פיג’ו 208 החדשה (1.2 ל’ טורבו) – Premium S מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פיג'ו 208
פיג’ו 208 החדשה (1.2 ל’ טורבו) – Premium S מבחן דרכים

 

הפיג’ו 208 נחתה לפני מספר חודשים בישראל. את גרסת ה- GT Line, המאובזרת יותר, הספקנו לבחון מיד לאחר ההשקה. כעת הגיע תורה של גרסת ה-Premium S המאובזרת פחות. האם היא מספקת חבילה תחרותית מספיק מול המתחרות?

 

השנה היא 1999, אני עובד בחנות למכירת מוצרי רכב, לפתע נכנס לחניון החנות לקוח עם פיג’ו 206 3 דלתות ומיד כל עובדי החנות התקהלו סביבה. בעולם של רכבים מרובעים, ובמיוחד כמחליפתה של הפיג’ו 205 המיושנת, היה מדובר ברכב “מפיל לסתות”. מאז, נמכרו בישראל כמויות גבוהות של הסופר מיני המצליחה, ושכיחותה על הכביש גרמה לאנשים להפסיק לסובב את המבטים אחריה. מאז, פיג’ו הוציאה לאוויר העולם את ה-206+, 207 ו-208 (בדור הראשון שלה), אשר לא הצליחו לייצר את אותו אפקט ה”וואו”. ואז הגיעה ה-208 החדשה.

 

 

משהו טוב עובר על מחלקת העיצוב של פיג’ו בתקופה האחרונה

 

סבכה קדמית גדולה וייחודית

 

 

עיצוב חיצוני

משהו טוב עובר על מחלקת העיצוב של פיג’ו בתקופה האחרונה. ה-208 נהנית מכך, עם עיצוב נאה מאד המתחיל בסבכה קדמית גדולה וייחודית, שבחלקה העליון מותקן סמל האריה, ומשני צדדיה נמצאים פנסי חזית הכוללים “ניבי אריה” הנמשכים כלפי מטה, עמוק לתוך הפגוש הקדמי. מהצד, תמצאו קורה C רחבה המשדרת “חוסן” מבני כאשר בגרסת ה GT, קורה זו כוללת את הכיתוב GT, מעין תזכורת ל-205 GTI שהספיקה להפוך לאייקון במרוצת השנים. קשתות הגלגלים בצבע שחור מבריק העוטפות את גלגלי ה-17″ בגרסת ה-GT הוסרו בגרסת ה-Premium S, ואת הגלגלים החליפו גלגלי 16″. מאחור ניתן למצוא ספויילר נאה מעל החלון האחורי, יחידות תאורה המחוברות ביניהן בפס שחור מבריק (בהמשך לקו העיצובי של פיג’ו בדגמים האחרונים) ומפלט כפול, אשר בגרסת ה GT מעוטר בכרום. 

 

תא נהג פיג’ו 208

 

עיצוב נאה וייחודי. פיג’ו 208 החדשה

 

 

עיצוב פנימי ואבזור

 

לפיג’ו 208 יש מערכת keyless ייחודית. הדלתות והמראות נפתחות ברגע שמתקרבים אל הרכב וננעלות ברגע שמתרחקים. ללא לחיצה על שום כפתור בידית הרכב. אנו מתיישבים ב-208 ומיד שמים לב שהעיצוב החיצוני הנאה והייחודי ממשיך לתוך תא הנוסעים. ההגה, כמקובל ברכבי פיג’ו, קטן, ומעליו נחשף לוח מחוונים דיגיטאלי דובר עברית, כאשר בפיג’ו 208 מדובר בתצוגה תלת מימדית ה”מבליטה” את נתוני המהירות והסל”ד. בנוסף, לוח המחוונים, עקב היותו דיגיטאלי, מאפשר לשנות את הנתונים שיוצגו לפי ראות עיניו של הנהג. במרכז הדשבורד נמצא מסך מרכזי המוטה כלפי הנהג ומתחתיו מקשי פסנתר.

 

“קלידי פסנתר”. מתגי שליטה חיצוניים

 

תיבת הילוכים פיג’ו 208

 

המראה “נקי” יחסית בזכות העובדה שמערכת בקרת האקלים נשלטת מהמסך. לטוב ולרע. לסובלים מהחום נציין כי פיג’ו ציידו את ה-208 בכפתור ייעודי הנקרא “AC Max”. כשמו כן הוא. מפעיל את המיזוג בעוצמה המקסימאלית ללא צורך בהתעסקות עם מסך המגע. המסך אינו מהטובים שפגשנו מבחינת הרזולוציה שלו, והדבר מקבל דגש כאשר אנו משלבים להילוך אחורי וצופים בתמונה המתקבלת מהמצלמה המותקנת מאחור. לאורך הדשבורד נמתח חיפוי דמוי קארבון אשר המבנה שלו משתלב בהרמוניה עם מבנה דלתות הרכב, קו עיצובי שהתחיל עוד מימי ה-206. 

 

פיג'ו 208 מושב אחורי

 

פיג’ו 208 תא מטען

 

המושבים נוחים יחסית, אם כי מספקים פחות תמיכה צידית ממושבי ה-GT. בין המושבים תמצאו משענת יד הנעה קדימה ואחורה ומתחתיה תא אחסון. תא הכפפות גדול במיוחד וגולת הכותרת היא המתקן למכשיר הסלולארי, שהוא בעצם תא קטן שנפתח ב90 מעלות, הנמצא מתחת למקשי הפסנתר, ומספק מקום ייעודי להניח אותו בצורה מאוזנת, באופן כזה שתוכלו לראות את הווייז בנוחות מירבית. אם לא תרצו להניח את הנייד במאוזן, תוכלו להניח אותו פנימה בתא, בפד טעינה אלחוטית למכשיר הסלולארי. פשוט וחכם. בנוסף, ישנם שני שקעי USB ושקע 12 וולט, לרשות הנהג והנוסע לידו. 

מאחור התמונה פחות מזהירה, עם כניסה לא נוחה במיוחד ומרווח רגליים לא מהנדיבים בקטגוריה. מכפרים על כך מרווח ראש סביר ושני שקעי USB – אבזור חריג בקטגוריה. תא המטען גם הוא אינו מהגדולים בקטגוריה ומסוגל להכיל 311 ליטר. 

עיקר ההבדלים באבזור ובעיצוב הפנימי בין גרסת ה-Premium  ל-GT הם: דיפון פנימי לגג ולקורה A בהיר מול כהה, אין תפירה של משטחים על גבי הדשבורד, אין תאורה למראות המותקנות בסוככי השמש, המראה המרכזית, המציגה ראות מוגבלת לאחור עקב מבנה חלון אחורי קטן יחסית, כוללת מסגרת פלסטיק המקנה לה מראה פחות יוקרתי, דיפוני הדלתות ושאר המשטחים פחות רכים, המושבים שונים וכוללים יותר בד ופחות עור סינטטי ואין תאורה לנוסעים מאחור. 

 

מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 130 כ”ס. פיג’ו 208 החדשה

 

על הכביש

 

אנו מתניעים את ה-208 בלחיצת כפתור ובלם היד מתנתק אוטומטית ברגע שאני לוחצים על דוושת התאוצה. ה-208 Premium מצוידת באותה מערכת הנעה של ה-208 GT. מנוע 1.2 ליטר המורכב משלוש בוכנות המפיקות יחד, באמצעות מגדש טורבו, 130 כוחות סוס ב- 5,500 סל”ד. בזכות מגדש הטורבו, שיא המומנט, 23.4 קג”מ, מגיע בסל”ד נמוך יחסית: 1,750 סל”ד, כאשר בין המנוע לגלגלים מחברת תיבת ההילוכים הפלנטרית המוכרת של אייסן היפנית בעלת 8 יחסי העברה. על הכביש, כל זה מתורגם ל 8.7 שניות ל-100 קמ”ש וקצב ההתקדמות של ה-208 משביע רצון. 

גרסת ה-Premium נעולה כאמור בצמיגי 16 (לעומת 17 בגרסת ה-GT), והנוחות בכביש, בעקבות חתך הצמיג הגבוה, נוחה יותר באופן די מורגש. בכביש המהיר בידוד הרעשים טוב יחסית. רעשי כביש ורוח קלים בוקעים במהירות 120 קמ”ש וצפונה ובידוד הרעשים הבוקעים מתא המנוע טוב. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת באופן משביע רצון, אך מתופעלת באמצעות מנוף יעודי מאחורי ההגה – דבר המצריך הכרות עם מיקום הכפתורים. 

 

מהנה לנהיגה וללא יומרות ספורטיביות

 

בכבישים המפותלים ה-208 מהנה לנהיגה ביחס לרכבי סופר מיני אחרים ללא יומרות ספורטיביות. הכניסה לפניה טובה, האחיזה גבוהה, הבלמים טובים והמהדרין יוכלו לשלב למצב ‘ספורט’ המקשיח את ההגה, מתפעל את ההילוכים בנמרצות ומוסיף צלילי מנוע הבוקעים מה… רמקולים של מערכת השמע. את תיבת ההילוכים ניתן לתפעל באופן ידני באמצעות משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה.

שני דברים שהציקו לנו בנהיגה ספורטיבית בכביש המפותל: משוטי העברת ההילוכים קבועים, קצרים וגימורם חד ולא נעים. סיבוב קל של ההגה משמעותו איבוד היכולת להעביר הילוכים באופן קל ואינטואיטיבי. הדבר השני הוא שבמצב ידני, קרוב לקצה העליון של רצועת הכוח, תיבת ההילוכים תעביר הילוך בעצמה – דבר מקובל בתיבות אוטומטיות. הבעיה היא שבמידה ותעלו הילוך באופן ידני בסמוך לכך, התיבה תבחר להעלות שני הילוכים ואתם תמצאו את עצמכם, מבלי שהתכוונתם, רחוק מרצועת הכח האופטימלית. החדשות הטובות הן שעדכון תכנה יכול לפתור את זה. החדשות היותר טובות הן שזה כנראה יפריע רק לנו ולעוד אחוז אחד מהאוכלוסייה (אם לא פחות). שאר 99 האחוזים ישמחו לגלות שהתיבה פועלת באופן חלק ונעים, אך כצפוי, היא אינה זריזה כמו התיבות הרובוטיות בעלות המבטא הגרמני. 

 

פיג’ו 208 פרימיום S במחיר 118,990 ש”ח

 

בטיחות

 

כיאה לרכב ברמת המחיר של ה-208 (118,990 ש”ח), גרסת ה-Premium מצוידת בשלל מערכות בטיחות, כאשר הראויות לציון הן: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב, פנסי לד גבוהים ונמוכים ועוד. 

 

לסיכום

 

פיג’ו 208, בגרסת ה-Premium, מציגה עיצוב נאה במיוחד, אבזור פנימי טוב, מערכות בטיחות מודרניות ועל הדרך – גם הנאה מנהיגה. גרסת ה-Premium , הזולה יותר ב- 6,000 שקל לעומת גרסת ה-GT, כוללת הבדלים קלים בעיצוב החיצוני ובאיכות החומרים בפנים הרכב, אך עדיין מדובר ב”מחיר Premium” ביחס למתחרות.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two + one =