סקירה: אודי A3 קבריו – רכב אחד, שלוש חוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

אודי A3 קבריולט אחת, שמיים פתוחים, ושלושה כתבים מרוצים. סקירה על החיים שיכלו להיות לנו, אם לרכב שלנו לא היה גג

רוח בשיער ושמש בפנים, אני שוב צעיר...

מקסים

שכחתי שאני מסוגל ליהנות.
מהנוף, מהרייד, האינסוף לפניי…
אני ״לוסט״, אני בוס, אני פה, אני חי!
ואללק אם זמן טס – אז רק ״פירסט קלאס״
כמו זיגי סטארדאס אני שם גז… ביי!” (טונה – אבודים בחלל).
מה אני רוצה מכם בעצם עם הציטוט מהשיר של טונה? נהיגה באודי A3 קבריולט (עם גג מקופל כמובן) אינה מזכירה נהיגה במשפחתית או בספורטיבית. בעוד שנהיגה במשפחתית בעיקר נועדה להגיע ממקום למקום, ונהיגה בספורטיבית נועדה להקפיץ את האדרנלין בגוף (מישהו אמר ציד אייפקסים?).

האודי הפתוחה פשוט מבקשת להמשיך ולנהוג בה. לא חייב מהר. בליל אוקטובר כבר קר עם גג פתוח. במקום הכביש המהיר אני בוחר סתם להסתובב ברחובות העיר, המוזיקה בווליום מעט גבוה מהרגיל (סאונד מעולה, רק למה אין שקע USB?!) ואני מרגיש שוב בן 20 מסתובב סתם ברחובות העיר שורף דלק.

מבטי סקרנות\קנאה\שנאה מלווים אותי בכל רמזור ופקק אבל למי אכפת? הרוח בשיער שעוד נשאר לי. ללא ספק יש כאן “פאן”, פאן מסוג אחר. לא הפאן הרגיל של מנוע וצמיגים נלחמים בשביל האחיזה, אלא פשוט פאן של קרוזינג חסר תכלית.

גבע

מקסים הרגיש, ובצדק, את החופש שאודי A3 קבריו מסוגלת לתת וזה בעצם מה שמכונית, אוטו, 4 גלגלים מנוע וגיר, תרכובת מהונדסת של אוסף מתכות עם פלסטיק וחלקי גומי, מסמלים לנו, אוהבי התחום המוטורי, חופש אינסופי של אפשרויות. רק אני, הצעצוע שלי וכדוה”א מגוהץ תחתיי.

גם אין פה משתנה קבוע, זו לא נוסחא מתמטית, זוהי התגלמות החופש במלוא הדרו, מאוהבי הקארטינג ועד לפורמולה 1 דרך מונסטר טראקס, הוד רודס, מכוניות שרירים, אופנועים משאיות וטרקטורונים, כל מה שנכלל אצלנו כצעצוע למבוגרים. וכבר נאמר פעם ע”י מישהו חכם, ההבדל בין ילד לגבר, הוא יוקר הצעצועים שלו.

אודי A3 שנחתה אצלנו לסיבוב דאווין היא הגרסה החזקה של הדגם, עם מנוע 2.0 ליטר TFSI המפיק 190 כ”ס, כל לחיצה בצבע, הגג פתוח והחיוך רחב, לי בניגוד למקסים, נשאר שיער, ובדיוק אחרי 2 דקות נראיתי כמו סמואל ל. ג’קסון ב”ספרות זולה”, לא נורא אמרתי לעצמי אני יפה תמיד. נסיעה עם גג פתוח היא חוויה שחייבים לעבור, המרחבים, האוויר, ואם נצטט את קלארקסון האדיר כשנסע על שאסי ומנוע בלבד, “ככה זה פשוט יותר טוב”.

אין הרבה רכבים שהתבאסתי להחזיר, אודי A3 הייתה אחת מהן. היא לא מושלמת, לא הכי חזקה או הכי טובה מבין המתחרות עם הגג הפתוח, וגם לא הכי זולה, היא ממוקמת אי שם באמצע, 270,100 ₪ עם אופציה לחבילת אוטומציה מלאה בתוספת של 9,900 ₪.

אבל עדיין, ההתרסה המתמדת של אאודי אל מול מכוניות היוקרה, המבט הישיר בעיניים הזה, עושה משהו שמעלה חיוך, יש כאלה שיאמרו שאאודי מייצרת את הרכבים הטובים בעולם, כמה חברות כאלה אתם מכירים?, ועוד כאלה שמשווקות בישראל הקטנה והיפה. קצת פחות ביורוקרטיה קצת פחות חסמים ויכול להיות שהתחום המוטורי בישראל יצמח למימדים הראויים לו. אאודי 3A קבריו היא רק ציון דרך, כמה כיף שהיא כאן.

פאן טהור. אודי A3 קבריולט

ענת

מה לי ולרכב פתוח? אימא עם ילד קטן. מתי יש לי זמן ליהנות משמיים, ורוח, ומוזיקה חזקה. ימי השופוני שלי עברו. אבל הגיעה אלינו אודי A3 קבריו למבחן, לא ניקח? לא נוציא אותה לסיבוב חוצה גוש דן? בטח שכן. קיבלתי יום עם מזג אוויר הכי טוב שיכולתי לבקש. לא קר, לא חם, הרוח בול, השמש בול. מלטפת קוראים לזה? מושב הבטיחות של הילד נמצא מאחור, אבל הילד בגן, אז אימא יוצאת לתת גז.

קודם כל, הפתעה. ההאצה מהמקום של ה-A3 קבריו, כיפית בטירוף, היא גורמת לך לרצות להשאיר את הרגל עמוק בתוך הדוושה ולא להוריד אותה. הבעיה היא שיש עוד משתמשי דרך בכביש איתך, ואותם אסור להוריד. אז מורידים את הרגל מהגז, נושמים עמוק, שמים מוזיקה אפנתית, ומנסים ליהנות מהדרך, גם מתחת למהירות תלת ספרתית. במהירות בריאה, אתה קולט גם את המבטים מסביב – רכב שחור, גג פתוח, בחורה (נאה, כן?) עם ליפסטיק ורדרד. הגבות של כולם הורמו. אני בטוחה שגרמתי להרבה אנשים לקנא, כמו שאני בעצמי קינאתי כשחניתי את הרכב בסוכנות.

אודי A3 קבריולט היא מכונית זריזה, יציבה, מעוצבת יפהפה לטעמי, ומכניסה טעם ועניין לנהיגה ביום יום. כיף לנסוע בו שעות וכיף לקפוץ איתו שנייה לסידורים.

למי מתאימה החיננית הזו? למי שיש כסף, כמובן, ולמי שאוהב ומעריך את המנועים העצבניים של אודי, מוגדשים וכיפיים. אה, ורצוי שיהיה רווק/ה או בזוגיות. מה אני אגיד לכם, החיים שלכם תותים.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “סקירה: אודי A3 קבריו – רכב אחד, שלוש חוות דעת”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 1 =