פיאט 500e החדשה עירונית וחשמלית 100% – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פיאט 500 חשמלית מחיר
פיאט 500 חשמלית בישראל

 

פיאט ישראל מתעוררת משנת חורף ארוכה, ומשיקה בישראל את הגרסה החשמלית לפיאט 500 הבאמת אייקונית (הכי לא קלישאה) – פיאט 500e ה-E משמעה ELECTRIC כמובן.

כמה זה דגם חשוב בשביל פיאט? זה הדגם היחיד שמותג פיאט היום משווק בישראל. פיאט 500 על שלל גרסאותיה הבנזיניות לא משווקות יותר, ויורדות מפס הייצור. באירופה, כך נמסר לנו, נמכרת הגרסה הידנית של הפיאט 500, וגם זו עתידה להעלם. אתם קולטים שאתם עדים וחיים בתקופה של אחת המהפכות הגדולות בתחום הרכב?

אז, המהפכה החשמלית הולידה גרסה חשמלית לפיאט 500, ואני שמחה כבר לבשר שמערכת ההנעה החשמלית, משקלה, ושלל השינויים שהיא מביאה איתה, לא פגמה בדגם האהוב כלל. נהפוכו, הרכב הזה הפך לחינני יותר בזכות העיצוב המרענן שלו (גם אתם רואים שהפנסים בחזית הרכב מסתכלים עליכם?), יש צבעים זוהרים שמושכים את העין, ומוסיפים הרבה “גלאם” לרכב (תכלת, גוון ורוד, אפור ועוד), הוא זריז ומהנה מאד לנהיגה, עם האצות ותאוצות מיידיות, כמו שמצפים להרגיש מרכב חשמלי, יש בו אבזור נוחות ובטיחות רב ומגוון שכמובן השתכלל והתקדם, מייד אפרט עליו.

ולכל מי שזוכר את תיבת ההילוכים הרובוטית ה”לא אהודה במיוחד” של הפיאט 500 הקטנה, בעלת מנוע בנזין, אז הנה, נפתרה הבעיה. יש הילוך אחד קדימה, והרכב שועט במהירות ובמיידיות, ובאופן חלק.

 

פיאט 500 חשמלית מחירון
פיאט 500 חשמלית קבריולה (גג בד נפתח)
פיאט 500 חשמלית טווח חשמלי
עירונית, צבעונית חשמלית. פיאט 500e

 

פיאט 500 החשמלית החדשה, משווקת בארץ ב-3 גרסאות מרכב (האצ’בק, קבריולה, וגרסת 3+1 עם “דלתות התאבדות”, סליחה על השם, זה הכינוי שלהן, שנפתחות נגד כיוון התנועה). יש גם 4 רמות אבזור לבחירה, ושתי גרסאות סוללה, אחת עם טווח מוגבל למדי, שתתאים רק לאנשי העיר, עכברי העיר, מה שנקרא, שמסתובבים בסביבת הבית, עבודה, ועמדת טעינה ביתית או אחת כזו סמוכה אליהם, קיימת וזמינה לטעינות יום יומיות.

ישנה גרסה נוספת עם טווח סוללה של עד 320 ק”מ, על פי היצרן, וטווח סוללה ריאלי של 250 ק”מ. ייאמר לזכות הפיאט 500 החשמלית היא “מחזיקה טווח” יפה. בנסיעה עירונית ומעט בין עירונית, עם לחיצות בלתי מתפשרות, מיזוג קבוע בעוצמה גבוהה, לא נרשמה ירידה לא סבירה של הטווח. וזה בהחלט פותר את חרדת הטווח החשמלי. יש 250 ק”מ ריאלים, ואפשר לתכנן קדימה, מה עושים, מתי ואיפה עוצרים לטעינה חשמלית –

טעינה מהירה (עד 85 קווט”ש) במהלך היום תארך 35 דקות בערך מ-10% ל-80%.

טעינה איטית תמשך לילה שלם

*מ-80% והלאה, הטעינה הופכת איטית וממושכת יותר

 

פיאט 500 חשמלית עמדת טעינה
שומרת על הטווח החשמלי יפה. פיאט 500 חשמלית

 

אני קיבלתי למבחן דרכים את גרסת הקבריולה (גג נפתח), ברמת האבזור הגבוהה, LA PRIMA הגרסה היקרה ביותר למעשה של הפיאט 500 החשמלית, שמתחילה במחיר 154,900 ₪. יש לה טווח עד 320 ק”מ על פי היצרן, כמו שציינתי, קיבולת סוללה: 42 קווט”ש, הספק של 118 כ”ס, תאוצה 0-100 קמ”ש ב-9 שניות (מרגיש זריז יותר בפועל), וזו כוללת את מפרט האבזור נוחות ובטיחות הבא:

  • פנסי DRL LED
  • פנסים אחוריים LED
  • חישוקי סגסוגת קלה 17″
  • בלימה אוטונומית בחירום עם זיהוי כלי רכב, דו גלגלי והולכי רגל
  • בקרת סטייה מנתיב אקטיבית
  • ניטור שטחים מתים
  • בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון מרכוז נתיב
  • מערכת ניטור עייפות נהג
  • לוח מחוונים דיגיטלי 7.0″
  • מסך מולטימידה טאץ’ 10.25″
  • משטח טעינה אלחוטי
  • Wireless Apple CarPlay
  • Wireless Andorid Auto
  • כניסה והתנעה ללא מפתח
  • בלם חניה חשמלי
  • פאנל קדמי בגימור סרוג
  • הגה טלסקופי בציפוי עור טבעוני דו-גווני
  • ריפודי עור טבעוני בגוון בז’
  • גג בהדפס FIAT ייחודי
  • משענת גב מפוצלת 50/50
  • חיישני חניה אחוריים
  • חיישני גשם

 

פיאט 500 חשמלית סוללה
פיאט 500 חשמלית קבריולה ממעוף הציפור…
פיאט 500e מחיר תא נוסעים
לא איבדה מהחן שלה, נהפוכו. פיאט 500e

 

עם הכניסה לרכב יש תחושה של קידמה ונגיעות טכנולוגיות. אמנם יש משטחים רבים פלסטיים למגע, אבל הכל נראה טוב, גם בעיצוב וגם במיקום – תודות להנדסת אנוש טובה. יש מסך מולטימדיה גדול במרכז, עם ממשק מובן ונוח להפעלה, לוח השעונים הדיגיטלי קטן, יפהפה ומאד מתאים לרוח הפיאט הקטנה והחשמלית, מתקדם גם הוא וכולל את כל המידע החשוב והמיידי שיש לדעת – מאחוז סוללה, מצבי נהיגה (יש שלושה כאלה, שחוסכים פחות או יותר סוללה), מתי הרכב מוציא אנרגיה ומתי הוא מאחזר אנרגיה (כלומר מייצר אנרגיה נוספת), והבלימה הרגנרטיבית יודעת לייצר אנרגיה במצב נהיגה RANGE ששומר על הטווח החשמלי וגם מייצר מעט אנרגיה, רואים את זה בנתוני הטווח מול העיניים. לא שראיתי הרבה מכוניות חשמליות שרואים בוודאות שהן מייצרות אנרגיה נוספת לסוללה, בעזרת הבלימה הרגנרטיבית שלהן.

 

פיאט 500 חשמלית לוח שעונים מחוונים
פיאט 500e לוח שעונים
פיאט 500e הילוכים
פיאט 500e. נפתרה בעיית התיבה הרובוטית
פיאט 500e בלימה רגנרטיבית
מצבי נהיגה השולטים בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית
פיאט 500e חשמלית חוות דעת
תא כפפות מגניב! פיאט 500e חשמלית

 

יש התראות בטיחות בולטות, וגם נשמעות, מד מהירות, מד קילומטראז’, מד טווח, כמובן, ועוד. מתחת למולטימדיה, שורת מתגים לתפעול בקרת האקלים, תחתיהם תא אחסון למראה, שהוא בעצם פד הטעינה (המצוין) לנייד. עם כניסת USB צמודה, למי שהנייד שלו לא נתמך בטכנולוגיית טעינה הזו.

ומתחת 4 כפתורים גדולים, שהם בעצם ההילוכים. D,R , N, וPARKING – שלום כיתה א’. האם נוח לתפעל את ההילוכים בפיאט 500 החשמלית הקטנה, נוח גם נוח. מתרגלים דיי מהר לגשת עם האצבעות לשם. יכול להיות שבהתחלה העיניים שלכן יחפשו את ידית ההילוכים…

משימת החגירה (לשים חגורה), מתעכבת מעט, כי תנועת הכתף שלי מוגבלת משהו, אני חושבת שאין אפשרות לסיבוב כתף שכזה, וכמו בכל רכב קבריולה, תידרשו להסתובב מעט עם הגוף, להסתכל לאחור, ולאתר את החגורה. זו משימה.

 

פיאט 500e LA PRIMA
פיאט 500e רמת גימור לה פרימה

פיאט 500e חשמלית ידיות

פיאט 500e חשמלית סקירה
דלתות נפתחות בעזרת כפתור. פיאט 500e

 

פיאט 500 חשמלית, עם שתי דלתות ארוכות וכבדות, כן, כבדות! וגג אחד עשוי בד שמחכה שיקפלו אותו. בשתי לחיצות ארוכות, אחת שפותחת את הגג חשמלית באופן מאוזן, ועוד לחיצה ארוכה שמורידה את הגג למטה, והופ, אנחנו בשנייה מרגישים טוב יותר. שימו לב, כשהגג מקופל עד הסוף שדה הראייה לאחור מוגבל, ולכן צריך להסתכל לצדדים עוד יותר. הגג הזה נפתח ונסגר מספר פעמים, גם במהלך נסיעה בגוש דן, במהירות של 70-80 קמ”ש. זו נקודת זכות רצינית.

אמרתי דלתות מקודם, אז רק שתדעו שהידיות מבחוץ נראות מעוצבות ויפות, עם מנגנון פתיחה סטנדרטי ומוכר, אך פתיחת הדלת מבפנים נעשית על ידי כפתור. ואני תוהה כמה זמן הכפתור הזה יחזיק?

 

פיאט 500e חשמלית טעינה מהירה
35 דקות לטעינה מהירה מ10% לכ-80%. פיאט 500e חשמלית
פיאט 500e חשמלית טעינה ביתית
טעינה ביתית למשך לילה. פיאט 500e חשמלית

 

אהבתי מאד לנהוג בפיאט e500, בגלל אופי הנסיעה, העירוני בעיקר, זכיתי לשמור על הטווח החשמלי עוד יותר, עצירות והמתנות עם מנוע “דולק” לא משפיעות לרעה על צריכת החשמל, בשונה מרכב בנזין, שעומד. גם נוחות הנסיעה בסביבה העירונית ברובה או בסביבת גוש דן, הייתה בסדר גמור, והמתלים ברכב אולי לא משככים בצורה מושלמת, אבל לחלוטין עושים את העבודה, כשגם רעש מהכביש פנימה או נסיעה על סדקים ושברים בכביש, לא הביאו לכניסה רעש חריג פנימה.

ובכלל, עם רכב קבריולה, כשהגג פתוח רוב חודשי האביב והקיץ, למי אכפת מרעשי דרך. אגב, רעשי רוח מיותרים, יחסכו מכם, עם פתיחת וילון קטן שחור שמתרומם מקצה הגג, ומוריד את רעשי הרוח שבאה מלפנים. הרימו יד, וליחצו על פאנל הוילון הזה, לחיצה קטנה עליו והוא עולה (הוא בגובה ב7-10 ס”מ, לא בולט כלל).

הפיאט 500 החשמלית צריכה ואמורה להיות להיט מכירות לקהל של צעירים (עם אמא ואבא מפנקים… רכב ראשון, מישהו?), זוגות או יחידים בני 20 פלוס פלוס או שלושים פלוס שחיים בעיר (גרסת מרכב 3+1 לזוגות פלוס אחד אפילו), סטודנטים עם כמה גרושים בכיס, ועוד. אבל להיט כאן בישראל יהיה לה קצת קשה להיות, “כי אנחנו לא באירופה פה”.

 

פיאט 500e חשמלית מחיר
עיצוב מרענן ומודרני

 

פיאט 500e מחירים גרסאות
פיאט 500e

 

פיאט 500 החשמלית כמו פיאט 500 בדורות האחרונים ללא ספק תצליח להימכר מקצה לקצה, ברחבי איטליה, ספרד, ואירופה בכלל. באירופה ערי הבירה גדולות יותר, החיים אורבניים יותר, תקנות הזיהום מחמירות מאד (בחלק מהערים אין כניסה למכוניות מזהמות בכלל למרכזי ערים), ועלות כלי הרכב נמוכה יותר. הפיאט e500 יושבת בול על הפרופיל של צעירים אירופאים.

עם מחיר של החל מ-100,000 ש”ח, אני מאמינה שהיא תימכר למי שנמכרה עד כה, בגרסתה החשמלית המלאה – צעירים עם גב כלכלי. היבואן בכל אופן קיבל/יקבל רק כמה מאות יחידות של הפיאט 500 החשמלית, (כולם סובלים מבעיות מלאים ואספקה), ולא אמורה להיות לו בעיה למכור את המלאי.

 

פיאט 500e חשמלית החל מ-100 אלף ש”ח לרמת האבזור הבסיסית, וטווח סוללה עד 190 ק”מ.
154,900 ש”ח לגרסה הנבחנת, “לה פרימה” עם טווח סוללה עד 320 ק”מ.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “פיאט 500e החדשה עירונית וחשמלית 100% – סקירה וחוות דעת”

  1. היה נחמד לקבל תמונות של הגג הנפתח במצב המלא ושל הוילון נגד הרעשים. כי זה לא כלכך מובן. תודה על הסקירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × four =