עתיד ירוק – לקסוס הייבריד
צילום: שחר פרס, ענת דניאל
לקסוס IS300h |
נתוני צריכת הדלק שלה מעודדים – בנסיעת מבחן מאומצת של 350 ק”מ, משולבת נסיעה עירונית ובינעירונית, רשמה 13.6 קילומטר לליטר, מומנט לא כ”כ ספורטיבי של 22.6 קג”מ רק ב4200 סל”ד, אך עם תאוצה סימפטית שמזיזה את שני הטונות האלה מאפס ל100 קמ”ש ב8.4 שניות.
סיבוב קל ימינה של בורר מצבי הנהיגה, מעבר ל”מצב ספורט”, לוח המחוונים מקבל גוון אדום רשע, ושעון הECO הסימפטי מתחלף בשעון טורים חד ומעורר. מגבירה את הACS מערכת של צלילים נמוכים “מזויפים” שמעצימה את צלילי המנוע, ועוזרת להיכנס לאווירה. הכל מוכן, הנתיב התרוקן, הכביש רק שלי ושלה. אני לוחצת, מורידה הילוך בתיבה הידנית ומגבירה קצב, היא מאיצה בי לקחת עוד, מטפסת בקלות, חוצה נתיבים, מפלסת את דרכנו בדינמיות ובמינימום רעש וזעזועים בזכות מתלים יחסית רכים. מפיקה הנעה מרשימה והנאה וצלילים ערבים. האדרנלין מטפס לי במעלה הגב והכתפיים, ותוך דקות כל הגוף דרוך ותפוס, וההיברידית הזו רק התחילה להתחמם. הכביש לח מהגשמים הבלתי פוסקים, אבל האחיזה ללא פגם, וההגה מתקשר ומדויק. לחצתי עד קצה גבול היכולת שלי, עד שהדבר הזה במרכז הבטן הודיע לי ש”פוס משחק”. והלקסוס? היה לה עוד הרבה כוח לתת, ועדיין, משוגעת היא לא, ומנעד הביצועים שלה לא יוציאו אתכם משליטה.
יש מסך מגע 7 אינצ’, ומצלמת רוורס, ומסביב כפתורים, חיישנים, לחצנים וג’וייסטיק נחמד ששולט על הכל, וכוון ימינה ושמאלה ובחייאת, תנו לנהוג.
מה כן בא לי טוב? בורר מצבי הנהיגה, כיוון המושב החשמלי, מערכת השמע המצוינת שמקיפה אותך ומערכת בקרת האקלים, עם ממשק מגע מגניב – בעזרת ליטוף קל עם האצבע מעלה ומטה – מורידים ומעלים טמפ’ – הייטק. משהו נחמד לכם הגברים, ישנה אפשרות לאוורר את מושב הנהג ואת אזור החלציים בימי הקיץ החמים, בעזרת מאות נקבוביות בתחתית מושב הנהג, עם רמות של עוצמת אוורור. לנשים, ולא יצא לי להזדקק לזה, אבל ללא ספק בימים חורפיים הייתי מנצלת את זה בכל נסיעה, קיימת אופציה לחימום מושב הנהג, אירופה זה פה.
נקודת החוזק של לקסוס היא בדירוג זיהום האוויר שלה – 2, דירוג שבדרך כלל מאפיין מכוניות מיני עם מנוע 1000 סמ”ק. גם נתוני פליטת המזהמים בה מינורית יחסית – 103 גרם פחמן דו חמצני לקילומטר (ראה ערך “גזי חממה”, הגורם מספר אחת להתחממות הגלובלית ולסופת השלגים שתקפה אותנו ואת דני רופ בדצמבר). נתון שמכתיר ומשייך אותה לקבוצת המכוניות הכי פחות מזהמות בקטגוריה. ב אתרים בינלאומיים שעוסקים בסינון ובחירת הרכב הירוק והאולטימטיבי ביותר לרכישה היא זוכה לשבחים, ומכוניות ספורט חלומיות עם דירוגי זיהום 13-15 זוכות לכתף קרה וציונים נמוכים.
אנחנו חיים בעולם של מגמות וטרנדים שהולכים ובאים, משתלטים עלינו ונעלמים, ורובם, לראייה, תקועים אצלכם במחסן. ויש אופנות מוצדקות שהופכות לדרך חיים – ספורט, צמחונות, טבעונות, וכן, אותו הסיפור עם מכוניות היברידיות. זה התחיל במחזור בקבוקי פלסטיק או עיתונים, מיכלי קומפוס בחצר ומחזור פסולת אורגנית. זה מבורך, וזה שינוי שתופס תאוצה לא רק אצל צפונים עם הרבה זמן פנוי. התודעה השתנתה, אנשים מודעים לסביבה ולאוויר שהם נושמים, ואם “אוויר” אז חייבים להיות ערניים להשלכות שיש לייצור של הדלק למכוניות הבנזין שלנו. עולם הרכב מכוון לעתיד ירוק, וסוף סוף יש בארץ אור בקצה המנהרה המפויחת, יש עתיד למכוניות היברידיות, כאלה שלא רק מטיבות עם הסביבה, אלא גם עם הנהג, והלקסוס
IS300h היא הסימן הראשון לבשלות אמיתית של ההייבריד בישראל.מחיר: החל מ249,000 ₪
הדגם שנבחן פרימיום 289,000 ₪
אחלה דבר חברים כל הכבוד עבור הכתבה המושקעת בהחלט, וכמו כן הסקירה מצויינת ומספקת מידע רב !
תודה רבה, חברים