פיאט טיפו – מבחן דרכים
|
פיאט טיפו. בלי לשבור חסכונות |
משהו טוב קורה בשוק הרכב הישראלי. כמעט כל מכונית שמגיעה לפתחי בסופי השבוע היא מכונית טובה בשורה התחתונה – החדשות או אלה שעברו רק "מתיחות פנים" (שינויים עיצוביים ומקצה שיפורים של מכלולים בין היתר). השנה מתחדדות עוד יותר שתי הבשורות הגדולות של עולם הרכב: המנועים ותיבות ההילוכים החדשות הן תוצאה של שיתופי פעולה ממזרח ומערב – שילוב של אמינות אסיאתית ואיכות האירופאית. שילוב מבורך שמוציא את כולנו מורווחים, כך שעוד 5-10 שנים מהיום, אחרי שנסע, נבדוק את המנועים והתיבות הללו ונסיק מסקנות כיצד הם עובדים ושורדים, יש להניח שלא נשמע יותר משפטים כמו "רכב צרפתי או איטלקי או גרמני, אני לא קונה". כל המכוניות יתחילו מאותה נקודת מוצא, כי כולן למעשה יכילו את אותן מכלולים טובים.
הבשורה השנייה? התמחור הולך ונהיה שפוי. יבואנים נלחמים לקבל חבילה טובה מהיצרן – רכב מאובזר, עם מנוע וגיר טובים וחסכוניים, ושיהיה לו מחיר תחרותי בקטגוריה. אם מחיר הרכב גבוה, ויש מתחרים עם מאפיינים דומים לשלו או טובים ממנו במחיר נמוך יותר, הרי שעדיף שלא לייבא את הרכב לארץ ולחסוך את הכישלון במכירות. אנחנו עדים לקצה קצהו של שינוי. אבל אנחנו עדיין לא שם. מותג קיה היה בין הראשונים שהביאו את הבשורה לשוק הרכב הישראלי עם קיה ספורטאז', רכב משפחתי מעוצב ומוגבה, שהנהג הישראלי אוהב ומעדיף, במחיר נמוך יחסית ואטרקטיבי, ושבר שיאי מכירות. הטיפו של פיאט מזכירה לי מאד את מה שקרה עם הספורטאז', ואין סיבה שלא תשבור גם היא שיאים.
פיאט טיפו היא מכונית משפחתית מרווחת, מבין המרווחות בקטגוריה, עם עיצוב אטרקטיבי מבחוץ, כזה שמזכיר "פרונט" של מכוניות מנהלים, והמחיר, מחיר של מכונית סופרמיני.
נתחיל מבחוץ. לא חסכו מחשבה על העיצוב שלה. היא מיוחדת למראה, רחבה, אלגנטית, עם גריל מרכזי ותחתון הלקוח ממכוניות ספורטיביות, חישוקי צמיגים נאים, שני זוגות פנסים, וקימורים יפים. איטלקייה, עם קורטוב אקזוטיות. תא הנהג נקי ומוקפד, עם מערכת בקרת אקלים, מערכת שמע, מסך מגע צבעוני בגודל 5 אינץ', 6 רמקולים (שומעים לא רע), חיבור בלוטות', כניסות USB ו-AUX, ותאי אחסון מאד נדיבים חצובים בדלתות, (לבקבוקים בגודל ליטר).
המרווח הנדיב בפיאט טיפו הוא אחד היתרונות הגדולים שהיא מחזיקה. בתא הנהג זכיתי להמון מקום, משענת יד נוחה, ושפע תאי אחסון. במושב הנוסעים יכנסו שלושה מבוגרים עם מקום מכובד לראש ולברכיים. או לחילופין, אם תתקינו 3 מושבי תינוקות/בוסטרים בגודל ממוצע. תא המטען, גם כן בין המרווחים, בנפח 520 ליטר, בו תוכלו "לזרוק" עגלה, וקניות לרוב.
|
מקום לשלושה מושבי בטיחות מאחור |
|