחיר רמת הגימור, Exclusive עומד על 154,990 ש”ח, ולמרות המנוע והאבזור העשיר, מדובר במחיר יקר יחסית לעומת אופציות אחרות בשוק הנשלט ע”י אופנת רכבי הפנאי, חלקן אף מבית סקודה. למי האוקטביה הזו תתאים בול? למנהלים צעירים בדרגי ביניים, (המנהלים הצעירים של היום חושבים ומתנהגים שונה ואחרת ממנהלים של הדור הקודם), לדעתי, האוקטביה בגרסת מנוע 2 ליטר החזק יכולה להוות להם חלופה לא רעה לרכבי מנהלים או רכבי משפחה אפרוריים, ואף חלופה טובה לאופנת ה”ג’יפונים”.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 3 =