פולקסווגן טאיגו 1.0 ליטר (רמת גימור סטייל) – מבחן דרכים

 

פולקסווגן טאיגו 1.0 ליטר

פולקסווגן טאיגו

 

פולקסווגן טאיגו הוא רכב פנאי עם עיצוב קופה ומנוע טורבו חסכוני – האם הוא מציע את השילוב האידיאלי בין סגנון לשימושיות? יצאנו למבחן לגלות את התשובה

 

פולקסווגן טאיגו מהווה תוספת מעניינת להיצע רכבי הפנאי של היצרנית הגרמנית, כשהוא מביא עימו עיצוב קופה ייחודי לצד השימושיות שמציעים רכבי הפנאי הקטנים. הדגם משווק בישראל ברמת גימור אחת – "סטייל", ומוצע עם מנוע 1.0 ליטר טורבו ו-1.5 ליטר טורבו.

תג המחיר לגרסת ה-1.0 ליטר עומד על 160,900 שקלים, כאשר מחירה של גרסת ה-1.5 ליטר עומד על 174,900 שקלים. תוספת לא קטנה עבור 500 סמ"ק, מה שגורם לרוב הצרכנים להתעניין בגרסת ה-1 ליטר אותה לקחנו למבחן הדרכים.

הטאיגו, שמבוסס על רצפת הפולו, מציג מראה ספורטיבי יותר לעומת הטי קרוס שמבוסס על אותה רצפה. 

 

פולקסווגן 1.0

פולקסווגן טאיגו רכב פנאי עירוני

פולקסווגן דגמים

 

עיצוב חיצוני 

פולקסווגן טאיגו כאמור מבקש לבדל את עצמו מהטי קרוס, איתו הוא חולק פלטפורמה, על ידי עיצוב ספורטיבי יותר. חזית הרכב מאופיינת בשבכה גדולה עם סמל פולקסווגן במרכזה, יחידות תאורה מודרניות עם תאורת מטריקס LED המסייעת בנהיגה לילית, וקווים מודגשים לאורך המרכב.

מהצד ניתן להבחין בקשתות גלגלים מודגשות מפלסטיק שחור, לצד קווי מתאר דינאמיים המובילים לחלק אחורי המשתפל בסגנון קופה. מאחור, מסיט רוח בולט ויחידות תאורה מחוברות מוסיפים נופך מודרני וייחודי. בנוסף, החלק האחורי נראה רחב בזכות פס התאורה המחבר בין הפנסים, והוא משדר מראה יוקרתי יותר מדגמים מקבילים.

הצללית הכללית של הרכב נמוכה יותר מזו של פולקסווגן טי קרוס, וכתוצאה מכך מתקבלת תחושה מעט יותר דינאמית. 

 

פולקסווגן טאיגו תא נהג

פולקסווגן רכב קטן

 

תא נוסעים 

עיצוב תא הנוסעים של הטאיגו אינו פורץ דרך, אך הוא מציג סביבה מוכרת ושימושית. לוח המחוונים הדיגיטלי מספק תצוגה ברורה, ותפעול מערכת בקרת האקלים פשוט הודות לפקדים פיזיים.

מסך המולטימדיה אינו מהגדולים בקטגוריה, אך הוא מציע ממשק נוח ואינטואיטיבי. איכות החומרים סבירה אך אינה מצטיינת, כאשר התחושה היא שמדובר בחומרים שנבנו על מנת לשרוד לאורך זמן. מושב הנהג נוח וכולל תמיכה לגב התחתון ותמיכה צידית.

למרות שהתכנון הכללי של הקונסולה המרכזית אינו חדשני, הוא שימושי למדי ונוח לשימוש. בורר ההילוכים הגדול מזכיר את הדגמים הוותיקים של פולקסווגן, ולמרות הגעתו של הדור החדש עם מתגים קטנים יותר, כאן עדיין ניתן למצוא שליטה מסורתית.

אחד היתרונות הגדולים הוא פקדי השליטה הנפרדים למערכת המיזוג, בניגוד למסכים משולבים שקיימים בדגמים אחרים של הקבוצה.

המושב האחורי מציע מרווח ברכיים טוב, אך נוסעים גבוהים עלולים לחוש צפיפות מסוימת אם הנהג גם כן גבוה. מרווח הראש מפתיע לטובה ביחס לקו הגג המשתפל.

האבזור מאחור כולל שני שקעי USB, כיסים בגב המושבים ותאורה אישית לכל נוסע. חסרו לנו ברמת המחיר הזו פתחי מיזוג ומשענת יד מרכזית. תא המטען בנפח 440 ליטר (15 ליטר פחות מהטי קרוס) מספק פתרון אחסון נוח, וניתן להגדיל את נפחו על ידי קיפול המושבים האחוריים.

 

VOLKS TAIGO

פולקסווגן טאיגו מבחן דרכים

 

על הכביש

מנוע ה-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים, המוכר מדגמים אחרים בקונצרן פולקסווגן, מפיק 115 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

התאוצה זריזה יחסית, במיוחד במהירויות עירוניות, והביצועים נשמרים גם בנסיעה בין-עירונית, כל עוד הכביש המהיר אינו כולל עליות תלולות מידי.

התנהגות הכביש מפתיעה לטובה: הכניסה לפניות מדויקת, זוויות הגלגול נמוכות יחסית והמרכב מגיב היטב להעברות משקל.

תיבת ההילוכים פועלת היטב, במיוחד במצב ספורט בוא היא ממש מתמסרת לגחמות רגלו הימנית של הנהג, אך מערכת הסטארט-סטופ סובלת מרעידות בהתנעה ומפעולה איטית.

נוחות הנסיעה קשיחה יחסית, אך משתפרת ככל שהמהירות עולה, ובידוד הרעשים טוב ביחס לקטגוריה.

על כבישים משובשים הטאיגו עלול להיות קופצני מעט, אך באופן כללי הוא אינו מתרסק על מהמורות.

צריכת הדלק בנהיגה שאינה חסכונית עומדת על כ-13-14 ק"מ לליטר, כאשר בנסיעה רגועה יותר ניתן לראות נתונים טובים יותר הנעים סביב ה-16-17 ק"מ לליטר.

 

פולקסווגן מולטימדיה

פולקסווגן תיבת הילוכים

פולקסווגן טאיגו מידות

פולקסווגן טאיגו תא מטען

בטיחות וטכנולוגיה 

פולקסווגן טאיגו מצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, ביניהן בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. בנוסף, הוא כולל מערכת שמירה על ערנות הנהג, המזהה עייפות וממליצה על הפסקת מנוחה במידת הצורך.

 

פולקסווגן טאיגו חוות דעת

טאיגו 1.0 ליטר – סקירה וחוות דעת

 

שלב הסיכומים

פולקסווגן טאיגו מציע עיצוב חיצוני ייחודי בשוק רכבי הפנאי, צריכת דלק נמוכה בגרסת מנוע ה-1 ליטר, והתנהגות כביש טובה למדי עם הרבה בטחון מאחורי ההגה. הוא אינו מצטיין באיכות החומרים או בנוחות הנסיעה בעיר, אך מספק חוויית נהיגה נעימה, בידוד רעשים טוב ושימושיות טובה. במידה ואתם מחפשים רכב פנאי קטן עם מראה שונה – הטאיגו בהחלט שווה בדיקה.

 

יובל לוי

יובל לוי, נשוי + 1, גר בפתח תקווה (חוץ מזה כמעט ואין עוד מגרעות), רו"ח בהשכלתו. חוץ מהתשוקה העזה למספרים, ליובל תמיד היתה פינה חמה בלב לרכבים. יובל טרם מצא תשובה לשאלה הקיומית מה עדיף: הנעה קדמית, אחורית או כפולה, ולכן מצא את עצמו בעיצומו של משבר גיל ה-40 עם שלושה רכבים בחניה: פיג'ו 106 ראלי, טויוטה MR2 וסובארו אימפרזה GT.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments