פורד פומה החדש (1.0 טורבו 125 כ”ס) החל ב-127,900 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורד פומה החדש (1.0 טורבו 125 כ"ס) החל ב-127,900 ₪
פורד פומה החדש (1.0 טורבו 125 כ”ס) החל ב-127,900 ₪

 

דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את פורד פומה – קרוסאובר קומקפטי מעוצב ומאובזר, עם מנוע ליטר טורבו, אקו בוסט, עם 125 כ”ס, 3 רמות גימור, החל מ-127,900 ש”ח 

 

השם “פומה” לא נבחר במקרה. הוא ממשיך את דרכה של הפומה המקורית, מכונית קופה ספורטיבית וקומפקטית מבוססת דגם הפיאסטה, שפורד השיקה באירופה בסוף שנות ה-90′. ה-Puma החדשה מביאה הרבה מהרוח השובבה והדינאמיות שהיו לדגם המקורי, תוך עדכון לצרכים ולציפיות של הנהגים והנוסעים בעשור השלישי של המאה ה-21. מאז הצגתו זוכה הרכב לשבחים רבים בעיתונות הרכב האירופאית אשר משבחים את המיקוד בנהג מבלי לוותר על השימושיות היומיומית הנדרשת מקטגורית רכבים זו.

 

פורד פומה תא מטען בנפח 410 ליטר
תא מטען בנפח 410 ליטר

 

מגה בוקס תא מטען פורד
שטח הטענה נוסף בתא המטען – מגה בוקס

 

לקוחות הקטגוריה מחפשים מכונית קומפקטית, עם עיצוב בולט, ופתרונות לצרכים היומיומיים. הפרופורציות של העיצוב, גורמות לפומה להיראות גדולה ממידותיה (אורך – 4.20, רוחב 1.80). מידותיה הקטנות יחסית של הפומה יועילו מאד בתמרונים עירוניים וחניה, זאת ועוד, רדיוס הסיבוב שלה זהה לזה של הפיאסטה הקטנה.

אזור תא המטען קיבל תשומת לב מיוחדת על מנת שיוכל לענות לדרישות היום יום של הלקוח, ונפחו מהגדולים בקטגוריה – 410 ליטר (ללא גלגל רזרבי – 456 ליטר). חלק מהתכנון החכם של תא המטען הוא באמצעות ה- MegaBox, תא פנימי בתוך תא המטען בגודל 80 ליטר, המאפשר הטענת חפצים לגובה (תיק גולף לדוגמא או עציץ) באורך של עד 1.15 מ’.
בדגמים המצוידים בגלגל רזרבי (סטנדרטי בישראל), ממוקם הגלגל בתוך ה-MegaBox ותופס חלק מנפחו.

 

לשימושיות רבה עוד יותר, רצפת תא המטען העשויה מחומר קשה ואמיד במיוחד, ניתנת להתאמה לצרכי הנוסעים, עם 3 מיקומים שונים:

1. במיקום הנמוך ביותר, ישנו מקום מקסימלי למטען בזמן שה-Megabox סגור.

2. במצב הגבוה ביותר, הוא מאפשר יצירה של שכבה אחת בקיפול שורת המושבים האחורית.

3. הוצאה מלאה של הכיסוי, מאפשרת את מיצובו בצמוד לגב שורת המושבים השניה ליצירת טווח ההטענה המלא.

כיסוי תא המטען נע יחד עם דלת תא המטען ועשוי מחומר גמיש אשר מתאים את עצמו לעצמים שנמצאים תחתיו ובכך משחרר את הצורך בלהוציאו במידה ואין בו צורך.

בנוסף, קיימים מספר לא קטן של עזרים חכמים לאכסון ושמירה על החפצים בתא המטען:

  • 4 ווי קשירה ב-4 פינות תא המטען
  • וו לשקיות בכל דופן
  • אזורי אחסון מאחורי קשתות הגלגלים לציוד חירום, ערכה לתיקון תקרים, סאב וופר (במידה ומצויד).

 

 

פומה. הקורסאובר הקומפקטי החדש של פורד

 

 

3 רמות גימור – טיטניום, אס טי ליין ואס טי ליין X

 

מנוע וביצועים

מנוע טורבו-בנזין EcoBoost זוכה הפרסים של פורד בנפח 1.0ל’ מפיק 125  כ”ס ב-4,500 סל”ד ונתון מומנט של 17.3 קג”מ ב-1,400 סל”ד נמוכים, כאשר במהירויות נמוכות ובלחיצה משמעותית על הדוושה מתאפשר מצב  Over Boost המספק תוספת מומנט נכבדת עד לכדי 20.4 קג”מ. למנוע המתקדם 3 צילינדרים ויכולת ניתוק צילינדר בנסיעה כאשר העומס על המנוע נמוך לחיסכון מירבי. תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, מבטיחה שבכל מצב יהיה כוח זמין אבל גם צריכת דלק מצוינת.

10.2 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מירבית של 187 קמ”ש הם ביטוי לעוצמה הרבה של מערכת ההנעה שלא חוסכת דבר מהנהג. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 6.1 ל’ ל-100 ק”מ.

 

מערך מתלים (והפלטפורמה כולה) זהה לפורד פיאסטה

 

כיאה למורשת שלה ול-DNA של פורד אירופה, תספק הפומה את חווית הנהיגה המהנה והדינאמית ביותר בקטגוריה. מערכת ההיגוי מבוססת על מערכת ההיגוי המוערכת של דגם הפוקוס. התגבור החשמלי מוריד את כמות הסיבובים מנעילה לנעילה ומקלה על הנהג בתמרוני חניה. מערך המתלים מבוסס על המערך זוכה השבחים של הפיאסטה, עם מפסק גלגלים רחב יותר ב-6 ס”מ וכיול ייחודי לדגם הפומה. בדגם ה-ST-Line, מתלים ספורטיביים יותר עם כיול מעט קשיח יותר המעניק תחושה ספורטיבית בנסיעה.
מערך מצבי הנהיגה בעל 5 מצבים נלקח מדגמי ה-Focus Active וכולל 3 מצבי נהיגת בכביש, וגם 2 מצבי נהיגת השטח.

 

פורד פומה לוח שעונים

 

 

בטיחות ועזר לנהג 

 

כל פומה תצויד במערך הבטיחות המתקדם ביותר הקיים בפורד אירופה הכולל 12 חיישני קירבה, 3 מערכות רדאר, ו-2 מצלמות. טכנולוגיה שכל מטרתה היא להגן על הנהג והנוסעים בזמן נהיגה או חניה, ולהפוך את חווית הנהיגה לנוחה יותר, דורשנית פחות ובטוחה.

מערך בטיחות אקטיבי שלם +Co-Pilot 360 כולל:

  • בלימת חירום אוטונומית כוללת זיהוי הולכי רגל במהירויות עירוניות ובינעירוניות – מערכת הבלימה העצמאית היא מהסוג המתקדם ביותר נעזרת במצלמה עם עדשה רחבה יותר המאפשרת זיהוי טוב יותר של הולכי רגל
  • התרעה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב
  • ניטור שטחים מתים עם התראה על תנועה צולבת הכוללת בלימה אוטומטית.
  • סיוע להתחמקות ממכשול (Evasive Steering) – מערכת עזר לתמרון חירום אשר באה להתמודד עם התרחיש המאתגר ביותר למערכות העזר לבלימה אוטומטית, בו הרכב משייט לכיוונו של רכב עומד, והטכנולוגיה לא מאפשרת בלימה בזמן מספק. מערכת עזר זו מסייעת לנהג בתמרון החירום שמטרתו להתחמק מהרכב מלפנים.
  • ניטור עייפות נהג
  • החלפת אורות אוטומטית
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים.
  • מצלמת הנסיעה לאחור עם זוית ראייה של 180 מעלות ליציאה נוחה ממקום החניה.

זאת בנוסף לבקרת משיכה ויציבות, 6 כריות אוויר וגם מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, סיוע לזינוק בעליה, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות לילדים ועוד.

כמו כן, מצוידת הפומה כסטנדרט במערכות העזר לנהג הסמי-אוטונומיות המוכרות לנו מדגמי ה-Explorer:

  • בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים
  • מרכוז השמירה על הנתיב (Lane Centering).
  • מערכת Park Assist המציעה עזר בחניה בניצב, במקביל ובתמרון יציאה מהחניה.

 

תא נהג פורד פומה

 

פורד פומה תא נהג

 

 

ספורט או שבילים?

 

פורד פומה מעוצב בקו עיצובי חדש, שונה מהקו העיצובי שפורד עשו בו שימוש עד עתה. המטרה הייתה ליצור את הפרק הבא בזהות העיצובית של דגמי פורד אירופה, כאשר פרט לגריל הטרפזי הגדול המוכר מדגמי פורד האחרים, כל שאר פרטי העיצוב חדשים לחלוטין ואינם קיימים בדגמי פורד אחרים. פנסי החזית הייחודיים לדוגמא, יוצרים קישור מיידי גם לדגם הפומה המקורי וגם דומים לפנסי הFord GTאלמנטים בולטים נוספים כוללים פורפורציות קרוסאובריות מוגבה, קוו גג משתפל, בתי גלגלים מודגשים, קו חלונות גבוה וקורה A מתוחה אחורה וצרה אשר “מושכת” את תא הנוסעים לאחור.

 

רמות אבזור וחבילות אבזור:

 

על מנת להדגיש את החשיבות העיצובית בפומה, מציעה פורד את הדגם בצימוד ל-2 חבילות עיצוב חיצוניות ופנימיות: חבילת הטיטניום הקשוחה עם מראה קרוס-אוברי אופנתי, או חבילת ה-ST-Line הספורטיבית.

חבילת הטיטניום מתהדרת במגן גחון קדמי ודיפיוזר אחורי בצבע אפור מאט, בתי גלגלים בצבע שחור, עיצוב ייחודי לבתי פנסי הערפל, גימורי כרום בגריל, חצאיות הצד ופנסי הערפל וחישוקי סגסוגת “17 דו גווניים.

בחבילת ה-ST-Line עיצוב גריל שונה וקטן יותר עם טבעת ורשת פנימית בגוון שחור מבריק, גימורים פנימיים שחורים ברקע פנסי החזית, פגושים וחצאיות צד ספורטיביים בצבע המרכב, בתי גלגלים בצבע המרכב, עיצוב ייחודי וספורטיבי בצידי הפגוש הקדמי, דיפיוזר אחורי, סופית מפלט מודגשת, וחישוקי סגסוגת “17 דו גווניים.

עשרה גוני צבע חדשים זמינים ל- Ford Puma; וגם אופציה לגג (קורה A, חצי מקורה C ומראות הצד) בצבע שחור או כסוף, בהתאמה לגוונים השונים.

 

 

תשומת לב רבה ניתנה לפרטים שונים על מנת ליצור נראות ותחושה איכותית בתא הנוסעים. לפלסטיקים הרכים בתא הנוסעים ניתן גימור ייחודי ליצירת תחושה איכותית יותר. גודלו של תא הכפפות הוא 8 ליטר, תאים גדולים בדלתות מסוגלים להכיל בקבוקי 1.5 ליטר ו-2 מחזיקי כוסות מוארים בשידה המרכזית.

את חבילות העיצוב החיצוניות משלימות חבילות עיצוב פנימיות, כאשר בדגם הטיטניום גימורים שחורים בשילוב כרום, תפרים אפורים, וגימורי בד ייחודיים בדלתות ובמושבים.
בדגם ה-ST-Line גלגל הגה קטום עם תפרים אדומים, דוושות מאלומיניום, תקרה שחורה, וגימורי פנים ייחודיים ליצירת אווירה ספורטיבית.

בכלל הדגמים מושבים ספורטיביים כסטנדרט עם ריפודי בד רכים בגוון שחור עם תפרים בצבע קונטרסטי. ריפודי עור משולב בד עם תפרים אדומים בגרסת ה-ST-Line הבכירה. בדגם הטיטניום, אופציה ייחודית לעיסוי במושב הנהג והנוסע הקדמי.

חבילות האבזור השונות מביאות פריטים שקיימים בדרך כלל רק בדגמי קרוסאובר גדולים ויקרים הרבה יותר. צג המגע המרכזי הוא בקוטר 8.0 אינץ’; מערכת עזר לחניה אוטומטית עם חיישני חניה היקפיים, מצלמת חניה עם זווית של 180 מעלות וגם שמשות כהות ומסילות גג. פרטי אבזור נוספים כוללים גם לוח מחוונים דיגיטלי בקוטר 12.3 אינץ’, גלגל הגה ספורטיבי ואפילו כיול מתלים ספורטיבי לחידוד התנהגות הכביש והגברת ההנאה מהנהיגה. בגרסה הבכירה ביותר חלון שמש פנוראמי נפתח, חישוקי סגסוגת 18 אינץ’ מערכת שמע פרמיום מבית B&O עם 10 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תואמים)  המשחרר את הקוקפיט מחיווט מסורבל ועוד.

 

 

מחירים:

פורד Puma ישווק בשלוש רמות אבזור:

 

– פורד פומה Titanium החל ב- 127,900 ₪

– פורד פומה ST-Line החל ב- 133,900 ₪

– פורד פומה ST-Line X החל ב- 144,900 ₪

 

שחר שמש, מנכ”ל דלק מוטורס: “אנחנו מתרגשים להתחיל בשיווק ה-PUMA, הנציג השובב של פורד בקבוצת הקרוסאוברים הקטנים, עם חווית נהיגה דינאמית, חבילות אבזור יוצאות דופן לקטגוריה ומראה ייחודי שגם מסמן את הכיוון שבו צועד היצרן. ה-PUMA הוא חיל החלוץ של FORD ל-2021, עם שורה ארוכה של דגמים מלהיבים, ומעוררי ציפייה, שיגיעו לאורך השנה”.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “פורד פומה החדש (1.0 טורבו 125 כ”ס) החל ב-127,900 ₪”

  1. כרגיל באתר מלכת הכביש בשלב ראשון הכתבה/הפרסום
    של רכב חדש ובמקרה זה השקת פורד פומה בישראל
    הוא מדור פרסומי/יח”ץ של היבואן.

    לצערי הקוראים ללא כל התייחסות/חוות דעת של מערכת מלכת הכביש.
    לכן הקוראים הנכבדים יצטרכו להמתין עד למבחן דרך/התרשמות של ענת דניאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + nineteen =