סקודה אוקטביה 2024-25 (150 כ"ס) סקירה וחוות דעת

 

סקודה אוקטביה 2025

סקודה אוקטביה מתיחת פנים 2024-25

 

סקודה אוקטביה אחת ממלכות הליסינג הגיעה אליי למבחן דרכים אחרי מתיחת פנים לדור הרביעי שלה – מה השתנה? ואיך היא מול המתחרות הישירות החדשות?

 

 

סקודה אוקטביה היא אחת מהמכוניות הבולטות בציי הרכב בישראל – מכונית סדאן משפחתית עם מידות מרווחות מאוד ושימושיות גבוהה לארבעה-חמישה נוסעים.

היא עומדת כיום בתחרות מול מתחרות ממונעות בנזין כמו מאזדה 3, מתחרות היברידיות כמו יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה, ולאחרונה, הצטרפו שתי מתחרות, אפשר לומר "קשות", שמגיעות עם יחידות הנעה חסכוניות יותר – פלאג אין הייבריד; כמו צ'רי אריזו 8 ומתחרה חדשה מהניילונים byd סיל 5.

אז אפשר לומר שהתחרות צמודה וקשוחה גם בקטגוריית המשפחתיות (סדאן), שנפוצות מאד בציי הליסינג. כשהטובה ביותר, בעלת שווי השימוש הנמוך ביותר – תנצח.

 

סקודה אוקטביה 2025 מחיר

סקודה אוקטביה, החל מ-168,000 ש"ח

 

סקודה אוקטביה חוזרת ב-2024-25 אחרי מתיחת פנים מצומצמת יחסית, הכוללת שינויים עיצוביים בחזית הרכב, בגריל וביחידות התאורה – "חתימות אור חדשות עם פנסי LED מקדימה ומאחורה". הלוגו מאחור השתנה והתעדכן כמו יתר הדגמים החדשים ומתחדשים של סקודה. הטמבון מאחור מעוצב אחרת, מה ששינה את מידות האורך של הדגם, בתשעה מ"מ לכ-4,698 מ'.

גם בתא הנהג כמה שינויים – יש מערכת מולטימדיה מעודכנת עם ממשק חדש ומסך 13' (בגרסת Style), ולוח מחוונים בגודל 10', דיגיטלי, צבעוני.

נוסף משטח הטענה אלחוטי לנייד, תוספת של חמש יציאות USB-C (שני שקעים מלפנים, שני שקעים מאחור ועוד שקע ליד המראה אחורית לטובת מצלמת דרך), המספקות תפוקה גבוהה יותר, של 45 וואט.

נוספה מערכת "גישה לרכב" ללא מפתח משודרגת Kessy פותחת או נועלת אוטומטית את הרכב ברגע שהנהג נכנס או יוצא מאזור בטווח של 1.5 מטר מהמכונית כשהוא נושא את המפתח, והתנעה ללא מפתח.

מכיוון שמדובר במתיחת פנים, הגלגלות החדשות, גלגלות תפעול של מערכות הרכב שמכונות גם גלגלות הקסם (אותם פגשנו בקודיאק ובסופרב מדור חדש), נעדרות מהקונסולה המרכזית.

 

 

היצרן מצהיר שמנועי ה-Mild Hybrid (היברידי קל – תוספת של סוללה קטנה ליחידת ההנעה) יעילים מבעבר, איכות החומרים משודרגת, יש 10 כריות אוויר סביב הרכב ורשימה מכובדת של מערכות בטיחות מתקדמות.

סקודה אוקטביה הייתה ונותרה מכונית מרווחת לכל יושביה ובעיקר בעלת תא מטען גדול מאוד בנפח 550 ליטר שגם ה-byd סיל 5 החדשה שנחתה אצלנו, לא הצליחה לעקוף (508 ליטר).

 

@queenoftheroad.il סקודה אוקטביה 2024-25 מה חדש? החל מ164,000₪ #skodaoctavia #skoda ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

סקודה אוקטביה המחודשת 2024-25 משווקת עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, בטכנולוגיית Mild Hybrid, בשני הספקים:

 

הספק של 115 כ"ס המושגים בין 5,000 ל- 6,000 סל"ד ומומנט מקסימלי של 22.4 קג"מ המושג בטווח של 1500-3,000 סל"ד.

או הספק של 150 כ"ס המושגים בין 5000 ל- 6000 סל"ד ומומנט מקסימלי של 25.5 קג"מ המושג בטווח של 1500-3500 סל"ד.

לשתי הגרסאות מוצמדת תיבת הילוכים DSG-7 עם הנעה קדמית.

 

סקודה אוקטביה יד 2

משפחתיות שנפוצות בציי הרכב/ליסינג. סקודה אוקטביה

 

יחידת ההנעה באוקטביה שאצלי במבחן, בנפח 1500 סמ"ק, עם האצה מהמקום ל-100 קמ"ש 8.5 שניות, ומהירות מירבית של 229 קמ"ש. צריכת דלק 14 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה עם 115 כוחות סוס "פחות תעשה את העבודה", ולתחושתי, פחות תתאים לממדי הרכב, המשקל שלו, ולחווית הנהיגה שהייתם רוצים להרגיש באוקטביה ביום יום. המכונית עצמה, ללא קשר להספק, נוחה ליום יום, אוחזת ויציבה, מאד (מאד) מהנה לנהיגה, הרבה בזכות היגוי טוב ומדויק למדי.

אין לדגם מצבי נהיגה, אבל יש בתיבת ההילוכים הילוך s שמושך את הסל"ד למעלה, כדי לקבל יותר מומנט וכוח זמין. ויש את השיפטרים מאחורי ההגה שבהם השתמשתי במשך כל המבחן, וכך הצלחתי לשכוח מאי קיומו של בורר מצבי הנהיגה.

שלטתי בהילוכים בעצמי ובהאצות, וכשרציתי לסחוט הילוך היה לי קל ופשוט לעשות זאת. לא היה רגע שהרגשתי שחסר לי בו כוח. סביר להניח שבלי השיפטרים כן הייתי משתמשת במצב s כדי להנות מהעברת הילוכים מהירה וכוח זמין כל הנסיעה, שחסר בהאצות מהמקום.

 

סקודה אוקטביה 2024

מהנה לנהיגה הרבה בזכות ההיגוי והמתלים. אוקטביה

 

מערכות בטיחות

 

מערכת אקטיבית לניטור מרחק מלפנים לסיוע בבלימת הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית המסייעת בתיקוני היגוי ומונעת סטייה לא מכוונת מנתיב הנסיעה, מערכת המתריעה על כלי רכב ב"שטח מת" (מרמת גימור Style), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית (מרמת גימור Ambition) המזהה מכשולים מלפני ומאחורי הרכב ובולמת את הרכב בעת זיהוי סכנת התנגשות, מצלמה אחורית מקורית, ועוד.

 

מחירים ומסכמים

 

בנוגע למחיר הדגם, הוא השתנה מיום השקת מתיחת הפנים בארץ (אוגוסט 2024), ולא במעט – ממחיר התחלתי של 150,990 ₪ קפץ למחיר התחלתי של – 164,490 ₪. האמת היא שהופתעתי. העליתי סרטון עם הרכב, כשלא ידעתי על עליית המחירים.

כן, גם סקודה, כמו יתר המותגים המתחרים, העלו או נאלצו להעלות את המחיר בהתאם לעליות המחירים האחרונות, והשינויים הקשוחים שחולשים על שוק הרכב, ובעוד לא מעט תחומים.

סקודה אוקטביה (150 כ"ס) משווקת ב-3 רמות גימור החל מ-167,990 ₪ ועד 191,990 ₪. כשכל המתחרות שלה בקטגוריה הזו "יושבות" בטווח מחירים 175,000-178,000 ש"ח.

עם יתרון קל במחיר ההתחלתי שלה, מידות שימושיות, בטיחות גבוהה והתנהגות טובה בכביש (הגה, מתלים), אפשר להגיד שהאוקטביה עדיין תבלוט מול המתחרות שלה. קהל שאוהב את סקודה ואת האוקטביה בפרט ימשיך לבחור בה גם כשהתחרות צמודה.

 

 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments