פולקסווגן טיגואן מתיחת פנים 2020 (מנוע 1.5 ל’) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולקסווגן טיגואן מבחן דרכים
פולקסווגן טיגואן מתיחת פנים 2020 (מנוע 1.5 ל’) מבחן דרכים

 

 

פולקסווגן טיגואן מקבל מתיחת פנים של אמצע הדור השני(2020), הכוללת תוספות אבזור נוחות מתקדם, ומערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, וגם מנוע מעניין של הקונצרן, 1.5 ליטר עם 150 כ”ס. אז מה השתנה בדיוק, ואיך כל זה מרגיש? מבחן דרכים

 

אז מה השתנה?

מבחוץ, הטיגואן המחודש עבר עדכוני עיצוב קלים, כמו גריל חדש ורחב בצבע כרום ויחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED כסטנדרט. כעת יש לו קווי גימור הנמתחים ממכסה המנוע, דרך צידי הרכב אל חלקו האחורי ומעניקים לו מראה שרירי ומודרני יותר. כאשר הפולקסווגן טיגואן ברמת הגימור הגבוהה, Life Plus מקבל גם שלדה דינמית, עם מתלים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה. 

 

 

1.5 ליטר טורבו בפולקסווגן טיגואן?

 

המנוע בפולקסווגן טיגואן המחודש (מתיחת פנים), הוא מנוע בנפח 1.5 TSI המשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים, בעל הספק של 150 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד ומומנט מירבי של 25.5 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד.

 

פולקסווגן טיגואן המחודש

 

 

בואו נדבר על המנוע הזה, ואיך הוא “יושב” על הטיגואן?

 

הופתעתי מאד לגלות שגם עם המנוע הזה, הטיגואן לגמרי רכב לקרוזינג – רכב לנסיעות ארוכות ליום יום. מי שנוסע או נוסעת נסיעות ארוכות במשך השבוע, זה הרכב בשבילו/ה. רכב נוח מאד, בזכות מתלים אדפטיביים ברמת הגימור הגבוהה, רכב שקט מאד, עם איטום רעשים מרשים. גם במהירות גבוהה מאד נשמעו מבפנים מעט רעשי מנוע ורוח, וכמעט ולא נשמעו רעשי כביש.

המנוע הזה מאיץ טוב, “סוחב” טוב, מגיע למהירויות גבוהות מאד, אבל על הרכב הדיי גדול הזה, במשקל של יותר מ-1.6 טון, המנוע הזה לא מספיק לתחושתי, או אולי נכון יותר להגיד, לא מדויק מספיק. הוא מצוין לג’יפון המתחרה סיאט אטקה, ששוקל 1400 ק”ג (200 ק”ג פחות מהטיגואן), אך למידות והמשקל של הטיגואן הגדול והמרשים, יש להתאים מנוע אחר… כמו, זה שיגיע בתחילת 2021, בנפח שני ליטר, טורבו, עם הספק של 190 כ”ס.

ושוב, אני חייבת להדגיש, לא תרגישו שחסר לכם כוח בנסיעה, בשום שלב, או שלא נוח לכם, או מרעיש לכם… לא לא. הרכב הזה פשוט נוח ומהנה לנהיגה. יש הרבה כוח, איטום רעשים מרשים, ואת המנוע לא שמעתי, רק אם אימצתי אותו ממש.

צריכת דלק: 11.5 ליטר ל-100 קילומטר בנסיעה מאד לוחצת. נהגים פחות לוחצים ומזדרזים, יוכלו להוציא נתונים טובים הרבה יותר, לכיוון ה-8-9 ליטר ל-100 קילומטר.

 

 

חישוקי סגסוגת "18 טיגואן
חישוקי סגסוגת “18

 

חלונות כהים. פולקסווגן טיגואן
חלונות כהים

 

 

מצבי נהיגה

 

אני בנסיעה, לא במצב ספורט. לוחצת על דוושת הגז, והיא מגיבה היטב, לא חסר כוח. נוהגת בעיר ומחוץ לעיר, עושה תמרונים כיפים בין מכוניות ושאר מכשולים, בזכות ההיגוי המצוין. פשוט רכב מהנה מאד לתמרון ונהיגה. ואת זה אני אומרת בעיקר בהשוואה לג’יפון האחרון שהיה אצלי במבחן דרכים, שאת שמו לא אציין, שבתמרון לא נכון, או מסוכן, ההגה הגיב ממש לא טוב, והייתי על סף התקף לב. אז הפולקסווגן טיגואן החביב הזה עושה לי עכשיו תיקון… ואפרופו תיקון, כן, יש תיקון סטייה מנתיב, והוא מגיב ומתקן היטב.

כעת אני במצב ספורט, ההילוכים נמתחים ונמשכים מעלה מעלה במעלה הסל”ד. המתלים והמנוע עוברים למצב קרבי יותר, והתחושה היא נמרצת יותר. יש מנופים מאחורי ההגה, שעוזרים לי ליהנות עוד יותר מהעברת הילוכים ידנית, וגם להשתלט על אופי התיבה, שעובדת למרבה הפלא מצוין בטיגואן, ומעבירה הילוכים בדיוק רב, מבלי לאבד מומנט במעלה מד המהירות, וההיפך, גם הורדת ההילוכים של התיבה בהאטה ועצירה, טובה ומסונכרנת היטב עם המנוע. ואף על פי כן, גם כשהרכב מרגיש יותר נמרץ וחד במצב ספורט, היה לי נוח ומהנה מספיק לנהוג גם במצב נהיגה “קומפורט” “הרגיל”, וצריכת הדלק גם לא מתדרדרת.

 

 

פולקסווגן טיגואן תא נהג

 

בקרת אקלים במגע

 

מצלמת רוורס. ממשק מולטימדיה משופר

 

צג עילי נשלף. פולקסווגן טיגואן
צג עילי נשלף

 

 

יש הרבה אבזור חדש שנכנס במתיחת פנים, בשתי רמות גימור – לייף, ולייף פלוס:

 

 

השינוי המשמעותי בטיגואן מתוח הפנים נמצא בתוך תא הנוסעים, עם תוספת מערכות טכנולוגיות מתקדמות:

 

ברמת הגימור Life מוצעת כסטנדרט מערכת תצוגה עילית Head up display, תאורת LED, מערכת מולטימדיה “8 עם חיבור ל-App Connect, משטח טעינה אלחוטי נייד, פתיחה והנעה של הרכב ללא מפתח (Keyless) מצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים. 

ברמת הגימור הבכירה, Life Plus, זו הנבחנת, יש בנוסף – מתלים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה, מושבי עור חשמליים בעלי זכרון, לוח שעונים דיגיטלי Active info Display, מערכת מצלמות היקפיות, מערכת Easy Open לפתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, חלונות אחוריים כהים וחישוקי סגסוגת “18.

 

סאנרוף תקבלו בהזמנה אישית, ולמה צריך את הפתחים האלה בגג?

 

פולקסווגן טיגואן 2020 חוות דעת

 

זיכרונות לכיוון מושב

 

פולקסווגן טיגואן מגיע בשתי רמות, אני קיבלתי את הלייף פלוס, הרמה הגבוהה יותר. אין בה סאנרוף, רק בהזמנה מיוחדת. בגג הרכב מוקמו להם שני תאים, שאני לא מצאתי בהם כל כך שימוש, אבל אפשר לאחסן בהם משקפיים ועוד. אפשר גם בלעדיהם.

מערכת המולטימדיה התחדשה, היא מתקדמת ומרשימה יותר, עם שליטה על בקרת האקלים, גם ליושבים מאחור (גם ליושבים מאחור יש שליטה על הטמפרטורה באזור שלהם). התפעול שלה נוח ואינטואיטיבי למדי. מערכת השמע טובה, החיבור לנייד פשוט, והטכנולוגיה בה ממש מרשימה.

בקרת אקלים במגע, מתופעלת אם כן, במגע, על ידי החלקת האצבע לימין או לשמאל, וזה יפה ומעניין, ועובד טוב. בזמן נהיגה, סביר להניח שהתפעול יהיה פחות מושלם – פעולת ההחלקה ימינה או שמאלה, לטובת שינוי הטמפרטורה, מורידה ומעלה טמפרטורות באופן חצי אקראי, ואולי גם לפי עוצמת הלחיצה. כך או כך, אתם תתרגלו אליה, ואולי הלחיצות שלכם יהפכו להיות מדוייקות עם הזמן. התפעול הוא סך הכל נוח ומתקדם, ועל זה אני מברכת. קידמה אינטואיטיבית, לא מסובכת.

 

נראה שרירי יותר ב2020

 

פולקסווגן טיגואן נראה גדול יותר מהמתחרים בשל אורכו וגובהו, וגם בתא הנהג והנוסעים יש תחושה מאווררת ומרווחת למדי. מרווח הפנים גדול מאחור, ואידיאלי למשפחה של 4-5 נפשות, עם מושב שזז על מסילה, לנוחיות מירבית, כיסים מעניינים ושימושיים במושבים שמלפנים, מקום לכוסות מאחור, ופתח גישה לתא המטען מהמושב האחורי (ותא מטען שנפתח באופן חשמלי).

 

יותר מ-600 ליטר נפח הטענה בתא המטען

 

מרווח ברכיים גדול ליושבים מאחור, ומקום לקפה

 

פתחי אוורור ליושבים מאחור, כולל שליטה על הטמפרטורה

 

מערכות בטיחות מתקדמות קיימות ושנוספו:

מבחינת מערכות בטיחות, פולקסווגן טיגואן המחודש מציע שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ביניהן: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת זיהוי שטח מת וסיוע במעבר נתיב (Side Assist), מערכת חנייה אוטומטית – Park Assist ו-9 כריות אוויר.

 

תיקון סטייה מנתיב עובד טוב, והתראות הבטיחות נחמדות מאד, ולא מבהילות. מלבד התראה ל”החזרת הידיים להגה” למרות שלא עזבתי ממש את ההגה, נשמע צליל שהזכיר כיבוי כללי של מערכות, כאילו הטיגואן עומד לסגור את עצמו ולהעלם, צליל לא קשור, וזה היה משעשע ומבהיל גם יחד.

 

והסמל התעדן… פולקסווגן

 

מסכמים

אני מאד אוהבת את הרכב הזה. אני אוהבת את המתלים המשככים של הפולקסווגן טיגואן, את הבלמים האפקטיביים, את ההיגוי שכיף כל כך לתמרן איתו בעיר ובנסיעות בינעירוניות. הכל מרגיש טוב בטיגואן, רק מנוע ה-1.5 ליטר טורבו לא מושלם לטיגואן, לא ממצה את הגודל ואת העוצמה שאפשר לתת לרכב הזה.

כך או כך, אני ממליצה על הרכב הזה לאנשים שנוסעים הרבה, ביום יום או סופי שבוע. נסיעות ארוכות עברו לי ועלי, בלי להתעייף כלל, בזכות נוחות הנסיעה, נוחות המושבים, והאווירה המאד שקטה ונינוחה ברכב.

 

מחירים:

מחיר גרסת ה-1.5 ליטר ברמת גימור Life מתחילה ב-174,900 ש”ח
מחיר הגרסה הנבחנת, 1.5 ליטר, ברמת גימור Life Plus מ-199,900 ש”ח.

דגם ה-2.0 ליטר עם 190 כ”ס צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2021. שווה את ההמתנה, לדעתי.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “פולקסווגן טיגואן מתיחת פנים 2020 (מנוע 1.5 ל’) מבחן דרכים”

  1. ברשותי טיגואן לייף פלוס 2021, רכב פשוט מצויין, נהניתי מהסקירה והסכמתי עם כל הכתוב בה. טכנולוגיה עילית, נוחות, מרווח, הנדסת אנוש גבוהה ביותר, איבזור בטיחות עשיר, חסכונית בנהיגה נינוחה, כיף לנסיעות בתול העיר ומחוצה לה. איכות ללא תחרות.
    לסיכום: רכב שמרגיש הרבה יותר יקר ויוקרתי. פשוט מצויין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three − two =