פיאג’ו ONE אקטיב קטנוע חשמלי עירוני חדש – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קטנוע חשמלי
פיאג’ו אקטיב וואן. קטנוע חשמלי עירוני

 

ברוכים הנמצאים לעידן החשמל, אנחנו לא בשלב הגימיק והמשחקים. חברים זה כאן ואנחנו כבר חלק מהמהפכה – הכירו את הקטנוע החשמלי, הפיאג’ו אקטיב ONE

 

תמונות: רונן טופלברג

 

איך זה מרגיש? 

מפתיע כמה שזה שקט, פתאום תל אביב נראית אחרת ואתה רוכב ללא רעש רקע. אתה משתחל בסמטאות הצפופות ומרגיש חוש נוסף שהתווסף לך לארסנל הכלים ברכיבה; חוש השמע. הרוכב נוכח בתנועה בכביש, אבל שומע את יושבי בית הקפה בצדדים. מהצד השני, העיניים של ההולכים ושבים נשואות לכיוונך, אבל לא בגלל רעש האגזוז, לא לא, הם תוהים ובוחנים את כלי הרכב הדו גלגלי השובב והמרשים למדי הזה שעובר בדממה בסמוך להם. 

רוכבי הקטנועים הקונבנציונליים עוצרים ושואלים לתופעה הזו שאתה רוכב עליה. לפתע הבנתי שאני רוכב על ממשיך דרכו של הקטנוע המיתולוגי הטייפון 50. האקטיב 1, בעל קווי דמיון רבים לטייפון גם בממדיו וניתן להרגיש שיש בעיצוב שלו קריצה קטנה לעיצוב הווספה.

 

קטנוע חשמלי מומלץ
לוח מחוונים יפה ונוח להבנה

 

המתלים עובדים נהדר, למרות מידות הצמיגים הקטנות, 10″. כל בור שחולדאי טמן לנו וכל פסי ההאטה נבלעו בשקט יחסי ללא התרגשות, גם לא משאר מכלולי הקטנוע, שמרגישים איכותיים ולא מקרקשים.  הקטנוע אינו מגיע עם מערכת ABS, אלא עם מערכת בלימה משלובת CBS שעובדת טוב. תצוגת ה-LCD יפה וברורה, שמש ישירה אינה פוגעת ביכולת הרוכב לראות את תצוגת לוח המחוונים.

 

 

פיאג'ו חשמלי
פיאג’ו ACTIVE 1
פיאג'ו וואן
עד 66 ק”מ טווח סוללה. קטנוע חשמלי לעיר של פיאג’ו

 

המעבר בין מצבי הרכיבה ECO ו-SPORT מתבצע באמצעות לחצן ההתנעה. זה קצת מבלבל, אבל למודי ניסיון אנחנו. כבר נתקלנו בזה בדגם אחר של היצרן הזה. אני לא מוצא לנכון סיבה לרכב על מצב ECO, מצב שמגביל את היכולות וביצועי הקטנוע, מאידך חוסך באנרגיה. המנוע מרגיש קליל ועומד ברוב המשימות, תוך משיכה לינארית, אך אינו קוטל קנים, ולעיתים, חסר כוח בעקיפות או בעליות קלות וביציאה מהמקום. לעתים זה הרגיש כי הוא צריך עזרה, ורגש נוסף על הגז. בוא נגיד, שלא הופתעתי שאופניים חשמליים משודרגים “turbo” עקפו אותי בדרך. אני ממשיך לרכב, עם הישיבה הארוכה הישבן כבר מאותת שדי לו. 

בשונה ממכונית חשמלית EV בה אתה נמצא במצב לחץ וחרדה מתמיד למצוא עמדת טעינה פנויה ולעצור לטעון את הרכב, בקטנוע הזה הקילומטרים הנצברים בעיר הם בודדים ואין חשש מתמיד. ניתן לעצור לטעון את הקטנוע בכל שקע רגיל בדרך. גם של בתי קפה. ברכיבת המבחן שערכה שעתיים, בלב תל אביב, בה רכבנו כ-29 קילומטרים, הסוללה ירדה מ-100% לכ-60%, כשכל הרכיבה נערכה במצב ספורט. 

 

קטנוע מומלץ
עירוניים, אוהבי חדשנות ופרו המהפכה החשמלית

 

למי זה נועד? 

 

הכלי נועד לעירונים, (בעל מבנה רזה עד בינוני), אנשים חדשניים עם אהדה למהפכה החשמלית, ובעיקר, לקהל הצעיר מדור ה-Y.

הקטנוע משדר סטייל ושיק רענן שרק יצרנים איטלקיים יודעים לייצר. ההרגשה היא כמו סוג של גאדג’ט חדש בעיר. הקטנוע מיועד בעיקר לניידות עירונית ומציע ממדים צרים, קלילות וזריזות. לא הייתי ממליץ לצאת אתו לערים המפרידים ביניהן כביש ירוק או כחול. 

קהל יעד נוסף הוא כל מי שמחפש רכב שני לפתרונות של יציאה לסידורים, נסיעה להופעה בפארק או קניות במרכז העיר. היתרון הבולט, הוא כמובן עלויות אחזקה ונסיעה זולים משמעותית מקטנוע בנזין.

 

אופניים חשמליים או קטנוע חשמלי
עיצוב עם קריצה לווספה. קטנוע חשמלי פיאג’ו
קטנוע או קורקינט חשמלי
נוח ומשכך באופן מפתיע

 

מה היתרונות שלו על פני אופניים / קורקינט חשמלי? 

 

מדובר על כלי תחבורה בטוח ואיכותי יותר מאשר כל אופן או קורקינט. בטיחות הכלי הזה גבוהה יותר משמעותית מכל אופן.

הקטנוע הזה יכול להגיע למהירות של 50-60 קמ”ש ולבלום בצורה בטיחותית יותר.

הקטנוע מגיע עם רישוי ואפשרות לביטוח, יש אנשים שיראו בזה יתרון

מספר רישוי צהוב אוטומטית מוריד 3/4 מהגנבים המזדמנים לחמוד את הכלי בניגוד לאופניים או קורקינט.

הביטוח עליו הוא ביטוח של  “50 סמ”ק”  ז”א מוזל יותר.

טווח הנסיעה, גם הקצר יותר, במצב sport, עדיין עדיף על כל אופן חשמלי. 

בקטנוע קיימת אפשרות לאחסון וקיבולת נשיאה רבה יותר.

ניתן להרכיב איתו נוסע נוסף בצורה סבירה.

המכלולים שלו פחות גניבים וניתן לקשור אותו בצורה שלא תדאיג אותך בלילה, ותחשוש שמא תפגוש אותו שוב בבוקר, אולי פחות גלגל או פחות כיסא כמו באופניים חשמליים.

אופניים חשמליים המיועדים לעיר ממותגי פרמיום (באיכות גבוהה) גם כן נעים סביב טווח במחירים הזה ואף יותר. 

 

Piaggio ACTIVE ONE
סוללה נשלפת. Piaggio 1

 

קצת רקע…

 

את Piaggio אתם בטח מכירים מרבי מכר ומותגים כמו ווספה, טייפון, פיאג’ו סי, תלת אופן MP3 ואפילו ריקשה שהם יצרו פעם. פיאג’ו הוא יצרן הקטנועים והאופנועים הרביעי בגודלו בעולם. בבעלותו מותגים נוספים בהם: ג’ילרה, אפריליה מוטו-גוצי ודרבי.

פיאג’ו האיטלקית כיום מובילים במכירות דו גלגלי במספר מדינות רבות באירופה, ולאו דווקא באיטליה. לדוגמא, תלת אופן של פיאג’ו ה-MP3 הוא הקטנוע הנמכר ביותר בצרפת.

עופר אבניר, אחד היבואנים הגדולים בישראל יורים את יריית הפתיחה החשמלית במכירת קטנועים במסה גדולה, במחיר נוח לכלל הרוכבים ולא רק לשליחי פיצריות וקטנועי בוטיק. שאר המתחרים בשוק עדיין לא פתחו במסע מכירות נרחב כמו זה.

 

עופר אבניר בחרה להביא גרסה אחת בלבד של הכלי בגרסת ה-Active, עליה ניתן לרכוב גם עם רישיון A2. גרסה זו מציעה מהירות מקסימלית של עד 60 קמ”ש במצב ספורט ועד 66 ק”מ טווח נסיעה. (טווח הנסיעה במצב ECO עד 85 ק”מ). הקטנוע מיוצר באיטליה בעל עיצוב מודרני ומציג מינימליזם ושימושיות בשילוב האיכות והאמינות של קטנועי Piaggio.

הספק הקטנוע עומד על 2kw קילוואט, נתון המאפשר לכלי להציג ביצועים המקבילים לאלו של קטנועי 50 סמ”ק בשילוב העברת הכוח זמינה בכל עת המאפיינת כלים חשמליים.

הסוללה של הקטנוע ניתנת להסרה תוך מספר שניות בלבד והיא מפיקה 2.3 קילוואט לשעה. הסוללה במשקל  15 ק”ג ומגיעה עם ידית המאפשרת לקחת אותה בקלות לטעינה בכל מקום בעזרת מטען ייעודי.

הקטנוע שופע טכנולוגיה חדישה ומציע תצוגה LED צבעונית ברורה בגודל 5.5″  אשר מכילה מידע רב כגון מצב טעינת סוללה, מרחק בקילומטרים ומידע בנוגע לנסיעה אותו ניתן לבחור באמצעות לחצן MODE הממוקם בלוח השעונים. לוח השעונים כולל גם מידע על צריכת אנרגיה מידית וממוצעת, זמן נסיעה ומד רוחק .

מערכת ללא מפתח keyless, שקע טעינה USB, תאורת LED מלאה, טעינה חוזרת בהאטה, נסיעה לאחור “רוורס”, מקום אחסון לקסדת ¾  ומשטח נשיאה שטוח בין הרגליים. בנוסף ניתן להתקין סבל מקורי. הקטנוע מתממשק לאפ’ ולסלולרי (ללא אפשרות איכון הקטנוע).

הצפי של היבואן הוא למכור כ-80-100 כלים בשנה והם זמינים למכירה כבר היום במספר גוונים.

 

קטנוע 50 לעיר
6 שעות טעינה. אקטיב 1

 

מפרט טכני 

 

מנוע: kw2.

סוללה: ליתיום-איון נשלפת 48v/45Ah .

משקל הסוללה: 15 ק”ג.

כ-800 מחזורי טעינה מלאים (אח”כ יורד לכ-70% יעילות).

אחריות סוללה: שנתיים .

מטען: 500w/ 9A מסופק כסטנדרט לשקע ביתי 220v

זמן טעינה מלא: כ-6 שעות (בטמפטורה 0-40 מעלות)

מערכת k.e.r.s: מערכת קינטית המטעינה את המצבר במהלך האטה.

טווח:

ECO כ-30 קמ”ש עד 85 ק”מ.

SPORT כ-60 קמ”ש עד 50 ק”מ.

בולמים קדמי: בולם הידראולי חד-צידי  

בולם אחורי: 2 בולמים קפיץ

בלמים: מערכת בלימה משולבת (CBS)

אין ABS.

קוטר צמיגים: “10

בחתך: 100/80

משקל כולל סוללה: 94 ק”ג

גובה מושב: 770 מ”מ

דרגת זיהום: 1 זיהום מזערי

אחריות לקטנוע: שנתיים

פיאג’ו אקטיב ONE מחיר 16,950 ₪
(המחיר למזומן וכולל מע”מ, אגרות, הוצאת רישוי ומס בולים)

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six + 15 =