פולקסווגן טי קרוס (1.0 ליטר טורבו) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לפולקסווגן טי קרוס (T CROSS), קרוסאובר קומפקטי ומעוצב, עם מנוע ליטר, הרבה סטייל ואופי ומחיר “עממי”

 

פולקסווגן טי קרוס (1.0 ליטר טורבו) קרוסאובר קטן – מבחן דרכים


בסוף השבוע הגיע אלי אחד הקרוסאוברים המרעננים ויפים שנתקלתי בהם בקטגוריה – רכבי פנאי שטח עירוניים. 
פולקסווגן טי קרוס. על פניו “עוד קרוסאובר”, בין עשרות כלי רכב צבעוניים שמופיעים אצלנו בארץ כמו… אתם יודעים. ההבדל, או הבדלים יבואו לידי ביטוי בעיקר אחרי שתשבו במושב הנהג, ואז תתניעו. ההבדל הגדול המיידי, והיתרון הבולט, הוא המראה החיצוני המשובב נפש של הטי קרוס, בצבעי כתום או טורקיז (יש עוד צבעים, אבל השניים האלה פשוט יושבים על הרכב בול). ויש את יחידת התאורה מאחור, שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים, יפה, ולא מזכירה אף רכב אחר.

פולקסווגן טי קרוס מגיע עם מנוע אחד בלבד לארץ, בנפח ליטר טורבו, עם הספק של 115 כ”ס, מומנט מרבי של 20.4 קג”מ בין 2,000-3,500 סל”ד, האצה מאפס למאה קמ”ש ב- 10.2 שניות. משודך לתיבת הילוכים DSG, עם 7 יחסי העברה. מנוע הליטר מרגיש דינאמי בצורה מאד מפתיעה. קרוסאוברים בשל גובהם, עדיין מצליחים לבלבל אותנו עם ה”ג’יפים של פעם”, וזה עדיין לא נתפס, איך רכב “כזה גדול” מונע על ידי מנוע כזה קטן. ההבדל הוא וצריכים לזכור, שקרוסאובר הוא לא ג’יפ – לא בגודל, לא במשקל, ולא במכלולים. כלי הרכב של ימינו כוללים פלטפורמות קלות ומתקדמות יותר, מגדשי טורבו מתקדמים שהופכים את מנוע הליטר למנועי סילון קטנים, ויש עוד טכנולוגיות שמבדילות “שמיים וארץ” בין הג’יפים של פעם לג’יפונים של היום.

המנוע הקטן של הטי קרוס, שיושב במכוניות סופרמיני ומיני, עושה עבודה טובה בצורה יוצאת דופן, ויחד עם התיבה האוטומטית, שאמנם מעבירה הילוכים מעלה מעלה במהירות (ב-80 קמ”ש כבר נכנס ההילוך השביעי לפעולה), אך בכך, שומרת על סל”ד בריא בנסיעה עירונית ובינעירונית. צריכת הדלק נותרת בריאה ומפתיעה לטובה, ולא חסר מומנט באף הילוך.

 

יחידת תאורה מהפנטת ושובת לב. פולקסווגן טי קרוס
קרוסאובר קומפקטי עירוני וצעיר. T CROSS


עם כמה שהרכב הזה מרגיש דינאמי ונפלא, מנוע 3 צילינדרים נותר מנוע 3 צילינדרים על כל יתרונותיו (חיסכון בדלק, זיהום אוויר נמוך), וחסרונותיו (מורגש בעמידה/עצירה, פחות חזק, במהירות גבוהה, ופחות חזק, נקודה.) ואין דרך להמנע מהמחשבה, מה מנוע 1.5 ליטר טורבו היה עושה לו. לדעתי, פשוט הופך אותו לאחד הקרוסאוברים הכדאיים וטובים בקטגוריה. מבחינת המתלים, אפשר להיות שבעי רצון מהספיגה כפי שהיא, אם תכניסו את הרכב לקונטקסט שלו – קרוסאובר עירוני קומפקטי, אזי הוא סופג ומשכך היטב. איטום רעשי הדרך זוכה ממני לנקודות זכות בגלל שהגעתי עם ציפיות נמוכות והופתעתי לטובה, בעיקר איטום רעשי הרוח.

חזרה ליתרון הגדול שדיברתי עליו בהתחלה, זה שמתחיל בישיבה על מושב הנהג. ישיבה, שגם ישבן לא מקצועי, שלא ישב על מושבים של 400 מכוניות אחרות, ירגיש בהבדל – המושב תומך ונוח, הישיבה גבוהה בצורה מיטבית, ותחושת שליטה והנאה אופפת אותך ברגע. כן, כל התחושות האלה מישיבה בלבד על המושב.

פולקסווגן טי קרוס יושב על הפלטפורמה של אחותו מסיאט, הסיאט ארונה, ומתחרה ישיר שלה ושל הקאמיק. ההשוואה בין שלושת אלה הייתה אצלי בראש ברוב מבחן הדרכים. הרשו לי לתמצת לכם את ה”מלחמה הקטנה” הזו בין בני המשפחה כך: שלושתן מכוניות טובות מאד, וכמעט זהות לחלוטין, שמונעות באותו המנוע, וחולקות מכלולים משותפים.

 

גוף קטן מנוע קטן. ליטר טורבו עם 115 כ”ס
חישוקי 17′ ברמת הגימור הגבוהה – 140,000 ש”ח
פולקסווגן ב-130,000 שקל


לסקודה קאמיק יתרון של מרווח פנים, אבזור ובטיחות פאסיבית (9 כריות אוויר), והוא גם היחיד מבין ה-3 שמגיע בגרסת מנוע 1.5 (וזה שובר שיוויון רציני מאד). לפולקסווגן טי קרוס יתרון של הנאה מנהיגה, התנהגות טובה, ואם שואלים אותי אז גם יתרון בעיצוב, לסיאט ארונה יתרון גדול(!) במחיר, 5 ליטרים נוספים בנפח תא המטען, מרווח גחון גדול יותר ומשקל עצמי נמוך יותר.

מרווח הפנים בטי קרוס: 3 נוסעים ייכנסו, עם מרווח לא גדול לידיים, (קוראים לזה בשפה המקצועית מרווח “מרפקים”). אם הנוסע שיושב באמצע אינו ילד, הוא יצטרך למצוא לעצמו מקום לדחוס את הרגליים ולחלוק עם זוג רגליים נוספות, והוא כנראה יהיה זה שישלם את מחיר הנוחות. השניים שישבו בצדדים, ייהנו ממספיק מרווח פנים. גם 3 מושבי בטיחות ייכנסו, בלבד שאחד מהם יהיה בוסטר, וימוקם באמצע. תא המטען בנפח 380 ליטר, נבדק על ידי בסופר יוחננוף הקרוב לביתי. 600 ש”ח של קניות (בערך 15 שקיות), נכנסו בקלות, יחד עם תיק הטניס שנותר שם מחוג טניס לאימהות, ונותר עוד מקום ספייר מעל.

 

סביבת נהג יפה, איכות חומרים סבירה. טי קרוס
מערכת מולטימדיה טובה ונוחה לתפעול. תא נהג פולקסווגן טי קרוס

 

אם כבר נכנסו לתא הנוסעים, אז סקירה קצרה על תא הנהג: תא הנהג והנוסעים מעוצב בצורה יפה, שמושכת את העין. זרימה ישירה עם התחושה הצעירה של העיצוב החיצוני, מראה שלגמרי ישבה את ליבן של נהגות, משפחות צעירות, זוגות צעירים ומבוגרים כאחד, וגם צעירים חובבי המותג (בעלי פולקסווגן גולף, פולקסווגן בונה עליכם עם הטי קרוס).

סביבת הנהג לא פולקסווגנית טיפוסית, אולי במראה כן, אך איכות החומרים בה לא מהגבוהות ולא מהמרשימות. יש גבול לכמה שניתן להכניס look and feel של פולקסווגן ב-130 אלף שקל. כן, יפה פה מאד, ונעים לעין/לשהייה, אך אם תמששו, תרגישו שהחומרים פלסטיים למדי. זה באמת עניין של סדר עדיפויות. יחד עם זאת, יש מספיק יתרונות שישכיחו מכם את עניין המנוע הקטן, ואיכות החומרים, כמו למשל, אחלה חוויית נהיגה, וצריכת דלק שמסתכמת ב12.5 קילומטר לליטר בנהיגה לא מתונה.

 

רמת גימור קומפורט ליין פלוס: כניסה והתנעה ללא מפתח, חיווי רכב בשטח מת
לוח שעונים דיגיטלי ברמת האבזור הגבוהה


במרכז תא הנהג מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני בגודל 8′, הכוללת דיבורית, וחיבור לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד (שלא זמין בחנות האפליקציות בארץ, אז על מי אנחנו עובדים), והגרסה הפיראטית שלו זוועה (Auto android). המערכת, כך או כך, נפלאה, עובדת טוב, קלה פשוטה, ונראית טוב. יש מערכת בקרת אקלים, 6 רמקולים, מצלמה אחורית, מראות צד מתכוונות ומתקפלות חשמלית, מערכת סטארט אנד סטופ, שאין שום צורך בה, זה רק מטריד ומעכב את היציאה מהמקום, וגם תאורת חניה או תאורת וולקאם אם תרצו, שמשתקפת על הרצפה כשאתם באים או הולכים מהרכב. 

מה לגבי בטיחות? הפולקסווגן טי קרוס מגיע ברמת הגימור הבסיסית שלו (קומפורט ליין – 129,900 ש”ח), עם רוב מערכות הבטיחות המתקדמות הנחוצות: ממערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במקרה חירום, מערכת לניטור מרחק מהרכב מלפנים, בקרת סטייה אקטיבית מהנתיב (כלומר ההגה ימשוך אתכם בחזרה לנתיב אם תסטו ממנו), מערכת התראה לעייפות הנהג, ועוד.

מושב נוסעים מאחור, הנוסע האמצעי ישלם במקום לרגליים
2 כניסות USB ותא אחסון לנייד?

ברמת הגימור הגבוהה (קומפורטליין פלוס) הפולקסווגן טי קרוס החתיך, זוכה גם למערכת כניסה והנעה ללא מפתח (חובה, ושווה את התוספת במחיר), מערכת זיהוי רכב בשטח מת (חובה, מציל חיים), לוח שעונים דיגיטלי, מושבים מעוצבים מקדימה, חלונות אחוריים כהים, חישוקי 17′ במקום 16′ וצידת צמיגים גדולה יותר. במשפט. שווה את התוספת של 10,000 ש”ח במחיר.  

אז מה יש לנו פה? רכב פולקסווגן עממי יחסית, עם תמחור עממי יחסית, שנראה טוב, מסובב ראשים של ממש, נוסע טוב, נוח ובטיחותי, עם מנוע קטן וחסכוני, במחיר שלא היה קיים במחירונים של פולקסווגן עד היום. החל מ129,900 ש”ח, ועד 139,900 לרמת האבזור הגבוהה, והמומלצת יותר.

מי קהל היעד / הלקוחות? כל חובבי הקונצרן באשר הם, נהגים או משפחות “המגיעים” מקטגוריית הגולף, וכל מי שמזהה את הקסם שבקרוסאובר הזה ממבט ראשון.

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “פולקסווגן טי קרוס (1.0 ליטר טורבו) מבחן דרכים”

  1. שמח לראות עוד מישהו שחושב שמערכת סטארט אנד גו פשוט מיותרת ומעצבנת.
    מעבר לכך גם האנדרואיד אוטו בגרסה שכן אפשר להתקין אינה יעילה וזורמת במרבית המקרים כמו מערכת שמותקנת במערכת המולטימדיה המקורית.
    ואולי זו יכולה להיות פנייה ישירה ליבואנים- תנו לנו ווייז מובנה. אנחנו קהל שבוי שטוב לו עם מה שעובד לו טוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × one =