פיג’ו 308GTI בארץ ומאיימת לתת בראש לפולקסווגן גולף

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חדשות לא טובות לפולקסווגן גולף GTI, היום הושקה מתחרה שנותנת לה פייט אמיתי - פיג'ו 308GTI

שנתיים אחרי שהושקה בניכר, מגיעה אלינו בשעה טובה פיג’ו 308GTI, מכונית ספורטיבית מטמבון לטמבון, שיושבת במשבצת ה”הוט-האץ'” – רכבי האצ’בק ספורטיביים, המרווחים מספיק גם למשפחה.

עד היום הפולקסווגן גולף GTI נהנתה משקט יחסי בגזרה. אבל היום הגיע – פיג’ו 308GTI נחתה בארץ, ועל פי נתוני הפתיחה שלה, היא נותנת פייט אמיתי ולא קל למכונית הסופר פופולרית מגרמניה. 

קצת נתונים:
נפח מנוע: 1.6 ליטר טורבו (הנעה קדמית).
הספק: 270 כ”ס
מומנט מירבי: 33.6 ב-1,900 סל”ד
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
0-100 קמ”ש ב-6 שניות.
צמיגי מישלין פיילוט סופר-ספורט 235/35 R19

מוקדמות צרפת מול גרמניה

שחור על גבי לבן, נתוני הפתיחה של ה-308GTI טובים יותר משל הפולקסווגן גולף GTI:

1. לפיג’ו 270 כ”ס מול 220 כ”ס לגולף GTI.
2. מאפס ל-100 פיג’ו מגיעה ב-6 ש’ מול 6.5 ש’ לגולף.
3. והצרפתייה השרירית שוקלת פחות 160 ק”ג.  

אבל התחרות הגדולה היא לא רק בנתונים, אלא במחיר. בזמן שבחו”ל הגולף GTI נמכרת במחיר נמוך ואטרקטיבי יותר מה-308GTI, פה בארץ הפיג’ו נמכרת ב-20,000 ש”ח פחות ממחירה של הגולף הספורטיבית. ובמדינה שמחירי הרכב שלה במילא מטורפים, הסכום הזה הוא משמעותי מאד.

פיג'ו 308GTI. צילום: דויד בר-סלע
תא נהג פיג'ו 308GTI. צילום: דויד בר-סלע

פיג’ו לוטשים עיניים לעבר פלח הלקוחות של הגולף GTI, אבל בזמן שהגולף נמכרת עם תיבה אוטומטית-רובוטית או ידנית כאופציה, הפיג’ו 308GTI תימכר עד להודעה חדשה רק עם תיבה ידנית, מה שכנראה יצמצם את קהל הלקוחות שלה.

כן, היא מכונית האצ’בק מרווחת מספיק למשפחה של 4 נפשות. אבל מי שאין לו את חיידק הנהיגה בדם, לא ירצה להתעסק עם העברת הילוכים ידנית ביום יום. ואם כן – אשריכם, אתם הולכים ליהנות.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + six =