פולקסווגן גולף GTI דור 8.5 2024-25 סקירה וחוות דעת

פולקסווגן גולף GTI
פולקסווגן גולף GTI – מה אתם יודעים? התרופה למשבר גיל ה-40-50 זה שאסי, 4 גלגלים וסמל GTI
הדור 8.5 של המכונית המשפחתית פולקסווגן גולף הגיעה אלי לפני חודשיים, והתלהבתי ממנה קשות (יעידו 60 אלף הצופים בסרטון הטיקטוק שהעליתי), ועכשיו גרסת ה-gti המחוזקת ומגרגרת אצלי בחניה. ממתינה שאחליט לאן לקחת אותה.
יש מבחני דרכים שהם צפויים, למישהו יש ספק שהנהיגה ברכב לא תהיה מהנה? שיהיה חסר כוח? אחיזה, ביצועים? אני אעשה לכם ספויילר, מי שייקח אותה לקצוות, אבל ממש לקצוות, למסלול, לפניות קיצוניות, או יחווה איזו זווית גלגול, איזו החלקה קטנה, אבל גם זה, יהיה רק כדי לנסות להוציא מהרכב איזה מינוס. להתלונן על משהו.
הנה עוד ספויילר, הדבר היחיד שאפשר להתלונן עליו בנוגע לגולף GTI, זה שאולי היא לא מפונפנת מספיק בתא הנהג והנוסעים, היא יותר נוטה לסולידיות ושימושיות גבוהה למשפחה, מעומס טכנולוגיה, תאורות, מסכים ושאר צעצועים שתמצאו בסיניות חשמליות. וכן, אפשר ורצוי להתלונן על המחיר (308,000 ש"ח).

גולף GTI 2024-25

אייקון. גולף GTI
שוק רכב בצל משבר עולמי
מה שקרה בשוק הרכב האירופאי הוא מכה לאירופה, ומכה לנו. אירופה ניסתה ומנסה להלחם בכניסה האגרסיבית של המכוניות החשמליות מסין, הורידה / ביטלה את ההטבות שקיבלו האירופאים על רכבים חשמליים, כדי לנסות לבלום את הסיניות לפחות, וקיבלה אפקט בומרנג לא צפוי, אנשים הפסיקו לקנות חשמליות. זה כבר לא היה צעד משתלם.
ההכנסות של יצרניות הרכב הגדולות נחתכו, סליחה קרסו. המספרים הראו ירידה של 80-90 אחוז בהכנסות יצרניות ענקיות כמו ב.מ.וו, ופולקסווגן (בתוכה מותג אודי וכו). התוצאה של הקריסה הזו הייתה לגלגל את ההפסדים ללקוחות – להעלות מחירים, שוב ושוב.
אירופה בכלל, במשבר כלכלי ענק שהובילה להתייקרות של חומרי גלם, עלויות שילוח ואספקה בגלל המלחמה באוקראינה. כל הדרעק הזה ולא דיברנו על מה שקרה לנו, ישראל הקטנה במלחמה כבר שנה ו-4 חודשים. וגם סופגת את הטרור שהחות'ים (ימ"ש) עושים לנו במעבר תעלת סואץ.
כל אונייה שהייתה עוברת שם, הייתה בסכנה אמיתית של חטיפה, ומה אתם יודעים, רק השבוע גיליתי שעד היום יש אונייה יפנית חטופה/שבוייה עם כל הצוות היפני שהיה עליה, בידי התימנים. עם כל הכבוד, לנו יש בעיות יותר גדולות. אבל כן, מעבר המכוניות מסין לישראל דרך סואץ גרמה לנו לכאב ראש – התייקרות מחירי הסחורות והשילוח, ובשל העיקוף דרך אפריקה, גם לעיכוב בהגעת האוניות, פי 2 זמן.
@queenoftheroad.il גולף 8.5 GTI השתפרה עוד יותר מבחינת אחיזה ונוחות נסיעה, ויש גם יותר טכנולוגיה ואבזור נוחות. מנוע 2.0 ליטר, 265 כ"ס- 300 אלף שקלים #volkswagen #volkswagengolf #volkswagengolfgti ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
שנדבר על הרכב?
נתחיל מהעיצוב, שקיבל נגיעות קלות בחזית ומאחור, בעיקר בכל הקשור ליחידות התאורה. הן חדשות ומתקדמות, עם מערכת IQ.LIGHT מסוג MATRIX LED (בלילה התאורה מתחלקת בצורה חכמה לאזורים ספציפיים לראייה מירבית ומיטבית של הדרך).
מה שהכי בולט, הם סמלי ה-GTI בכל מקום, פולקסווגן משוויצים ב-gti מכל צד, ממש כמו מותג שעומד בעד עצמו. לא תראו גולף כמו שתראו GTI. דגם שהוא אייקון.
השינוי בתא הנהג והנוסעים בא לידי ביטוי במערכת המולטימדיה שדוברת עברית, עם מסך מגע גדול יותר, בגודל 12.9" ולוח מחוונים דיגיטלי. יש קישוריות מלאה ללא כבל למכשירים חכמים – אוטו אנדרואיד / אפל קארפליי, תצוגה עילית, וגם מערכת שמע של הרמן קרדון, מצלמות 360, כניסה ללא מפתח (חיישני קירבה), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושב מאחור ועוד.

פולקסווגן גולף GTI תא נהג

לוח מחוונים דיגיטלי

קישוריות לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי

פולקסווגן גולף תאורת אווירה
הדשבורד עוטה קרבון אמיתי, הדוושות עטויות פלדה, המושבים מושבי ספורט נאים מאד בצבעי אפור ככה, אפור בהיר ואדום, סאנרוף מעל הראש, כמו גם שני מתגי מגע להדלקת אור מעל הנוסע והנהג. בקונסולה תמצאו מקום ייעודי להנחת המפתח, ומשטח טעינה לנייד. מאחור, משענת יד לנוסעים עם מקום לבקבוקים/כוסות, ובגב המושבים כיסים קטנים בריפודים, לשימוש הנוסעים (נראה כמו מקום לטלפון).
תא הנוסעים נראה יותר יעיל ושימושי/פרקטי מפרימיום, אולי אפילו, נראה פשוט. תא המטען בנפח 374 ליטר, לא חשמלי. והכיוון ידני/מכני של פתחי האוורור מלפנים, וטוב שכך.

WAZE במערכת המולטימדיה ובצג העילי
מתחת למערכת המולטימדיה – 4 מתגים חשובים שהם קיצורי דרך חשובים, שלקח לי זמן לשים אליהם לב, אבל ברגע שקלטתי אותם השתמשתי בהם כל הזמן –
- מתג קיצור דרך לבקרת האקלים
- מתג גישה למערכות הבטיחות: כמו בקרת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התראה על היסח נהג, התראת עייפות (עצרו לקפה וסנדוויץ' בלי קשר לעייפות, זה כיף), בלימת חירום אוטונומית, סיוע במעבר נתיב (travel/side assist), אזהרה לפני יציאה מהרכב אם מכונית הולכת לחצות.
- מתג קיצור דרך למערכת סיוע בחנייה ומצלמות 360 יחד.
- מתג לגישה מהירה למצבי נהיגה: אקו, קומפורט, ספורט, והתאמה אישית, להתאמה סופר דופר מדוקדקת של רמת נוחות המתלים, 15 רמות ליתר דיוק בין נוחות ורכות מרבית לספורט וקשיחות גבוהה. וגם שליטה על היגוי (קומפורט או ספורט), מנוע, צלילי מנוע מבחוץ, וצלילי מנוע מבפנים) ועוד…

פולקסווגן גולף GTI סקירה
התכנסנו כאן בעיקר לנהוג, אז נדבר על יחידת ההנעה – מנוע 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 265 כ"ס מורגשים, מומנט של 37 קג"מ בין 1,600-4,500 סל"ד, תיבת DSG שבעה הילוכים, האצה מהמקום למאה קמ"ש ב-5.9 שניות, ומהירות מירבית עד 250 קמ"ש (לצערי, לא נבדק הפעם).
שמחתי שיש לי אופציה להגביר את צלילי המנוע, ונהגתי לחילופין עם מצב נהיגה נורמל וספורט. נורמל, בעיקר כדי לקבל נוחות מרבית בנסיעה עירונית (וזה קשה עם רכב ספורטיבי כמו ה-GTI), אבל כן, יש שיפור בנוחות מערכת המתלים. ובחרתי במצב ספורט – כי באנו ליהנות.
קל מאד לנהוג בגולף GTI, נוח לנהוג בה, ההיגוי שלה טוב, המתלים אוחזים (מתלים אדפטיביים, השיפטרים מאחורי ההגה עובדים מצוין ומשפיעים לטובה על חווית הנהיגה. כמה היא חזקה ככה היא נשלטת, אין באמת סיכוי לאיבודי שליטה מכוערים, גם אם משתעשעים. פולקסווגן עשו הכל כדי שתשארו על ארבעה גלגלים, והרכב עטוף במערכות עזר לנהג ושאר מערכות בטיחות קריטיות.

לוגו מואר חדש בחזית. גולף GTI

תא נוסעים פשוט ושימושי

פולקסווגן גולף GTI תא מטען (374 ל')
המשלוח הראשון (30 מכוניות) נמכר דיי מהר. ויש צפי למשלוח קרוב נוסף. רכב בשווי 300 אלף שקלים, זה מרשים. מצד ראשון, מחירוני כל המכוניות עלו, חלקן ללא כל פרופורציה. מכוניות מיני נחמדות, דלות אבזור ונטולות ביצועים עולות 110 אלף שקלים, וקרוסאובר משפחתי (בנזין) ממותג פופולרי עממי עולה 200 אלף שקלים וצפונה, אז מה נשאר להגיד?
מצד שני, אין מכוניות כמו הגולף gti, מכוניות משפחתיות חזקות/ספורטיביות, נוחות ומרווחות ל-5 נוסעים. אין לה כמעט מתחרות בשוק, וזה משאיר אותה אטרקטיבית ורלוונטית גם היום. אם יש אחת או שתיים בקטגוריה הן לא נוחות, מאובזרות או מודרניות מספיק.

פולקסווגן גולף GTI במחיר 308,000 ש"ח
שנסכם?
פולקסווגן גולף gti הפכה להיות מכונית נוחה ואוחזת יותר, עם היגוי מדויק, בלמים חזקים וראויים לכוח שלה, הרבה יותר טכנולוגיה ואבזור נוחות, ונשארה מכונית מרשימה שמעניקה חוויית נהיגה מצוינת. המחיר עלה משמעותית, מה שהופך את החלום לקצת יותר רחוק ומאתגר לאוהבי הדגם.
דירוג בטיחות ישראלי 7 מתוך 8
צריכת דלק משולבת במבחן 10.5 קילומטר לליטר
דירוג זיהום 15 מתוך 15