סקירה: שלט חכם לרכב – פתרון בטיחותי נגד הסחת דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אינפריס (INPRIS WAY) פתרון ישראלי חדש לסכנה שבהסטת המבט מהכביש לטלפון הנייד. סקירה וחוות דעת על השלט החכם לרכב של אינפריס – פיתרון בטיחותי חדש נגד הסחת דעת 

 

סקירה: שלט חכם לרכב – פתרון בטיחותי נגד הסחת דעת

 

כדי להתחבר לשלט, ולהתחיל לשלוט באפליקציות השונות ברכב: מוזיקה, הודעות, ניווט, יש קודם כל להוריד ולהתחבר לאפליקציה של אינפריס. ולאחר מכן לתת מתן הרשאות / שליטה בכל האפליקציות שלנו לאינפריס. חוסר השליטה הזה שבמתן הרשאות על המידע שלך מציק לרגע, אבל זכיתי לקריאת הרגעה ממנהל המותג, שהבטיח שאין כל שימוש זדוני/אחר בהרשאות הללו.

המטרה היא בגדול, למנוע מכם לעשות פעולות ארוכות ומסורבלות בזמן הנהיגה, כמו להעביר שירים מהמולטימדיה או הנייד, לבדוק הודעות וואטסאפ או SMS, ולהכניס כתובות ארוכות בווייז שלנו, באמצע הנהיגה. השלט של אינפריס בעצם מחובר לנייד שלנו, “יושב, על ההגה, במיקום אסטרטגי, בקצה העליון של ההגה, או בצדי ההגה, למעלה, במקום שהעיניים לא יברחו לנו למטה בכל פעולה. וכך, תוך פעולות קצרות שנאמרות בעל פה, או לחיצות קצרות, אנחנו מתפעלים את המוזיקה, ניווט, וקבלת הודעות וטלפונים, בתקווה להמשך נסיעה חלקה ועם אפס הסחות דעת.

 

מתאים גם לרוכבי אופניים ודו גלגלי. שלט חכם לרכב

 

לאחרונה זכתה אינפריס בתחרות שערכה “נתיבי ישראל”, שתממן פילוט במסגרתו יותקנו מכשירים של אינפריס במשאיות של חברת תובלה. ניטור המכשירים יסייע ל”נתיבי ישראל” ללמוד על תנועת המשאיות בארץ, ומתוך כך להסיק מסקנות על תכנון הכבישים בישראל ותחזוקתם. נהגי המשאיות ירוויחו אביזר בטיחות שיקטין את הסיכוי שלהם לתאונה וחברת התובלה תרוויח את יכולות ניהול הצי שהמכשיר מספק, כמו האפשרות לנהל את יום העבודה של הנהג, ואף להוסיף לו לווייז יעד לנסיעה, בלי שהוא יצטרך להסיט את מבטו מהכביש. המוצר זכה במקום הראשון בתחרות חדשנות של חברת פורד ובפרסים בתערוכות הרכב בברלין ובפריז.

 

 

 

 

מלבד המוצרים המתחרים, אלה שמגיעים בצורת גאדג’טים חיצוניים, ומתלבשים בדשבורד, או אחר, אינפריס רוצים לתת פיתרון אחר, שאפילו מתחרה בסייעות הקוליות, שאנו מכירים ברכבי היוקרה.

דיבורים – ארוכים, ממושכים, או קצרים יותר, לטענתם, לא עובדים בסביבה רועשת, ומובילים להתעסקות והיסח הדעת. ומהיסח הדעת, הקל ביותר, לתאונה… הקביעה הזו מבוססת על מחקר בארה”ב שבדק את הקשר בין בעלי אייפון בארה”ב שהשתמשו בסייעות קוליות, לבין אחוז התאונות שהיו מעורבים בהן. אחוז שעולה עם הזמן. “אולי הסייעת הקולית לא הייתה הגורם הישיר לתאונה בה היו מעורבים, אך לכל הפחות היא לא סייעה להם להמנע מהסחות דעת”.

השלט של אינפריס בנוי כך, שיש קיצור דרך לכל תפעול, לכל כתובת בווייז, לכל איש קשר, או תחנת רדיו, וכך, תוך מילה אחת או לחיצה בודדת, ובלי להוריד את העיניים מהכביש, אנחנו מתפעלים את מה שרצינו.

מילה אחת להתקשר לאיש קשר מועדף או ניווט למיקום מועדף
לחיצה אחת להפעלת מוזיקה או קבלת הודעות טקסט שמוקראות לך.

יש חוברת הוראות ברורה למדי לפיה ניתן לפעול בכמה צעדים פשוטים ולתכנת, סליחה להכניס, לשלט החכם, בקלות, את המועדפים שלנו, בנסיעות, במוזיקה, ובאנשי הקשר

במפות למשל – על ידי תכנות דיי פשוט, בהפעלה קולית, ניתן ליצור קיצורי דרך למקום מועדף – להגיד את הכתובת, אחר כך להגיד “בקיצור” ואת שם הכינוי לכתובת הזו

לדוגמא: גלגלי הפלדה 2, הרצליה “בקיצור” בנטלי

כך בפעם הבאה, כשאומר בנטלי, הווייז יתוכנת לנסוע לכתובת גלגלי הפלדה 2, בהרצליה פיתוח.

 

הכפתורים נוחים למדי, צבעוניים, ואם נתעסק איתם כמה ימים ברצף, כנראה נלמד אותם, ונתרגל אליהם. ואולי כדאי ורצוי לקחת את השלט הזה איתכם הביתה ולתפעל איתו את הנייד קצת, לפני שישר נוסעים איתו בדרכים. למה לא?

אני אישית קיבלתי הדרכה על המכשיר, והצלחתי להבין דיי מהר, איך זה עובד. בהדרכה שקיבלתי לא היו כמעט באגים או טעויות בעבודה מול האפליקציה, רק פעמים בודדות, (בעודי עוטה מסכה על הפנים), לא הובנתי.

 

פתרון להסחת דעת בנהיגה. אינפריס

 

את השלט ממקמים בקצה העליון של ההגה

 

יש כמה מתחרות בתחום, איך לא, תחום הבטיחות ברכב עף קדימה, בשל התקופה, ובארץ, כנראה שרכישת מובילאיי בכמעט מיליארד דולר, עשתה למישהו משהו. אז צצו אפליקציות, ומכשירים, שכולם באים לענות על הצורך להמשיך להיות בקשר, בתקשורת עם הסביבה בנהיגה, מאידך, לעזור לנו לא להדרדר להיסח דעת וחלילה לעשות תאונה.

בכלי הרכב המתקדמים, היוקרתיים בעיקר, ב.מ.וו, מרצדס, יש את הסייעות הקוליות, איתן ניתן לתקשר באנגלית – היי מרצדס, Could you turn on the air condition?

וכולי וכולי. אז הנה אפליקציה הכוללת מכשיר שדומה לשלט, בעברית. עליו מעט מאד כפתורים, ותפעול פשוט, אחרי שמתרגלים. השלט מולבש על ההגה כמו שעון, ונמצא בנקודה בה אנחנו רואים אותו ועדיין לא מאבדים קשר עין עם הכביש.

הכפתורים מסודרים בצורה הכי קרובה לשלט הסלוני, מבחינת העברת שירים (“חצים” בצדדים), ושימוש בווליום, למעלה למטה, כך שיהיה לנו קל להתרגל לשימו במכשיר.

השלט הזה מתאים לרוכבי אופניים ודו גלגלי. נראה לי אף יותר אידאלי לרוכבי אופניים ודו גלגלי, סייען קולי לא יעבוד ברעש, ולכן, התפעול דרך השלט מצוין להם. וכמובן, למי שיש אזניות, אוזניה, האפליקציה מתחברת אוטומטית לאזניות שלהם, דרך הבלוטות’, וכך, כל התקשורת היא דרך האוזניה בקסדה של הרוכב/ת, וניתן להמשיך לתפעל את השלט גם בלחיצות.

 

לסיכום: אני אישית, עדיין מנסה להתרגל לשלט, אחרי מספר ימים, ומוצאת את המכשיר הזה מעניין ושימושי. נוח להשתמש בו והוא חוסך התעסקות בנייד ללא ספק, ומרשים עם יכולות הקראת ההודעות שלו (גם הודעות וואטסאפ).
דבר אחד הטריד אותי – האפליקציה כל הזמן פועלת, והסמל שלה מופיע לי בנייד ביום יום בקיצורי הדרך במסך. קצת האח הגדול.  

 

מחיר – 330 ₪

המכשיר עובד “על” סוללה עגולה שקופה, יחסית זולה, החלפה אחת ל3 חודשים, על פי היצרן.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 4 =