סקודה קארוק (1.5 ליטר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה קארוק המחליף של הייטי הזכור לטוב מוכיח שהדור החדש של הרכבים כבר כאן: עם אוטונומיה כמעט מלאה, אוויר נקי, מנוע חדש ויעיל ומערכת שמע איכותית - סקודה קארוק (1.5 ליטר) - מבחן דרכים

מכוונת לצמרת. סקודה קארוק (1.5 ליטר) מבחן דרכים.

צילום: מעוז טל

בקיץ האחרון יצא לי לבקר ברפובליקה הצ’כית, שם רכב הדגל שלהם הוא כמובן סקודה, מכל הצבעים הגוונים והגרסאות העומדות לרשותם. בניגוד לדעה הרווחת לסקודה יש גם רכבים שפונים לרגש. לנו, בישראל, הפנייה היא בעיקר להגיון, להוציא דגם או שניים מהארסנל הקיים, כמה חבל שהמיסוי בארץ חונק.

סקודה קארוק נחת כאן לא מזמן, גרסת המנוע החזקה יותר הגיעה אלינו למבחן, אז יצאנו לבדוק האם מחליפו של הייטי עומד בסטנדרט של קודמו בתפקיד. 

סקודה קארוק, רכב פנאי שטח בינוני, האח הקטן של סקודה קודיאק, הדוב הצ’כי אותו בחנו כאן בעבר. נוחת בישראל ומביא עמו איכויות חדשות, מערכות בטיחות מרשימות ואבזור נוחות נדיב. סקודה מוכיחה כי האביב הצ’כי הגיע ואיתו הדור החדש של הרכבים. את סקודה קארוק הכרנו בהשקה המקומית המושקעת של היבואנית צ’מפיון מוטורס, בישראל סקודה קארוק מגיע עם מגוון אפשרויות ומנועים, הקטן שבהם, תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, טורבו-בנזין הדוחף 115 כ”ס ו- 20.3 קג”מ, אמנם גרסה זו יעילה באופן סביר אך קצת יותר כוח היה משלים את החבילה.

פרקטי יעיל וחסכוני

בדיוק בשביל זה קיימת גרסת המבחן, 1.5 ליטר טורבו-בנזין אוטומטית רובוטית DSG7 ברמת גימור ‘אקסלוסיב’, 150 כ”ס ו-25.4 קג”מ, מהירות מרבית של 203 קמ”ש ונתון תאוצה מעמידה ל-100 קמש תוך 8.6 שניות. סקודה מציעה בנוסף 2 גרסאות דיזל, כשהבכירה בהן, בנפח 2.0 ליטר מגיעה עם מערכת ההנעה הכפולה של סקודה. סקודה קארוק נכנס לשדה הקרב החם של אופנת הקרוסאוברים, יצאנו לבדוק את מוכנותו אלי קרב.

שומרת מסורת. תא נהג סקודה קארוק

אוטומציה כמעט מלאה, AIRCARE, ופרקטיות חכמה

המראה החיצוני שמרן, נשאר נאמן למסורת העממית של המותג, ריבועי, אפרורי ולא איזשהו פסל סביבתי המסובב מבטים, ‘ליסניגי’ אם תרצו. הכניסה פנימה מרגישה די בבית למי שנהג פעם או פעמיים על סקודה אוקטביה, גם כאן סקודה קארוק לא מפתיע בזירת העיצוב, המושבים נאים, מעוצבים ונוחים כמו שסקודה יודעת, איפה הוא כן מפתיע? ברמת הפרקטיות והירידה לפרטי פרטים כשמדובר בהנדסת אנוש. סקודה ייטי זכה לפופולאריות גבוהה בקרב אנשי העבודה, כרכב מסחרי ליום יום, ומשפחתי נוח ומרווח לסופי השבוע, כך גם הקארוק שמציע מגוון רחב של תאי אחסון, פתרונות חכמים ומרחב פנימי נדיב, מושבים הניתנים להסרה, פנס נשלף ושקע V12 בתא המטען הגדול המציע 500 ליטרים הגדלים לכדי 1,609 ליטרים בקיפול המושבים.

רמת האבזור גבוהה כיאה למותג המתפתח והמפתיע, כבר ברמת הכניסה ‘אמבישן’ ניתן למצוא בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת תיקון סטייה אקטיבי, מה שהופך את הקארוק החדש לחצי אוטונומי כבר ברמת הכניסה. אבזור הבטיחות משתדרג עם רמת הגימור בצורת מערכת חנייה אוטומטית, מערכת נהיגה בפקקים, חיישני תנועה חוצה מאחור, חיישני ‘שטח מת’ במראות ותאורת לד ראשית אדפטיבית בין השאר.

רשימת אבזור הנוחות כוללת בקרת אקלים דיגיטלית, תאורת לד בפתיחת הדלתות עם כיתוב SKODA על הקרקע, מראות צד מתקפלות עם מנגנון הפשרה חלונות אחוריים כהים והגה וידית הילוכים עטויי עור. ברמת הגימור הגבוהה ‘אקסלוסיב’ לרשימת האבזור מצטרפים מנגנון פתיחה וסגירה חשמלי של דלת תא המטען, כניסה והתנעה ללא מפתח, גג שמש פנוראמי נפתח, מושבי עור או אלקנטרה, תאורת אווירה עם 10 אופציות צבע לבחירה ומערכת שמע איכותית עם 10 רמקולים וסאב וופר מובנה מבית CANTON.

אפשר קצת שבילים, לא יותר. קארוק במבחן

מה שקנה אותי, אחרי הכול ולמרות הכול, הוא כפתור קטן מעל מערכת בקרת האקלים כפתור קטן בשם AIRCARE, אותו כפתור דואג לוויסות בקרת האקלים ובאופן חרישי למדי מווסת את המיזוג למצב האופטימאלי כשהוא לוקח בחשבון טמפרטורה חיצונית ופנימית, האוויר מסונן על סנן פחמן פעיל, כזה שיש בשואבי אבק מתקדמים, לסינון אקסטרה מפני קרדיות אבק או כל מה שהוא פחות מאוויר נקי עד מאוד. הישיבה בתוך הסקודה קארוק החדשה בהחלט מרגישה שזהו הדור החדש של הרכבים, וזה מתבטא בדברים הקטנים הללו.

פרקטיות נטולת חשק

אחרי שהתרשמנו מאוד מהישיבה בתא הנוסעים הגיע הזמן להניע, מנוע 1.5 ליטרים טורבו בנזין חדש מבית VAG, עם 150 כ”ס ו- 25.4 קג”מ, בא נראה איך המנוע יודע להריץ את הג’יפון הזה קדימה.

הנעה, ידית ל-D ורצים קדימה, השקט נשמר, חומרי הדיפון ואיכות ההרכבה ברמה גבוהה, סקודה במיטבה, החלונות המושחרים מסננים גם את הטמפרטורה הגבוהה שנשארת בחוץ, ובתוך העיר הסקודה מרגישה בבית, הגה קל ומנותק, קוטר סיבוב מרשים של 10.6 מטרים, כיול רך של המתלים ובאמת שלא צריך יותר מזה כשאתה במרחב האורבאני.

מספר רמזורים ועקיפות זריזות וכביש החוף נפרש לפנינו, פתיחה מלאה של המצערת לשמוע ולהרגיש את המנוע החדש שהחליף את ה- 1.4 TSI הטוב והמוכר, נהמה חרישית ורצים קדימה, השקט נשמר גם מחוץ לעיר, רעשי רוח מצליחים להשתחל פנימה במהירויות גבוהות יותר אך לא באופן מטריד כך גם רחשי הכביש המצטרפים מדי פעם תלוי באיכות סלילת כבישי ארצנו הקטנטנה. המתלים קונבנציונאלים, יכולת סינון המהמורות טוב אך לא מצטיין ותחת עומס נדנודי מרכב הם חלק מהחוויה.

החל מ-130,000 שקלים. סקודה קארוק

קצת עומס על המרכב בכדי לדעת מאיזה ד.נ.א הוא קורץ, כביש 38, סטרץ’ ארוך עם מספר קטעים טכניים, ההגה מקבל משקל עם עליית המהירות אך לא ברמה כזו שתרצה לקחת את הסקודה קארוק לאיזשהו טיול נהיגה חוויתי. זהו רכב פרקטי, לא מהנה, יש הבדל, גדול. לא ארך הזמן עד שהנחנו למנוע להתקרר שוב ולחזור למטרתו של הג’יפון החדש והמאובזר, לקחת אותנו מנקודה א’ לנקודה ב’ בדרך היעילה והחסכונית ביותר, יש אפילו מנגנון ACT, אותו מנגנון אשר מכבה 2 צילינדרים בעת שיוט לחסכון מרבי בשילוב מערכת ה- Start&Stop. בהתאם, בסוף ימי המבחן המאומצים צריכת הדלק עמדה על ליטר לכל 13.5 ק”מ.

בוחן העל היה חולה ונשאר בבית עם אימא, לכן לא נתן את דיווחו הפעם, הסיבה שאני מציין זאת, היא שאני לא מספיק לקבל הערות בנושא, על כך שאבא הבטיח לעשות טיול ובסוף הוא היה חולה ובגלל אבא הוא לא הבריא. הפסקתי לנתח את מוחו הקודח של שובב בן 5.5 ואת המסקנות אליהן הוא קופץ, כבר בגיל 3. בכל מקרה המבט המנומנם שהוא נתן על הסקודה קארוק רק הבהיר לי את מה שחשבתי בעצמי על עיצובו של הג’יפון החדש.

מה עם קצת שטח?

כביש 375, ירידה ימינה אל שבילי העפר והשדות, סינון שיבושי השביל מבוצעים היטב אך לא ברמה כזו שתרצה ללחוץ על הדוושה לפמפם דם חם בורידים, כשמגיעים לשטח קצת יותר טכני הקארוק יתקשה אך כך רוב יריביו בעלי ההנעה הקדמית. אז כן, במידה ותרצו לרדת לשטח לא טכני מדי או קשה או חולי מדי, הקארוק ייקח אתכם וגם יחזיר. קרוסאובר, כהלכתו. 

מסכמים

אז מה מיוחד באותו סקודה קארוק ששמו הולך לפניו? הוא באמת טוב, חומרי הדיפון איכותיים, הנסיעה שקטה, הכיול רך, ההגה קליל ומנותק, האוויר הממוזג הוא אקסטרה נקי, המנוע יעיל ויש לו מוניטין חיובי, מה פחות? העיצוב אנמי ואפרורי והתנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש.

הוא מתומחר באופן הוגן אם אפשר לקרוא לזה כך בישראל, החל מ-130,000 ₪ לגרסת הליטר ועד 200,000 ₪ לגרסאות הבכירות (184,990 ₪ לגרסת המבחן), ומכל כיוון הוא מציע חבילה גדולה מאוד ביחס למחיר, חבילת בטיחות מלאה שכוללת בקרת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, כך שיש כאן משהו שכדאי לחשוב עליו במידה ואתם מחפשים רכב פנאי חדש. צמרת הקטגוריה מתחילה להיות צפופה, לנו הצרכנים זה טוב, למתחרות הססגוניות, פחות.

follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “סקודה קארוק (1.5 ליטר) מבחן דרכים”

  1. חבל שאין ההגה לכתבה.יש טעות בכותרת עם שם הדגם הקודם ועם תחבירי משפטים לא מובנים בין אחד לשני.
    אוהב לקרוא את הכתבות שלכם ,אתם יודעים להעביר חווית נהיגה ולא סתם נתונים אפורים אבל הכתבה הזאת קצת מבולגנת ולא מובנת

  2. התגלגלתי מצחוק – מה שקנה אותו זה הלוגו של אוויר נקי. כבר מ- 2016 בכל דגמי סקודה שיש בהם בקרת אקלים מפוצלת (שזה בכל האוקטביות ללא יוצא מן הכלל…) – אמנם אין לוגו אבל יש גם יש מסנן פחם פעיל שחור. גם כתוב בספר, וגם אישית ניקיתי אותו פעם בשנה. אז קצת שיעורי בית לפני שמתלהבים מדברים לא חדשים. חוץ מזה רכב מצוין

  3. המחיר הוגן? אתה חי כאן או בקנדה? ה1.5 יקר יותר מדי.למרות שהרכב מעולה אין שום סיבה למחיר מופקע .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine + 20 =