סקודה סופרב 2025 (גרסת 4X4 לורן&קלמנט) מבחן דרכים

סקודה סופרב 2025 מבחן דרכים
סקודה סופרב 2025 במבחן: לאחר כעשור סקודה סופרב חדשה מגיעה לארץ. האם השינוי עשה לה טוב, מה פחות אהבנו והאם יש לה מקום בעולם של רכבים חשמליים?
סקודה סופרב, שמזוהה בעיקר עם אנשי עסקים, שרים וגופים ממשלתיים, נוחתת בארץ באיחור אופנתי. הדור הרביעי של הדגם הושק בעולם לקראת 2024, ואלינו הגיע רק בסוף אותה שנה. הסופרב, שדי המציאה את עצמה מחדש לאורך השנים, הצליחה להתברג בראש מכוניות "המנהלים" המפוארות והיקרות.
סקודה סופרב בנויה על פלטפורמת MQB Evo, ובשל כך, ארוכה וגדולה יותר מקודמתה:
אורכה גדל ב-4 ס"מ, ל-4.90 מ'. גם תא המטען גדל ב-15 ס"מ משמעותיים, כאילו לא היה מספיק ענק גם קודם, עם נפח מרשים של 595 ליטר. בסיס הגלגלים נשאר גדול כמו בדגם היוצא ואורכו 2.87 מטרים. דווקא במידת הרוחב, הסופרב החדשה התכווצה בכ-1.5 ס"מ, ובכלל, הצורה החדשה נראית כאילו "עברה דיאטה" עיצובית, איבדה מעגלגלותה וקיבלה מראה חד, ארוך ומדויק יותר. לא רק בעיצוב, גם ביחידות התאורה, שצרות וחדות יותר.
למרות רמיזות עיצוב קלות מהדגם היוצא, העיצוב החדש נראה חד ומדויק יותר, עם רמיזות בזוויות מסוימות לרכבי יוקרה גרמניים. יש פה שפה עיצובית שצועקת יוקרה, ויש גם שיפור במקדם הגרר, שעומד כעת על 0.23, נתון מרשים.
מראה החזית התחדד, עם פגוש קדמי חדש בעל כונסים חדים ובולטים יותר מתחת ליחידות התאורה, כשלראשונה, מדובר בפנסי Matrix Led. לעומת זאת, סבכת הגריל וניפוחי הקווים במכסה המנוע די זהים לדגם היוצא. מאחור, הצורה הנפוחה של הדגם היוצא גם כן התחדדה, וגודל יחידות התאורה מאחור צומצמו בכמחצית. פרט מעניין – בכיתוב מאחור נעלמה ה-Š המודגשת בצ'כית והפכה ל-S אנגלית ללא ההדגשה.

סקודה סופרב L&K תא נהג

סקודה סופרב לורן&קלמנט
סקודה סופרב 2024-25 מוצעת במספר רמות גימור ועם מספר גרסאות הנעה. רכב המבחן הוא ברמת הגימור המפוארת והגבוה ביותר, Laurin & Klement, כאשר מלבד אבזור עשיר, היא גם בעלת הנעה כפולה קבועה 4X4.
ואכן, פתיחת דלת הנהג חושפת עיצוב פנים חדש ופאר של מחלקת עסקים. זה מתחיל כבר בתאורת ה-Welcome בסף הדלת, ודיפון דמוי עור בדלתות, בשילוב חומרים דמויי אלומיניום, עץ וגימורים שחורים. המושבים חשמליים, עם ריקליינרים נפתחים וזיכרונות מושב, פתחי מיזוג מעוצבים.
הקונסולה המרכזית בעלת חיפוי דומה ועם משטח טעינה אלחוטי ותא אחסון גדול ופתיחה מפוצלת המוכר מרכבי יוקרה. מאחורי ההגה מסך לוח מחוונים דיגיטלי כשלצידו מסך מולטימדיה צף חדש בגודל 13". מתחת למסך 3 חוגות טאץ' ולחצנים לתפעול מערכת המיזוג, כשלחיצה על החוגה המרכזית, מציעה אפשרויות נוספות מלבד כיוון המיזוג, כמו שליטה בעוצמת השמע ובחירת ארבעה מצבי נהיגה – חסכוני, רגיל, ספורט ואינדיבידואל.

סקודה סופרב תא נוסעים

סופרב תא מטען
מאחור, מושבים רחבים ונוחים, פתחימיזוג וטעינה, ומרווח ברכיים ורגליים מכובד, גם לשחקני כדורסל. חסר פה חלון שמש פנוראמי, שהיה בדגם היוצא. תא המטען שנפתח בלחיצה, כאמור גדל ומגיע עם כיסוי לתא מטען שהופך לערסל ולתיקים אם נדרש, ויש רשתות וגובלי עגינה למניעת תזוזת חפצים.

מכונית מנהלים ששרדה את המהפכה החשמלית. סקודה סופרב 2024-25
מטוס מנהלים
לסקודה סופרב מנוע 2 ליטר בנזין טורבו, בעל 265 כ"ס ו-41 קג"מ מומנט כבר ב-1650 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים DSG 7 הילוכים. זהו מנוע EA888 שמופיע במספר דגמי קונצרן פולקסווגן, לרבות גולף GTI, אוקטביה VRS, סיאט לאון, קופרה, ואף לפורשה מקאן. שילוב של כל החגיגה הזאת מעניקה נתון תאוצה של 5.7 שניות מ-0 ל100 קמ"ש. מטוס מנהלים קטן.
ואכן הסופרב בעלת תאוצה מרשימה וביצועי מנוע מעולים, ובמצב ספורט המתלים וההגה הופכים חדים וקשים בהתאם, כשהמנוע יודע למשוך עוד ועוד, ובאמצעות העברת הילוכים ספורטיבית, ע"י השיפטרים מאחורי ההגה, הסופרב מגרה אותנו להמשיך ו"ללחוץ". היציאה מהמקום מדביקה את הגב למושב, והכוח זמין בכל רגע. בנסיעה רגועה וחלקה, הסופרב שטה על הכביש בבטחה ללא רעשי דרך או רוח כשהמושבים מציעים גם עיסוי גב עם תפריט עיסויים ובמספר עוצמות שלא מבייש ספא יוקרתי. תוסיפו לזה תאורת אווירה משתנה לפי סגנונות או בחירה אישית, ומערכת סאונד 12 רמקולים שמפיקה סאונד נקי ואיכותי, ונשאר רק שהדיילת תעבור ותציע יין משובח.

עדיין מסובבת ראשים. סופרב
יש פה שלל מערכות בטיחות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב מעולה. תפעול המערכת נשאר מסורבל, באמצעות ידית, אי שם מאחורי ההגה. הגיע הזמן לעבור ללחצנים בהגה כמו מרבית היצרניות. לאורך המבחן בלט התפעול המסורבל של מערכות ברכב. מבורר ההילוכים בהגה שדורש חצי סיבוב להעברת הילוך, ולא התרגלתי לתפעול שלו. תפעול ידית המגבים שמשולבת בידית האיתות, דרך המענה לשיחה בנייד שמתבצע מהמסך ולא מההגה, ועוד כל מיני גליצ'ים בהנדסת אנוש שלא תרמו לחוויה. גם התפריטים שכוללים תתי תפריטים מסורבלים. לקח לי זמן לאתר את כיוון תצוגת ה-HUD (תצוגה עילית) לשמשה, למשל.
בסופרב החדשה מערכות בטיחות מתקדמות, החל מ-10 כריות אוויר, דרך שמירה על מרכז נתיב, ניטור רכב בנתיב חוצה בנהיגה ובעת פתיחת דלת, ניטור מרחק לפנים ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. פעולת המערכות הללו לא מרוסנת. ההתראות והתגובות של הרכב היסטריות למדי. יחד עם זאת כשהורדתי ידיים מההגה, מערכת הבטיחות בסופרב ידעה, לא רק להתריע, אלא למתוח את החגורה בעוצמה מספר פעמים, לבלום ולהפעיל אותות מצוקה עד עצירה מלאה ופעלה באופן מושלם.
צריכת הדלק בנהיגה משולבת מתונה הראתה 15 ק"מ לליטר, בעוד בנסיעה ספורטיבית עמדה ירדה ל-9 ק"מ לליטר, נתון מכובד לרכב 4X4 במשקל 1800 ק"ג.

סקודה סופרב 2025
סיכום
אין ספק שמדובר במכונית מנהלים טובה מאד. העיצוב חדש, ומשדר אלגנטיות ויוקרה, האבזור ברמת הגימור הנבחנת L&K מרשים, ותגובות המנוע טובות, כמו איכות ונוחות הנסיעה. פחות אהבתי את תפעול מערכות הבטיחות והתגובות.
סקודה סופרב מתאימה לאנשי עסקים ומנהלים שמחפשים חווית נהיגה ספורטיבית ובטיחותית לצד אבזור ונוחות בלתי מתפשרת, החל מ-287,796 ש"ח.
10 המכוניות הטובות של השנה: מלכת הכביש 2024-25